Richemont ve středu vykázal 8% nárůst čtvrtletních tržeb, protože návrat turistů v Evropě a Japonsku pomohl druhé největší luxusní skupině na světě kompenzovat slabší čínský trh.
Výrobce šperků Cartier a hodinek IWC uvedl, že jeho tržby za tři měsíce do konce prosince vzrostly na 5,4 miliardy eur (5,82 miliardy USD) z 4,98 miliardy eur o rok dříve.
Tento údaj zaostal za prognózou analytiků ve výši 5,67 miliardy eur. Po vyloučení měnových pohybů se tržby společnosti zvýšily o 5 %.
Ke zlepšení vedlo Japonsko, kde tržby vzrostly o 30 %, k čemuž přispěl „solidní“ domácí prodej a postupný návrat turistického ruchu. Pomohlo také zrušení omezení Covid v polovině října a relativně slabší kurz jenu.
V Evropě se prodej zvýšil o 17 % díky silné místní poptávce a návratu turistů, zejména ze Středního východu a Spojených států.
V asijsko-pacifickém regionu však tržby poklesly o 7 %, protože se snížily tržby v Číně, Hongkongu a Macau.
„Masivní nárůst případů Covid negativně ovlivnil návštěvnost zákazníků a z důvodu nedostupnosti personálu vedl ke zkrácení otevírací doby butiků nebo dočasnému uzavření prodejních míst v pevninské Číně, což vedlo k poklesu prodeje o 24 % ve sledovaném období,“ uvedl Richemont.
Chcete využít této příležitosti?
Richemont ve středu vykázal 8% nárůst čtvrtletních tržeb, protože návrat turistů v Evropě a Japonsku pomohl druhé největší luxusní skupině na světě kompenzovat slabší čínský trh.
Výrobce šperků Cartier a hodinek IWC uvedl, že jeho tržby za tři měsíce do konce prosince vzrostly na 5,4 miliardy eur z 4,98 miliardy eur o rok dříve.
Tento údaj zaostal za prognózou analytiků ve výši 5,67 miliardy eur. Po vyloučení měnových pohybů se tržby společnosti zvýšily o 5 %.
Ke zlepšení vedlo Japonsko, kde tržby vzrostly o 30 %, k čemuž přispěl „solidní“ domácí prodej a postupný návrat turistického ruchu. Pomohlo také zrušení omezení Covid v polovině října a relativně slabší kurz jenu.
V Evropě se prodej zvýšil o 17 % díky silné místní poptávce a návratu turistů, zejména ze Středního východu a Spojených států.
V asijsko-pacifickém regionu však tržby poklesly o 7 %, protože se snížily tržby v Číně, Hongkongu a Macau.
„Masivní nárůst případů Covid negativně ovlivnil návštěvnost zákazníků a z důvodu nedostupnosti personálu vedl ke zkrácení otevírací doby butiků nebo dočasnému uzavření prodejních míst v pevninské Číně, což vedlo k poklesu prodeje o 24 % ve sledovaném období,“ uvedl Richemont.Chcete využít této příležitosti?
