Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo ve čtvrtek vykázal o něco menší nárůst základního zisku za čtvrté čtvrtletí, než se očekávalo, a navrhl dodatečnou dividendu, ale varoval, že problémy s dodavatelským řetězcem budou přetrvávat.
Výrobci těžkých nákladních vozidel se potýkají s celosvětovým nedostatkem klíčových komponentů, jako jsou polovodiče, s širšími problémy dodavatelského řetězce a s napjatou kapacitou nákladní dopravy v důsledku pandemie COVID-19 a ruské války na Ukrajině.
Upravený provozní zisk společnosti Volvo, konkurenta německých značek, jako je Daimler Trucks, vzrostl na 12,2 miliardy švédských korun (1,19 miliardy dolarů) z 10,1 miliardy korun o rok dříve a průměrné prognózy analytiků v průzkumu společnosti Refinitiv na 12,5 miliardy korun.
Generální ředitel Martin Lundstedt uvedl, že podnik je nadále ovlivňován nestabilním dodavatelským řetězcem komponentů a také tím, že jeho dodavatelská základna je pod finančním tlakem kvůli vysokým cenám energií a vstupním nákladům.
„Budeme proto i nadále zaznamenávat poruchy, odstávky a dodatečné náklady ve výrobě nákladních automobilů a v dalších částech skupiny,“ uvedl ve svém prohlášení.
Druhý největší výrobce nákladních automobilů na světě navrhl řádnou roční dividendu ve výši 7,00 korun na akcii a mimořádnou dividendu ve stejné výši.

Švédský výrobce nákladních automobilů AB Volvo ve čtvrtek vykázal o něco menší nárůst základního zisku za čtvrté čtvrtletí, než se očekávalo, a navrhl dodatečnou dividendu, ale varoval, že problémy s dodavatelským řetězcem budou přetrvávat.
Výrobci těžkých nákladních vozidel se potýkají s celosvětovým nedostatkem klíčových komponentů, jako jsou polovodiče, s širšími problémy dodavatelského řetězce a s napjatou kapacitou nákladní dopravy v důsledku pandemie COVID-19 a ruské války na Ukrajině.
Upravený provozní zisk společnosti Volvo, konkurenta německých značek, jako je Daimler Trucks, vzrostl na 12,2 miliardy švédských korun z 10,1 miliardy korun o rok dříve a průměrné prognózy analytiků v průzkumu společnosti Refinitiv na 12,5 miliardy korun.
Generální ředitel Martin Lundstedt uvedl, že podnik je nadále ovlivňován nestabilním dodavatelským řetězcem komponentů a také tím, že jeho dodavatelská základna je pod finančním tlakem kvůli vysokým cenám energií a vstupním nákladům.
„Budeme proto i nadále zaznamenávat poruchy, odstávky a dodatečné náklady ve výrobě nákladních automobilů a v dalších částech skupiny,“ uvedl ve svém prohlášení.
Druhý největší výrobce nákladních automobilů na světě navrhl řádnou roční dividendu ve výši 7,00 korun na akcii a mimořádnou dividendu ve stejné výši.