Index Nasdaq-100 zaměřený na technologie se obchoduje hluboko v teritoriu medvědího trhu se ztrátou více než 30 % od začátku roku a mnoho jednotlivých technologických akcií si vedlo mnohem hůře, některé se v roce 2022 propadly až o 70 %.
Některé společnosti však mají za sebou o něco lepší rok než širší trh, protože jejich podnikání je méně vystaveno dopadům vyšších úrokových sazeb a pomalejšího hospodářského růstu. Jednou z nich je společnost Duolingo (DUOL), která poklesla o méně znepokojivých 24 %. Jedná se o globálního lídra v oblasti digitálního jazykového vzdělávání a jeho růstová fáze možná právě začíná.
Zde se dozvíte, proč se jedná o solidní sázku v neklidných tržních podmínkách.
Duolingo funguje bezchybně
Akcionáři společnosti Duolingo na tom budou v roce 2022 o 7 % lépe, než kdyby drželi index Nasdaq-100, a to díky hvězdným provozním výsledkům společnosti. Tváří v tvář ekonomické nejistotě a klesajícímu akciovému trhu dosáhla společnost Duolingo v nedávném prvním čtvrtletí roku 2022 jednoho ze svých nejlepších období vůbec.
Zdroj: Duolingo
Společnost Duolingo používá pro svou platformu pro výuku jazyků strategii mobile-first, která se více podobá hře než výuce. Ale právě proto je tak úspěšná – je to poutavá aplikace a společnost dokonce našla způsob, jak integrovat funkce sociálních sítí, aby uživatelé mohli sledovat pokroky svých přátel.
V prvním čtvrtletí dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů historického maxima 49,2 milionu a počet uživatelů, kteří přešli na placené předplatné, se meziročně zvýšil o 60 % na 2,9 milionu. Díky tomu si aplikace udržela korunu nejúspěšnější platformy v kategorii vzdělávání v obchodě Play společnosti Alphabet a druhé místo v obchodě App Store společnosti Apple.
Tržby společnosti se ve čtvrtletí zvýšily o 47 % na 81,2 milionu dolarů a objem rezervací vzrostl o 55 % na 102,1 milionu dolarů. V obou případech se jedná o historické čtvrtletní maximum, a protože se očekává, že rezervace se nakonec promění v tržby, naznačuje to, že v budoucnu by mohl být na obzoru ještě rychlejší růst.
Zdroj: Duolingo
Duolingo začalo zpeněžovat svou aplikaci placeným předplatným teprve v roce 2018, takže se mu podařilo neuvěřitelně rychle zvýšit své příjmy. Je přirozené, že od té doby, kdy se čísla v každém roce zvyšovala, se tempo růstu zpomalilo na udržitelnější úroveň.
Přečkání bouře
Podle odhadů společnosti Duolingo se na celém světě učí cizí jazyk 1,8 miliardy lidí. Často je to něco, co by mnoho lidí chtělo dělat, ale nedokážou se k tomu odhodlat. Aplikace Duolingo tuto mezeru překlenuje tím, že nabízí pohodlný a zábavný způsob učení, což podtrhuje pozoruhodný fakt, že 90 % získávání uživatelů je organické – pouze menšina růstu pochází z placeného marketingu.
To je velká výhoda v těžkých ekonomických podmínkách, kdy by společnosti obvykle musely platit více, aby přilákaly zákazníky, kteří jsou méně lepkaví a méně ochotní utrácet peníze. Je to jeden z důvodů, proč by Duolingo mohlo i nadále překonávat své technologické konkurenty.
Dalším důvodem je zaměření společnosti na rozvíjející se trhy, jako je Indie. Tento příběh je zatím v plenkách, ale Duolingo v této zemi zaznamenalo v roce 2020 400% růst a odhaduje, že do konce letošního roku bude mít 500 milionů Indů vůbec poprvé přístup k internetu, protože náklady na mobilní data stále klesají.
Zdroj: Duolingo
Je to obrovská dlouhodobá příležitost, protože Duolingo nabízí pravděpodobně nejdostupnější způsob, jak se mohou občané ekonomicky rozvojových zemí učit světové jazyky, jako je angličtina.
Pokud historie může investory něco naučit, pak to, že medvědí trhy netrvají věčně. Ve skutečnosti jsou často nejlepším obdobím pro zhodnocení peněz. Z tohoto důvodu by to mohla být skvělá příležitost vybudovat si pozici v akciích Duolingo před dalším býčím trhem.
Index Nasdaq-100 zaměřený na technologie se obchoduje hluboko v teritoriu medvědího trhu se ztrátou více než 30 % od začátku roku a mnoho jednotlivých technologických akcií si vedlo mnohem hůře, některé se v roce 2022 propadly až o 70 %.Některé společnosti však mají za sebou o něco lepší rok než širší trh, protože jejich podnikání je méně vystaveno dopadům vyšších úrokových sazeb a pomalejšího hospodářského růstu. Jednou z nich je společnost Duolingo , která poklesla o méně znepokojivých 24 %. Jedná se o globálního lídra v oblasti digitálního jazykového vzdělávání a jeho růstová fáze možná právě začíná.Zde se dozvíte, proč se jedná o solidní sázku v neklidných tržních podmínkách.Akcionáři společnosti Duolingo na tom budou v roce 2022 o 7 % lépe, než kdyby drželi index Nasdaq-100, a to díky hvězdným provozním výsledkům společnosti. Tváří v tvář ekonomické nejistotě a klesajícímu akciovému trhu dosáhla společnost Duolingo v nedávném prvním čtvrtletí roku 2022 jednoho ze svých nejlepších období vůbec.Společnost Duolingo používá pro svou platformu pro výuku jazyků strategii mobile-first, která se více podobá hře než výuce. Ale právě proto je tak úspěšná – je to poutavá aplikace a společnost dokonce našla způsob, jak integrovat funkce sociálních sítí, aby uživatelé mohli sledovat pokroky svých přátel.V prvním čtvrtletí dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů historického maxima 49,2 milionu a počet uživatelů, kteří přešli na placené předplatné, se meziročně zvýšil o 60 % na 2,9 milionu. Díky tomu si aplikace udržela korunu nejúspěšnější platformy v kategorii vzdělávání v obchodě Play společnosti Alphabet a druhé místo v obchodě App Store společnosti Apple.Tržby společnosti se ve čtvrtletí zvýšily o 47 % na 81,2 milionu dolarů a objem rezervací vzrostl o 55 % na 102,1 milionu dolarů. V obou případech se jedná o historické čtvrtletní maximum, a protože se očekává, že rezervace se nakonec promění v tržby, naznačuje to, že v budoucnu by mohl být na obzoru ještě rychlejší růst.Zdroj: Duolingo
Duolingo začalo zpeněžovat svou aplikaci placeným předplatným teprve v roce 2018, takže se mu podařilo neuvěřitelně rychle zvýšit své příjmy. Je přirozené, že od té doby, kdy se čísla v každém roce zvyšovala, se tempo růstu zpomalilo na udržitelnější úroveň.Podle odhadů společnosti Duolingo se na celém světě učí cizí jazyk 1,8 miliardy lidí. Často je to něco, co by mnoho lidí chtělo dělat, ale nedokážou se k tomu odhodlat. Aplikace Duolingo tuto mezeru překlenuje tím, že nabízí pohodlný a zábavný způsob učení, což podtrhuje pozoruhodný fakt, že 90 % získávání uživatelů je organické – pouze menšina růstu pochází z placeného marketingu.To je velká výhoda v těžkých ekonomických podmínkách, kdy by společnosti obvykle musely platit více, aby přilákaly zákazníky, kteří jsou méně lepkaví a méně ochotní utrácet peníze. Je to jeden z důvodů, proč by Duolingo mohlo i nadále překonávat své technologické konkurenty.Dalším důvodem je zaměření společnosti na rozvíjející se trhy, jako je Indie. Tento příběh je zatím v plenkách, ale Duolingo v této zemi zaznamenalo v roce 2020 400% růst a odhaduje, že do konce letošního roku bude mít 500 milionů Indů vůbec poprvé přístup k internetu, protože náklady na mobilní data stále klesají.Je to obrovská dlouhodobá příležitost, protože Duolingo nabízí pravděpodobně nejdostupnější způsob, jak se mohou občané ekonomicky rozvojových zemí učit světové jazyky, jako je angličtina.Pokud historie může investory něco naučit, pak to, že medvědí trhy netrvají věčně. Ve skutečnosti jsou často nejlepším obdobím pro zhodnocení peněz. Z tohoto důvodu by to mohla být skvělá příležitost vybudovat si pozici v akciích Duolingo před dalším býčím trhem.