března velmi očekávanou akci pro investory. Bude se diskutovat o mnoha tématech, včetně rostoucího energetického byznysu Tesly a zvyšujícího se cash flow, ale Wall Street chce vidět především to, že výrobce elektromobilů plánuje nový vůz.
Více než několik analytiků se domnívá, že nová, levnější Tesla (TSLA) je potřebná k zajištění růstu společnosti Tesla do konce desetiletí a také k obhájení jejího tržního podílu proti všem modelům elektromobilů přicházejících od tradičních výrobců automobilů.
Do pátečního obchodování akcie společnosti Tesla od začátku roku vzrostly přibližně o 64 %. Po takové rallye potřebují akcie nový faktor, který jim pomůže k dalšímu růstu, napsal v páteční zprávě analytik Colin Langan z Wells Fargo. Tímto katalyzátorem by podle něj mohl být vůz třetí generace za 30 000 USD.
Model S a X jsou první generací vozů Tesla. Ty dnes stojí každý zhruba 100 000 dolarů. Modely 3 a Y jsou postaveny na platformě druhé generace a stojí zhruba 50 000 až 60 000 dolarů každý.
„Cena nové generace 3 ve výši 30 000 dolarů dramaticky rozšiřuje oslovitelný trh společnosti Tesla,“ dodal Langan. Současná nabídka společnosti Tesla podle analytika pokrývá přibližně 55 % celkového automobilového trhu. S vozem za 30 000 dolarů by nabídka Tesly pokryla přibližně 95 %.
Zdroj: Tesla
S tím souhlasí i analytik společnosti New Street Research Pierre Ferragu a analytik společnosti Bernstein Toni Sacconaghi. „Nejdůležitější otázkou pro Teslu, která jde na analytický den, je stav její platformy pro vozidla nové generace s nižšími náklady,“ napsal Sacconaghi ve středeční zprávě.
Tesla podle něj potřebuje levnější elektromobil, aby splnila vysoká růstová očekávání investorů. „Náš průzkum ukázal, že modely elektromobilů, které mají obecně problémy s nárůstem objemu po třetím nebo čtvrtém roce od uvedení na trh,“ napsal.
Model 3 debutoval v roce 2017. Model Y přišel v roce 2020.
Wall Street očekává, že Tesla v roce 2023 prodá více než milion kusů Modelu Y. To by z něj pravděpodobně udělalo nejprodávanější automobil na světě, včetně vozů s benzinovým pohonem. Odtud by růst mohl být obtížný: Dostat prodej jednoho modelu na dva miliony kusů ročně je velmi náročný úkol.
V současné době je nejprodávanějším modelem na světě Toyota Motor (TM) Corolla, které se v roce 2022 prodá přibližně 1,1 milionu kusů. Model Y byl čtvrtým nejprodávanějším vozem s přibližně 760 000 dodanými kusy.
Langan ze své strany hodnotí akcie na úrovni Držet. Jeho cílová cena je 190 USD. Sacconaghi hodnotí akcie na Sell s cílovou cenou 150 USD za akcii. Ferragu hodnotí akcie na Buy a má cílovou cenu 150 USD.
Ferragu uznává potřebu levného automobilu a domnívá se, že bude připraven do roku 2025. Domnívá se také, že by se vůz mohl prodávat za cenu kolem 25 000 USD vzhledem k náskoku společnosti Tesla v oblasti nákladů na baterie a výroby elektromobilů.
Do roku 2026 by se podle něj mělo prodávat více než milion kusů vozů Tesla za nízkou cenu ročně. Věří také, že Model 3 a Y mohou oba snadno prodat více než milion kusů ročně. Obavy Sacconaghiho nesdílí.
Kromě nového vozu vidí Ferragu v roce 2023 dobré vyhlídky pro podnikání společnosti Tesla v oblasti skladování energie. To je další téma, které by mělo přijít na řadu 1. března.
„Tesla má v oblasti skladování energie omezené dodávky, co si pamatujeme,“ napsal Ferragu ve středeční zprávě. „A s náběhem nové továrny na výrobu megapacků v Lathropu, která zčtyřnásobí výrobní kapacitu společnosti, očekáváme inflexní bod v letech 2023 až 2024.“
Megapacky jsou produkty společnosti Tesla pro ukládání energie pro veřejné služby. Pomáhají energetickým společnostem zvýšit spolehlivost větrných a solárních zdrojů tím, že ukládají energii tak, aby mohla být uvolněna do sítě, když nesvítí slunce a nefouká vítr.
Zdroj: Getty Images
Podle něj skladování energie v letech 2023 a 2024 zvýší zisk společnosti Tesla na akcii o 20 centů, resp. 55 centů. Zisky na této úrovni by byly pro investory příjemným překvapením.
Wall Street v současnosti předpokládá pro roky 2023 a 2024 zisk na akcii ve výši přibližně 4,10, resp. 5,60 dolaru. Většina z toho pochází z automobilového byznysu společnosti Tesla.
Analytik společnosti Canaccord George Gianarkas si myslí, že Tesla by mohla mít 1. března pro investory připraveno několik dalších věcí. Vyhlíží zpětný odkup akcií a také nové komerční vozy. Tesla má jeden komerční produkt: V prosinci se začal prodávat její nákladní automobil typu semi.
Gianarkas hodnotí akcie Tesly jako nákupní. Jeho cílová cena je 275 dolarů za akcii.
Levnější Tesly, nové komerční vozy, nové skladovací podniky a potenciální využití kapitálu na zpětný odkup představují pro akcionáře mnoho věcí, na které se mohou v nadcházejícím týdnu těšit.
Akcie společnosti Tesla uzavřely poklesem o 2,6 % na 196,88 USD. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite klesly o 1,1 %, resp. 1,7 %.
března velmi očekávanou akci pro investory. Bude se diskutovat o mnoha tématech, včetně rostoucího energetického byznysu Tesly a zvyšujícího se cash flow, ale Wall Street chce vidět především to, že výrobce elektromobilů plánuje nový vůz.Více než několik analytiků se domnívá, že nová, levnější Tesla je potřebná k zajištění růstu společnosti Tesla do konce desetiletí a také k obhájení jejího tržního podílu proti všem modelům elektromobilů přicházejících od tradičních výrobců automobilů.Do pátečního obchodování akcie společnosti Tesla od začátku roku vzrostly přibližně o 64 %. Po takové rallye potřebují akcie nový faktor, který jim pomůže k dalšímu růstu, napsal v páteční zprávě analytik Colin Langan z Wells Fargo. Tímto katalyzátorem by podle něj mohl být vůz třetí generace za 30 000 USD.Model S a X jsou první generací vozů Tesla. Ty dnes stojí každý zhruba 100 000 dolarů. Modely 3 a Y jsou postaveny na platformě druhé generace a stojí zhruba 50 000 až 60 000 dolarů každý.„Cena nové generace 3 ve výši 30 000 dolarů dramaticky rozšiřuje oslovitelný trh společnosti Tesla,“ dodal Langan. Současná nabídka společnosti Tesla podle analytika pokrývá přibližně 55 % celkového automobilového trhu. S vozem za 30 000 dolarů by nabídka Tesly pokryla přibližně 95 %.S tím souhlasí i analytik společnosti New Street Research Pierre Ferragu a analytik společnosti Bernstein Toni Sacconaghi. „Nejdůležitější otázkou pro Teslu, která jde na analytický den, je stav její platformy pro vozidla nové generace s nižšími náklady,“ napsal Sacconaghi ve středeční zprávě.Tesla podle něj potřebuje levnější elektromobil, aby splnila vysoká růstová očekávání investorů. „Náš průzkum ukázal, že modely elektromobilů, které mají obecně problémy s nárůstem objemu po třetím nebo čtvrtém roce od uvedení na trh,“ napsal.Model 3 debutoval v roce 2017. Model Y přišel v roce 2020.Wall Street očekává, že Tesla v roce 2023 prodá více než milion kusů Modelu Y. To by z něj pravděpodobně udělalo nejprodávanější automobil na světě, včetně vozů s benzinovým pohonem. Odtud by růst mohl být obtížný: Dostat prodej jednoho modelu na dva miliony kusů ročně je velmi náročný úkol.V současné době je nejprodávanějším modelem na světě Toyota Motor Corolla, které se v roce 2022 prodá přibližně 1,1 milionu kusů. Model Y byl čtvrtým nejprodávanějším vozem s přibližně 760 000 dodanými kusy.Langan ze své strany hodnotí akcie na úrovni Držet. Jeho cílová cena je 190 USD. Sacconaghi hodnotí akcie na Sell s cílovou cenou 150 USD za akcii. Ferragu hodnotí akcie na Buy a má cílovou cenu 150 USD.Ferragu uznává potřebu levného automobilu a domnívá se, že bude připraven do roku 2025. Domnívá se také, že by se vůz mohl prodávat za cenu kolem 25 000 USD vzhledem k náskoku společnosti Tesla v oblasti nákladů na baterie a výroby elektromobilů.Do roku 2026 by se podle něj mělo prodávat více než milion kusů vozů Tesla za nízkou cenu ročně. Věří také, že Model 3 a Y mohou oba snadno prodat více než milion kusů ročně. Obavy Sacconaghiho nesdílí.Kromě nového vozu vidí Ferragu v roce 2023 dobré vyhlídky pro podnikání společnosti Tesla v oblasti skladování energie. To je další téma, které by mělo přijít na řadu 1. března.„Tesla má v oblasti skladování energie omezené dodávky, co si pamatujeme,“ napsal Ferragu ve středeční zprávě. „A s náběhem nové továrny na výrobu megapacků v Lathropu, která zčtyřnásobí výrobní kapacitu společnosti, očekáváme inflexní bod v letech 2023 až 2024.“Megapacky jsou produkty společnosti Tesla pro ukládání energie pro veřejné služby. Pomáhají energetickým společnostem zvýšit spolehlivost větrných a solárních zdrojů tím, že ukládají energii tak, aby mohla být uvolněna do sítě, když nesvítí slunce a nefouká vítr.Podle něj skladování energie v letech 2023 a 2024 zvýší zisk společnosti Tesla na akcii o 20 centů, resp. 55 centů. Zisky na této úrovni by byly pro investory příjemným překvapením.Wall Street v současnosti předpokládá pro roky 2023 a 2024 zisk na akcii ve výši přibližně 4,10, resp. 5,60 dolaru. Většina z toho pochází z automobilového byznysu společnosti Tesla.Analytik společnosti Canaccord George Gianarkas si myslí, že Tesla by mohla mít 1. března pro investory připraveno několik dalších věcí. Vyhlíží zpětný odkup akcií a také nové komerční vozy. Tesla má jeden komerční produkt: V prosinci se začal prodávat její nákladní automobil typu semi.Gianarkas hodnotí akcie Tesly jako nákupní. Jeho cílová cena je 275 dolarů za akcii.Levnější Tesly, nové komerční vozy, nové skladovací podniky a potenciální využití kapitálu na zpětný odkup představují pro akcionáře mnoho věcí, na které se mohou v nadcházejícím týdnu těšit.Akcie společnosti Tesla uzavřely poklesem o 2,6 % na 196,88 USD. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite klesly o 1,1 %, resp. 1,7 %.
Akcie společnosti Rocket Lab, amerického hráče v oblasti vesmírných technologií, v úterý dosáhly historického intradenního maxima 45,48 USD – nejvyšší...