Společnost rovněž poskytla nevýrazný výhled na příští rok vzhledem k náročné spotřebitelské situaci.
Na základě průzkumu mezi analytiky provedeného společností Refinitiv uvádíme, co společnost zveřejnila ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street:
Zisk na akcii: 3,30 USD oproti očekávaným 3,28 USD
Tržby: 35,83 miliardy USD oproti očekávaným 35,97 miliardy USD.
Je to poprvé od listopadu 2019, kdy Home Depot nesplnil očekávání Wall Street ohledně tržeb, tedy ještě před pandemií Covid. Akcie společnosti v předobchodní fázi klesly o 4 %.
Ve čtvrtletí končícím 29. ledna Home Depot vykázal tržby ve výši 35,83 miliardy USD, což je o 0,3 % více než před rokem, kdy tržby dosáhly 35,72 miliardy USD. Vykázaný čistý zisk maloobchodního prodejce ve výši 3,36 miliardy dolarů byl rovněž o 0,3 % vyšší než před rokem, kdy činil 3,35 miliardy dolarů, tj. 3,21 dolaru na akcii.

Na pozadí rekordní úrovně inflace, změny chování spotřebitelů a zpomalení trhu s bydlením maloobchodní prodejce domácích potřeb v uplynulém roce opakovaně překonal očekávání ulice, ale trochu zaostal za odhady tržeb.
Společnost to přičítá výhradně poklesu nákladů na řezivo, které ve fiskálním roce 2021 prudce zdražilo kvůli celostátnímu nedostatku. Pokles dřeva negativně ovlivnil srovnatelné tržby o 0,7 %, uvedla společnost.
„Nebýt toho, byli bychom přesně v souladu s naším očekáváním,“ řekl CNBC finanční ředitel Home Depot Richard McPhail.
„Po dvou letech vysoké volatility jsme v posledních týdnech a měsících zaznamenali trochu více stability, ale je těžké předvídat ceny řeziva.“
Společnost Home Depot uvedla, že v novém fiskálním roce očekává přibližně stejné tržby a srovnatelné tržby. Předpokládá míru provozní marže ve výši přibližně 14,5 %, což je ovlivněno investicí ve výši 1 miliardy dolarů, kterou Home Depot vkládá do růstu mezd.
Home Depot očekává středně velký jednociferný pokles zředěného zisku na akcii.
Maloobchodní řetězec vydal tlumený výhled, protože očekává určitý tlak v sektoru zboží a nízké spotřebitelské výdaje, uvedl McPhail.
„Pracujeme tedy s jakýmsi základním předpokladem, že spotřebitelské výdaje budou stabilní. Víme, že náš trh zaznamenal postupný posun, který odráží širší posun v ekonomice, ve spotřebitelských výdajích od zboží ke službám,“ řekl.
„Během Covidu jsme byli svědky přesunu ke zboží. V posledních opravdu téměř dvou letech jsme byli svědky postupného přesunu zpět od zboží ke službám a myslíme si, že to náš trh odráží, a domníváme se, že tato dynamika by mohla na náš trh vyvinout určitý tlak.“

V dnešní době nakupující využívají své volné peníze na zážitky a cestování, protože mnozí z nich v podmínkách trvalé inflace propalují své úspory.
McPhail přesto trvá na tom, že investice, které společnost provedla, jí umožňují „převzít podíl v jakémkoli prostředí“ a jsou přesvědčeni, že překonají jakýkoli tlak na trhu.
Tlak dohání společnost Home Depot
Celkový počet zákaznických transakcí ve čtvrtletí klesl o 6 % ve srovnání s obdobím před rokem, ale průměrná cena vstupenky – 90,05 USD – vzrostla o 5,8 %.
„Po roce vzdorování gravitaci zpomalující ekonomika a tlak na spotřebitele konečně dohnaly společnost Home Depot,“ uvedl v prohlášení Neil Saunders, výkonný ředitel společnosti GlobalData.
„Abychom byli spravedliví, výsledky za poslední čtvrtletí nejsou hrozné – zejména proto, že přicházejí po dlouhém období mimořádně dobrého růstu – ale přesto představují podstatné zpomalení a jsou nejhorším čtvrtletním výsledkem za poslední dva roky.“
Saunders uvedl, že výsledky společnosti Home Depot odrážejí zpomalení na trhu s bydlením, který je klíčovým motorem výdajů v sektoru domácích potřeb.
„Naneštěstí pro Home Depot se propad na trhu s bydlením shoduje s poklesem počtu lidí, kteří se věnují kutilství,“ řekl Saunders.

„Naše údaje ukazují, že počet zlepšovacích projektů, které spotřebitelé realizovali, se oproti předchozímu roku snížil, protože lidé během prázdnin šetřili hotovost na jiné aktivity.“
I přes relativně stagnující trh s bydlením, který následoval po rozjetém roce 2021, se však prodejce domnívá, že vysoké sazby hypoték by mohly být pro jeho výsledky přínosem.
„S růstem hypotečních sazeb vidíme jakousi zajímavou dynamiku u majitelů domů, kteří jsou spokojeni se svou hypotékou s fixní sazbou a pak se rozhodli pro zlepšení na místě,“ řekl McPhail.
„Na trhu dnes prostě není příliš mnoho ochotných prodávajících… to podporuje tendenci ke zlepšení na místě.“
Celkově společnost zaznamenala ve fiskálním roce 2022 tržby ve výši 157,4 miliardy USD, což je o 4,1 % více než ve fiskálním roce 2021, a zisk 17,1 miliardy USD, což je malý skok oproti 16,4 miliardy USD vykázaným v loňském roce.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky