Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    GEMI 12 září, 2025

    Americká regulovaná kryptoměnová burza

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    GEMI 12 září, 2025

    Americká regulovaná kryptoměnová burza

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Portugalský výrobce se snaží prosadit v Asii na kolech za 5000 dolarů

Během pandemie lidé po celém světě znovu objevili cyklistiku a těšili se z každé příležitosti, jak se dostat z domu během výluky a zároveň se vyhnout smrkání a kýchání v metru a autobusech.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
3 února, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Když prodej jízdních kol v Evropě v roce 2020 vzrostl o více než 10 %, maloobchodníci, kteří byli závislí na asijských dodavatelích, se snažili uspokojit poptávku. Pro Emreho Ozgunese to představovalo příležitost.

Ozgunes, generální ředitel společnosti Carbon Team Lda., výrobce špičkových rámů jízdních kol v Portugalsku, sází na to, že získá náskok před výrobci v Asii, jejichž náklady na dopravu rostou a dodací lhůty se někdy protáhnou na více než rok. Na svém trhu s karbonovými rámy pro kola, která stojí 5 000 eur (119 000 Kč) a více, by mohl oslovit jezdce, kteří hledají domácí značku. „Až dosud neměli jinou možnost,“ říká Ozgunes. „S Carbon Teamem ji mají.“

Slabé zásobování a zpoždění dodávek během pandemie zvýšily povědomí o závislosti Evropy na Asii, pokud jde o zboží od obličejových masek po léky. To podnítilo výrobce, jako je Carbon Team, k expanzi v naději, že rychlejší dodací lhůty mohou kompenzovat ceny, které musí účtovat vzhledem k vyšším mzdám v Evropě – dokonce i v relativně levné zemi, jako je Portugalsko. „Rostoucí výroba některého zboží, jako jsou motocykly, jízdní kola nebo šperky – která v průběhu roku 2000 výrazně klesala – naznačuje, že se do Evropy vracejí malé kapsy“, říká Maeva Cousinová, vedoucí ekonomka společnosti Bloomberg Economics.

Zdroj: Getty Images

Největší výhodu budou mít evropské společnosti u dražších výrobků, jako jsou rámy Ozgunes, kde se kupující zajímají o původ a jsou ochotni připlatit si za zboží vyrobené v regionu. „Evropané stále více chtějí ‚Made in Europe‘,“ říká Gil Nadais, generální tajemník Abimota, obchodní skupiny výrobců jízdních kol a motocyklů. „Konkurence není o ceně.“

Portugalsko v roce 2019 sesadilo Itálii z pozice největšího evropského výrobce jízdních kol, ačkoli jeho produkce v roce 2021 ve výši 2,9 milionu kol zůstává za tím, co do Evropy vyvážejí výrobci v Asii. Podle společnosti Abimota zaměstnává toto odvětví v Portugalsku přibližně 10 000 lidí a vývoz v každém z posledních dvou let vzrostl o více než 30 %. Podle Conebi, obchodní skupiny evropských výrobců kol, Evropané loni koupili až 1 milion karbonových rámů, ale v regionu jich bylo vyrobeno méně než 30 000. Conebi předpovídá, že do roku 2030 by se zde mohlo vyrábět až 20 % karbonových rámů prodávaných v regionu – a Ozgunes se na tom chce podílet velkou měrou. Říká, že je schopen dodat rámy do šesti měsíců od obdržení návrhu zákazníka, zatímco asijskému konkurentovi by to trvalo třikrát déle.

Ozgunes v roce 2019 začal stavět továrnu za 8 milionů eur v Campii, tři hodiny jízdy autem (nebo velmi dlouhý den na kole) severně od Lisabonu, a nyní připravuje plány na rozšíření za 5 milionů eur. Chce se stát největším výrobcem karbonových rámů v Evropě a očekává, že letos téměř ztrojnásobí počet zaměstnanců na 120. Říká, že v roce 2024 se výroba zvýší z loňských 3 500 na 18 000 rámů a že se v příštím roce více než zdvojnásobí tržby na 10 milionů eur.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

V jeho továrně pracovníci tvarují rámy lisováním uhlíku do kovových forem a poté je vkládají do pecí, kde se vlákno vypaluje, aby získalo pevnost. Po dokončení se rámy testují na strojích, které simulují otřesy, třesení a nárazy při jízdě. Ozgunes říká, že jeho rámy jsou vyrobeny z jednoho kusu uhlíkových vláken, nikoliv z více prvků slepených dohromady, díky čemuž jsou pevnější a až o 20 % lehčí než rámy některých konkurentů – některé váží méně než 800 gramů. „Je to stále velmi ruční proces,“ říká. „Proto je kolo z uhlíkových vláken mnohem dražší než kolo z hliníku.“

Chcete využít této příležitosti?

Čelí stále větší konkurenci. Italská společnost Bianchi SpA uvádí, že letos zahájí výrobu karbonových rámů v novém závodě nedaleko Milána. Společnost Ernesto Colnago hodlá ve své italské továrně v roce 2023 zvýšit výrobu o téměř 20 % na více než 7 000 kusů. V Evropě působí řada menších výrobců, například Hope Technology Ltd., která ve Velké Británii vyrábí asi 500 karbonových rámů ročně, francouzská společnost Look Cycle (výrobce rámů pro francouzský a americký olympijský cyklistický tým) a německá společnost Last GmbH, která se specializuje na horská kola.

V některých ohledech zůstává společnost Ozgunes závislá na dlouhých dodavatelských řetězcích. Karbonové vlákno, které používá, se vyrábí v Japonsku a poté se převáží do Itálie, kde se zpracovává, a teprve pak se dodává do Portugalska. Říká, že i když se setkal s určitými zádrhely při získávání několika specializovaných typů uhlíkových vláken, toto uspořádání nevytvořilo žádné nepřekonatelné překážky. Pro jeho zákazníky z řad výrobců jízdních kol je situace složitější. I když je rám vyroben v Evropě, komponenty, jako jsou brzdy a přehazovačky, obvykle pocházejí z Asie, a než se mnohé z nich získají, může to trvat i dva roky. Ozgunes říká, že někteří zákazníci hledají výrobce blíže k domovu a jeden evropský výrobce kol musel zrušit objednávku 300 rámů, které měly být dodány v lednu, protože nemohl sehnat díly. „Klienti nemyslí jen na rámy,“ říká Ozgunes. „I když je Carbon Team nejrychlejším dodavatelem na světě, je to k ničemu, pokud nemá komponenty.“

Když prodej jízdních kol v Evropě v roce 2020 vzrostl o více než 10 %, maloobchodníci, kteří byli závislí na asijských dodavatelích, se snažili uspokojit poptávku. Pro Emreho Ozgunese to představovalo příležitost.Ozgunes, generální ředitel společnosti Carbon Team Lda., výrobce špičkových rámů jízdních kol v Portugalsku, sází na to, že získá náskok před výrobci v Asii, jejichž náklady na dopravu rostou a dodací lhůty se někdy protáhnou na více než rok. Na svém trhu s karbonovými rámy pro kola, která stojí 5 000 eur a více, by mohl oslovit jezdce, kteří hledají domácí značku. „Až dosud neměli jinou možnost,“ říká Ozgunes. „S Carbon Teamem ji mají.“Slabé zásobování a zpoždění dodávek během pandemie zvýšily povědomí o závislosti Evropy na Asii, pokud jde o zboží od obličejových masek po léky. To podnítilo výrobce, jako je Carbon Team, k expanzi v naději, že rychlejší dodací lhůty mohou kompenzovat ceny, které musí účtovat vzhledem k vyšším mzdám v Evropě – dokonce i v relativně levné zemi, jako je Portugalsko. „Rostoucí výroba některého zboží, jako jsou motocykly, jízdní kola nebo šperky – která v průběhu roku 2000 výrazně klesala – naznačuje, že se do Evropy vracejí malé kapsy“, říká Maeva Cousinová, vedoucí ekonomka společnosti Bloomberg Economics.Největší výhodu budou mít evropské společnosti u dražších výrobků, jako jsou rámy Ozgunes, kde se kupující zajímají o původ a jsou ochotni připlatit si za zboží vyrobené v regionu. „Evropané stále více chtějí ‚Made in Europe‘,“ říká Gil Nadais, generální tajemník Abimota, obchodní skupiny výrobců jízdních kol a motocyklů. „Konkurence není o ceně.“Portugalsko v roce 2019 sesadilo Itálii z pozice největšího evropského výrobce jízdních kol, ačkoli jeho produkce v roce 2021 ve výši 2,9 milionu kol zůstává za tím, co do Evropy vyvážejí výrobci v Asii. Podle společnosti Abimota zaměstnává toto odvětví v Portugalsku přibližně 10 000 lidí a vývoz v každém z posledních dvou let vzrostl o více než 30 %. Podle Conebi, obchodní skupiny evropských výrobců kol, Evropané loni koupili až 1 milion karbonových rámů, ale v regionu jich bylo vyrobeno méně než 30 000. Conebi předpovídá, že do roku 2030 by se zde mohlo vyrábět až 20 % karbonových rámů prodávaných v regionu – a Ozgunes se na tom chce podílet velkou měrou. Říká, že je schopen dodat rámy do šesti měsíců od obdržení návrhu zákazníka, zatímco asijskému konkurentovi by to trvalo třikrát déle.Ozgunes v roce 2019 začal stavět továrnu za 8 milionů eur v Campii, tři hodiny jízdy autem severně od Lisabonu, a nyní připravuje plány na rozšíření za 5 milionů eur. Chce se stát největším výrobcem karbonových rámů v Evropě a očekává, že letos téměř ztrojnásobí počet zaměstnanců na 120. Říká, že v roce 2024 se výroba zvýší z loňských 3 500 na 18 000 rámů a že se v příštím roce více než zdvojnásobí tržby na 10 milionů eur.V jeho továrně pracovníci tvarují rámy lisováním uhlíku do kovových forem a poté je vkládají do pecí, kde se vlákno vypaluje, aby získalo pevnost. Po dokončení se rámy testují na strojích, které simulují otřesy, třesení a nárazy při jízdě. Ozgunes říká, že jeho rámy jsou vyrobeny z jednoho kusu uhlíkových vláken, nikoliv z více prvků slepených dohromady, díky čemuž jsou pevnější a až o 20 % lehčí než rámy některých konkurentů – některé váží méně než 800 gramů. „Je to stále velmi ruční proces,“ říká. „Proto je kolo z uhlíkových vláken mnohem dražší než kolo z hliníku.“ Chcete využít této příležitosti?Čelí stále větší konkurenci. Italská společnost Bianchi SpA uvádí, že letos zahájí výrobu karbonových rámů v novém závodě nedaleko Milána. Společnost Ernesto Colnago hodlá ve své italské továrně v roce 2023 zvýšit výrobu o téměř 20 % na více než 7 000 kusů. V Evropě působí řada menších výrobců, například Hope Technology Ltd., která ve Velké Británii vyrábí asi 500 karbonových rámů ročně, francouzská společnost Look Cycle a německá společnost Last GmbH, která se specializuje na horská kola.V některých ohledech zůstává společnost Ozgunes závislá na dlouhých dodavatelských řetězcích. Karbonové vlákno, které používá, se vyrábí v Japonsku a poté se převáží do Itálie, kde se zpracovává, a teprve pak se dodává do Portugalska. Říká, že i když se setkal s určitými zádrhely při získávání několika specializovaných typů uhlíkových vláken, toto uspořádání nevytvořilo žádné nepřekonatelné překážky. Pro jeho zákazníky z řad výrobců jízdních kol je situace složitější. I když je rám vyroben v Evropě, komponenty, jako jsou brzdy a přehazovačky, obvykle pocházejí z Asie, a než se mnohé z nich získají, může to trvat i dva roky. Ozgunes říká, že někteří zákazníci hledají výrobce blíže k domovu a jeden evropský výrobce kol musel zrušit objednávku 300 rámů, které měly být dodány v lednu, protože nemohl sehnat díly. „Klienti nemyslí jen na rámy,“ říká Ozgunes. „I když je Carbon Team nejrychlejším dodavatelem na světě, je to k ničemu, pokud nemá komponenty.“
Tagy: bicyklbusinessCarbon Teamportugalsko

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:31

      Trumpova návštěva přináší revoluční technologické partnerství USA a UK

      00:41

      Británie přivítá miliardové americké investice a tisíce nových míst

      23:31

      Ruské trhy klesají, volatilita prudce roste!

      15:01

      UniCredit zvažuje prodej podílu v Commerzbank mimo EU

      11:51

      Asijské trhy táhnou globální růst nemovitostí, Evropa zaostává

      11:18

      Čína mění hru: Revoluce v solid-state bateriích začíná!

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Podceňované menší akcie, které mohou v závěru roku 2025 vzrůst

      12 září, 2025

      Americké akciové trhy se letos dostaly na historická maxima, což u mnohých investorů vyvolává obavy z přehřátí.

      Zdroj: Getty Images

      Tyto „hotovostně bohaté“ akcie mohou překonat pokles trhu

      12 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Zlato dosahuje rekordů a UBS věří, že růst ještě zdaleka nekončí

      12 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Figure Technology po IPO prudce roste a přitahuje zájem investorů

      12 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Synopsys čelí historickému propadu, ale analytici vidí příležitost k nákupu

      11 září, 2025

      IPO Radar.

      Netskope, Inc.

      Datum IPO: 19 září, 2025
      Potenciální ocenění: 6,5 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      USA vyvíjí nátlak na Velkou Británii kvůli cenám léků

      12 září, 2025

      Mexiko pod tlakem USA uvaluje rekordní 50% clo na čínská auta

      10 září, 2025

      Index S&P 500 klesá, ale aktuální trend je více než pozitivní

      12 září, 2025

      S&P 500 uzavřel na rekordní úrovni díky růstu Oracle a zmírnění inflace

      10 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      Rekordní růst amerických akcií vyvolává obavy z přehřátí trhu

      14 září, 2025

      Rekordní růst S&P 500 pokračuje, sázky na snížení úrokových sazeb Fedu sílí

      11 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Gemini
      Investice

      Gemini Space Station – toto IPO může změnit kryptoměnový trh

      8 září, 2025

      Svět kryptoměn zažívá další klíčový okamžik. Společnost Gemini Space Station, založená Cameronem a Tylerem Winklevossovými, oznámila termín svého dlouho očekávaného...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.