Přesto tento velkoplošný maloobchodní řetězec odhalil klesající zisk a marže a poskytl konzervativní celoroční výhled s tím, že zákazníci do svých nákupních košíků vkládají méně diskrétních položek.
Společnost uvedla, že očekává, že srovnatelné tržby, což je klíčový ukazatel, který sleduje tržby v prodejnách otevřených alespoň 13 měsíců a na internetu, se budou ve fiskálním roce 2023 pohybovat v rozmezí od jednociferného poklesu po jednociferný nárůst. Společnost Target uvedla, že očekává celoroční zisk na akcii ve výši 7,75 až 8,75 USD. To je podle odhadů agentury StreetAccount pod očekáváním Wall Street ve výši 9,23 USD na akcii.
Generální ředitel Brian Cornell v tiskové zprávě uvedl, že společnost dosáhla dobrých výsledků navzdory „velmi náročnému prostředí“, přičemž prodeje potravin, kosmetiky a potřeb pro domácnost se zvýšily, protože spotřebitelé se zaměřili na nezbytnosti.
Cornell sdělí další plány společnosti Target na letošní rok na investorském dni v New Yorku později v úterý.

Akcie společnosti Target v úterý před zahájením obchodování vzrostly o téměř 5 %.
Zde jsou údaje společnosti za čtvrté fiskální čtvrtletí, které skončilo 28. ledna, ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,89 USD oproti očekávaným 1,40 USD
Tržby: 31,4 miliardy USD oproti očekávaným 30,72 miliardy USD.
Přestože společnost překonala horní i dolní hranici, překonala laťku, která byla v posledních měsících výrazně snížena.
Tento velkoplošný maloobchodní řetězec, který je známý svými levnějšími, ale módními oděvy, domácími potřebami a dalšími výrobky, zaznamenal během prvních dvou let pandemie nárůst tržeb. Jeho celkové roční tržby vzrostly od fiskálního roku 2019 do roku 2022 o zhruba 31 miliard dolarů, tedy o téměř 40 %.
Přesto se společnost Target v uplynulém roce potýkala se změnou prodejních trendů i nálady na trhu. Diskontní prodejce se stal v tomto odvětví plakátovým dítětem pro problémy se zásobami, stlačené ziskové marže a obavy z inflace, která trápí spotřebitele se středními příjmy. Společnost nenaplnila očekávání Wall Street ohledně zisku za první tři čtvrtletí fiskálního roku a varovala investory, aby očekávali nižší prodeje o svátcích.
Čistý zisk společnosti Target za období, které trvá od listopadu do ledna, klesl přibližně o 43 % na 876 milionů USD, tj. 1,89 USD na akcii, z 1,54 miliardy USD, tj. 3,21 USD na akcii v předchozím období.

Srovnatelné tržby, nazývané také tržby ve stejných prodejnách, vzrostly ve čtvrtletí o 0,7 %. To překonalo očekávání Wall Street, která podle odhadů StreetAccount předpokládala pokles o 1,6 %.
Návštěvnost zákazníků, která zahrnuje nákupy na internetu a v obchodech, vzrostla ve čtvrtém čtvrtletí o 0,7 %, ačkoli průměrná cena vstupenky společnosti Target zůstala zhruba stejná.
Společnost Target uvedla, že se ve čtvrtletí lépe prodávalo zboží založené na potřebách. Nejsilnější kategorii tvořily potraviny a nápoje, jejichž srovnatelné tržby meziročně vzrostly o nízké dvouciferné hodnoty. Potřeby a kosmetika vzrostly o vysoké jednociferné hodnoty a několik kategorií zaměřených na diskreční zboží, včetně domácnosti a oděvů, pokleslo, ale společnost neupřesnila, o kolik.
Privátní značky společnosti, které jsou často levnější než národní značky, rostly rychleji než celkové tržby.
Jedním z nejslabších míst společnosti Target byly její ziskové marže, které byly zatíženy přirážkami a vyššími náklady dodavatelského řetězce. Loni v létě společnost Target oznámila agresivní plán na vyčištění zásob od nepotřebného zboží.
Stav zásob je lepší než v předchozích čtvrtletích a ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí klesl meziročně o 3 %. Ve třetím čtvrtletí její zásoby meziročně vzrostly o 14 %, ve druhém čtvrtletí o 36 % a v prvním čtvrtletí o 43 %.

Společnost Target uvedla, že má také jiný sortiment zboží. Zásoby v diskrétních kategoriích klesly ve srovnání s obdobím před rokem asi o 13 %, protože maloobchodní řetězec objednával více zboží s vysokou frekvencí spotřeby, jako jsou potraviny a papírové ručníky.
Společnost však nesplnila svůj cíl dosáhnout zdravějších marží. V druhé polovině fiskálního roku slibovala míru provozní marže kolem 6 %, když v červnu již podruhé snížila výhled zisku. Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla provozní marže společnosti Target 3,7 %, což je slabší výsledek než 3,9 %, který vykázala ve třetím čtvrtletí, ale předstihuje 3,1 %, které podle odhadů StreetAccount očekávala Wall Street.
Společnost Target nyní uvádí, že se plánuje vrátit k předpandemickému tempu 6 % od příštího fiskálního roku nebo později, v závislosti na ekonomickém pozadí a spotřebitelské poptávce.
Akcie společnosti Target se propadly o téměř 40 % ze svého historického zavíracího maxima. V pondělí uzavřela na hodnotě 166,81 USD za akcii, čímž její tržní hodnota dosáhla téměř 77 miliard USD. V letošním roce však její akcie zatím vzrostly o zhruba 12 % a překonaly téměř 4% růst indexu S&P 500.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky