Restaurační gigant celkově zaznamenal v USA solidní poptávku, protože spotřebitelé s vysokými příjmy přešli na rychlé občerstvení a zákazníci s nízkými příjmy kupovali hodnotná jídla jeho řetězců. Slabé tržby v Číně však opět zatížily výsledky KFC a Pizza Hut poté, co čínská vláda uvolnila svou politiku nulového Covidu a zemi zasáhla vlna nových epidemií. Toto oživení poškodilo snahy o oživení společnosti Yum a dalších restauračních společností, jako je například Starbucks.
Zde je srovnání toho, co společnost Yum vykázala, s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu mezi analytiky společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1, 31 USD oproti očekávaným 1,26 USD.
Tržby: 2,02 miliardy USD oproti očekávaným 1,92 miliardy USD.
Společnost Yum vykázala ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk ve výši 371 milionů dolarů, tj. 1,29 dolaru na akcii, což je nárůst oproti 330 milionům dolarů, tj. 1,11 dolaru na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí nákladů spojených s rozhodnutím opustit Rusko a dalších položek společnost vydělala 1,31 centu na akcii.

Čisté tržby vzrostly o 7 % na 2,02 miliardy USD a celosvětové tržby společnosti ve stejných prodejnách se zvýšily o 6 % díky velkému zájmu strávníků o Taco Bell.
Společnost Taco Bell, která je obvykle nejúspěšnější v portfoliu Yum, vykázala 11% růst tržeb ve stejných prodejnách, čímž překonala odhady StreetAccount ve výši 6,7 %. Řetězec přilákal zákazníky díky kombinaci vyšších cenových položek menu a hodnotných nabídek.
„Spojujeme se a vyhráváme díky hodnotě,“ řekl generální ředitel společnosti Yum David Gibbs na konferenčním hovoru společnosti.
Vedení společnosti uvedlo, že Taco Bell prodal v roce 2022 45 milionů mexických pizz, což je číslo, které je o to působivější, že bylo k dispozici pouze čtyři měsíce v roce.
Většina provozoven řetězce inspirovaných mexickou kuchyní se nachází ve Spojených státech, i když v posledních letech expanduje i do zahraničí. Gibbs uvedl, že mezinárodní působnost společnosti Taco Bell v tomto čtvrtletí přesáhla 1 000 provozoven. Společnost vybudovala 40 % svých mezinárodních restaurací během posledních dvou let.
Společnost KFC zaostala za očekáváním Wall Street, protože její výsledky ovlivnily slabé výsledky v Číně. Řetězec se smaženými kuřaty vykázal růst tržeb ve stejných prodejnách o 5 %, což je jen o málo méně než odhadovaných 5,4 %. Bez zahrnutí Číny, která je jeho největším trhem, vzrostly tržby KFC ve stejných prodejnách o 9 %.

Slabé tržby v Číně také poškodily výsledky společnosti Pizza Hut za čtvrté čtvrtletí. Celkové tržby tohoto řetězce pizzerií ve stejných prodejnách vzrostly o 1 %, ale mezinárodní tržby ve stejných prodejnách klesly o 1 %. Tržby společnosti Pizza Hut ve stejných prodejnách v USA vzrostly o 4 %, což je známkou toho, že se spotřebitelé vzpamatovali z loňské únavy z pizzy po nadměrném objednávání koláčů během výluk v Covidu. Vedení společnosti připsalo zásluhy reklamě, která zdůrazňovala nové cenově výhodné nabídky, což pomohlo přilákat zákazníky s nižšími příjmy zpět do řetězce pizzerií.
Habit Burger Grill, nejnovější přírůstek společnosti Yum, uvedl, že tržby v provozovnách otevřených nejméně rok se ve čtvrtletí snížily o 1 %. Tržby v rámci systému, který sleduje transakce ve všech restauracích řetězce, a nikoli pouze v provozovnách otevřených 12 měsíců, však vzrostly o 12 % díky rychlému rozšiřování řetězce Yum.
Zisk společnosti Volvo Car za 4. čtvrtletí překonal očekávání; vidí náročný rok 2023
Společnost Volvo Car AB ve čtvrtek zveřejnila lepší než očekávané výsledky za čtvrté čtvrtletí poté, co zaznamenala zvýšený objem prodeje, pozitivní mix a nárůst cen, ale varovala, že rok 2023 bude dalším náročným rokem.
Čistý zisk připadající na akcionáře vzrostl na 2,46 miliardy švédských korun
Analytici oslovení agenturou FactSet předpokládali čistý zisk ve výši 2,29 miliardy švédských korun při tržbách 98,49 miliardy švédských korun.

Švédský výrobce automobilů uvedl, že po dobu trvání roku 2023 očekává, že ceny surovin zůstanou na zvýšené úrovni a spotové nákupy polovodičů budou pokračovat. Doufá však, že výpadky dodávek z Číny související s Covid-19 jsou již minulostí a že nadále pozoruje trvalé zlepšování dodávek polovodičů.
Kromě toho společnost uvedla, že je optimistická, že cena lithia začne ke konci roku klesat.
Navzdory celosvětovým turbulencím, nejistotě a nedávnému zvýšení cen společnost Volvo Car nadále zaznamenává zdravou poptávku po svých automobilech, uvedla.
„Během letošního roku očekáváme solidní dvouciferný růst maloobchodních prodejů, pokud nedojde k neočekávaným narušením dodavatelského řetězce,“ uvedl generální ředitel Jim Rowan.
„V roce 2023 hodláme pokračovat v navyšování objemů plně elektrických vozů a celoroční podíl tak bude vyšší než loňských 11 %.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky