Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Uber a Lyft hlásí velké zisky ze svých reklamních aktivit

Jeden z analytiků uvedl, že Uber má značnou výhodu, a přirovnal jeho strategii růstu reklamy ke strategii společnosti Amazon.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
22 února, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Společnosti Uber Technologies Inc. a Lyft Inc., které se zabývají přepravou cestujících, tvrdí, že jejich začínající reklamní byznys v posledních měsících výrazně vzrostl.

Tyto reklamní podniky jsou součástí rozšiřujícího se souboru možností, jak mohou obchodníci oslovit spotřebitele, k čemuž jim často pomáhají vlastní údaje o zákaznících těchto společností. Například společnost Walmart Inc. umožňuje inzerentům využívat svá data k zasílání cílené digitální reklamy nakupujícím na webu. Také společnosti DoorDash Inc., Kroger Co. a CVS Health Corp. nabízejí inzerentům více možností, jak oslovit spotřebitele s využitím údajů prodejců.

V loňském roce společnost Uber uvedla, že také umožní značkám cílit reklamu na uživatele své aplikace pro sdílení jízd před jízdou, během jízdy a po ní, a to s využitím souhrnných údajů o jejich konkrétních cílech a historii jízd. Společnost začala prodávat reklamy ve své aplikaci pro rozvoz jídel do restaurací a potravin Uber Eats v roce 2019 a od té doby vydala nové produkty, jako jsou reklamy po pokladně, které debutovaly během letošního Super Bowlu.

Pro růst společností jsou důležité i reklamní obchody rivalů v oblasti spolujízdy. Společnost Uber uvedla, že zvýšené příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí byly klíčovým faktorem růstu jejího celkového podnikání.

„Překročili jsme roční obrat [za prodej reklamy] 500 milionů dolarů, a to na základě zvýšení počtu aktivních inzerentů, které máme, o 80 % v meziročním srovnání,“ řekl šéf Uberu Dara Khosrowshahi v telefonátu, v němž se probíraly hospodářské výsledky společnosti.

Advertisement

Podle společnosti ve čtvrtém čtvrtletí provozovalo reklamu u Uberu více než 315 000 podniků, což je téměř dvojnásobek oproti více než 170 000 inzerentů o rok dříve.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Reuters

Uber vidí další příležitost k růstu vzhledem k tomu, že pouze 25 % podniků prodávajících produkty prostřednictvím Uber Eats si na této platformě kupuje reklamu, uvedl Khosrowshahi. Uber podle něj stále plánuje do roku 2024 dosáhnout ročních příjmů z reklamy ve výši 1 miliardy dolarů.

Prodej reklamy je činnost s velmi vysokou marží, takže její růst by mohl být klíčem k tomu, aby společnost Uber dosáhla svých cílů v oblasti zisku před úroky, zdaněním a odpisy v roce 2024, uvedl Nikhil Devnani, analytik společnosti Bernstein Research.

Služba Uber Eats jí dává klíčovou výhodu v soutěži o marketingové rozpočty, protože Lyft nemá srovnatelnou nabídku, řekl Devnani.

„Byli jsme pozitivně překvapeni pokrokem, kterého Uber dosáhl v oblasti reklamy,“ dodal.

Společnost Lyft o svém reklamním byznysu nehovořila ve své poslední zprávě o výsledcích ani v telefonátu s analytiky, ale obchodní ředitel Zach Greenberger v e-mailovém prohlášení uvedl, že růst příjmů z reklamy překročil cíle společnosti.

Podle Greenbergera se příjmy z reklamy společnosti Lyft ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily „téměř sedmkrát“ ve srovnání s předchozím čtvrtletím.

Analytici zatím nemají jasnou představu o rozsahu mediální divize společnosti Lyft ani o míře jejího růstu, uvedl Devnani.

Zdroj: Unsplash

Ceny reklamy společností však nabízejí pohled na jejich postavení na trhu.

Podle jednoho z vedoucích pracovníků, který uvedl, že reklamní burza poskytla podrobnosti o nabídkách obou společností na začátku tohoto měsíce, si společnost Lyft účtuje 2 dolary za 1 000 zobrazení pro spotřebitele za své střešní reklamy, zatímco společnost Uber si účtuje 5 dolarů za 1 000 zobrazení za srovnatelný produkt.

Mluvčí společnosti Lyft tuto cenu potvrdila, zatímco společnost Uber se odmítla vyjádřit.

Podle Khosrowshahiho si Uber účtuje 45 dolarů za 1 000 zobrazení reklam v aplikaci a uvedl také, že společnost u těchto reklam zaznamenala 3% míru prokliku. Podle vedoucích pracovníků reklamních agentur jsou obě čísla výrazně nad průměrem v odvětví u podobných produktů.

Strategie společnosti Uber, která prodejem reklamy doplňuje a zároveň využívá výhod svého hlavního podnikání, připomíná společnost Amazon, která léta v tichosti budovala dostatečně velký podnik na prodej reklamy, aby mohl konkurovat podnikům Meta Platforms Inc. a Google společnosti Alphabet Inc, uvedl Devnani ze společnosti Bernstein Research.

„Na reklamu na straně sdílené jízdy je ještě poměrně brzy,“ řekl.

Společnosti Uber Technologies Inc. a Lyft Inc., které se zabývají přepravou cestujících, tvrdí, že jejich začínající reklamní byznys v posledních měsících výrazně vzrostl.Tyto reklamní podniky jsou součástí rozšiřujícího se souboru možností, jak mohou obchodníci oslovit spotřebitele, k čemuž jim často pomáhají vlastní údaje o zákaznících těchto společností. Například společnost Walmart Inc. umožňuje inzerentům využívat svá data k zasílání cílené digitální reklamy nakupujícím na webu. Také společnosti DoorDash Inc., Kroger Co. a CVS Health Corp. nabízejí inzerentům více možností, jak oslovit spotřebitele s využitím údajů prodejců.V loňském roce společnost Uber uvedla, že také umožní značkám cílit reklamu na uživatele své aplikace pro sdílení jízd před jízdou, během jízdy a po ní, a to s využitím souhrnných údajů o jejich konkrétních cílech a historii jízd. Společnost začala prodávat reklamy ve své aplikaci pro rozvoz jídel do restaurací a potravin Uber Eats v roce 2019 a od té doby vydala nové produkty, jako jsou reklamy po pokladně, které debutovaly během letošního Super Bowlu.Pro růst společností jsou důležité i reklamní obchody rivalů v oblasti spolujízdy. Společnost Uber uvedla, že zvýšené příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí byly klíčovým faktorem růstu jejího celkového podnikání.„Překročili jsme roční obrat [za prodej reklamy] 500 milionů dolarů, a to na základě zvýšení počtu aktivních inzerentů, které máme, o 80 % v meziročním srovnání,“ řekl šéf Uberu Dara Khosrowshahi v telefonátu, v němž se probíraly hospodářské výsledky společnosti.Podle společnosti ve čtvrtém čtvrtletí provozovalo reklamu u Uberu více než 315 000 podniků, což je téměř dvojnásobek oproti více než 170 000 inzerentů o rok dříve. Chcete využít této příležitosti?Uber vidí další příležitost k růstu vzhledem k tomu, že pouze 25 % podniků prodávajících produkty prostřednictvím Uber Eats si na této platformě kupuje reklamu, uvedl Khosrowshahi. Uber podle něj stále plánuje do roku 2024 dosáhnout ročních příjmů z reklamy ve výši 1 miliardy dolarů.Prodej reklamy je činnost s velmi vysokou marží, takže její růst by mohl být klíčem k tomu, aby společnost Uber dosáhla svých cílů v oblasti zisku před úroky, zdaněním a odpisy v roce 2024, uvedl Nikhil Devnani, analytik společnosti Bernstein Research.Služba Uber Eats jí dává klíčovou výhodu v soutěži o marketingové rozpočty, protože Lyft nemá srovnatelnou nabídku, řekl Devnani.„Byli jsme pozitivně překvapeni pokrokem, kterého Uber dosáhl v oblasti reklamy,“ dodal.Společnost Lyft o svém reklamním byznysu nehovořila ve své poslední zprávě o výsledcích ani v telefonátu s analytiky, ale obchodní ředitel Zach Greenberger v e-mailovém prohlášení uvedl, že růst příjmů z reklamy překročil cíle společnosti.Podle Greenbergera se příjmy z reklamy společnosti Lyft ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily „téměř sedmkrát“ ve srovnání s předchozím čtvrtletím.Analytici zatím nemají jasnou představu o rozsahu mediální divize společnosti Lyft ani o míře jejího růstu, uvedl Devnani.Ceny reklamy společností však nabízejí pohled na jejich postavení na trhu.Podle jednoho z vedoucích pracovníků, který uvedl, že reklamní burza poskytla podrobnosti o nabídkách obou společností na začátku tohoto měsíce, si společnost Lyft účtuje 2 dolary za 1 000 zobrazení pro spotřebitele za své střešní reklamy, zatímco společnost Uber si účtuje 5 dolarů za 1 000 zobrazení za srovnatelný produkt.Mluvčí společnosti Lyft tuto cenu potvrdila, zatímco společnost Uber se odmítla vyjádřit.Podle Khosrowshahiho si Uber účtuje 45 dolarů za 1 000 zobrazení reklam v aplikaci a uvedl také, že společnost u těchto reklam zaznamenala 3% míru prokliku. Podle vedoucích pracovníků reklamních agentur jsou obě čísla výrazně nad průměrem v odvětví u podobných produktů.Strategie společnosti Uber, která prodejem reklamy doplňuje a zároveň využívá výhod svého hlavního podnikání, připomíná společnost Amazon, která léta v tichosti budovala dostatečně velký podnik na prodej reklamy, aby mohl konkurovat podnikům Meta Platforms Inc. a Google společnosti Alphabet Inc, uvedl Devnani ze společnosti Bernstein Research.„Na reklamu na straně sdílené jízdy je ještě poměrně brzy,“ řekl.
Tagy: amazonbusinessLYFTmarketingreklamaUBER

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      10:24

      Uber a Momenta zahájí příští rok testování autonomních vozidel v Mnichově

      10:12

      Telefonica se zaměřuje na fúze a akvizice

      10:00

      FDA urychlí přezkum nikotinových sáčků od velkých tabákových společností

      09:48

      Evropští výrobci aut pod tlakem čínské konkurence na autosalonu v Mnichově

      09:36

      Mercedes na náročném čínském trhu drží přístup „hodnota před objemem“

      09:24

      Akcie Alibaba HK rostou po zveřejnění modelu Qwen AI

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      TJ Maxx těží z vyšších cel a měnících se nákupních návyků spotřebitelů

      8 září, 2025

      V době, kdy inflace, cla a geopolitické napětí tlačí ceny zboží nahoru a spotřebitelé se čím dál více zaměřují na...

      Zdroj: Amplitude

      Amplitude: méně známý software, který může těžit z poptávky po AI

      7 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Sweetgreen přináší do světa AI dnes tolik potřebnou efektivitu

      7 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nvidia ztrácí na síle, S&P 500 se drží u maxim a zlato upevňuje svou pozici

      7 září, 2025

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025

      Finanční trhy před očekávaným reportem o pracovním trhu vzrostly

      4 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025

      TJ Maxx těží z vyšších cel a měnících se nákupních návyků spotřebitelů

      8 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.