Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Uber a Lyft hlásí velké zisky ze svých reklamních aktivit

Jeden z analytiků uvedl, že Uber má značnou výhodu, a přirovnal jeho strategii růstu reklamy ke strategii společnosti Amazon.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
22 února, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Společnosti Uber Technologies Inc. a Lyft Inc., které se zabývají přepravou cestujících, tvrdí, že jejich začínající reklamní byznys v posledních měsících výrazně vzrostl.

Tyto reklamní podniky jsou součástí rozšiřujícího se souboru možností, jak mohou obchodníci oslovit spotřebitele, k čemuž jim často pomáhají vlastní údaje o zákaznících těchto společností. Například společnost Walmart Inc. umožňuje inzerentům využívat svá data k zasílání cílené digitální reklamy nakupujícím na webu. Také společnosti DoorDash Inc., Kroger Co. a CVS Health Corp. nabízejí inzerentům více možností, jak oslovit spotřebitele s využitím údajů prodejců.

V loňském roce společnost Uber uvedla, že také umožní značkám cílit reklamu na uživatele své aplikace pro sdílení jízd před jízdou, během jízdy a po ní, a to s využitím souhrnných údajů o jejich konkrétních cílech a historii jízd. Společnost začala prodávat reklamy ve své aplikaci pro rozvoz jídel do restaurací a potravin Uber Eats v roce 2019 a od té doby vydala nové produkty, jako jsou reklamy po pokladně, které debutovaly během letošního Super Bowlu.

Pro růst společností jsou důležité i reklamní obchody rivalů v oblasti spolujízdy. Společnost Uber uvedla, že zvýšené příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí byly klíčovým faktorem růstu jejího celkového podnikání.

„Překročili jsme roční obrat [za prodej reklamy] 500 milionů dolarů, a to na základě zvýšení počtu aktivních inzerentů, které máme, o 80 % v meziročním srovnání,“ řekl šéf Uberu Dara Khosrowshahi v telefonátu, v němž se probíraly hospodářské výsledky společnosti.

Advertisement

Podle společnosti ve čtvrtém čtvrtletí provozovalo reklamu u Uberu více než 315 000 podniků, což je téměř dvojnásobek oproti více než 170 000 inzerentů o rok dříve.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Reuters

Uber vidí další příležitost k růstu vzhledem k tomu, že pouze 25 % podniků prodávajících produkty prostřednictvím Uber Eats si na této platformě kupuje reklamu, uvedl Khosrowshahi. Uber podle něj stále plánuje do roku 2024 dosáhnout ročních příjmů z reklamy ve výši 1 miliardy dolarů.

Prodej reklamy je činnost s velmi vysokou marží, takže její růst by mohl být klíčem k tomu, aby společnost Uber dosáhla svých cílů v oblasti zisku před úroky, zdaněním a odpisy v roce 2024, uvedl Nikhil Devnani, analytik společnosti Bernstein Research.

Služba Uber Eats jí dává klíčovou výhodu v soutěži o marketingové rozpočty, protože Lyft nemá srovnatelnou nabídku, řekl Devnani.

„Byli jsme pozitivně překvapeni pokrokem, kterého Uber dosáhl v oblasti reklamy,“ dodal.

Společnost Lyft o svém reklamním byznysu nehovořila ve své poslední zprávě o výsledcích ani v telefonátu s analytiky, ale obchodní ředitel Zach Greenberger v e-mailovém prohlášení uvedl, že růst příjmů z reklamy překročil cíle společnosti.

Podle Greenbergera se příjmy z reklamy společnosti Lyft ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily „téměř sedmkrát“ ve srovnání s předchozím čtvrtletím.

Analytici zatím nemají jasnou představu o rozsahu mediální divize společnosti Lyft ani o míře jejího růstu, uvedl Devnani.

Zdroj: Unsplash

Ceny reklamy společností však nabízejí pohled na jejich postavení na trhu.

Podle jednoho z vedoucích pracovníků, který uvedl, že reklamní burza poskytla podrobnosti o nabídkách obou společností na začátku tohoto měsíce, si společnost Lyft účtuje 2 dolary za 1 000 zobrazení pro spotřebitele za své střešní reklamy, zatímco společnost Uber si účtuje 5 dolarů za 1 000 zobrazení za srovnatelný produkt.

Mluvčí společnosti Lyft tuto cenu potvrdila, zatímco společnost Uber se odmítla vyjádřit.

Podle Khosrowshahiho si Uber účtuje 45 dolarů za 1 000 zobrazení reklam v aplikaci a uvedl také, že společnost u těchto reklam zaznamenala 3% míru prokliku. Podle vedoucích pracovníků reklamních agentur jsou obě čísla výrazně nad průměrem v odvětví u podobných produktů.

Strategie společnosti Uber, která prodejem reklamy doplňuje a zároveň využívá výhod svého hlavního podnikání, připomíná společnost Amazon, která léta v tichosti budovala dostatečně velký podnik na prodej reklamy, aby mohl konkurovat podnikům Meta Platforms Inc. a Google společnosti Alphabet Inc, uvedl Devnani ze společnosti Bernstein Research.

„Na reklamu na straně sdílené jízdy je ještě poměrně brzy,“ řekl.

Společnosti Uber Technologies Inc. a Lyft Inc., které se zabývají přepravou cestujících, tvrdí, že jejich začínající reklamní byznys v posledních měsících výrazně vzrostl.Tyto reklamní podniky jsou součástí rozšiřujícího se souboru možností, jak mohou obchodníci oslovit spotřebitele, k čemuž jim často pomáhají vlastní údaje o zákaznících těchto společností. Například společnost Walmart Inc. umožňuje inzerentům využívat svá data k zasílání cílené digitální reklamy nakupujícím na webu. Také společnosti DoorDash Inc., Kroger Co. a CVS Health Corp. nabízejí inzerentům více možností, jak oslovit spotřebitele s využitím údajů prodejců.V loňském roce společnost Uber uvedla, že také umožní značkám cílit reklamu na uživatele své aplikace pro sdílení jízd před jízdou, během jízdy a po ní, a to s využitím souhrnných údajů o jejich konkrétních cílech a historii jízd. Společnost začala prodávat reklamy ve své aplikaci pro rozvoz jídel do restaurací a potravin Uber Eats v roce 2019 a od té doby vydala nové produkty, jako jsou reklamy po pokladně, které debutovaly během letošního Super Bowlu.Pro růst společností jsou důležité i reklamní obchody rivalů v oblasti spolujízdy. Společnost Uber uvedla, že zvýšené příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí byly klíčovým faktorem růstu jejího celkového podnikání.„Překročili jsme roční obrat [za prodej reklamy] 500 milionů dolarů, a to na základě zvýšení počtu aktivních inzerentů, které máme, o 80 % v meziročním srovnání,“ řekl šéf Uberu Dara Khosrowshahi v telefonátu, v němž se probíraly hospodářské výsledky společnosti.Podle společnosti ve čtvrtém čtvrtletí provozovalo reklamu u Uberu více než 315 000 podniků, což je téměř dvojnásobek oproti více než 170 000 inzerentů o rok dříve.Chcete využít této příležitosti?Uber vidí další příležitost k růstu vzhledem k tomu, že pouze 25 % podniků prodávajících produkty prostřednictvím Uber Eats si na této platformě kupuje reklamu, uvedl Khosrowshahi. Uber podle něj stále plánuje do roku 2024 dosáhnout ročních příjmů z reklamy ve výši 1 miliardy dolarů.Prodej reklamy je činnost s velmi vysokou marží, takže její růst by mohl být klíčem k tomu, aby společnost Uber dosáhla svých cílů v oblasti zisku před úroky, zdaněním a odpisy v roce 2024, uvedl Nikhil Devnani, analytik společnosti Bernstein Research.Služba Uber Eats jí dává klíčovou výhodu v soutěži o marketingové rozpočty, protože Lyft nemá srovnatelnou nabídku, řekl Devnani.„Byli jsme pozitivně překvapeni pokrokem, kterého Uber dosáhl v oblasti reklamy,“ dodal.Společnost Lyft o svém reklamním byznysu nehovořila ve své poslední zprávě o výsledcích ani v telefonátu s analytiky, ale obchodní ředitel Zach Greenberger v e-mailovém prohlášení uvedl, že růst příjmů z reklamy překročil cíle společnosti.Podle Greenbergera se příjmy z reklamy společnosti Lyft ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily „téměř sedmkrát“ ve srovnání s předchozím čtvrtletím.Analytici zatím nemají jasnou představu o rozsahu mediální divize společnosti Lyft ani o míře jejího růstu, uvedl Devnani.Ceny reklamy společností však nabízejí pohled na jejich postavení na trhu.Podle jednoho z vedoucích pracovníků, který uvedl, že reklamní burza poskytla podrobnosti o nabídkách obou společností na začátku tohoto měsíce, si společnost Lyft účtuje 2 dolary za 1 000 zobrazení pro spotřebitele za své střešní reklamy, zatímco společnost Uber si účtuje 5 dolarů za 1 000 zobrazení za srovnatelný produkt.Mluvčí společnosti Lyft tuto cenu potvrdila, zatímco společnost Uber se odmítla vyjádřit.Podle Khosrowshahiho si Uber účtuje 45 dolarů za 1 000 zobrazení reklam v aplikaci a uvedl také, že společnost u těchto reklam zaznamenala 3% míru prokliku. Podle vedoucích pracovníků reklamních agentur jsou obě čísla výrazně nad průměrem v odvětví u podobných produktů.Strategie společnosti Uber, která prodejem reklamy doplňuje a zároveň využívá výhod svého hlavního podnikání, připomíná společnost Amazon, která léta v tichosti budovala dostatečně velký podnik na prodej reklamy, aby mohl konkurovat podnikům Meta Platforms Inc. a Google společnosti Alphabet Inc, uvedl Devnani ze společnosti Bernstein Research.„Na reklamu na straně sdílené jízdy je ještě poměrně brzy,“ řekl.
Tagy: amazonbusinessLYFTmarketingreklamaUBER


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    18:04

    S&P zvyšuje rating GE Vernova na ‚BBB‘ díky zvýšené ziskovosti.

    17:55

    Morgan Stanley identifikuje tři hlavní faktory podporující optimistický výhled Meta pro rok 2026.

    17:51

    Northrop Grumman a letectvo dokončují zkoušku oddělení raket F-16.

    17:48

    UBS zahrnuje tři nová jména do svého seznamu předních švýcarských akcií pro rok 2026.

    17:44

    Marocký akciový trh uzavírá poklesem; index Moroccan All Shares klesl o 0,11 %

    17:41

    Akcie Rhythm Pharmaceuticals prudce vzrostly po úspěšných výsledcích zkoušek.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Bloomberg
    Akcie

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    Akcie streamovací společnosti Roku mají za sebou mimořádně silný rok, během kterého vzrostly o více než 40 %.

    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Energetické tituly zůstávají na radaru Goldman Sachs díky růstu i ocenění

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Google stahuje náskok ChatGPT, Gemini prudce roste a mění trh AI

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Raymond James sází na obrat u Blue Owl Capital a zvyšuje rating

    10 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    Akcie Victoria’s Secret rostou, výsledky potvrzují úspěch strategie oživení

    7 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Akcie Tesla klesají, analytici se rozcházejí v názorech na pokrok FSD

    11 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.