Společnosti Uber Technologies Inc. a Lyft Inc., které se zabývají přepravou cestujících, tvrdí, že jejich začínající reklamní byznys v posledních měsících výrazně vzrostl.
Tyto reklamní podniky jsou součástí rozšiřujícího se souboru možností, jak mohou obchodníci oslovit spotřebitele, k čemuž jim často pomáhají vlastní údaje o zákaznících těchto společností. Například společnost Walmart Inc. umožňuje inzerentům využívat svá data k zasílání cílené digitální reklamy nakupujícím na webu. Také společnosti DoorDash Inc., Kroger Co. a CVS Health Corp. nabízejí inzerentům více možností, jak oslovit spotřebitele s využitím údajů prodejců.
V loňském roce společnost Uber uvedla, že také umožní značkám cílit reklamu na uživatele své aplikace pro sdílení jízd před jízdou, během jízdy a po ní, a to s využitím souhrnných údajů o jejich konkrétních cílech a historii jízd. Společnost začala prodávat reklamy ve své aplikaci pro rozvoz jídel do restaurací a potravin Uber Eats v roce 2019 a od té doby vydala nové produkty, jako jsou reklamy po pokladně, které debutovaly během letošního Super Bowlu.
Pro růst společností jsou důležité i reklamní obchody rivalů v oblasti spolujízdy. Společnost Uber uvedla, že zvýšené příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí byly klíčovým faktorem růstu jejího celkového podnikání.
„Překročili jsme roční obrat [za prodej reklamy] 500 milionů dolarů, a to na základě zvýšení počtu aktivních inzerentů, které máme, o 80 % v meziročním srovnání,“ řekl šéf Uberu Dara Khosrowshahi v telefonátu, v němž se probíraly hospodářské výsledky společnosti.
Podle společnosti ve čtvrtém čtvrtletí provozovalo reklamu u Uberu více než 315 000 podniků, což je téměř dvojnásobek oproti více než 170 000 inzerentů o rok dříve.
Uber vidí další příležitost k růstu vzhledem k tomu, že pouze 25 % podniků prodávajících produkty prostřednictvím Uber Eats si na této platformě kupuje reklamu, uvedl Khosrowshahi. Uber podle něj stále plánuje do roku 2024 dosáhnout ročních příjmů z reklamy ve výši 1 miliardy dolarů.
Prodej reklamy je činnost s velmi vysokou marží, takže její růst by mohl být klíčem k tomu, aby společnost Uber dosáhla svých cílů v oblasti zisku před úroky, zdaněním a odpisy v roce 2024, uvedl Nikhil Devnani, analytik společnosti Bernstein Research.
Služba Uber Eats jí dává klíčovou výhodu v soutěži o marketingové rozpočty, protože Lyft nemá srovnatelnou nabídku, řekl Devnani.
„Byli jsme pozitivně překvapeni pokrokem, kterého Uber dosáhl v oblasti reklamy,“ dodal.
Společnost Lyft o svém reklamním byznysu nehovořila ve své poslední zprávě o výsledcích ani v telefonátu s analytiky, ale obchodní ředitel Zach Greenberger v e-mailovém prohlášení uvedl, že růst příjmů z reklamy překročil cíle společnosti.
Podle Greenbergera se příjmy z reklamy společnosti Lyft ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily „téměř sedmkrát“ ve srovnání s předchozím čtvrtletím.
Analytici zatím nemají jasnou představu o rozsahu mediální divize společnosti Lyft ani o míře jejího růstu, uvedl Devnani.
Zdroj: Unsplash
Ceny reklamy společností však nabízejí pohled na jejich postavení na trhu.
Podle jednoho z vedoucích pracovníků, který uvedl, že reklamní burza poskytla podrobnosti o nabídkách obou společností na začátku tohoto měsíce, si společnost Lyft účtuje 2 dolary za 1 000 zobrazení pro spotřebitele za své střešní reklamy, zatímco společnost Uber si účtuje 5 dolarů za 1 000 zobrazení za srovnatelný produkt.
Mluvčí společnosti Lyft tuto cenu potvrdila, zatímco společnost Uber se odmítla vyjádřit.
Podle Khosrowshahiho si Uber účtuje 45 dolarů za 1 000 zobrazení reklam v aplikaci a uvedl také, že společnost u těchto reklam zaznamenala 3% míru prokliku. Podle vedoucích pracovníků reklamních agentur jsou obě čísla výrazně nad průměrem v odvětví u podobných produktů.
Strategie společnosti Uber, která prodejem reklamy doplňuje a zároveň využívá výhod svého hlavního podnikání, připomíná společnost Amazon, která léta v tichosti budovala dostatečně velký podnik na prodej reklamy, aby mohl konkurovat podnikům Meta Platforms Inc. a Google společnosti Alphabet Inc, uvedl Devnani ze společnosti Bernstein Research.
„Na reklamu na straně sdílené jízdy je ještě poměrně brzy,“ řekl.
Společnosti Uber Technologies Inc. a Lyft Inc., které se zabývají přepravou cestujících, tvrdí, že jejich začínající reklamní byznys v posledních měsících výrazně vzrostl.Tyto reklamní podniky jsou součástí rozšiřujícího se souboru možností, jak mohou obchodníci oslovit spotřebitele, k čemuž jim často pomáhají vlastní údaje o zákaznících těchto společností. Například společnost Walmart Inc. umožňuje inzerentům využívat svá data k zasílání cílené digitální reklamy nakupujícím na webu. Také společnosti DoorDash Inc., Kroger Co. a CVS Health Corp. nabízejí inzerentům více možností, jak oslovit spotřebitele s využitím údajů prodejců.V loňském roce společnost Uber uvedla, že také umožní značkám cílit reklamu na uživatele své aplikace pro sdílení jízd před jízdou, během jízdy a po ní, a to s využitím souhrnných údajů o jejich konkrétních cílech a historii jízd. Společnost začala prodávat reklamy ve své aplikaci pro rozvoz jídel do restaurací a potravin Uber Eats v roce 2019 a od té doby vydala nové produkty, jako jsou reklamy po pokladně, které debutovaly během letošního Super Bowlu.Pro růst společností jsou důležité i reklamní obchody rivalů v oblasti spolujízdy. Společnost Uber uvedla, že zvýšené příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí byly klíčovým faktorem růstu jejího celkového podnikání.„Překročili jsme roční obrat [za prodej reklamy] 500 milionů dolarů, a to na základě zvýšení počtu aktivních inzerentů, které máme, o 80 % v meziročním srovnání,“ řekl šéf Uberu Dara Khosrowshahi v telefonátu, v němž se probíraly hospodářské výsledky společnosti.Podle společnosti ve čtvrtém čtvrtletí provozovalo reklamu u Uberu více než 315 000 podniků, což je téměř dvojnásobek oproti více než 170 000 inzerentů o rok dříve.Chcete využít této příležitosti?Uber vidí další příležitost k růstu vzhledem k tomu, že pouze 25 % podniků prodávajících produkty prostřednictvím Uber Eats si na této platformě kupuje reklamu, uvedl Khosrowshahi. Uber podle něj stále plánuje do roku 2024 dosáhnout ročních příjmů z reklamy ve výši 1 miliardy dolarů.Prodej reklamy je činnost s velmi vysokou marží, takže její růst by mohl být klíčem k tomu, aby společnost Uber dosáhla svých cílů v oblasti zisku před úroky, zdaněním a odpisy v roce 2024, uvedl Nikhil Devnani, analytik společnosti Bernstein Research.Služba Uber Eats jí dává klíčovou výhodu v soutěži o marketingové rozpočty, protože Lyft nemá srovnatelnou nabídku, řekl Devnani.„Byli jsme pozitivně překvapeni pokrokem, kterého Uber dosáhl v oblasti reklamy,“ dodal.Společnost Lyft o svém reklamním byznysu nehovořila ve své poslední zprávě o výsledcích ani v telefonátu s analytiky, ale obchodní ředitel Zach Greenberger v e-mailovém prohlášení uvedl, že růst příjmů z reklamy překročil cíle společnosti.Podle Greenbergera se příjmy z reklamy společnosti Lyft ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily „téměř sedmkrát“ ve srovnání s předchozím čtvrtletím.Analytici zatím nemají jasnou představu o rozsahu mediální divize společnosti Lyft ani o míře jejího růstu, uvedl Devnani.Ceny reklamy společností však nabízejí pohled na jejich postavení na trhu.Podle jednoho z vedoucích pracovníků, který uvedl, že reklamní burza poskytla podrobnosti o nabídkách obou společností na začátku tohoto měsíce, si společnost Lyft účtuje 2 dolary za 1 000 zobrazení pro spotřebitele za své střešní reklamy, zatímco společnost Uber si účtuje 5 dolarů za 1 000 zobrazení za srovnatelný produkt.Mluvčí společnosti Lyft tuto cenu potvrdila, zatímco společnost Uber se odmítla vyjádřit.Podle Khosrowshahiho si Uber účtuje 45 dolarů za 1 000 zobrazení reklam v aplikaci a uvedl také, že společnost u těchto reklam zaznamenala 3% míru prokliku. Podle vedoucích pracovníků reklamních agentur jsou obě čísla výrazně nad průměrem v odvětví u podobných produktů.Strategie společnosti Uber, která prodejem reklamy doplňuje a zároveň využívá výhod svého hlavního podnikání, připomíná společnost Amazon, která léta v tichosti budovala dostatečně velký podnik na prodej reklamy, aby mohl konkurovat podnikům Meta Platforms Inc. a Google společnosti Alphabet Inc, uvedl Devnani ze společnosti Bernstein Research.„Na reklamu na straně sdílené jízdy je ještě poměrně brzy,“ řekl.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...