Zisk na akcii: Podle společnosti Refinitiv činila ztráta 29 centů oproti 18 centům, které očekávali analytici. Tržby: 8,6 miliardy dolarů oproti 8,49 miliardy dolarů, které očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Tržby za čtvrtletí vzrostly meziročně o 49 %. Společnost Uber uvedla, že čistý zisk za čtvrtletí činil 595 milionů USD, z čehož 756 milionů USD představoval čistý zisk z nerealizovaných zisků z investic do akcií.
V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že společnost Uber zakončila rok 2022 „nejsilnějším čtvrtletím v historii“ a završila tak svůj „nejsilnější rok“. Uvedl, že dopad pandemie na podnikání společnosti v oblasti mobility je „nyní již skutečně dobře za námi“ a že počet aktivních řidičů dosáhl během čtvrtletí historického maxima. Poznamenal, že společnost také dosáhla nového milníku a poprvé dosáhla 2 miliard jízd za jedno čtvrtletí, což představuje v průměru přibližně 1 milion jízd za hodinu.
„Důležité je, že jsme těchto výsledků dosáhli a zároveň jsme si udrželi nebo zlepšili konkurenční postavení na našich klíčových trzích,“ uvedl v prohlášení.
Zdroj: Bloomberg
Společnost vykázala upravený zisk EBITDA ve výši 665 milionů USD, což je více než 620 milionů USD, které očekávali analytici, uvádí server StreetAccount. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 30,7 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 19 %.
Pro první čtvrtletí roku 2023 Uber uvedl, že očekává meziroční růst hrubých rezervací o 20 až 24 % na bázi konstantní měny a upravený zisk EBITDA ve výši 660 až 700 milionů USD.
Zde je přehled výsledků největších segmentů podnikání společnosti Uber v daném čtvrtletí:
Mobilita (hrubé rezervace): USD oproti 14,8 mld. očekávaným analytikům podle StreetAccount.
Doručování (hrubé rezervace): USD oproti 14,3 mld. USD očekávaným analytiky podle StreetAccount.
Společnost Uber se v době pandemie Covidu do značné míry spoléhala na růst v oblasti doručování jídla, ale její segment mobility v prvním, druhém a třetím čtvrtletí roku 2022 překonal tržby z doručování jídla, protože cestující začali podnikat více cest. Tento trend pokračoval i ve čtvrtém čtvrtletí, kdy segment mobility společnosti vykázal tržby ve výši 4,1 miliardy USD, zatímco doručování 2,9 miliardy USD.
Nákladní doprava společnosti Uber vykázala za čtvrtletí tržby ve výši 1,5 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Počet měsíčně aktivních zákazníků platformy se ve čtvrtém čtvrtletí vyšplhal na 131 milionů, což představuje meziroční nárůst o 11 %. V daném období bylo na platformě uskutečněno 2,1 miliardy cest, což představuje meziroční nárůst o 19 %.
Khosrowshahi ve středu v pořadu „Squawk Box“ televize CNBC uvedl, že společnost Uber nepozoruje žádné známky oslabení spotřebitelských výdajů. Uvedl, že společnost může těžit z přesunu výdajů z maloobchodu na služby v důsledku pandemie.
„Hledali jsme a hledali,“ řekl. „V tuto chvíli nevidíme žádné známky slabosti spotřebitelů.“
Khosrowshahi nicméně uvedl, že přibližně 70 % řidičů uvádí, že inflace je faktorem při jejich rozhodování o vstupu na platformu Uber.
„Možná z tohoto trendu těžíme, uvidíme, kam nás zavede,“ řekl.
Společnost Unilever překonala odhady tržeb za čtvrté čtvrtletí
Společnost Unilever Plc ve čtvrtek vykázala čtvrtletní růst základních tržeb nad očekávání, k čemuž přispěly vyšší ceny pracích prostředků, mýdel a balených potravin.
Zdroj: Getty Images
Společnost se sídlem v Londýně uvedla, že očekává pokračování růstu nákladů i v roce 2023, a předpovídá čistou inflaci materiálu v prvním pololetí ve výši přibližně 1,5 miliardy eur.
Odvětví baleného zboží v uplynulém roce prudce zvýšilo ceny, aby se vyrovnalo s prudce rostoucími náklady na vše od kakaa a slunečnicového oleje až po pšenici. Odvětví již bojovalo s vysokými náklady na dodavatelský řetězec a suroviny z doby COVID, když Rusko napadlo Ukrajinu a zvýšilo ceny energií a několika dalších komodit.
„V prvním pololetí zůstane základní růst cen vysoký a růst objemu bude záporný,“ uvedla společnost Unilever ve svém prohlášení. „Se zmírněním růstu cen se objem zlepší, ale je příliš brzy na to, abychom mohli říci, zda se objem ve druhém pololetí změní v kladný.“
Základní tržby vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí o 9,2 %, čímž překonaly odhady analytiků, kteří poskytli společnosti 8,2% nárůst.
Akcie za celý den vzrostly o 5 %.Zde se dozvíte, jak si společnost vedla:Zisk na akcii: Podle společnosti Refinitiv činila ztráta 29 centů oproti 18 centům, které očekávali analytici.Tržby: 8,6 miliardy dolarů oproti 8,49 miliardy dolarů, které očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.Tržby za čtvrtletí vzrostly meziročně o 49 %. Společnost Uber uvedla, že čistý zisk za čtvrtletí činil 595 milionů USD, z čehož 756 milionů USD představoval čistý zisk z nerealizovaných zisků z investic do akcií.V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že společnost Uber zakončila rok 2022 „nejsilnějším čtvrtletím v historii“ a završila tak svůj „nejsilnější rok“. Uvedl, že dopad pandemie na podnikání společnosti v oblasti mobility je „nyní již skutečně dobře za námi“ a že počet aktivních řidičů dosáhl během čtvrtletí historického maxima. Poznamenal, že společnost také dosáhla nového milníku a poprvé dosáhla 2 miliard jízd za jedno čtvrtletí, což představuje v průměru přibližně 1 milion jízd za hodinu.„Důležité je, že jsme těchto výsledků dosáhli a zároveň jsme si udrželi nebo zlepšili konkurenční postavení na našich klíčových trzích,“ uvedl v prohlášení.Společnost vykázala upravený zisk EBITDA ve výši 665 milionů USD, což je více než 620 milionů USD, které očekávali analytici, uvádí server StreetAccount. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 30,7 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 19 %.Pro první čtvrtletí roku 2023 Uber uvedl, že očekává meziroční růst hrubých rezervací o 20 až 24 % na bázi konstantní měny a upravený zisk EBITDA ve výši 660 až 700 milionů USD.Zde je přehled výsledků největších segmentů podnikání společnosti Uber v daném čtvrtletí:Mobilita : USD oproti 14,8 mld. očekávaným analytikům podle StreetAccount.Doručování : USD oproti 14,3 mld. USD očekávaným analytiky podle StreetAccount.Společnost Uber se v době pandemie Covidu do značné míry spoléhala na růst v oblasti doručování jídla, ale její segment mobility v prvním, druhém a třetím čtvrtletí roku 2022 překonal tržby z doručování jídla, protože cestující začali podnikat více cest. Tento trend pokračoval i ve čtvrtém čtvrtletí, kdy segment mobility společnosti vykázal tržby ve výši 4,1 miliardy USD, zatímco doručování 2,9 miliardy USD.Nákladní doprava společnosti Uber vykázala za čtvrtletí tržby ve výši 1,5 miliardy dolarů.Počet měsíčně aktivních zákazníků platformy se ve čtvrtém čtvrtletí vyšplhal na 131 milionů, což představuje meziroční nárůst o 11 %. V daném období bylo na platformě uskutečněno 2,1 miliardy cest, což představuje meziroční nárůst o 19 %.Khosrowshahi ve středu v pořadu „Squawk Box“ televize CNBC uvedl, že společnost Uber nepozoruje žádné známky oslabení spotřebitelských výdajů. Uvedl, že společnost může těžit z přesunu výdajů z maloobchodu na služby v důsledku pandemie.„Hledali jsme a hledali,“ řekl. „V tuto chvíli nevidíme žádné známky slabosti spotřebitelů.“Khosrowshahi nicméně uvedl, že přibližně 70 % řidičů uvádí, že inflace je faktorem při jejich rozhodování o vstupu na platformu Uber.„Možná z tohoto trendu těžíme, uvidíme, kam nás zavede,“ řekl.Společnost Unilever překonala odhady tržeb za čtvrté čtvrtletíSpolečnost Unilever Plc ve čtvrtek vykázala čtvrtletní růst základních tržeb nad očekávání, k čemuž přispěly vyšší ceny pracích prostředků, mýdel a balených potravin.Společnost se sídlem v Londýně uvedla, že očekává pokračování růstu nákladů i v roce 2023, a předpovídá čistou inflaci materiálu v prvním pololetí ve výši přibližně 1,5 miliardy eur.Odvětví baleného zboží v uplynulém roce prudce zvýšilo ceny, aby se vyrovnalo s prudce rostoucími náklady na vše od kakaa a slunečnicového oleje až po pšenici. Odvětví již bojovalo s vysokými náklady na dodavatelský řetězec a suroviny z doby COVID, když Rusko napadlo Ukrajinu a zvýšilo ceny energií a několika dalších komodit.„V prvním pololetí zůstane základní růst cen vysoký a růst objemu bude záporný,“ uvedla společnost Unilever ve svém prohlášení. „Se zmírněním růstu cen se objem zlepší, ale je příliš brzy na to, abychom mohli říci, zda se objem ve druhém pololetí změní v kladný.“Základní tržby vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí o 9,2 %, čímž překonaly odhady analytiků, kteří poskytli společnosti 8,2% nárůst.