v úterý uvedl, že těží z hvězdné síly mladších i starších sportovců NBA a z nadšení v segmentu běžeckých bot. Akcie však po několika hodinách klesly poté, co vedení společnosti uvedlo, že hrubé marže za celý rok se budou pohybovat na spodní hranici očekávání.
Slabší prognóza marží přichází v době, kdy se Nike (NKE) a další společnosti stále snaží snížit ceny oblečení, aby odstranily jeho hromady, které se nahromadily v jejich skladech a prodejnách poté, co rostoucí ceny základních potřeb v loňském roce způsobily, že zákazníci byli méně schopni odhodit peníze za nové oblečení nebo nový pár tenisek. Snížení cen, které z toho vyplynulo, může nalákat zákazníky, ale ohrožuje růst zisku společnosti.
Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že očekává pokles marží ve fiskálním roce 2023 o přibližně 250 bazických bodů, což je na spodní hranici jejich prognóz, a to v souvislosti se snahou vyrovnat zásoby do konce fiskálního roku.
Nicméně v důsledku dříve zveřejněných výsledků za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání, vedení zvýšilo svůj celoroční odhad tržeb na procentuální nárůst ve „vysokých jednociferných číslech“, oproti předchozímu výhledu „středního jednociferného“ nárůstu.
Akcie po skončení obchodování klesly o 1,9 % poté, co předtím v prodloužené seanci rostly.
Výrobce tenisek a sportovního oblečení vykázal ve třetím čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,24 miliardy USD, tj. 79 centů na akcii, ve srovnání s 1,4 miliardy USD, tj. 87 centů na akcii, ve stejném čtvrtletí před rokem. Tržby vzrostly o 14 % na 12,39 miliardy dolarů ve srovnání s 10,87 miliardy dolarů v předchozím čtvrtletí.
Analytici oslovení agenturou FactSet očekávali zisk na akcii ve výši 56 centů při tržbách 11,48 miliardy USD. Poslední prosincová zpráva o výsledcích společnosti Nike rovněž překonala odhady.
Hrubá marže společnosti Nike klesla o 330 bazických bodů na 43,4 %. Zásoby činily 8,9 miliardy USD, což je o 16 % více, a to v důsledku „vyšších vstupních nákladů na výrobky a zvýšených nákladů na dopravu“.
Zdroj: Getty Images
Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že „chirurgický přístup“ k tvorbě cen jim umožnil v letošním roce celkově zatím skutečně zvýšit ceny v průměru o střední jednociferné číslo. Finanční ředitel Matt Friend uvedl, že ve třetím čtvrtletí pomohl přímý prodej vybavení spotřebitelům – online nebo prostřednictvím vlastních maloobchodních prodejen Nike – spolu s cenovou strategií kompenzovat „krátkodobé náklady na propagační akce k likvidaci nadbytečných zásob“.
Společnost rovněž uvedla, že množství oblečení, které drží, se snížilo. Vedení společnosti uvedlo, že společnost nakupuje méně zboží pro jarní a letní sezónu, což jí dává lepší pozici pro „zdravé“ zásoby.
V zahraničí však prodeje v Číně poklesly. A protože spotřebitelé zůstávají opatrní, někteří analytici uvedli, že širší tlak na zlevňování by mohl trvat déle, než se kdysi očekávalo. Vedení společnosti Nike během podzimu uvedlo, že oblečení – hlavní věc, kterou se společnost snažila vyprodat poté, co jí kvůli kontrakcím v dodavatelském řetězci zůstalo příliš mnoho mimosezónního sortimentu – by mohlo zůstat levné po několik měsíců.
Analytik společnosti Jefferies Randal Konik však minulý týden ve své výzkumné zprávě naznačil, že potíže konkurenční společnosti Adidas AG by se mohly stát zisky společnosti Nike, protože Adidas se ocitne v pasti s hromadou bot se značkou Kanye West. Westovy antisemitské výroky v loňském roce vedly k ukončení spolupráce mezi oběma společnostmi.
„Oblast sportovní obuvi je velmi roztříštěná a my se domníváme, že NKE bude pravděpodobně i nadále těžit z toho, jak se Adidas přeskupuje,“ uvedl ve své poznámce.
Zdroj: Getty Images
Konik uvedl, že vlastní údaje Jefferies naznačují, že zájem o tenisky v prázdninové sezóně je stále silný, a to navzdory inflaci. A uvedl, že trendy v Číně se zlepšují s tím, jak se tamní ekonomika znovu otevírá.
Společnost Foot Locker Inc. (FL) v pondělí uvedla, že „oživila“ své vztahy se společností Nike – zaměřila se na sdílení dat a kulturu prodeje tenisek – poté, co se Nike v posledních letech začala méně spoléhat na externí prodejce, aby podpořila prodej. A po slabších prodejích produktů Nike v minulosti šéfka Foot Locker Mary Dillonová uvedla, že nová dohoda se společností Nike vrátí oběma společnostem růst v roce 2024.
Akcie společnosti Nike za posledních 12 měsíců klesly o 4,4 %. Pro srovnání, index S&P 500 se za toto období snížil o 10,4 %.
v úterý uvedl, že těží z hvězdné síly mladších i starších sportovců NBA a z nadšení v segmentu běžeckých bot. Akcie však po několika hodinách klesly poté, co vedení společnosti uvedlo, že hrubé marže za celý rok se budou pohybovat na spodní hranici očekávání.Slabší prognóza marží přichází v době, kdy se Nike a další společnosti stále snaží snížit ceny oblečení, aby odstranily jeho hromady, které se nahromadily v jejich skladech a prodejnách poté, co rostoucí ceny základních potřeb v loňském roce způsobily, že zákazníci byli méně schopni odhodit peníze za nové oblečení nebo nový pár tenisek. Snížení cen, které z toho vyplynulo, může nalákat zákazníky, ale ohrožuje růst zisku společnosti.Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že očekává pokles marží ve fiskálním roce 2023 o přibližně 250 bazických bodů, což je na spodní hranici jejich prognóz, a to v souvislosti se snahou vyrovnat zásoby do konce fiskálního roku.Nicméně v důsledku dříve zveřejněných výsledků za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání, vedení zvýšilo svůj celoroční odhad tržeb na procentuální nárůst ve „vysokých jednociferných číslech“, oproti předchozímu výhledu „středního jednociferného“ nárůstu.Akcie po skončení obchodování klesly o 1,9 % poté, co předtím v prodloužené seanci rostly.Výrobce tenisek a sportovního oblečení vykázal ve třetím čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,24 miliardy USD, tj. 79 centů na akcii, ve srovnání s 1,4 miliardy USD, tj. 87 centů na akcii, ve stejném čtvrtletí před rokem. Tržby vzrostly o 14 % na 12,39 miliardy dolarů ve srovnání s 10,87 miliardy dolarů v předchozím čtvrtletí.Chcete využít této příležitosti?Analytici oslovení agenturou FactSet očekávali zisk na akcii ve výši 56 centů při tržbách 11,48 miliardy USD. Poslední prosincová zpráva o výsledcích společnosti Nike rovněž překonala odhady.Hrubá marže společnosti Nike klesla o 330 bazických bodů na 43,4 %. Zásoby činily 8,9 miliardy USD, což je o 16 % více, a to v důsledku „vyšších vstupních nákladů na výrobky a zvýšených nákladů na dopravu“.Vedení společnosti Nike v úterý uvedlo, že „chirurgický přístup“ k tvorbě cen jim umožnil v letošním roce celkově zatím skutečně zvýšit ceny v průměru o střední jednociferné číslo. Finanční ředitel Matt Friend uvedl, že ve třetím čtvrtletí pomohl přímý prodej vybavení spotřebitelům – online nebo prostřednictvím vlastních maloobchodních prodejen Nike – spolu s cenovou strategií kompenzovat „krátkodobé náklady na propagační akce k likvidaci nadbytečných zásob“.Společnost rovněž uvedla, že množství oblečení, které drží, se snížilo. Vedení společnosti uvedlo, že společnost nakupuje méně zboží pro jarní a letní sezónu, což jí dává lepší pozici pro „zdravé“ zásoby.V zahraničí však prodeje v Číně poklesly. A protože spotřebitelé zůstávají opatrní, někteří analytici uvedli, že širší tlak na zlevňování by mohl trvat déle, než se kdysi očekávalo. Vedení společnosti Nike během podzimu uvedlo, že oblečení – hlavní věc, kterou se společnost snažila vyprodat poté, co jí kvůli kontrakcím v dodavatelském řetězci zůstalo příliš mnoho mimosezónního sortimentu – by mohlo zůstat levné po několik měsíců.Analytik společnosti Jefferies Randal Konik však minulý týden ve své výzkumné zprávě naznačil, že potíže konkurenční společnosti Adidas AG by se mohly stát zisky společnosti Nike, protože Adidas se ocitne v pasti s hromadou bot se značkou Kanye West. Westovy antisemitské výroky v loňském roce vedly k ukončení spolupráce mezi oběma společnostmi.„Oblast sportovní obuvi je velmi roztříštěná a my se domníváme, že NKE bude pravděpodobně i nadále těžit z toho, jak se Adidas přeskupuje,“ uvedl ve své poznámce.Konik uvedl, že vlastní údaje Jefferies naznačují, že zájem o tenisky v prázdninové sezóně je stále silný, a to navzdory inflaci. A uvedl, že trendy v Číně se zlepšují s tím, jak se tamní ekonomika znovu otevírá.Společnost Foot Locker Inc. v pondělí uvedla, že „oživila“ své vztahy se společností Nike – zaměřila se na sdílení dat a kulturu prodeje tenisek – poté, co se Nike v posledních letech začala méně spoléhat na externí prodejce, aby podpořila prodej. A po slabších prodejích produktů Nike v minulosti šéfka Foot Locker Mary Dillonová uvedla, že nová dohoda se společností Nike vrátí oběma společnostem růst v roce 2024.Akcie společnosti Nike za posledních 12 měsíců klesly o 4,4 %. Pro srovnání, index S&P 500 se za toto období snížil o 10,4 %.