Akcie společnosti se v pátek propadly o více než 30 %. Její tržní hodnota se pohybovala kolem 240 milionů dolarů.
Maloobchodní řetězec, který byl v procesu rozsáhlé expanze do kamenných prodejen, kterou nyní ukončuje, otevřeně hovořil o svých neúspěších. Společnost sází na to, že její nová strategie v příštích letech znovu nastartuje růst, zlepší kapitálovou efektivitu a zvýší ziskovost.
„Přestože jsme dosáhli významného pokroku, závěr roku byl náročný a výsledky zaostaly za naším očekáváním, a to jak kvůli realizaci, tak kvůli makro problémům,“ uvedl v prohlášení Joey Zwillinger, spoluzakladatel a spoluředitel společnosti Allbirds. „Musíme zlepšit výkonnost.“
Společnost uvedla, že její poslední čtvrtletí bylo poškozeno „neuspokojivou“ prázdninovou sezónou. Výsledky zaostaly za očekáváním Wall Street v horní i dolní linii.

Zde je srovnání výsledků společnosti Allbirds ve čtvrtém čtvrtletí s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: 17 centů oproti očekávaným 12 centům
Tržby: 84,18 milionu USD oproti očekávaným 96,8 milionu USD.
Za tři měsíce končící 31. prosincem se čistá ztráta společnosti Allbirds prohloubila na 24,87 milionu USD, tj. 17 centů na akcii, z 10,44 milionu USD, tj. 9 centů na akcii, o rok dříve. Tržby dosáhly 84,18 milionu dolarů, což je o více než 13 % méně než před rokem, kdy činily 97,22 milionu dolarů.
Zatímco celoroční čisté tržby vzrostly o 7 % na 297,77 milionu USD, čistá ztráta společnosti Allbirds v prvním celém roce jejího působení na burze se nafoukla na 101,35 milionu USD, což je více než dvojnásobek ztráty 45,37 milionu USD, kterou zaznamenala v roce 2021.
Hrubá marže ve čtvrtletí klesla na 43,1 % oproti 50,2 % v předchozím období, protože prodejní, všeobecné a administrativní náklady vyskočily na 41,6 milionu USD oproti 36,7 milionu USD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.
Co se pokazilo?
Výrobce obuvi uvedl, že jeho špatné výsledky lze přičíst řadě chybných kroků, včetně rozhodnutí odklonit se od svého hlavního spotřebitele uvedením produktů, které se od tohoto základu odklonily, včetně technicky výkonných běžeckých produktů zaměřených na elitní sportovce.
Po úspěšném uvedení běžecké obuvi Dasher se společnost rozhodla proniknout hlouběji do kategorie vysoce výkonných výrobků, jako je Flyer. Ale zákazníci společnosti Allbirds prostě nebyli „připraveni na to, abychom jim sloužili v této oblasti,“ řekl Zwillinger v rozhovoru pro CNBC ve čtvrtek.

„Při rozhodování o vývoji sousedních produktů jsme bohužel trochu ztratili ze zřetele to, pro co si nás naši hlavní zákazníci zamilovali na prvním místě a co od nás nadále chtějí,“ řekl Zwillinger.
„A bohužel, protože máte omezené zdroje, jsme vynaložili naše marketingové prostředky a prostředky na vývoj produktů na tyto vedlejší produkty a nevěnovali jsme tolik práce zkrášlení hlavní franšízy a oživení těchto franšíz, abychom je udrželi mimořádně relevantní pro hlavní spotřebitele.“
Tyto chybné kroky spolu s „velmi propagační“ prázdninovou sezónou vedly k tomu, že společnost nesplnila očekávání, uvedl Zwillinger.
„Viděli jsme, že tyto události vyvrcholily způsobem, který se spojil a způsobil, že jsme nesplnili očekávání, což pro nás bylo skutečným zklamáním,“ řekl.
Strategie transformace
Společnost také provedla řadu změn ve svém výkonném vedení a představenstvu.
Odstupuje finanční ředitel Mike Bufano. Na jeho místo nastoupí Annie Mitchellová, která dříve pracovala ve společnostech Gymshark a Adidas.
Společnost Allbirds rovněž přijala nového vedoucího prodejen pro Severní Ameriku, zrušila pozici obchodního ředitele a do představenstva jmenovala bývalou manažerku společnosti Nike Ann Freemanovou. Eric Sprunk, bývalý provozní ředitel společnosti Nike, byl rovněž jmenován poradcem představenstva.
Společnost Allbirds nastínila několik oblastí, na které se chce v roce 2023 zaměřit. Najala také ředitele pro transformaci – bývalého výkonného ředitele společnosti Juul Labs Jareda Fixe – který má vést tuto oblast.

Společnost plánuje znovu navázat kontakt se svými klíčovými zákazníky tím, že se zaměří konkrétně na produkty, které tito zákazníci chtějí, a nabídne více sezónní barevnou nabídku, která bude specifická pro obě pohlaví.
Rovněž zpomalí tempo otevírání prodejen Allbirds ve Spojených státech a bude pokračovat ve spolupráci s velkoobchody – například REI, Nordstrom a Dick’s Sporting Goods – s cílem zvýšit povědomí o značce a zvýšit prodej.
V roce 2022 společnost otevřela 19 nových prodejen v USA. Na konci prosince měla Allbirds celkem 58 prodejen, 42 v USA a 16 v zahraničí. V roce 2023 plánuje otevřít pouze tři nové prodejny v USA v lokalitách, na které podepsala nájemní smlouvy na začátku roku 2022.
Společnost také přehodnocuje svou strategii pro vstup na trh na některých mezinárodních trzích a zvažuje přechod na model distributora, aby snížila provozní náklady a celkovou složitost.
Její poslední oblastí, na kterou se zaměří, bude zvýšení hrubé a provozní marže přechodem k jedinému výrobnímu partnerovi ve Vietnamu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























