Akcie společnosti Rivian klesají poté, co začínající výrobce elektromobilů oznámil plány na získání 1,3 miliardy dolarů
No, ano – ale ne takové, jaké si kupující automobilů vybaví, když slyší toto slovo.
Rivian (RIVN) získává další hotovost. Investoři nejsou příliš spokojeni. V pondělí večer výrobce elektromobilů oznámil, že plánuje získat přibližně 1,3 miliardy dolarů v zelených konvertibilních prioritních dluhopisech, které budou splatné v roce 2029.
Konvertibilní dluhopisy nabízejí investorům jistotu a úrokové platby jako dluhopisy a zároveň jim poskytují určitý růst výkonnosti akcií společnosti. Nákup konvertibilního dluhopisu je jako nákup dluhu a opce na akcie najednou.
Zelená část nabídky odkazuje na dluhové emise, z nichž budou případně financovány ekologicky odpovědné projekty. Rivian jako výrobce elektromobilů splňuje tyto podmínky. Zelené označení v podstatě otevírá více potenciálních kupců dluhopisů. Mohou si je koupit i běžní investoři do dluhopisů. Stejně tak investoři, kteří mají mandát založený na ochraně životního prostředí.
Více kupujících může pro společnost znamenat nižší náklady na dluh. Konvertibilní dluhopisy jsou pro společnost obvykle levnější než dluhopisy. Konvertibilní dluhopisy mají nižší úrokové sazby než srovnatelné dluhy. Vložená opce na akcie má pro investory svou hodnotu.
Zdroj: Getty Images
Společnosti mají konvertibilní dluhopisy rády, ale investoři do akcií je nemají tak rádi. Konvertibilní dluhopisy se jednoho dne mohou stát akciemi, což zvyšuje celkový objem dluhopisů v oběhu a ředí podíly stávajících investorů ve společnosti. Zředění je pravděpodobným důvodem, proč akcie společnosti Rivian v úterý před zahájením obchodování klesly o 5,5 %. Futures na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly o 0,2 %, resp. 0,4 %.
Investoři mohou být také zmateni načasováním transakce. Proč právě teď? Rivian skončil rok s bilanční sumou přes 12 miliard USD.
I když je to dost peněz na to, aby Rivian financoval provoz po dobu několika let, nakonec bude potřebovat více. Wall Street nepředpokládá zisky nebo kladné volné peněžní toky do konce desetiletí. A společnosti opravdu nemohou čekat se získáváním peněz až do jedenácté hodiny. Musí to udělat, až budou moci.
Společnost Rivian na žádost o komentář ke svým plánům na získání kapitálu bezprostředně nereagovala.
Podmínky nových dluhopisů, jako je sazba a konverzní poměr, zatím nejsou k dispozici. Určí je bankéři společnosti Rivian na základě zpětné vazby z trhu.
Při úterním obchodování akcie společnosti Rivian v letošním roce klesly o přibližně 7 % a za posledních 12 měsíců o přibližně 60 %. Akcie jsou také asi o 90 % níže než rekordní hodnota 179,47 USD, která byla dosažena krátce po IPO společnosti v listopadu 2021.
Společnost GM se s novým samořídicím systémem postaví společnosti Tesla
General Motors se zaměřuje na klíčovou strategii společnosti Tesla. Nebo možná jen napodobuje společnost Elona Muska, která vyrábí elektromobily.
Ať tak či onak, ať už GM (GM) dělá cokoli, může to oběma společnostem z dlouhodobého hlediska pomoci, protože jim to přinese nové tržby z pokročilých technologií.
V úterý společnost GM oznámila, že vybaví ultraluxusní elektromobil Cadillac Celestiq svou technologií asistence řidiče nejvyšší úrovně nazvanou Ultra Cruise, která je pokročilejší než funkce asistence řidiče Super Cruise, jež je dnes k dispozici v mnoha vozech GM.
Zdroj: Getty Images
Společnost GM se možná bude přirovnání bránit, ale její produktové značky Super a Ultra znějí podobně jako strategie asistence řidiče společnosti Tesla. Muskova společnost nabízí funkce Auto Pilot a pokročilejší systém nazvaný Full Self Driving neboli FSD.
Systém Ultra Cruise bude na trhu čelit systému FSD. Jedná se o produkty, které jsou určeny k jízdě ve městech, a ne pouze ke zvládání rychlosti a změny jízdních pruhů na dálnicích. GM uvádí, že Ultra Cruise bude schopen zvládnout „95 %“ typických jízdních úkonů. Za jasného dne by měl být schopen vozit dojíždějící do práce.
Takové řízení očekávají od FSD i majitelé vozů Tesla.
Oba systémy dokáží řídit auto, ale oba jsou takzvanými systémy autonomního řízení úrovně 2. Na této úrovni musí být řidiči zapojeni na 100 %. U GM se kamery v interiéru starají o to, aby řidiči dávali pozor. Proto GM nazývá svůj systém hands-free.
Tesla a někteří další výrobci automobilů vyžadují haptickou zpětnou vazbu, aby jejich asistenční systémy řidiče zůstaly zapnuté. Tlak na volant je způsob, jakým systém Tesla zajišťuje, že jsou řidiči zapojeni. Je to alternativní strategie a systém FSD není uváděn na trh jako hands-free.
Mezi oběma systémy jsou i další rozdíly. Systém Ultra Cruise využívá více než 20 různých senzorů včetně kamer, radaru a také lidaru, což je radar založený na laseru. GM nezveřejnil dodavatele lidaru.
Tesla používá optické kamery jako oči pro své samořídicí funkce. Tesla věří, že pokročilý software a kamery jsou lepším přístupem k vývoji autonomních vozů.
Zdroj: Getty Images
Celestiq by se měl na amerických silnicích objevit přibližně na začátku roku 2024. To bude zajímavá doba pro řidiče i investory.
Tesla bývá někdy kritizována za svůj agresivní přístup k zavádění asistenčních systémů a softwaru pro řidiče. Uvedení systému Ultra Cruise na trh však ukazuje, že se o podobné věci snaží i tradiční výrobci automobilů.
Cílem pro řidiče je vyšší bezpečnost. Tesla věří, že FSD zvyšuje bezpečnost, a zveřejňuje o tom čtvrtletní zprávy.
Cílem GM i Tesly je generovat nové prodeje a zisky, aby se zalíbily investorům. Tesla si za svůj software FSD účtuje 15 000 USD. GM zatím nezveřejnil ceny za Ultra Cruise.
Při vstupu do úterního obchodování akcie GM od začátku roku vzrostly přibližně o 20 %, zatímco akcie Tesly zhruba o 60 %. Obě akcie překonávají výkonnost indexů S&P 500 a Dow Jones Industrial Average, které letos zatím vzrostly o zhruba 5 %, resp. 1 %.
Akcie automobilek se po obtížném roce 2022 odrážejí ode dna. Akcie GM se v roce 2022 propadly o 43 %, zatímco akcie Tesla o 65 %.
Akcie společnosti Rivian klesají poté, co začínající výrobce elektromobilů oznámil plány na získání 1,3 miliardy dolarůNo, ano – ale ne takové, jaké si kupující automobilů vybaví, když slyší toto slovo.Rivian získává další hotovost. Investoři nejsou příliš spokojeni. V pondělí večer výrobce elektromobilů oznámil, že plánuje získat přibližně 1,3 miliardy dolarů v zelených konvertibilních prioritních dluhopisech, které budou splatné v roce 2029.Konvertibilní dluhopisy nabízejí investorům jistotu a úrokové platby jako dluhopisy a zároveň jim poskytují určitý růst výkonnosti akcií společnosti. Nákup konvertibilního dluhopisu je jako nákup dluhu a opce na akcie najednou.Zelená část nabídky odkazuje na dluhové emise, z nichž budou případně financovány ekologicky odpovědné projekty. Rivian jako výrobce elektromobilů splňuje tyto podmínky. Zelené označení v podstatě otevírá více potenciálních kupců dluhopisů. Mohou si je koupit i běžní investoři do dluhopisů. Stejně tak investoři, kteří mají mandát založený na ochraně životního prostředí.Více kupujících může pro společnost znamenat nižší náklady na dluh. Konvertibilní dluhopisy jsou pro společnost obvykle levnější než dluhopisy. Konvertibilní dluhopisy mají nižší úrokové sazby než srovnatelné dluhy. Vložená opce na akcie má pro investory svou hodnotu.Společnosti mají konvertibilní dluhopisy rády, ale investoři do akcií je nemají tak rádi. Konvertibilní dluhopisy se jednoho dne mohou stát akciemi, což zvyšuje celkový objem dluhopisů v oběhu a ředí podíly stávajících investorů ve společnosti. Zředění je pravděpodobným důvodem, proč akcie společnosti Rivian v úterý před zahájením obchodování klesly o 5,5 %. Futures na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly o 0,2 %, resp. 0,4 %.Investoři mohou být také zmateni načasováním transakce. Proč právě teď? Rivian skončil rok s bilanční sumou přes 12 miliard USD.Chcete využít této příležitosti?I když je to dost peněz na to, aby Rivian financoval provoz po dobu několika let, nakonec bude potřebovat více. Wall Street nepředpokládá zisky nebo kladné volné peněžní toky do konce desetiletí. A společnosti opravdu nemohou čekat se získáváním peněz až do jedenácté hodiny. Musí to udělat, až budou moci.Společnost Rivian na žádost o komentář ke svým plánům na získání kapitálu bezprostředně nereagovala.Podmínky nových dluhopisů, jako je sazba a konverzní poměr, zatím nejsou k dispozici. Určí je bankéři společnosti Rivian na základě zpětné vazby z trhu.Při úterním obchodování akcie společnosti Rivian v letošním roce klesly o přibližně 7 % a za posledních 12 měsíců o přibližně 60 %. Akcie jsou také asi o 90 % níže než rekordní hodnota 179,47 USD, která byla dosažena krátce po IPO společnosti v listopadu 2021.Společnost GM se s novým samořídicím systémem postaví společnosti TeslaGeneral Motors se zaměřuje na klíčovou strategii společnosti Tesla. Nebo možná jen napodobuje společnost Elona Muska, která vyrábí elektromobily.Ať tak či onak, ať už GM dělá cokoli, může to oběma společnostem z dlouhodobého hlediska pomoci, protože jim to přinese nové tržby z pokročilých technologií.V úterý společnost GM oznámila, že vybaví ultraluxusní elektromobil Cadillac Celestiq svou technologií asistence řidiče nejvyšší úrovně nazvanou Ultra Cruise, která je pokročilejší než funkce asistence řidiče Super Cruise, jež je dnes k dispozici v mnoha vozech GM.Společnost GM se možná bude přirovnání bránit, ale její produktové značky Super a Ultra znějí podobně jako strategie asistence řidiče společnosti Tesla. Muskova společnost nabízí funkce Auto Pilot a pokročilejší systém nazvaný Full Self Driving neboli FSD.Systém Ultra Cruise bude na trhu čelit systému FSD. Jedná se o produkty, které jsou určeny k jízdě ve městech, a ne pouze ke zvládání rychlosti a změny jízdních pruhů na dálnicích. GM uvádí, že Ultra Cruise bude schopen zvládnout „95 %“ typických jízdních úkonů. Za jasného dne by měl být schopen vozit dojíždějící do práce.Takové řízení očekávají od FSD i majitelé vozů Tesla.Oba systémy dokáží řídit auto, ale oba jsou takzvanými systémy autonomního řízení úrovně 2. Na této úrovni musí být řidiči zapojeni na 100 %. U GM se kamery v interiéru starají o to, aby řidiči dávali pozor. Proto GM nazývá svůj systém hands-free.Tesla a někteří další výrobci automobilů vyžadují haptickou zpětnou vazbu, aby jejich asistenční systémy řidiče zůstaly zapnuté. Tlak na volant je způsob, jakým systém Tesla zajišťuje, že jsou řidiči zapojeni. Je to alternativní strategie a systém FSD není uváděn na trh jako hands-free.Mezi oběma systémy jsou i další rozdíly. Systém Ultra Cruise využívá více než 20 různých senzorů včetně kamer, radaru a také lidaru, což je radar založený na laseru. GM nezveřejnil dodavatele lidaru.Tesla používá optické kamery jako oči pro své samořídicí funkce. Tesla věří, že pokročilý software a kamery jsou lepším přístupem k vývoji autonomních vozů.Celestiq by se měl na amerických silnicích objevit přibližně na začátku roku 2024. To bude zajímavá doba pro řidiče i investory.Tesla bývá někdy kritizována za svůj agresivní přístup k zavádění asistenčních systémů a softwaru pro řidiče. Uvedení systému Ultra Cruise na trh však ukazuje, že se o podobné věci snaží i tradiční výrobci automobilů.Cílem pro řidiče je vyšší bezpečnost. Tesla věří, že FSD zvyšuje bezpečnost, a zveřejňuje o tom čtvrtletní zprávy.Cílem GM i Tesly je generovat nové prodeje a zisky, aby se zalíbily investorům. Tesla si za svůj software FSD účtuje 15 000 USD. GM zatím nezveřejnil ceny za Ultra Cruise.Při vstupu do úterního obchodování akcie GM od začátku roku vzrostly přibližně o 20 %, zatímco akcie Tesly zhruba o 60 %. Obě akcie překonávají výkonnost indexů S&P 500 a Dow Jones Industrial Average, které letos zatím vzrostly o zhruba 5 %, resp. 1 %.Akcie automobilek se po obtížném roce 2022 odrážejí ode dna. Akcie GM se v roce 2022 propadly o 43 %, zatímco akcie Tesla o 65 %.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...