Obsahuje vše, co potřebujete vědět o tom, jak se stát obratnými, příjemnými a jistými v osobním i obchodním jednání, od vytvoření dobrého prvního dojmu až po efektivní neshody.
O autorovi
Dale Carnegie(1888-1955) byl americký řečník, autor a poradce v oblasti komunikace a motivace. Za svého života pomohl Carnegie svými odbornými vzdělávacími kurzy ke kariérnímu postupu téměř půl milionu lidí a jeho knih se prodalo přes 15 milionů výtisků.
Co z toho budu mít? Ovládněte umění mezilidských vztahů. Kniha Jak získávat přátele a působit na lidi je titánským svépomocným titulem. Vychází již od roku 1936 a její rady jsou neuvěřitelně aktuální i dnes. Vždyť kdo by nechtěl mít snazší navazování přátelství? A komu by neprospělo mít větší vliv v práci? Všichni bychom mohli zlepšit své vztahy a komunikační dovednosti – a právě k tomu slouží tyto bleskovky. Objevíte jednoduché a konkrétní techniky, které vám pomohou získat to, co chcete, v jakékoli společenské situaci.
Tyto mžiky jsou dokonalým průvodcem, jak vycházet s lidmi a užívat si šťastnějších a plodnějších vztahů. Kombinují anekdoty s praktickými radami a jsou plné tipů, které již obohatily životy milionů lidí.
Vsadím se, že vám na mysli vytane několik asociací – například mafiánské násilí, korupce a zločinecké ochranky.
Ať už o slavném gangsterovi víte cokoli, pravděpodobně si ho nepředstavujete jako dobrodince nebo veřejného mecenáše. Ale jeden člověk ano – sám Capone. Jak sám řekl: „Strávil jsem nejlepší léta svého života tím, že jsem lidem poskytoval lehčí potěšení, pomáhal jsem jim, aby se měli dobře, a jediné, čeho se mi dostalo, bylo zneužívání, existence štvance.“ Proslulý mafián, který děsil Chicago, věřil, že v hloubi duše je dobrý člověk.
Co se z toho můžeme naučit? Inu, stejně jako Al Capone máme tendenci věřit, že jsme v právu, ať už jsme udělali cokoli. Ale pokud máme problém kritizovat sami sebe, představte si, jak se cítíme, když jsme kritizováni druhými.
Problém s kritikou lidí spočívá v tom, že je staví do defenzivy. Lidé si berou osobně, když jim někdo řekne, že se mýlí. Jejich přirozeným instinktem je ospravedlnit své chování. A co hůř, lidé mají tendenci k těm, kteří je kritizují, chovat trvalou zášť, a to i v případě, že kritika byla míněna dobře.
Jaké je tedy řešení? Je pravda, že lidi je třeba čas od času nabádat, aby změnili své chování. Ale pokud jim nemůžeme pomoci tím, že je budeme kritizovat, co můžeme dělat?
Odpověď je jednoduchá: můžeme je pochválit. Každý se chce cítit ceněný a důležitý a pár slov uznání může kýženému výsledku přiblížit více než jakékoli množství kritiky a stížností.
To byla filozofie Charlese Schwaba, fenomenálně úspěšného ocelářského magnáta. Podle Schwaba byla jeho schopnost řídit lidi klíčem k úspěchu v podnikání. Na rozdíl od většiny vysoce postavených podnikatelů se Schwab snažil ostatní kritizovat co nejméně. Místo toho se soustředil na jejich chválu.
Za desítky let své podnikatelské praxe Schwab zjistil, že povzbuzováním a chválením lidí lze dosáhnout mnohem více než jejich kritizováním. Pochvala nás inspiruje k usilovnější a lepší práci a naše vztahy jsou díky ní mnohem vřelejší.
Dejte každému, koho potkáte, pocit, že je zajímavý a důležitý Představte si to. Přišli jste domů po dlouhém dni v práci, a jakmile otevřete dveře, uvidíte své štěně, jak se k vám hrne. Vrtí ocasem a vzrušeně poskakuje. Nemůžete si pomoct a usmějete se na svého roztomilého chlupatého kamaráda.
Zdroj: Getty Images
Pokud máte psa, pak chápete, proč si je lidé nechávají jako domácí mazlíčky: je to kvůli tomu, jak se díky nim cítíme. Psi jsou tak skvělými společníky, protože svou náklonnost k nám prostě nedokážou skrýt.
Od psů se lze poučit – a to vám může pomoci přilákat přátele s lehkostí štěněte.
Jaký je tedy lidský ekvivalent psí náklonnosti? Jak projevit přízeň novému známému a získat na oplátku jeho?
Pro začátek se můžete přestat snažit být zajímaví. Nefunguje to. Lidé se málokdy zajímají o detaily života nebo koníčky jiných lidí. Místo toho se obvykle zajímají o sebe a svůj vlastní život. Takže rychlá cesta k srdci cizího člověka vede přes to, že mu dáte najevo, že se o něj také zajímáte.
Jak to můžete udělat? Inu, začněte tím, že při setkání s někým projevíte upřímnou radost. Usmějte se na něj a nadšeně ho pozdravte. Snažte se zapamatovat si jeho jméno a nezapomeňte ho použít v rozhovoru. Zkrátka dejte lidem najevo, že jste rádi, že jste v jejich společnosti.
A nezůstávejte jen u toho. Pokud chcete na lidi skutečně udělat příznivý dojem, nestačí být vřelý a zajímat se o ně. Musíte v nich také vzbudit pocit důležitosti.
Tuto lekci poznal na vlastní kůži inspektor krajinářské architektury, který se zúčastnil jednoho z autorových seminářů. Ten jednou pochválil klienta za jeho skvělé plemenné psy, což vedlo k dlouhému rozhovoru o klientově vášni pro chov psů. Respekt a upřímný zájem, který inspektor projevil, nejenže navázal vřelý profesionální vztah – vedl také k tomu, že mu klient na rozloučenou věnoval drahé čistokrevné štěně.
Když dáte najevo, že se o druhé skutečně zajímáte a vážíte si jejich názorů, často se vám dostane velké a nečekané odměny.
Zdroj: Getty Images
Závěrečné shrnutí Shrňme, že stát se skutečně vlivným znamená snažit se porozumět perspektivám lidí kolem vás. Každý má rád, když je mu nasloucháno, když je mu rozuměno a když se cítí důležitý. Pokud tyto věci dokážete pro druhé lidi udělat, vždy se setkáte s přízní.
Mám pro vás poslední radu:
Připravte si výzvu
Pokud se vám opakovaně stává, že se snažíte pracovníky motivovat a nedaří se vám to, zkuste v nich probudit přirozený smysl pro soutěživost. Stačí, když najdete způsob, jak ohodnotit výkony svých zaměstnanců, a ty nejlepší pak veřejně oceníte. Velmi často ani nebudete muset udělovat ceny – zdravá soutěživost někdy stačí k probuzení spících zaměstnanců.
How to Win Friends & Influence People by Dale Carnegie
Obsahuje vše, co potřebujete vědět o tom, jak se stát obratnými, příjemnými a jistými v osobním i obchodním jednání, od vytvoření dobrého prvního dojmu až po efektivní neshody.O autoroviDale Carnegie byl americký řečník, autor a poradce v oblasti komunikace a motivace. Za svého života pomohl Carnegie svými odbornými vzdělávacími kurzy ke kariérnímu postupu téměř půl milionu lidí a jeho knih se prodalo přes 15 milionů výtisků.Co z toho budu mít? Ovládněte umění mezilidských vztahů.Kniha Jak získávat přátele a působit na lidi je titánským svépomocným titulem. Vychází již od roku 1936 a její rady jsou neuvěřitelně aktuální i dnes. Vždyť kdo by nechtěl mít snazší navazování přátelství? A komu by neprospělo mít větší vliv v práci? Všichni bychom mohli zlepšit své vztahy a komunikační dovednosti – a právě k tomu slouží tyto bleskovky. Objevíte jednoduché a konkrétní techniky, které vám pomohou získat to, co chcete, v jakékoli společenské situaci.Tyto mžiky jsou dokonalým průvodcem, jak vycházet s lidmi a užívat si šťastnějších a plodnějších vztahů. Kombinují anekdoty s praktickými radami a jsou plné tipů, které již obohatily životy milionů lidí.Pochvala je účinnější než kritika.Vzpomeňte si na chvíli na Al CaponaChcete využít této příležitosti?Vsadím se, že vám na mysli vytane několik asociací – například mafiánské násilí, korupce a zločinecké ochranky.Ať už o slavném gangsterovi víte cokoli, pravděpodobně si ho nepředstavujete jako dobrodince nebo veřejného mecenáše. Ale jeden člověk ano – sám Capone. Jak sám řekl: „Strávil jsem nejlepší léta svého života tím, že jsem lidem poskytoval lehčí potěšení, pomáhal jsem jim, aby se měli dobře, a jediné, čeho se mi dostalo, bylo zneužívání, existence štvance.“ Proslulý mafián, který děsil Chicago, věřil, že v hloubi duše je dobrý člověk.Co se z toho můžeme naučit? Inu, stejně jako Al Capone máme tendenci věřit, že jsme v právu, ať už jsme udělali cokoli. Ale pokud máme problém kritizovat sami sebe, představte si, jak se cítíme, když jsme kritizováni druhými.Problém s kritikou lidí spočívá v tom, že je staví do defenzivy. Lidé si berou osobně, když jim někdo řekne, že se mýlí. Jejich přirozeným instinktem je ospravedlnit své chování. A co hůř, lidé mají tendenci k těm, kteří je kritizují, chovat trvalou zášť, a to i v případě, že kritika byla míněna dobře.Jaké je tedy řešení? Je pravda, že lidi je třeba čas od času nabádat, aby změnili své chování. Ale pokud jim nemůžeme pomoci tím, že je budeme kritizovat, co můžeme dělat?Odpověď je jednoduchá: můžeme je pochválit. Každý se chce cítit ceněný a důležitý a pár slov uznání může kýženému výsledku přiblížit více než jakékoli množství kritiky a stížností.To byla filozofie Charlese Schwaba, fenomenálně úspěšného ocelářského magnáta. Podle Schwaba byla jeho schopnost řídit lidi klíčem k úspěchu v podnikání. Na rozdíl od většiny vysoce postavených podnikatelů se Schwab snažil ostatní kritizovat co nejméně. Místo toho se soustředil na jejich chválu.Za desítky let své podnikatelské praxe Schwab zjistil, že povzbuzováním a chválením lidí lze dosáhnout mnohem více než jejich kritizováním. Pochvala nás inspiruje k usilovnější a lepší práci a naše vztahy jsou díky ní mnohem vřelejší.Dejte každému, koho potkáte, pocit, že je zajímavý a důležitýPředstavte si to. Přišli jste domů po dlouhém dni v práci, a jakmile otevřete dveře, uvidíte své štěně, jak se k vám hrne. Vrtí ocasem a vzrušeně poskakuje. Nemůžete si pomoct a usmějete se na svého roztomilého chlupatého kamaráda.Pokud máte psa, pak chápete, proč si je lidé nechávají jako domácí mazlíčky: je to kvůli tomu, jak se díky nim cítíme. Psi jsou tak skvělými společníky, protože svou náklonnost k nám prostě nedokážou skrýt.Od psů se lze poučit – a to vám může pomoci přilákat přátele s lehkostí štěněte.Jaký je tedy lidský ekvivalent psí náklonnosti? Jak projevit přízeň novému známému a získat na oplátku jeho?Pro začátek se můžete přestat snažit být zajímaví. Nefunguje to. Lidé se málokdy zajímají o detaily života nebo koníčky jiných lidí. Místo toho se obvykle zajímají o sebe a svůj vlastní život. Takže rychlá cesta k srdci cizího člověka vede přes to, že mu dáte najevo, že se o něj také zajímáte.Jak to můžete udělat? Inu, začněte tím, že při setkání s někým projevíte upřímnou radost. Usmějte se na něj a nadšeně ho pozdravte. Snažte se zapamatovat si jeho jméno a nezapomeňte ho použít v rozhovoru. Zkrátka dejte lidem najevo, že jste rádi, že jste v jejich společnosti.A nezůstávejte jen u toho. Pokud chcete na lidi skutečně udělat příznivý dojem, nestačí být vřelý a zajímat se o ně. Musíte v nich také vzbudit pocit důležitosti.Tuto lekci poznal na vlastní kůži inspektor krajinářské architektury, který se zúčastnil jednoho z autorových seminářů. Ten jednou pochválil klienta za jeho skvělé plemenné psy, což vedlo k dlouhému rozhovoru o klientově vášni pro chov psů. Respekt a upřímný zájem, který inspektor projevil, nejenže navázal vřelý profesionální vztah – vedl také k tomu, že mu klient na rozloučenou věnoval drahé čistokrevné štěně.Když dáte najevo, že se o druhé skutečně zajímáte a vážíte si jejich názorů, často se vám dostane velké a nečekané odměny.Závěrečné shrnutíShrňme, že stát se skutečně vlivným znamená snažit se porozumět perspektivám lidí kolem vás. Každý má rád, když je mu nasloucháno, když je mu rozuměno a když se cítí důležitý. Pokud tyto věci dokážete pro druhé lidi udělat, vždy se setkáte s přízní.Mám pro vás poslední radu:Připravte si výzvuPokud se vám opakovaně stává, že se snažíte pracovníky motivovat a nedaří se vám to, zkuste v nich probudit přirozený smysl pro soutěživost. Stačí, když najdete způsob, jak ohodnotit výkony svých zaměstnanců, a ty nejlepší pak veřejně oceníte. Velmi často ani nebudete muset udělovat ceny – zdravá soutěživost někdy stačí k probuzení spících zaměstnanců.How to Win Friends & Influence People by Dale Carnegie
Investiční banka JPMorgan zveřejnila optimistický výhled pro společnost DoorDash, předního hráče v oblasti rozvozu jídla, poté co firma dokončila akvizici...