Přestože největší světová společnost vyrábějící sportovní oblečení překonala očekávání Wall Street ohledně zisku a tržeb za třetí fiskální čtvrtletí, potýkala se během prázdninového čtvrtletí s měkčími než očekávanými tržbami v Číně.
Třetí fiskální čtvrtletí Za čtvrtletí, které skončilo 28. února, vzrostly tržby z loňských 10,87 miliardy USD na 12,39 miliardy USD, čímž snadno překonaly očekávaných 11,47 miliardy USD. Čistý zisk vzrostl z 1,4 miliardy dolarů, tj. 87 centů na akcii, o rok dříve na 1,2 miliardy dolarů, tj. 79 centů na akcii, což rovněž překonalo očekávaných 55 centů. Prodejní a administrativní náklady rovněž vzrostly o 15 % na 4 miliardy dolarů, zejména v důsledku mzdových nákladů a snahy o přímý prodej.
Nadměrné zásoby nadále zatěžovaly marže Všichni maloobchodníci včetně společnosti Nike měli během svátků jediné přání, a to zlikvidovat nadbytečné zásoby, které vznikly v důsledku narušení dodavatelského řetězce a měnících se preferencí spotřebitelů v důsledku inflačních tlaků. Čtvrtletně společnost Nike vyřadila zásoby v hodnotě zhruba 400 milionů dolarů, přičemž zásoby vzrostly o 16 % oproti loňskému období na 8,9 miliardy dolarů, což bylo přičítáno nárůstu vstupních nákladů na výrobky a nákladů na dopravu.
Zdroj: Getty Images
V posledních dvou čtvrtletích se společnost Nike spoléhala na partnerství s velkoobchodníky, aby se zbavila zásob, přičemž velkoobchodní tržby vzrostly ve čtvrtletí o12 % po 19% růstu v předchozím čtvrtletí.
V důsledku vyšších přirážek a propagačních akcí klesla hrubá marže na 43,3 %, což znamená pokles o 3,3 procentního bodu.
Tržby v Číně zaostaly za očekáváním Ačkoli je Čína na cestě k oživení, na třetím největším trhu společnosti Nike podle tržeb k oživení prodejů nedošlo. A to i přes ukončení politiky nulového kovidu v zemi.
Tržby během roku klesly o 8 % na 1,99 miliardy dolarů, zatímco účet ulice očekával 2,09 miliardy dolarů.
Na otázku ohledně výhledu na oživení v Číně generální ředitel Nike John Donahoe odpověděl, že společnost má dobrý pocit z dynamiky v regionu, kde se růst zrychlil druhý měsíc čtvrtletí po ukončení výluk.
Ostatní trhy Kromě Číny zaznamenaly všechny trhy dvouciferný nárůst tržeb. V Severní Americe vzrostly tržby o 27 %, zatímco v Evropě, na Středním východě a v Africe se tržby oproti srovnatelnému čtvrtletí loňského roku zvýšily o 17 %, v Asii a Tichomoří a Latinské Americe pak o 10 %.
Orientační údaje Očekává se, že tržby za fiskální rok vzrostou o vysoké jednociferné číslo, na rozdíl od středního jednociferného odhadu uvedeného v předchozím čtvrtletí. Očekává se, že hrubé marže klesnou o 2,5 procentního bodu, což je spodní hranice dříve uvedeného rozpětí, které odráží pokračující snahu společnosti zbavit se nadměrných zásob. Celoroční náklady by nyní měly vzrůst o 10 %.
Zdroj: Getty Images
V probíhajícím čtvrtletí očekává Nike stabilní až nízkociferný růst tržeb. Finanční ředitel Matthew Friend uvedl, že společnost zaujímá „opatrný přístup“ k plánování vzhledem k nejistotě ohledně spotřebitelské důvěry a ekonomiky, a ujistil, že společnost je dobře připravena zvládnout tuto vysokou míru volatility.
Sázka na DTC se vyplácí Společnost Nike v posledních několika letech prosazuje prodej přímo spotřebitelům a do budování tohoto kanálu investovala velké prostředky prostřednictvím budování zážitkových prodejen, rozvoje věrnostního programu a růstu úsilí v oblasti elektronického obchodování. Tržby Nike Direct vzrostly o 17 % na 5,3 miliardy dolarů, zatímco digitální tržby Nike vyskočily o 20 %. Digitální prodeje tvořily 27 % tržeb.
Genderově neutrální kolekce Letos v létě Nike uvede na trh svou vůbec první genderově neutrální kolekci sportovního oblečení. Sabrina Ionescu bude nejnovějším členem její rodiny podepsaných sportovců.
Nikeland Během hovoru k výsledkům bylo naznačeno, že tato mikrometaverze postavená na platformě Roblox Corporation (NYSE: RBLX) bude mít v příštích letech významnou roli v marketingové a brandingové strategii společnosti Nike. Nikeland se již stal pro mnoho dalších značek měřítkem, podle kterého mohou poměřovat svůj vlastní úspěch v digitálním vesmíru. Koneckonců umělá inteligence (AI), e-commerce a zážitkové technologie v obchodech jsou nedílnou součástí strategie společnosti Nike již delší dobu.
Zdroj: Getty Images
Společnost Nike by měla fiskální rok zakončit se zdravou úrovní zásob Vedení společnosti je stále více přesvědčeno o tom, že vzhledem k dynamice prodejů budou zásoby „štíhlejší“, než se předpokládalo. S již čtyřicetiletou tradicí, kdy se 26. března slaví Den Nike Air Max, je Nike stále v čele transformace a obvykle končí „jen“ tím, co si předsevzala.
Přestože největší světová společnost vyrábějící sportovní oblečení překonala očekávání Wall Street ohledně zisku a tržeb za třetí fiskální čtvrtletí, potýkala se během prázdninového čtvrtletí s měkčími než očekávanými tržbami v Číně.Třetí fiskální čtvrtletíZa čtvrtletí, které skončilo 28. února, vzrostly tržby z loňských 10,87 miliardy USD na 12,39 miliardy USD, čímž snadno překonaly očekávaných 11,47 miliardy USD. Čistý zisk vzrostl z 1,4 miliardy dolarů, tj. 87 centů na akcii, o rok dříve na 1,2 miliardy dolarů, tj. 79 centů na akcii, což rovněž překonalo očekávaných 55 centů. Prodejní a administrativní náklady rovněž vzrostly o 15 % na 4 miliardy dolarů, zejména v důsledku mzdových nákladů a snahy o přímý prodej.Nadměrné zásoby nadále zatěžovaly maržeVšichni maloobchodníci včetně společnosti Nike měli během svátků jediné přání, a to zlikvidovat nadbytečné zásoby, které vznikly v důsledku narušení dodavatelského řetězce a měnících se preferencí spotřebitelů v důsledku inflačních tlaků. Čtvrtletně společnost Nike vyřadila zásoby v hodnotě zhruba 400 milionů dolarů, přičemž zásoby vzrostly o 16 % oproti loňskému období na 8,9 miliardy dolarů, což bylo přičítáno nárůstu vstupních nákladů na výrobky a nákladů na dopravu.V posledních dvou čtvrtletích se společnost Nike spoléhala na partnerství s velkoobchodníky, aby se zbavila zásob, přičemž velkoobchodní tržby vzrostly ve čtvrtletí o12 % po 19% růstu v předchozím čtvrtletí.V důsledku vyšších přirážek a propagačních akcí klesla hrubá marže na 43,3 %, což znamená pokles o 3,3 procentního bodu.Tržby v Číně zaostaly za očekávánímAčkoli je Čína na cestě k oživení, na třetím největším trhu společnosti Nike podle tržeb k oživení prodejů nedošlo. A to i přes ukončení politiky nulového kovidu v zemi.Tržby během roku klesly o 8 % na 1,99 miliardy dolarů, zatímco účet ulice očekával 2,09 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?Na otázku ohledně výhledu na oživení v Číně generální ředitel Nike John Donahoe odpověděl, že společnost má dobrý pocit z dynamiky v regionu, kde se růst zrychlil druhý měsíc čtvrtletí po ukončení výluk.Ostatní trhyKromě Číny zaznamenaly všechny trhy dvouciferný nárůst tržeb. V Severní Americe vzrostly tržby o 27 %, zatímco v Evropě, na Středním východě a v Africe se tržby oproti srovnatelnému čtvrtletí loňského roku zvýšily o 17 %, v Asii a Tichomoří a Latinské Americe pak o 10 %.Orientační údajeOčekává se, že tržby za fiskální rok vzrostou o vysoké jednociferné číslo, na rozdíl od středního jednociferného odhadu uvedeného v předchozím čtvrtletí. Očekává se, že hrubé marže klesnou o 2,5 procentního bodu, což je spodní hranice dříve uvedeného rozpětí, které odráží pokračující snahu společnosti zbavit se nadměrných zásob. Celoroční náklady by nyní měly vzrůst o 10 %.V probíhajícím čtvrtletí očekává Nike stabilní až nízkociferný růst tržeb. Finanční ředitel Matthew Friend uvedl, že společnost zaujímá „opatrný přístup“ k plánování vzhledem k nejistotě ohledně spotřebitelské důvěry a ekonomiky, a ujistil, že společnost je dobře připravena zvládnout tuto vysokou míru volatility.Sázka na DTC se vyplácíSpolečnost Nike v posledních několika letech prosazuje prodej přímo spotřebitelům a do budování tohoto kanálu investovala velké prostředky prostřednictvím budování zážitkových prodejen, rozvoje věrnostního programu a růstu úsilí v oblasti elektronického obchodování. Tržby Nike Direct vzrostly o 17 % na 5,3 miliardy dolarů, zatímco digitální tržby Nike vyskočily o 20 %. Digitální prodeje tvořily 27 % tržeb.Genderově neutrální kolekceLetos v létě Nike uvede na trh svou vůbec první genderově neutrální kolekci sportovního oblečení. Sabrina Ionescu bude nejnovějším členem její rodiny podepsaných sportovců.NikelandBěhem hovoru k výsledkům bylo naznačeno, že tato mikrometaverze postavená na platformě Roblox Corporation bude mít v příštích letech významnou roli v marketingové a brandingové strategii společnosti Nike. Nikeland se již stal pro mnoho dalších značek měřítkem, podle kterého mohou poměřovat svůj vlastní úspěch v digitálním vesmíru. Koneckonců umělá inteligence , e-commerce a zážitkové technologie v obchodech jsou nedílnou součástí strategie společnosti Nike již delší dobu.Společnost Nike by měla fiskální rok zakončit se zdravou úrovní zásobVedení společnosti je stále více přesvědčeno o tom, že vzhledem k dynamice prodejů budou zásoby „štíhlejší“, než se předpokládalo. S již čtyřicetiletou tradicí, kdy se 26. března slaví Den Nike Air Max, je Nike stále v čele transformace a obvykle končí „jen“ tím, co si předsevzala.