Itálie a Německo hrozí, že zablokují plán Evropské unie zakázat od roku 2035 prodej automobilů se spalovacím motorem. V ohrožení tak jsou unijní cíle na ochranu ovzduší. Zrušení zákazu, na kterém už se dohodly členské státy unie, by tak zřejmě bylo politicky toxické, napsal dnes web Automotive News Europe.
Členské státy požadují, aby Evropská komise (EK) předložila slíbený návrh na vynětí vozidel, která používají klimaticky neutrální syntetická paliva. Polsko a Maďarsko rovněž signalizovaly nesouhlas s plánem, který požaduje, aby výrobci automobilů dosáhli do roku 2035 cíle nulových emisí. Členské státy se na plánu předběžně dohodly už loni.
Německo úspěšně lobbovalo za změnu v pravidlech, na jejímž základě EK souhlasila, že předloží návrh na registraci vozidel, která budou po roce 2035 poháněna výhradně palivem s neutrálními emisemi CO2.
Německý ministr dopravy Volker Wissing dnes uvedl, že komise tento návrh nedodala, takže vláda v Berlíně nemůže dát souhlas s širším plánem při konečném hlasování ministrů vlád EU, které se má uskutečnit 7. března.
Zrušení dohody uzavřené mezi zákonodárci a členskými státy v této pozdní fázi by proto zřejmě bylo politicky výbušné, protože hlasování plánované příští týden by za normálních okolností byla už jen formalita. Předběžné hlasování úředníků EU o této otázce, které se mělo konat dnes, bylo odloženo na pátek.
„Potřebujeme e-paliva, protože neexistuje žádná alternativa, pokud chceme auta provozovat klimaticky neutrálním způsobem,“ řekl Wissing v rozhovoru na veřejnoprávní televizi ARD. „Kdo to myslí s klimaticky neutrální mobilitou vážně, musí mít všechny technologické možnosti otevřené a také je využívat,“ pokračoval. „Nechápu ten boj proti automobilu ani to, proč lidé chtějí některé technologie zakazovat,“ dodal.
Automobilový průmysl v Německu se na výkonu ekonomiky podílí asi z pěti procent a zaměstnává více než 800.000 lidí. Odvětví zahrnuje i mnoho specializovaných firem na výrobu dílů, které se formovaly více než 100 let, kdy zásobovaly součástkami do aut se spalovacími motory výrobce, jako je BMW, Mercedes-Benz a Volkswagen.
Chcete využít této příležitosti?
V Itálii se automobilový průmysl podílí na ekonomice zhruba z 8,5 procenta. Zaměstnává přibližně čtvrt milionu pracovníků.
Itálie a Německo hrozí, že zablokují plán Evropské unie zakázat od roku 2035 prodej automobilů se spalovacím motorem. V ohrožení tak jsou unijní cíle na ochranu ovzduší. Zrušení zákazu, na kterém už se dohodly členské státy unie, by tak zřejmě bylo politicky toxické, napsal dnes web Automotive News Europe.
Členské státy požadují, aby Evropská komise předložila slíbený návrh na vynětí vozidel, která používají klimaticky neutrální syntetická paliva. Polsko a Maďarsko rovněž signalizovaly nesouhlas s plánem, který požaduje, aby výrobci automobilů dosáhli do roku 2035 cíle nulových emisí. Členské státy se na plánu předběžně dohodly už loni.
Německo úspěšně lobbovalo za změnu v pravidlech, na jejímž základě EK souhlasila, že předloží návrh na registraci vozidel, která budou po roce 2035 poháněna výhradně palivem s neutrálními emisemi CO2.
Německý ministr dopravy Volker Wissing dnes uvedl, že komise tento návrh nedodala, takže vláda v Berlíně nemůže dát souhlas s širším plánem při konečném hlasování ministrů vlád EU, které se má uskutečnit 7. března.
Zrušení dohody uzavřené mezi zákonodárci a členskými státy v této pozdní fázi by proto zřejmě bylo politicky výbušné, protože hlasování plánované příští týden by za normálních okolností byla už jen formalita. Předběžné hlasování úředníků EU o této otázce, které se mělo konat dnes, bylo odloženo na pátek.
„Potřebujeme e-paliva, protože neexistuje žádná alternativa, pokud chceme auta provozovat klimaticky neutrálním způsobem,“ řekl Wissing v rozhovoru na veřejnoprávní televizi ARD. „Kdo to myslí s klimaticky neutrální mobilitou vážně, musí mít všechny technologické možnosti otevřené a také je využívat,“ pokračoval. „Nechápu ten boj proti automobilu ani to, proč lidé chtějí některé technologie zakazovat,“ dodal.
Automobilový průmysl v Německu se na výkonu ekonomiky podílí asi z pěti procent a zaměstnává více než 800.000 lidí. Odvětví zahrnuje i mnoho specializovaných firem na výrobu dílů, které se formovaly více než 100 let, kdy zásobovaly součástkami do aut se spalovacími motory výrobce, jako je BMW, Mercedes-Benz a Volkswagen.Chcete využít této příležitosti?
V Itálii se automobilový průmysl podílí na ekonomice zhruba z 8,5 procenta. Zaměstnává přibližně čtvrt milionu pracovníků.