První obchod s názvem Apple BKC se nachází v lidnatém městě Bombaj. Apple ve čtvrtek otevře další obchod v hlavním městě Dillí.
Cupertinský gigant uvedl, že v Indii působí již více než 25 let.
„Indie má tak krásnou kulturu a neuvěřitelnou energii a my jsme nadšeni, že můžeme navázat na naši dlouholetou historii,“ uvedl generální ředitel společnosti Apple Tim Cook v tiskové zprávě zveřejněné v pondělí.
Cook v pondělí zveřejnil fotografii sebe a zaměstnanců v nové prodejně Applu.
Apple se snaží zvýšit prodej a výrobu iPhonů v Indii, což podle analytiků připomíná jeho strategii při prvním vstupu do Číny, která je nyní jedním z největších trhů společnosti.
Apple tvrdí, že jeho bombajský obchod je „jedním z energeticky nejúčinnějších“ míst na světě, má speciální solární systém a jeho provoz je zcela nezávislý na fosilních palivech. Apple BKC funguje na 100 % na obnovitelné zdroje energie, uvedla společnost Apple.
Cook dlouhodobě považuje Indii za klíčový trh pro budoucnost společnosti Apple a v únoru prohlásil, že je „býčí“ ohledně páté největší ekonomiky světa a společnost do tohoto trhu vkládá „značné množství energie“. Cook přijel do Indie na otevření obchodu téměř sedm let po své první návštěvě ve funkci generálního ředitele společnosti Apple.
Indickému trhu s chytrými telefony však v posledních letech dominuje Samsung a čínské značky, jako je Xiaomi, přičemž zařízení s nízkou až střední cenou nacházejí podporu zákazníků na trhu citlivém na cenu. Společnost Apple má v Indii velmi malý podíl na trhu.
Podle Neila Shaha, partnera společnosti Counterpoint Research, však Indie prochází „prémifikací trhu“. Chytré telefony s cenou nad 400 dolarů nyní podle Shaha představují 10 % celkového objemu dodaných telefonů oproti 4 % před pandemií. Tato kategorie chytrých telefonů podle něj představuje 35 % celkových tržeb na trhu s chytrými telefony.
„Společnost Apple jako obvykle správně načasovala „vrchol ve správný čas“ a svou strategií vlajkových prodejen tento trend katalyzovala ve svůj prospěch,“ uvedl Shah pro CNBC prostřednictvím e-mailu.
V Indii roste střední třída, mladá a „mobilní populace“, která je ochotná platit za telefony více, zejména v Bombaji a Dillí, dvou nejbohatších městech v zemi, kde se nacházejí nové prodejny Apple.
Zdroj: Getty Images
Prodej iPhonů v centru pozornosti Podle analytiků nabízí snaha společnosti Apple v Indii americkému technologickému gigantovi příležitost zvýšit tržby a prodeje iPhonů na úroveň blízkou úrovni, kterou zaznamenává na trzích, jako jsou USA a Čína.
Podle společnosti Counterpoint Research Apple v roce 2022 dodal v Indii přibližně 6,5 milionu iPhonů, zatímco v USA a Číně jich každý rok dodá přibližně 50 milionů. Shah uvedl, že Indie „má potenciál dosáhnout tohoto rozsahu“ v nadcházejících letech.
Dodávky se týkají iPhonů, které Apple posílá prodejcům, ale nerovnají se prodeji. Je to však ukazatel poptávky po iPhonech v dané zemi.
Společnost Apple dosáhla za rok do března tržeb ve výši 6 miliard dolarů, což představuje 50% nárůst, uvedla v pondělí agentura Bloomberg s odvoláním na osobu obeznámenou s touto záležitostí.
Dan Ives, analytik společnosti Wedbush Securities, uvedl, že v příštích dvou letech by se tato hodnota mohla dále zvýšit.
„Společnost Apple se nyní agresivně zaměřuje na Indii z hlediska výrobní i maloobchodní expanze v nadcházejících letech, což podle našeho názoru bude pro Cupertino strategický pokerový tah, který by mohl do roku 2025 v Indii zvýšit roční tržby na 20 miliard USD,“ uvedl Ives v poznámce zveřejněné v úterý.
Nejde však jen o prodej iPhonů. Strategie společnosti Apple v průběhu let spočívala v tom, že si uživatele uzamkla pro svou sadu produktů včetně hodinek Apple Watch a služeb, jako je Apple Music.
Zdroj: Bloomberg
„Apple může křížově prodávat další produkty, jako jsou počítače Mac, hodinky Watch, sluchátka AirPods, iPady a služby, rostoucí základně uživatelů iPhonů, čímž maximalizuje příležitost k příjmům,“ uvedl Shah.
Tlak na výrobu Pro Apple představuje Indie také klíčovou součást jeho výrobní strategie do budoucna.
V loňském roce začal Apple v Indii montovat svou vlajkovou loď iPhone 14, což je poprvé, kdy společnost vyrábí své nejnovější zařízení v zemi, tak blízko jejího prvního uvedení na trh. Indický ministr obchodu a průmyslu Piyush Goyal v lednu uvedl, že Apple chce v Indii vyrábět 25 % všech svých iPhonů.
Tento krok v Indii částečně souvisí se snahou vlády přivést do země výrobu špičkových technologií. Apple se však také snaží diverzifikovat montáž svých produktů mimo Čínu. Křehkost dodavatelského řetězce v druhé největší ekonomice světa se ukázala během pandemie Covid a přísných opatření, která Peking přijal ke zvládnutí epidemie.
V loňském roce byla výroba v největší továrně společnosti Apple na výrobu iPhonů, která se nachází v čínském Čeng-čou, narušena epidemií Covid a protesty zaměstnanců. Tuto továrnu provozuje tchajwanská společnost Foxconn.
Ives z Wedbush uvedl, že strategie společnosti Apple v Indii – s maloobchodním i výrobním tlakem – odráží kroky, které technologický gigant podnikl na čínském trhu před deseti lety.
Zdroj: Getty Images
„Vzhledem k tomu, že Foxconn/Apple vkládá více kůže do hry na poli výroby iPhonů v Indii, půjde to ruku v ruce s větší maloobchodní přítomností v Indii, jak bylo vidět tento týden, což odráží počátky strategie pronikání do Číny před deseti lety,“ řekl Iva.
„Řím nebyl postaven přes noc a ani širší strategie společnosti Apple v Indii nebude, nicméně tento týden vnímáme jako ponoření společnosti Apple do hlubokého bazénu v Indii, protože tento obrovský trh se v příštích letech pomalu přemění na ekosystém společnosti Apple, přičemž v popředí bude zisk tržního podílu iPhonu.“
První obchod s názvem Apple BKC se nachází v lidnatém městě Bombaj. Apple ve čtvrtek otevře další obchod v hlavním městě Dillí.Cupertinský gigant uvedl, že v Indii působí již více než 25 let.„Indie má tak krásnou kulturu a neuvěřitelnou energii a my jsme nadšeni, že můžeme navázat na naši dlouholetou historii,“ uvedl generální ředitel společnosti Apple Tim Cook v tiskové zprávě zveřejněné v pondělí.Cook v pondělí zveřejnil fotografii sebe a zaměstnanců v nové prodejně Applu.Apple se snaží zvýšit prodej a výrobu iPhonů v Indii, což podle analytiků připomíná jeho strategii při prvním vstupu do Číny, která je nyní jedním z největších trhů společnosti.Apple tvrdí, že jeho bombajský obchod je „jedním z energeticky nejúčinnějších“ míst na světě, má speciální solární systém a jeho provoz je zcela nezávislý na fosilních palivech. Apple BKC funguje na 100 % na obnovitelné zdroje energie, uvedla společnost Apple.Chcete využít této příležitosti?Cook dlouhodobě považuje Indii za klíčový trh pro budoucnost společnosti Apple a v únoru prohlásil, že je „býčí“ ohledně páté největší ekonomiky světa a společnost do tohoto trhu vkládá „značné množství energie“. Cook přijel do Indie na otevření obchodu téměř sedm let po své první návštěvě ve funkci generálního ředitele společnosti Apple.Indickému trhu s chytrými telefony však v posledních letech dominuje Samsung a čínské značky, jako je Xiaomi, přičemž zařízení s nízkou až střední cenou nacházejí podporu zákazníků na trhu citlivém na cenu. Společnost Apple má v Indii velmi malý podíl na trhu.Podle Neila Shaha, partnera společnosti Counterpoint Research, však Indie prochází „prémifikací trhu“. Chytré telefony s cenou nad 400 dolarů nyní podle Shaha představují 10 % celkového objemu dodaných telefonů oproti 4 % před pandemií. Tato kategorie chytrých telefonů podle něj představuje 35 % celkových tržeb na trhu s chytrými telefony.„Společnost Apple jako obvykle správně načasovala „vrchol ve správný čas“ a svou strategií vlajkových prodejen tento trend katalyzovala ve svůj prospěch,“ uvedl Shah pro CNBC prostřednictvím e-mailu.V Indii roste střední třída, mladá a „mobilní populace“, která je ochotná platit za telefony více, zejména v Bombaji a Dillí, dvou nejbohatších městech v zemi, kde se nacházejí nové prodejny Apple.Prodej iPhonů v centru pozornostiPodle analytiků nabízí snaha společnosti Apple v Indii americkému technologickému gigantovi příležitost zvýšit tržby a prodeje iPhonů na úroveň blízkou úrovni, kterou zaznamenává na trzích, jako jsou USA a Čína.Podle společnosti Counterpoint Research Apple v roce 2022 dodal v Indii přibližně 6,5 milionu iPhonů, zatímco v USA a Číně jich každý rok dodá přibližně 50 milionů. Shah uvedl, že Indie „má potenciál dosáhnout tohoto rozsahu“ v nadcházejících letech.Dodávky se týkají iPhonů, které Apple posílá prodejcům, ale nerovnají se prodeji. Je to však ukazatel poptávky po iPhonech v dané zemi.Společnost Apple dosáhla za rok do března tržeb ve výši 6 miliard dolarů, což představuje 50% nárůst, uvedla v pondělí agentura Bloomberg s odvoláním na osobu obeznámenou s touto záležitostí.Dan Ives, analytik společnosti Wedbush Securities, uvedl, že v příštích dvou letech by se tato hodnota mohla dále zvýšit.„Společnost Apple se nyní agresivně zaměřuje na Indii z hlediska výrobní i maloobchodní expanze v nadcházejících letech, což podle našeho názoru bude pro Cupertino strategický pokerový tah, který by mohl do roku 2025 v Indii zvýšit roční tržby na 20 miliard USD,“ uvedl Ives v poznámce zveřejněné v úterý.Nejde však jen o prodej iPhonů. Strategie společnosti Apple v průběhu let spočívala v tom, že si uživatele uzamkla pro svou sadu produktů včetně hodinek Apple Watch a služeb, jako je Apple Music.„Apple může křížově prodávat další produkty, jako jsou počítače Mac, hodinky Watch, sluchátka AirPods, iPady a služby, rostoucí základně uživatelů iPhonů, čímž maximalizuje příležitost k příjmům,“ uvedl Shah.Tlak na výrobuPro Apple představuje Indie také klíčovou součást jeho výrobní strategie do budoucna.V loňském roce začal Apple v Indii montovat svou vlajkovou loď iPhone 14, což je poprvé, kdy společnost vyrábí své nejnovější zařízení v zemi, tak blízko jejího prvního uvedení na trh. Indický ministr obchodu a průmyslu Piyush Goyal v lednu uvedl, že Apple chce v Indii vyrábět 25 % všech svých iPhonů.Tento krok v Indii částečně souvisí se snahou vlády přivést do země výrobu špičkových technologií. Apple se však také snaží diverzifikovat montáž svých produktů mimo Čínu. Křehkost dodavatelského řetězce v druhé největší ekonomice světa se ukázala během pandemie Covid a přísných opatření, která Peking přijal ke zvládnutí epidemie.V loňském roce byla výroba v největší továrně společnosti Apple na výrobu iPhonů, která se nachází v čínském Čeng-čou, narušena epidemií Covid a protesty zaměstnanců. Tuto továrnu provozuje tchajwanská společnost Foxconn.Ives z Wedbush uvedl, že strategie společnosti Apple v Indii – s maloobchodním i výrobním tlakem – odráží kroky, které technologický gigant podnikl na čínském trhu před deseti lety.„Vzhledem k tomu, že Foxconn/Apple vkládá více kůže do hry na poli výroby iPhonů v Indii, půjde to ruku v ruce s větší maloobchodní přítomností v Indii, jak bylo vidět tento týden, což odráží počátky strategie pronikání do Číny před deseti lety,“ řekl Iva.„Řím nebyl postaven přes noc a ani širší strategie společnosti Apple v Indii nebude, nicméně tento týden vnímáme jako ponoření společnosti Apple do hlubokého bazénu v Indii, protože tento obrovský trh se v příštích letech pomalu přemění na ekosystém společnosti Apple, přičemž v popředí bude zisk tržního podílu iPhonu.“
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...