Dubajský trh s luxusním bydlením právě zaznamenal další rekord
Pro světové boháče, kteří hledají místo, kam by mohli uložit své bohatství, je stále častěji vyhledávaným cílem jeden segment dubajského trhu s nemovitostmi: byty a městské domy se značkou Four Seasons, Bulgari a Cavalli.
Prodej těchto nemovitostí v Dubaji, která se stala světovým hlavním městem takzvaných značkových rezidencí, vzkvétá, protože zahraniční kupci stále kupují superluxusní domy. Tento týden se jeden kupující dohodl, že zaplatí 203,1 milionu dirhamů (55,3 milionu dolarů) za byt s pěti ložnicemi a značkou Baccarat v projektu, který se ještě ani nezačal stavět. Podle společnosti Luxhabitat Sotheby’s International Realty, která nemovitost zprostředkovává, je to s cenou 14 000 dirhamů (81 970 Kč) za metr čtvereční nejvyšší cena za metr čtvereční zaplacená za byt v předvýstavbě.
Podle dubajských pozemkových záznamů překonává rekord z února, kdy se v Bulgari Lighthouse prodal byt s pěti ložnicemi za 160,3 milionu dirhamů, tedy 13 751 dirhamů za metr čtvereční. Věž bude postavena na umělém ostrově ve tvaru mořského koníka v blízkosti hotelu a resortu této šperkařské značky.
Luxusní nemovitosti v Dubaji vzkvétaly, protože bohatí bohatli během pandemie Covid-19 a Rusové hledali bezpečné útočiště pro peníze po invazi na Ukrajinu. V říjnu vzrostly ceny prvotřídních nemovitostí oproti předchozímu roku o 89 % – rychlé zotavení z propadu, který trval v letech 2014 až 2020. Trh se obrátil vzhůru tak rychle, že to mnohé zaskočilo. Vily v projektu Four Seasons Residences v Dubaji, které se v roce 2021 prodávaly za zhruba 40 milionů dirhamů, a to před výstavbou nebo „mimo plán“, mají nyní hodnotu kolem 100 milionů.
Díky tomuto nárůstu se hodnota značkových bytů prodaných v Dubaji v roce 2022 vyšplhala na rekordních 25,3 miliardy dirhamů, což podle společnosti Knight Frank představuje téměř pětinu hodnoty všech nákupů bytů ve městě.
Zdroj: Getty Images
„Jejich popularita byla podpořena přílivem kapitálu od ultrabohatých, kteří stále míří do luxusních domů ve městě,“ uvedl v e-mailu Faisal Durrani, vedoucí výzkumu pro Blízký východ společnosti Knight Frank.
Developeři se rádi spojují s luxusními jmény, protože v závislosti na regionu mohou často prodávat byty o 30 % dráž než neznačkové rezidence. Značka obvykle dostává provizi z každého prodeje a roční poplatek za správu – to není složitý byznys za to, že na něco umístí své jméno a dohlíží na kvalitu. Kupující mezitím mohou být fanoušky značky, těší se z vyšší úrovně vybavení, které často daleko předčí neznačkové projekty, a mají jistotu jména, kterému mohou důvěřovat, což je důležité zejména u prodeje před výstavbou a u těch kupujících, kteří kupují nemovitost na viděnou ze zahraničí. Rezidence jsou také často plně zařízené.
Dubaj nedávno předstihla Jižní Floridu a stala se místem s nejvíce značkovými projekty na světě. Podle zprávy společnosti Savills, která vyšla tento týden, jsou nyní v Dubaji téměř čtyři desítky značkových projektů a několik desítek dalších je ohlášeno a má být postaveno do roku 2030.
V rozlehlé dubajské metropoli se jako horké místo pro tyto projekty rýsuje pás zástavby v okolí uměle vytvořené části zátoky Dubai Creek. Některé z nich se nacházejí přímo u potoka, jako například 28bytový a městský komplex Four Seasons, který byl před několika týdny předán obyvatelům. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí patřila mezi ultrabohaté kupce i tenisová hvězda Roger Federer.
Obyvatelé mohou využívat zázemí plážového resortu Four Seasons. Téměř 40 zaměstnanců budovy zajišťuje úklid, ostrahu, obsluhu, concierge a další služby, jako je zásobování potravinami a plánování akcí.
Zdroj: Getty Images
„Lidé, kteří přijíždějí ze zahraničí, zejména z Evropy, hledají kvalitu, soukromí a služby,“ říká George Azar, výkonný ředitel Luxhabitat Sotheby’s. „Nemohu je jmenovat, ale dovedete si to představit: máte tu hlavy států, máte tu špičkové jezdce Formule 1.“
Rezidence Baccarat jsou plánovány na pozemku mezi zátokou a centrem Dubaje, kde se nachází Burdž Chalífa, dosud nejvyšší budova na světě. Podle společnosti Luxhabitat Sotheby’s kupci obsadili polovinu ze 49 dostupných bytů.
Tyto vlastnosti nejsou bez rizika. Značka může být odebrána, i když je to vzácné, říká Scott Antel, zakladatel společnosti Scotts FZ, která poskytuje právní poradenství v oblasti pohostinství. Existují různé důvody, proč se to může stát: Sdružení majitelů domů se může rozhodnout, že poplatky za správu jsou příliš drahé. Budova není dostatečně kvalitně udržována nebo je hotel připojený k obytné části prodán. Nebo, v závislosti na smlouvě, může developer změnit značku ještě před předáním bytů. „To považuji za nesmírně znepokojující, pokud jsem kupující,“ řekl. „Koupím si Ferrari a dostanu Ladu. A oni řeknou: ‚Hele, no, pořád je to auto‘. Je to sice automobil, ale není to to, za co jsem zaplatil.“
Značka se zaplete do skandálu – něco, co se může stát, když se do hry zapojí luxusní módní domy, které mají tendenci přitahovat skandály. Debranding je vzácný, ale stalo se to v roce 2016, kdy obyvatelé Upper West Side hlasovali pro zbavení své budovy na Manhattanu jména Trump.
Žádné z rizik neodrazuje investory, kteří nakupují – a již nyní některé domy převádějí – a plánují další. Jednotky v rezidencích Four Seasons na potoce již byly přeprodány. A další rezidence Four Seasons se chystá ve finančním centru města.
Prodej těchto nemovitostí v Dubaji, která se stala světovým hlavním městem takzvaných značkových rezidencí, vzkvétá, protože zahraniční kupci stále kupují superluxusní domy. Tento týden se jeden kupující dohodl, že zaplatí 203,1 milionu dirhamů za byt s pěti ložnicemi a značkou Baccarat v projektu, který se ještě ani nezačal stavět. Podle společnosti Luxhabitat Sotheby’s International Realty, která nemovitost zprostředkovává, je to s cenou 14 000 dirhamů za metr čtvereční nejvyšší cena za metr čtvereční zaplacená za byt v předvýstavbě.Podle dubajských pozemkových záznamů překonává rekord z února, kdy se v Bulgari Lighthouse prodal byt s pěti ložnicemi za 160,3 milionu dirhamů, tedy 13 751 dirhamů za metr čtvereční. Věž bude postavena na umělém ostrově ve tvaru mořského koníka v blízkosti hotelu a resortu této šperkařské značky.Luxusní nemovitosti v Dubaji vzkvétaly, protože bohatí bohatli během pandemie Covid-19 a Rusové hledali bezpečné útočiště pro peníze po invazi na Ukrajinu. V říjnu vzrostly ceny prvotřídních nemovitostí oproti předchozímu roku o 89 % – rychlé zotavení z propadu, který trval v letech 2014 až 2020. Trh se obrátil vzhůru tak rychle, že to mnohé zaskočilo. Vily v projektu Four Seasons Residences v Dubaji, které se v roce 2021 prodávaly za zhruba 40 milionů dirhamů, a to před výstavbou nebo „mimo plán“, mají nyní hodnotu kolem 100 milionů.Díky tomuto nárůstu se hodnota značkových bytů prodaných v Dubaji v roce 2022 vyšplhala na rekordních 25,3 miliardy dirhamů, což podle společnosti Knight Frank představuje téměř pětinu hodnoty všech nákupů bytů ve městě.„Jejich popularita byla podpořena přílivem kapitálu od ultrabohatých, kteří stále míří do luxusních domů ve městě,“ uvedl v e-mailu Faisal Durrani, vedoucí výzkumu pro Blízký východ společnosti Knight Frank.Developeři se rádi spojují s luxusními jmény, protože v závislosti na regionu mohou často prodávat byty o 30 % dráž než neznačkové rezidence. Značka obvykle dostává provizi z každého prodeje a roční poplatek za správu – to není složitý byznys za to, že na něco umístí své jméno a dohlíží na kvalitu. Kupující mezitím mohou být fanoušky značky, těší se z vyšší úrovně vybavení, které často daleko předčí neznačkové projekty, a mají jistotu jména, kterému mohou důvěřovat, což je důležité zejména u prodeje před výstavbou a u těch kupujících, kteří kupují nemovitost na viděnou ze zahraničí. Rezidence jsou také často plně zařízené.Chcete využít této příležitosti?Dubaj nedávno předstihla Jižní Floridu a stala se místem s nejvíce značkovými projekty na světě. Podle zprávy společnosti Savills, která vyšla tento týden, jsou nyní v Dubaji téměř čtyři desítky značkových projektů a několik desítek dalších je ohlášeno a má být postaveno do roku 2030.V rozlehlé dubajské metropoli se jako horké místo pro tyto projekty rýsuje pás zástavby v okolí uměle vytvořené části zátoky Dubai Creek. Některé z nich se nacházejí přímo u potoka, jako například 28bytový a městský komplex Four Seasons, který byl před několika týdny předán obyvatelům. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí patřila mezi ultrabohaté kupce i tenisová hvězda Roger Federer.Obyvatelé mohou využívat zázemí plážového resortu Four Seasons. Téměř 40 zaměstnanců budovy zajišťuje úklid, ostrahu, obsluhu, concierge a další služby, jako je zásobování potravinami a plánování akcí.„Lidé, kteří přijíždějí ze zahraničí, zejména z Evropy, hledají kvalitu, soukromí a služby,“ říká George Azar, výkonný ředitel Luxhabitat Sotheby’s. „Nemohu je jmenovat, ale dovedete si to představit: máte tu hlavy států, máte tu špičkové jezdce Formule 1.“Rezidence Baccarat jsou plánovány na pozemku mezi zátokou a centrem Dubaje, kde se nachází Burdž Chalífa, dosud nejvyšší budova na světě. Podle společnosti Luxhabitat Sotheby’s kupci obsadili polovinu ze 49 dostupných bytů.Tyto vlastnosti nejsou bez rizika. Značka může být odebrána, i když je to vzácné, říká Scott Antel, zakladatel společnosti Scotts FZ, která poskytuje právní poradenství v oblasti pohostinství. Existují různé důvody, proč se to může stát: Sdružení majitelů domů se může rozhodnout, že poplatky za správu jsou příliš drahé. Budova není dostatečně kvalitně udržována nebo je hotel připojený k obytné části prodán. Nebo, v závislosti na smlouvě, může developer změnit značku ještě před předáním bytů. „To považuji za nesmírně znepokojující, pokud jsem kupující,“ řekl. „Koupím si Ferrari a dostanu Ladu. A oni řeknou: ‚Hele, no, pořád je to auto‘. Je to sice automobil, ale není to to, za co jsem zaplatil.“Značka se zaplete do skandálu – něco, co se může stát, když se do hry zapojí luxusní módní domy, které mají tendenci přitahovat skandály. Debranding je vzácný, ale stalo se to v roce 2016, kdy obyvatelé Upper West Side hlasovali pro zbavení své budovy na Manhattanu jména Trump.Žádné z rizik neodrazuje investory, kteří nakupují – a již nyní některé domy převádějí – a plánují další. Jednotky v rezidencích Four Seasons na potoce již byly přeprodány. A další rezidence Four Seasons se chystá ve finančním centru města.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...