Většina z nich se zaměřuje na to, že Apple navrhne nějaký druh elektromobilu. Pokud to však tento technologický gigant myslí s bojem o podíl na tržbách automobilového průmyslu ve výši 3 bilionů dolarů opravdu vážně, existuje mnohem lepší způsob, jak to udělat.
Apple (AAPL) by měl začít skromným nákupem automobilového dodavatele, který dělá vše, čemu výrobce iPhonů již rozumí. Měl by získat společnost Visteon (VC). Mohl by to být snadný nákup. Apple měl k 31. prosinci 165 miliard dolarů v hotovosti, zatímco tržní hodnota společnosti Visteon činí 4,2 miliardy dolarů.
Společnost Visteon se odmítla vyjádřit. Společnost Apple na žádost o komentář nereagovala.
Apple Car je velkou bílou velrybou automobilového a technologického průmyslu. Projekt Apple Car má dokonce svou vlastní stránku na Wikipedii a pokaždé, když bývalý manažer Applu nastoupí do automobilové společnosti, jako například Doug Field ve Ford Motor (F), je to zpráva na titulní straně. Investoři jsou však fascinováni Apple Car téměř deset let a jediným skutečným produktem, který společnost za tu dobu vydala, je Apple CarPlay, pouhá aplikace, kterou společnost dodává výrobcům automobilů.
„Výrobce automobilů je potřebný k tomu, aby CarPlay v autě v podstatě fungoval,“ říká analytik společnosti Baird Luke Junk. Výrobci automobilů „mají software, který si s CarPlay hraje, mají veškerý hardwarový backend“.
Zdroj: Getty Images
A výrobci automobilů už nejsou z CarPlay tak nadšení. Společnost General Motors (GM) nedávno oznámila, že některé nové vozy v roce 2024 nebudou podporovat CarPlay ani Android Auto od společnosti Alphabet (GOOGL).
Aplikace, jako jsou Mapy Google, budou stále k dispozici, ale GM si bere příklad z Tesly (TSLA), která načítá aplikace na obrazovku podobnou iPadu Tesla pomocí vlastního softwaru bez projekce telefonu. Tato strategie dává Tesle možnost směrovat lidi na nabíjení elektromobilů při navigování na dlouhých cestách – za prémiovou konektivitu se platí asi 10 dolarů měsíčně.
Zdá se, jako by Apple neměl mít v automobilovém byznysu takové problémy. Je to nejhodnotnější společnost na světě a ročně generuje zhruba 100 miliard dolarů volného peněžního toku – tolik volného peněžního toku jako všechny světové automobilky dohromady.
Přesto je Apple na okraji zájmu: Nemá na to prostě hardware. Srdcem ekosystému Apple je iPhone. Apple ovládá hardware a design čipů a je strážcem aplikací, které na iPhonu fungují. Její zákazníci, uživatelé telefonů, očekávají a platí za neustálé zlepšování. V automobilovém ekosystému je automobil v podstatě iPhone.
Proto, pokud chce Apple významně podnikat v oblasti automobilů, musí svou otázku automobilového průmyslu přehodnotit. Apple by měl o výrobcích automobilů uvažovat jako o svých koncových zákaznících. V paradigmatu „automobilka jako můj zákazník“ je ekvivalentem iPhonu od Applu informační a zábavní systém. Ten může Apple prodávat výrobcům automobilů.
Příležitost je v informačních a zábavních systémech, které jsou stále chytřejší a funkce jako rádio, navigace a informace o jízdě se spojují do jednoho displeje s větším množstvím dat zpracovávaných menším počtem mikročipů.
Jedním z dominantních výrobců technologií infotainmentu je společnost Visteon se sídlem ve Van Buren Township v Michiganu, dodavatel automobilů s malou kapitalizací, který mimo jiné vyrábí přístrojové desky, telematiku a displeje.
Zdroj: Getty Images
„Visteon je se svým řešením na špici a všechny tyto věci v kokpitu propojuje,“ říká Junk. „Samotný čip, software, který k němu patří… je to velmi komplexní řešení.“
Očekává se, že tržby v roce 2023 dosáhnou přibližně 4,1 miliardy dolarů. Akcie se obchodují za přibližně 20,7násobek odhadovaného zisku v roce 2023. To je vyšší násobek, než má většina dodavatelů automobilů, ale společnost Visteon má větší růst. Očekává se, že tržby a zisky porostou do roku 2025 přibližně o 9 % a 28 % oproti roku 2023.
Tržby jsou v porovnání s tržbami společnosti Apple, které se v roce 2023 očekávají ve výši více než 300 miliard USD, nepatrné, ale vlastnictví softwaru a hardwaru společnosti Visteon by bylo vynikající a dosažitelnou cestou do automobilového průmyslu.
Tento nápad není bez precedentu. Společnost Samsung koupila v roce 2016 konkurenční společnost Visteon Harman za 8 miliard dolarů, což představuje přibližně 1,1násobek tržeb.
„Společnost Harman dokonale doplňuje společnost Samsung z hlediska technologií, produktů a řešení,“ uvedl v době akvizice v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Samsung Oh-Hyun Kwon. „Jako dodavatel automobilového průmyslu první úrovně s hlubokými vztahy se zákazníky, silnými značkami, špičkovými technologiemi a uznávaným portfoliem nejlepších produktů ve své třídě vytváří společnost Harman pro Samsung okamžitě silný základ pro rozvoj naší automobilové platformy.“
Už se to stalo, takže se to může stát znovu. I kdyby společnost Apple společnost Visteon nekoupila, automobily budou stále chytřejší, budou zpracovávat a zobrazovat více dat, z čehož bude těžit společnost Visteon a její investoři.
Junk hodnotí akcie Visteon na Overweight s cílovou cenou 172 USD, což je asi 17 % nad nedávnou úrovní. To není špatná návratnost a kdo ví, třeba investory někdy v oceánu odnese větší ryba, než je Visteon.
Akcie společnosti Visteon od počátku roku vzrostly o přibližně 12 %, zatímco indexy S&P 500 a Dow Jones Industrial Average přidaly a přibližně 8 %, resp. 2 %.
Většina z nich se zaměřuje na to, že Apple navrhne nějaký druh elektromobilu. Pokud to však tento technologický gigant myslí s bojem o podíl na tržbách automobilového průmyslu ve výši 3 bilionů dolarů opravdu vážně, existuje mnohem lepší způsob, jak to udělat.Apple by měl začít skromným nákupem automobilového dodavatele, který dělá vše, čemu výrobce iPhonů již rozumí. Měl by získat společnost Visteon . Mohl by to být snadný nákup. Apple měl k 31. prosinci 165 miliard dolarů v hotovosti, zatímco tržní hodnota společnosti Visteon činí 4,2 miliardy dolarů.Společnost Visteon se odmítla vyjádřit. Společnost Apple na žádost o komentář nereagovala.Apple Car je velkou bílou velrybou automobilového a technologického průmyslu. Projekt Apple Car má dokonce svou vlastní stránku na Wikipedii a pokaždé, když bývalý manažer Applu nastoupí do automobilové společnosti, jako například Doug Field ve Ford Motor , je to zpráva na titulní straně. Investoři jsou však fascinováni Apple Car téměř deset let a jediným skutečným produktem, který společnost za tu dobu vydala, je Apple CarPlay, pouhá aplikace, kterou společnost dodává výrobcům automobilů.„Výrobce automobilů je potřebný k tomu, aby CarPlay v autě v podstatě fungoval,“ říká analytik společnosti Baird Luke Junk. Výrobci automobilů „mají software, který si s CarPlay hraje, mají veškerý hardwarový backend“.A výrobci automobilů už nejsou z CarPlay tak nadšení. Společnost General Motors nedávno oznámila, že některé nové vozy v roce 2024 nebudou podporovat CarPlay ani Android Auto od společnosti Alphabet .Aplikace, jako jsou Mapy Google, budou stále k dispozici, ale GM si bere příklad z Tesly , která načítá aplikace na obrazovku podobnou iPadu Tesla pomocí vlastního softwaru bez projekce telefonu. Tato strategie dává Tesle možnost směrovat lidi na nabíjení elektromobilů při navigování na dlouhých cestách – za prémiovou konektivitu se platí asi 10 dolarů měsíčně.Chcete využít této příležitosti?Zdá se, jako by Apple neměl mít v automobilovém byznysu takové problémy. Je to nejhodnotnější společnost na světě a ročně generuje zhruba 100 miliard dolarů volného peněžního toku – tolik volného peněžního toku jako všechny světové automobilky dohromady.Přesto je Apple na okraji zájmu: Nemá na to prostě hardware. Srdcem ekosystému Apple je iPhone. Apple ovládá hardware a design čipů a je strážcem aplikací, které na iPhonu fungují. Její zákazníci, uživatelé telefonů, očekávají a platí za neustálé zlepšování. V automobilovém ekosystému je automobil v podstatě iPhone.Proto, pokud chce Apple významně podnikat v oblasti automobilů, musí svou otázku automobilového průmyslu přehodnotit. Apple by měl o výrobcích automobilů uvažovat jako o svých koncových zákaznících. V paradigmatu „automobilka jako můj zákazník“ je ekvivalentem iPhonu od Applu informační a zábavní systém. Ten může Apple prodávat výrobcům automobilů.Příležitost je v informačních a zábavních systémech, které jsou stále chytřejší a funkce jako rádio, navigace a informace o jízdě se spojují do jednoho displeje s větším množstvím dat zpracovávaných menším počtem mikročipů.Jedním z dominantních výrobců technologií infotainmentu je společnost Visteon se sídlem ve Van Buren Township v Michiganu, dodavatel automobilů s malou kapitalizací, který mimo jiné vyrábí přístrojové desky, telematiku a displeje.„Visteon je se svým řešením na špici a všechny tyto věci v kokpitu propojuje,“ říká Junk. „Samotný čip, software, který k němu patří… je to velmi komplexní řešení.“Očekává se, že tržby v roce 2023 dosáhnou přibližně 4,1 miliardy dolarů. Akcie se obchodují za přibližně 20,7násobek odhadovaného zisku v roce 2023. To je vyšší násobek, než má většina dodavatelů automobilů, ale společnost Visteon má větší růst. Očekává se, že tržby a zisky porostou do roku 2025 přibližně o 9 % a 28 % oproti roku 2023.Tržby jsou v porovnání s tržbami společnosti Apple, které se v roce 2023 očekávají ve výši více než 300 miliard USD, nepatrné, ale vlastnictví softwaru a hardwaru společnosti Visteon by bylo vynikající a dosažitelnou cestou do automobilového průmyslu.Tento nápad není bez precedentu. Společnost Samsung koupila v roce 2016 konkurenční společnost Visteon Harman za 8 miliard dolarů, což představuje přibližně 1,1násobek tržeb.„Společnost Harman dokonale doplňuje společnost Samsung z hlediska technologií, produktů a řešení,“ uvedl v době akvizice v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Samsung Oh-Hyun Kwon. „Jako dodavatel automobilového průmyslu první úrovně s hlubokými vztahy se zákazníky, silnými značkami, špičkovými technologiemi a uznávaným portfoliem nejlepších produktů ve své třídě vytváří společnost Harman pro Samsung okamžitě silný základ pro rozvoj naší automobilové platformy.“Už se to stalo, takže se to může stát znovu. I kdyby společnost Apple společnost Visteon nekoupila, automobily budou stále chytřejší, budou zpracovávat a zobrazovat více dat, z čehož bude těžit společnost Visteon a její investoři.Junk hodnotí akcie Visteon na Overweight s cílovou cenou 172 USD, což je asi 17 % nad nedávnou úrovní. To není špatná návratnost a kdo ví, třeba investory někdy v oceánu odnese větší ryba, než je Visteon.Akcie společnosti Visteon od počátku roku vzrostly o přibližně 12 %, zatímco indexy S&P 500 a Dow Jones Industrial Average přidaly a přibližně 8 %, resp. 2 %.