Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč jsou nejlepší strategičtí lídři emocionální

Jaké slovo vás napadne, když se řekne vývoj strategie?

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
26 dubna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Pravděpodobně ne emoce.

Strategie je často suchopárným analytickým cvičením, které vede několik málo lidí na vrcholu organizace a které je zbytku organizace předáváno v dlouhých a nudných prezentacích. Není divu, že jen málo strategií funguje. Mnohé z nich ignorují vliv emocí na kreativitu, rozhodování, řešení problémů a motivaci. Ignorování nebo odmítání lidských emocí při tvorbě nebo realizaci strategie vede k neúčinným nebo neudržitelným přístupům, které často nemají odezvu u zúčastněných stran ani je nemotivují k akci.

Chcete-li zlepšit kvalitu svých strategií, musíte využít sílu emocí v každé fázi vývoje strategie. Zde je pět způsobů, jak toho dosáhnout:

PROZKOUMEJTE POTŘEBY SVÝCH ZÁKAZNÍKŮ

Vývoj nové strategie vyžaduje identifikaci základních motivací a přání vašich zákazníků a představení nových možností, jak je potěšit. To nemůžete dělat efektivně, pokud jste výhradně s hlavou skloněnou k počítači a počítáte čísla.

Mnoha lidem například velmi záleží na ochraně životního prostředí a snižování uhlíkové stopy. Společnosti, které jako první pochopily tuto emoci, dokázaly uvést na trh řadu lukrativních ekologických výrobků a zavést programy společenské odpovědnosti firem, které zvýšily loajalitu zaměstnanců a zákazníků.

Položte si otázku, jak dobře rozumíte potřebám, přáním a očekáváním svých zákazníků. Vaše strategie se mine účinkem, pokud do hloubky nepochopíte, co si myslí a cítí. Proč k vám zákazníci přicházejí právě teď? Co můžete udělat pro to, abyste si vytvořili osobní vztah, který vzbudí loajalitu nad rámec rozumu? Jaké třecí plochy – například špatné balení, doručení a poprodejní péče – mohou stát v cestě tomu, aby se vaši zákazníci cítili nadšeni?

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

JISKRA PŘEDSTAVIVOSTI

Zdroj: Getty Images

Nejlepší strategie nevznikají ve vakuu. Často vznikají jako průsečík různorodých myšlenek z vnějších zdrojů inspirace, například z jiných odvětví, ekosystémů nebo oblastí, jako je umění a věda.

Nápady přicházejí také z vašich interakcí s ostatními, pokud vytvoříte generativní atmosféru, ve které se lidé cítí psychicky bezpečně, když se mohou postavit proti stávajícímu stavu a podělit se s vámi o své nápady. Abyste při vytváření strategií podnítili představivost, musíte překonat strach a přirozený sklon lidí k sebeobraně.

Povzbuzujte lidi, aby vytvářeli více nápadů a možností, než aby poskytovali jeden zcela hotový přístup. Stanovení kvóty nápadů – předem určeného počtu nápadů – může stimulovat kreativní myšlení a zabránit tomu, aby lidé odepisovali nestandardní nápady. Kreativitu může stimulovat i neúspěch, proto se snažte vytvořit v týmu kulturu experimentování, v níž se lidé cítí bezpečně, když mohou dělat chyby a dělit se o ně.

Stejně jako silné emoce, jako je láska nebo hněv, mohou inspirovat umělce k vytvoření obrazu nebo spisovatele ke složení básně, mohou emoce podnítit kreativnější myšlení a pomoci vám vyvinout strategie, které odpovídají danému okamžiku.

PŘEDVÍDAT POCITY PŘI ROZHODOVÁNÍ

Strategická rozhodnutí jsou obtížná, pokud čelí značné nejistotě, omezením, konkurenci a očekáváním. Může to vyvolat silné emoce, které ovlivňují vaši schopnost rozhodování v době, kdy potřebujete mít čistou hlavu. Stres může vyústit v krátkozrakost a omezit rozsah zvažovaných možností, přílišná sebedůvěra může vést k velkým sázkám na neprobádaném území a impulzivita může vést k unáhleným rozhodnutím, kterých brzy litujeme.

Zamyslete se nad svými emocemi a reaktivními sklony při rozhodování a zaveďte mechanismy, které zmírní jejich dopad. Například se obklopte lidmi, kteří mají různé dovednosti, odborné znalosti a styly a nebojí se vás zpochybnit. Nikdy se do toho nepouštějte sami. Dopřejte si v procesu více času, abyste mohli řádně vyslechnout a získat nové poznatky. Promyšleně formulujte rozhovory, abyste podpořili správné dotazování, zpochybňování a dialog.

INSPIROVAT LIDI K AKCI

Creative background with chicken eggs in the kitchen close-up. Trendy eggs with faces painted on their shells. Emotional faces on eggs - festive background, design for website about psychology and business
Zdroj: Unsplash

Pokud chcete, aby vaše organizace podpořila strategii, musíte vytvořit širokou víru v lepší, světlejší budoucnost a důvěryhodnost v rozhodnutí, která vám pomohou dosáhnout tohoto cíle. Zdravá logika a strukturované argumenty vytvářejí základ důvěry, ale nestačí k tomu, aby inspirovaly k akci. Musíte také chytit lidi za srdce.

Zapojte emoce lidí tím, že jim barvitě popíšete příležitosti, které je čekají, a co znamenají pro organizaci a zúčastněné osoby. Vysvětlete důvody pro změnu strategie a důsledky nezměnění stávajícího stavu. Použijte vizualizaci v podobě obrázků, fotografií nebo příběhů, abyste lidem pomohli představit si, jak bude vypadat úspěch. Odhalte své vlastní motivace a aspirace a sdělte svou oddanost věci. Vytvářejte pilotní projekty k testování nových přístupů a budování důvěry před jejich plošným rozšířením.

PODPOROVAT LIDI PŘI PŘEKONÁVÁNÍ JEJICH STRACHU

Chcete-li vytvořit hybnou sílu pro novou strategii, dejte lidem možnost rozhodnout, jak chtějí přispět. V dobách úzkosti je zkoušení něčeho nového a vzdávání se něčeho známého riskantní, protože se dostaví averze ke ztrátám. Chcete-li ji překonat, prozkoumejte, co vás může brzdit, například strach z neúspěchu nebo nedostatek důvěry ve vaše spolupracovníky a šéfa, že vás podpoří.

Požádejte členy týmu, aby postupně odpověděli na následující otázky: Co vám nejvíce pomůže přispět ke strategii? Jaké možnosti podle vás máte? Co vás bude brzdit? Vyzvěte spolupracovníky, aby se podělili o své návrhy, jak může každá osoba překonat obavy, které sdílí. Zavedete podporu, která jim pomůže tyto obavy překonat, například školení na pracovišti, rozvojové programy nebo koučink.

Využití emocí může být přínosem při vývoji a realizaci strategie, protože vám pomůže pochopit potřeby a motivace zákazníků, zajistí kvalitní rozhodování a inspiruje váš tým a organizaci k podpoře nového směru.

Pravděpodobně ne emoce.Strategie je často suchopárným analytickým cvičením, které vede několik málo lidí na vrcholu organizace a které je zbytku organizace předáváno v dlouhých a nudných prezentacích. Není divu, že jen málo strategií funguje. Mnohé z nich ignorují vliv emocí na kreativitu, rozhodování, řešení problémů a motivaci. Ignorování nebo odmítání lidských emocí při tvorbě nebo realizaci strategie vede k neúčinným nebo neudržitelným přístupům, které často nemají odezvu u zúčastněných stran ani je nemotivují k akci.Chcete-li zlepšit kvalitu svých strategií, musíte využít sílu emocí v každé fázi vývoje strategie. Zde je pět způsobů, jak toho dosáhnout:PROZKOUMEJTE POTŘEBY SVÝCH ZÁKAZNÍKŮVývoj nové strategie vyžaduje identifikaci základních motivací a přání vašich zákazníků a představení nových možností, jak je potěšit. To nemůžete dělat efektivně, pokud jste výhradně s hlavou skloněnou k počítači a počítáte čísla.Mnoha lidem například velmi záleží na ochraně životního prostředí a snižování uhlíkové stopy. Společnosti, které jako první pochopily tuto emoci, dokázaly uvést na trh řadu lukrativních ekologických výrobků a zavést programy společenské odpovědnosti firem, které zvýšily loajalitu zaměstnanců a zákazníků.Položte si otázku, jak dobře rozumíte potřebám, přáním a očekáváním svých zákazníků. Vaše strategie se mine účinkem, pokud do hloubky nepochopíte, co si myslí a cítí. Proč k vám zákazníci přicházejí právě teď? Co můžete udělat pro to, abyste si vytvořili osobní vztah, který vzbudí loajalitu nad rámec rozumu? Jaké třecí plochy – například špatné balení, doručení a poprodejní péče – mohou stát v cestě tomu, aby se vaši zákazníci cítili nadšeni?Chcete využít této příležitosti?JISKRA PŘEDSTAVIVOSTINejlepší strategie nevznikají ve vakuu. Často vznikají jako průsečík různorodých myšlenek z vnějších zdrojů inspirace, například z jiných odvětví, ekosystémů nebo oblastí, jako je umění a věda.Nápady přicházejí také z vašich interakcí s ostatními, pokud vytvoříte generativní atmosféru, ve které se lidé cítí psychicky bezpečně, když se mohou postavit proti stávajícímu stavu a podělit se s vámi o své nápady. Abyste při vytváření strategií podnítili představivost, musíte překonat strach a přirozený sklon lidí k sebeobraně.Povzbuzujte lidi, aby vytvářeli více nápadů a možností, než aby poskytovali jeden zcela hotový přístup. Stanovení kvóty nápadů – předem určeného počtu nápadů – může stimulovat kreativní myšlení a zabránit tomu, aby lidé odepisovali nestandardní nápady. Kreativitu může stimulovat i neúspěch, proto se snažte vytvořit v týmu kulturu experimentování, v níž se lidé cítí bezpečně, když mohou dělat chyby a dělit se o ně.Stejně jako silné emoce, jako je láska nebo hněv, mohou inspirovat umělce k vytvoření obrazu nebo spisovatele ke složení básně, mohou emoce podnítit kreativnější myšlení a pomoci vám vyvinout strategie, které odpovídají danému okamžiku.PŘEDVÍDAT POCITY PŘI ROZHODOVÁNÍStrategická rozhodnutí jsou obtížná, pokud čelí značné nejistotě, omezením, konkurenci a očekáváním. Může to vyvolat silné emoce, které ovlivňují vaši schopnost rozhodování v době, kdy potřebujete mít čistou hlavu. Stres může vyústit v krátkozrakost a omezit rozsah zvažovaných možností, přílišná sebedůvěra může vést k velkým sázkám na neprobádaném území a impulzivita může vést k unáhleným rozhodnutím, kterých brzy litujeme.Zamyslete se nad svými emocemi a reaktivními sklony při rozhodování a zaveďte mechanismy, které zmírní jejich dopad. Například se obklopte lidmi, kteří mají různé dovednosti, odborné znalosti a styly a nebojí se vás zpochybnit. Nikdy se do toho nepouštějte sami. Dopřejte si v procesu více času, abyste mohli řádně vyslechnout a získat nové poznatky. Promyšleně formulujte rozhovory, abyste podpořili správné dotazování, zpochybňování a dialog.INSPIROVAT LIDI K AKCIPokud chcete, aby vaše organizace podpořila strategii, musíte vytvořit širokou víru v lepší, světlejší budoucnost a důvěryhodnost v rozhodnutí, která vám pomohou dosáhnout tohoto cíle. Zdravá logika a strukturované argumenty vytvářejí základ důvěry, ale nestačí k tomu, aby inspirovaly k akci. Musíte také chytit lidi za srdce.Zapojte emoce lidí tím, že jim barvitě popíšete příležitosti, které je čekají, a co znamenají pro organizaci a zúčastněné osoby. Vysvětlete důvody pro změnu strategie a důsledky nezměnění stávajícího stavu. Použijte vizualizaci v podobě obrázků, fotografií nebo příběhů, abyste lidem pomohli představit si, jak bude vypadat úspěch. Odhalte své vlastní motivace a aspirace a sdělte svou oddanost věci. Vytvářejte pilotní projekty k testování nových přístupů a budování důvěry před jejich plošným rozšířením.PODPOROVAT LIDI PŘI PŘEKONÁVÁNÍ JEJICH STRACHUChcete-li vytvořit hybnou sílu pro novou strategii, dejte lidem možnost rozhodnout, jak chtějí přispět. V dobách úzkosti je zkoušení něčeho nového a vzdávání se něčeho známého riskantní, protože se dostaví averze ke ztrátám. Chcete-li ji překonat, prozkoumejte, co vás může brzdit, například strach z neúspěchu nebo nedostatek důvěry ve vaše spolupracovníky a šéfa, že vás podpoří.Požádejte členy týmu, aby postupně odpověděli na následující otázky: Co vám nejvíce pomůže přispět ke strategii? Jaké možnosti podle vás máte? Co vás bude brzdit? Vyzvěte spolupracovníky, aby se podělili o své návrhy, jak může každá osoba překonat obavy, které sdílí. Zavedete podporu, která jim pomůže tyto obavy překonat, například školení na pracovišti, rozvojové programy nebo koučink.Využití emocí může být přínosem při vývoji a realizaci strategie, protože vám pomůže pochopit potřeby a motivace zákazníků, zajistí kvalitní rozhodování a inspiruje váš tým a organizaci k podpoře nového směru.
Tagy: businessposychologiestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    01:33

    Arkansasový tiket vyhrává 1,8 miliardy dolarů v vánočním jackpotu Powerball.

    01:03

    Bílý dům má v lednu představit návrhy na taneční sál východního křídla spojený s Trumpem.

    15:33

    Obchodování zasvěcených osob ve středu: Klíčové nákupy a prodeje odrážejí tržní trendy

    09:15

    Japonský premiér zdůrazňuje fiskální odpovědnost v rozpočtu na příští rok snížením závislosti na dluhu.

    09:13

    Čína vyjadřuje naději, že společnosti budou usilovat o právní a vyvážená řešení ohledně dohody o TikToku.

    08:13

    Podle údajů CAICT se v listopadu dodávky telefonů zahraničních značek v Číně více než zdvojnásobily ve srovnání s předchozím rokem.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Tyto akcie přinesou působivé výnosy při zachování nízké volatility

    25 prosince, 2025

    V prostředí, kde se investoři stále více obávají prudkých výkyvů trhů, geopolitických rizik a nejistého vývoje úrokových sazeb, roste zájem...

    Zdroj: Reuters

    Tři akcie pro strategii „nastav a zapomeň“, které mohou zářit v roce 2026

    25 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Huntington Ingalls Industries na rekordu po zakázce na novou fregatu

    23 prosince, 2025
    Zdroj: Getty images

    UBS vybírá nejlepší akcie ze sektoru sportovní obuvi s potenciálem růstu

    23 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Je nyní vhodná doba na nákup akcií společnosti Lucid Group?

    23 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Biren Technology Co., Ltd.

    Datum IPO: 31 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: Poslední financování v červnu 2025 naznačovalo valuaci přibližně 16 miliard RMB (zhruba 2,3 miliardy USD)

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Americký dolar testuje klíčovou podporu, trh vyčkává na odhalení rozporů ve Fedu

    24 prosince, 2025

    GBP/USD těží z rozdílné politiky centrálních bank: Fed tlačí na pilu, BoE zůstává opatrná

    23 prosince, 2025

    Soud v Delaware obnovil Muskovu odměnu a uznal jeho klíčový přínos pro Teslu

    21 prosince, 2025

    Trumpův problematický vztah k míře nezaměstnanosti se dále vyostřuje

    23 prosince, 2025

    Wall Street vstupuje do nového týdne s nejistým vývojem na konci roku

    21 prosince, 2025

    USD/JPY: Zvýšení sazeb Bank of Japan dodalo jenu sílu

    24 prosince, 2025

    GBP/USD si drží zisky: Opatrnost BoE a sázky na Fed hrají ve prospěch libry

    25 prosince, 2025

    S&P 500 uzavírá výše během začátku svátečního obchodování

    22 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.