Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč jsou nejlepší strategičtí lídři emocionální

Jaké slovo vás napadne, když se řekne vývoj strategie?

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
26 dubna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Pravděpodobně ne emoce.

Strategie je často suchopárným analytickým cvičením, které vede několik málo lidí na vrcholu organizace a které je zbytku organizace předáváno v dlouhých a nudných prezentacích. Není divu, že jen málo strategií funguje. Mnohé z nich ignorují vliv emocí na kreativitu, rozhodování, řešení problémů a motivaci. Ignorování nebo odmítání lidských emocí při tvorbě nebo realizaci strategie vede k neúčinným nebo neudržitelným přístupům, které často nemají odezvu u zúčastněných stran ani je nemotivují k akci.

Chcete-li zlepšit kvalitu svých strategií, musíte využít sílu emocí v každé fázi vývoje strategie. Zde je pět způsobů, jak toho dosáhnout:

PROZKOUMEJTE POTŘEBY SVÝCH ZÁKAZNÍKŮ

Vývoj nové strategie vyžaduje identifikaci základních motivací a přání vašich zákazníků a představení nových možností, jak je potěšit. To nemůžete dělat efektivně, pokud jste výhradně s hlavou skloněnou k počítači a počítáte čísla.

Mnoha lidem například velmi záleží na ochraně životního prostředí a snižování uhlíkové stopy. Společnosti, které jako první pochopily tuto emoci, dokázaly uvést na trh řadu lukrativních ekologických výrobků a zavést programy společenské odpovědnosti firem, které zvýšily loajalitu zaměstnanců a zákazníků.

Položte si otázku, jak dobře rozumíte potřebám, přáním a očekáváním svých zákazníků. Vaše strategie se mine účinkem, pokud do hloubky nepochopíte, co si myslí a cítí. Proč k vám zákazníci přicházejí právě teď? Co můžete udělat pro to, abyste si vytvořili osobní vztah, který vzbudí loajalitu nad rámec rozumu? Jaké třecí plochy – například špatné balení, doručení a poprodejní péče – mohou stát v cestě tomu, aby se vaši zákazníci cítili nadšeni?

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

JISKRA PŘEDSTAVIVOSTI

Zdroj: Getty Images

Nejlepší strategie nevznikají ve vakuu. Často vznikají jako průsečík různorodých myšlenek z vnějších zdrojů inspirace, například z jiných odvětví, ekosystémů nebo oblastí, jako je umění a věda.

Nápady přicházejí také z vašich interakcí s ostatními, pokud vytvoříte generativní atmosféru, ve které se lidé cítí psychicky bezpečně, když se mohou postavit proti stávajícímu stavu a podělit se s vámi o své nápady. Abyste při vytváření strategií podnítili představivost, musíte překonat strach a přirozený sklon lidí k sebeobraně.

Povzbuzujte lidi, aby vytvářeli více nápadů a možností, než aby poskytovali jeden zcela hotový přístup. Stanovení kvóty nápadů – předem určeného počtu nápadů – může stimulovat kreativní myšlení a zabránit tomu, aby lidé odepisovali nestandardní nápady. Kreativitu může stimulovat i neúspěch, proto se snažte vytvořit v týmu kulturu experimentování, v níž se lidé cítí bezpečně, když mohou dělat chyby a dělit se o ně.

Stejně jako silné emoce, jako je láska nebo hněv, mohou inspirovat umělce k vytvoření obrazu nebo spisovatele ke složení básně, mohou emoce podnítit kreativnější myšlení a pomoci vám vyvinout strategie, které odpovídají danému okamžiku.

PŘEDVÍDAT POCITY PŘI ROZHODOVÁNÍ

Strategická rozhodnutí jsou obtížná, pokud čelí značné nejistotě, omezením, konkurenci a očekáváním. Může to vyvolat silné emoce, které ovlivňují vaši schopnost rozhodování v době, kdy potřebujete mít čistou hlavu. Stres může vyústit v krátkozrakost a omezit rozsah zvažovaných možností, přílišná sebedůvěra může vést k velkým sázkám na neprobádaném území a impulzivita může vést k unáhleným rozhodnutím, kterých brzy litujeme.

Zamyslete se nad svými emocemi a reaktivními sklony při rozhodování a zaveďte mechanismy, které zmírní jejich dopad. Například se obklopte lidmi, kteří mají různé dovednosti, odborné znalosti a styly a nebojí se vás zpochybnit. Nikdy se do toho nepouštějte sami. Dopřejte si v procesu více času, abyste mohli řádně vyslechnout a získat nové poznatky. Promyšleně formulujte rozhovory, abyste podpořili správné dotazování, zpochybňování a dialog.

INSPIROVAT LIDI K AKCI

Creative background with chicken eggs in the kitchen close-up. Trendy eggs with faces painted on their shells. Emotional faces on eggs - festive background, design for website about psychology and business
Zdroj: Unsplash

Pokud chcete, aby vaše organizace podpořila strategii, musíte vytvořit širokou víru v lepší, světlejší budoucnost a důvěryhodnost v rozhodnutí, která vám pomohou dosáhnout tohoto cíle. Zdravá logika a strukturované argumenty vytvářejí základ důvěry, ale nestačí k tomu, aby inspirovaly k akci. Musíte také chytit lidi za srdce.

Zapojte emoce lidí tím, že jim barvitě popíšete příležitosti, které je čekají, a co znamenají pro organizaci a zúčastněné osoby. Vysvětlete důvody pro změnu strategie a důsledky nezměnění stávajícího stavu. Použijte vizualizaci v podobě obrázků, fotografií nebo příběhů, abyste lidem pomohli představit si, jak bude vypadat úspěch. Odhalte své vlastní motivace a aspirace a sdělte svou oddanost věci. Vytvářejte pilotní projekty k testování nových přístupů a budování důvěry před jejich plošným rozšířením.

PODPOROVAT LIDI PŘI PŘEKONÁVÁNÍ JEJICH STRACHU

Chcete-li vytvořit hybnou sílu pro novou strategii, dejte lidem možnost rozhodnout, jak chtějí přispět. V dobách úzkosti je zkoušení něčeho nového a vzdávání se něčeho známého riskantní, protože se dostaví averze ke ztrátám. Chcete-li ji překonat, prozkoumejte, co vás může brzdit, například strach z neúspěchu nebo nedostatek důvěry ve vaše spolupracovníky a šéfa, že vás podpoří.

Požádejte členy týmu, aby postupně odpověděli na následující otázky: Co vám nejvíce pomůže přispět ke strategii? Jaké možnosti podle vás máte? Co vás bude brzdit? Vyzvěte spolupracovníky, aby se podělili o své návrhy, jak může každá osoba překonat obavy, které sdílí. Zavedete podporu, která jim pomůže tyto obavy překonat, například školení na pracovišti, rozvojové programy nebo koučink.

Využití emocí může být přínosem při vývoji a realizaci strategie, protože vám pomůže pochopit potřeby a motivace zákazníků, zajistí kvalitní rozhodování a inspiruje váš tým a organizaci k podpoře nového směru.

Pravděpodobně ne emoce.Strategie je často suchopárným analytickým cvičením, které vede několik málo lidí na vrcholu organizace a které je zbytku organizace předáváno v dlouhých a nudných prezentacích. Není divu, že jen málo strategií funguje. Mnohé z nich ignorují vliv emocí na kreativitu, rozhodování, řešení problémů a motivaci. Ignorování nebo odmítání lidských emocí při tvorbě nebo realizaci strategie vede k neúčinným nebo neudržitelným přístupům, které často nemají odezvu u zúčastněných stran ani je nemotivují k akci.Chcete-li zlepšit kvalitu svých strategií, musíte využít sílu emocí v každé fázi vývoje strategie. Zde je pět způsobů, jak toho dosáhnout:PROZKOUMEJTE POTŘEBY SVÝCH ZÁKAZNÍKŮVývoj nové strategie vyžaduje identifikaci základních motivací a přání vašich zákazníků a představení nových možností, jak je potěšit. To nemůžete dělat efektivně, pokud jste výhradně s hlavou skloněnou k počítači a počítáte čísla.Mnoha lidem například velmi záleží na ochraně životního prostředí a snižování uhlíkové stopy. Společnosti, které jako první pochopily tuto emoci, dokázaly uvést na trh řadu lukrativních ekologických výrobků a zavést programy společenské odpovědnosti firem, které zvýšily loajalitu zaměstnanců a zákazníků.Položte si otázku, jak dobře rozumíte potřebám, přáním a očekáváním svých zákazníků. Vaše strategie se mine účinkem, pokud do hloubky nepochopíte, co si myslí a cítí. Proč k vám zákazníci přicházejí právě teď? Co můžete udělat pro to, abyste si vytvořili osobní vztah, který vzbudí loajalitu nad rámec rozumu? Jaké třecí plochy – například špatné balení, doručení a poprodejní péče – mohou stát v cestě tomu, aby se vaši zákazníci cítili nadšeni?Chcete využít této příležitosti?JISKRA PŘEDSTAVIVOSTINejlepší strategie nevznikají ve vakuu. Často vznikají jako průsečík různorodých myšlenek z vnějších zdrojů inspirace, například z jiných odvětví, ekosystémů nebo oblastí, jako je umění a věda.Nápady přicházejí také z vašich interakcí s ostatními, pokud vytvoříte generativní atmosféru, ve které se lidé cítí psychicky bezpečně, když se mohou postavit proti stávajícímu stavu a podělit se s vámi o své nápady. Abyste při vytváření strategií podnítili představivost, musíte překonat strach a přirozený sklon lidí k sebeobraně.Povzbuzujte lidi, aby vytvářeli více nápadů a možností, než aby poskytovali jeden zcela hotový přístup. Stanovení kvóty nápadů – předem určeného počtu nápadů – může stimulovat kreativní myšlení a zabránit tomu, aby lidé odepisovali nestandardní nápady. Kreativitu může stimulovat i neúspěch, proto se snažte vytvořit v týmu kulturu experimentování, v níž se lidé cítí bezpečně, když mohou dělat chyby a dělit se o ně.Stejně jako silné emoce, jako je láska nebo hněv, mohou inspirovat umělce k vytvoření obrazu nebo spisovatele ke složení básně, mohou emoce podnítit kreativnější myšlení a pomoci vám vyvinout strategie, které odpovídají danému okamžiku.PŘEDVÍDAT POCITY PŘI ROZHODOVÁNÍStrategická rozhodnutí jsou obtížná, pokud čelí značné nejistotě, omezením, konkurenci a očekáváním. Může to vyvolat silné emoce, které ovlivňují vaši schopnost rozhodování v době, kdy potřebujete mít čistou hlavu. Stres může vyústit v krátkozrakost a omezit rozsah zvažovaných možností, přílišná sebedůvěra může vést k velkým sázkám na neprobádaném území a impulzivita může vést k unáhleným rozhodnutím, kterých brzy litujeme.Zamyslete se nad svými emocemi a reaktivními sklony při rozhodování a zaveďte mechanismy, které zmírní jejich dopad. Například se obklopte lidmi, kteří mají různé dovednosti, odborné znalosti a styly a nebojí se vás zpochybnit. Nikdy se do toho nepouštějte sami. Dopřejte si v procesu více času, abyste mohli řádně vyslechnout a získat nové poznatky. Promyšleně formulujte rozhovory, abyste podpořili správné dotazování, zpochybňování a dialog.INSPIROVAT LIDI K AKCIPokud chcete, aby vaše organizace podpořila strategii, musíte vytvořit širokou víru v lepší, světlejší budoucnost a důvěryhodnost v rozhodnutí, která vám pomohou dosáhnout tohoto cíle. Zdravá logika a strukturované argumenty vytvářejí základ důvěry, ale nestačí k tomu, aby inspirovaly k akci. Musíte také chytit lidi za srdce.Zapojte emoce lidí tím, že jim barvitě popíšete příležitosti, které je čekají, a co znamenají pro organizaci a zúčastněné osoby. Vysvětlete důvody pro změnu strategie a důsledky nezměnění stávajícího stavu. Použijte vizualizaci v podobě obrázků, fotografií nebo příběhů, abyste lidem pomohli představit si, jak bude vypadat úspěch. Odhalte své vlastní motivace a aspirace a sdělte svou oddanost věci. Vytvářejte pilotní projekty k testování nových přístupů a budování důvěry před jejich plošným rozšířením.PODPOROVAT LIDI PŘI PŘEKONÁVÁNÍ JEJICH STRACHUChcete-li vytvořit hybnou sílu pro novou strategii, dejte lidem možnost rozhodnout, jak chtějí přispět. V dobách úzkosti je zkoušení něčeho nového a vzdávání se něčeho známého riskantní, protože se dostaví averze ke ztrátám. Chcete-li ji překonat, prozkoumejte, co vás může brzdit, například strach z neúspěchu nebo nedostatek důvěry ve vaše spolupracovníky a šéfa, že vás podpoří.Požádejte členy týmu, aby postupně odpověděli na následující otázky: Co vám nejvíce pomůže přispět ke strategii? Jaké možnosti podle vás máte? Co vás bude brzdit? Vyzvěte spolupracovníky, aby se podělili o své návrhy, jak může každá osoba překonat obavy, které sdílí. Zavedete podporu, která jim pomůže tyto obavy překonat, například školení na pracovišti, rozvojové programy nebo koučink.Využití emocí může být přínosem při vývoji a realizaci strategie, protože vám pomůže pochopit potřeby a motivace zákazníků, zajistí kvalitní rozhodování a inspiruje váš tým a organizaci k podpoře nového směru.
Tagy: businessposychologiestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Umělá inteligence mění pracovní trh: pro někoho hrozba, pro jiné příležitost
    2. Bitcoin zažil prudký krach a historie naznačuje, že to nebylo naposledy
    3. 3 věci, které byste měli udělat, pokud již nastala sezóna altcoinů
    4. Co je pokles a co už je krize trhu? V čem se liší?
    5. Rekordní růst amerických akcií vyvolává obavy z přehřátí trhu
    6. Jak mohou nové značky jako Hoka a On konkurovat gigantům typu Nike
    7. Proměna stresu v palivo, které vás posune k profesnímu úspěchu
    8. Co je to Wilshire 5000? Jaký důležitý ukazatel z něho vychází?
    9. Rychlý přístup Gucci k módě Demny vykazuje první známky úspěchu
    Advertisement

    Breaking.

    03:56

    EOS klesá o 11 % uprostřed tržního zmatku

    01:16

    ANZ v Austrálii hlásí snížený roční zisk kvůli jednorázovému poplatku a tlaku na marže.

    01:06

    Uzavření vlády USA: Senát očekává schválení financování podporovaného demokraty – ABC

    00:56

    Léčba chronické hepatitidy delta od společnosti Vir vykazuje významné potlačení viru

    00:06

    Orbán uvádí, že Maďarsko má finanční ochrannou dohodu s Washingtonem.

    23:36

    Perorální inhibitor PCSK9 od společnosti Merck snižuje LDL-C o 59 % ve studii HeFH.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Shutterstock
    Příležitost

    Shopify tiše buduje obchodní operační systém pro internet

    9 listopadu, 2025

    Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...

    Zdroj: Getty Images

    Societe Generale upozorňuje na silný potenciál pro reshoring v roce 2026

    7 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Stifel zvyšuje doporučení pro Scotts Miracle-Gro díky lepším maržím a výhledu

    7 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Nárůst hodnoty Amazonu o stovky miliard posiluje jeho postavení v AI sektoru

    6 listopadu, 2025

    Central Bancompany míří na Nasdaq: skrytý klenot roku 2025?

    6 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Central Bancompany, Inc.

    Datum IPO: 20 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Spotřebitelská důvěra v USA klesla na nejnižší úroveň za více než tři roky

    9 listopadu, 2025

    Schillerová: V rozpočtu chybí miliardy na výdaje MPSV a financování zemědělství

    8 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, vlna propouštění vyvolává obavy o ekonomiku USA

    6 listopadu, 2025

    Technologické akcie zažívají nejhorší týden od dubna po výprodeji Nasdaqu

    8 listopadu, 2025

    Palantir klesá navzdory rekordním výsledkům a silnému růstu v AI

    6 listopadu, 2025

    Zlatá horečka skončila: říjnový propad přinesl investorům novou příležitost

    9 listopadu, 2025

    Americký klid a asijský růst. Trhy ožívají díky návratu důvěry v akcie AI

    10 listopadu, 2025

    S&P 500 mírně posiluje díky naději na ukončení vládní krize

    7 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    Bullionář Recap

    Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

    3 listopadu, 2025

    Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.