Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Vyzkoušejte tyto vědecky podložené taktiky pro lepší konverzaci v práci

Když lidé nekomunikují dobře, neříkají, co si myslí, špatně chápou záměry druhých a ztrácejí čas dlouhými, nejasnými a matoucími rozhovory.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
5 dubna, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Psycholog Steven Pinker ve své knize A Sense of Style zmiňuje varovný štítek na přenosném generátoru, na kterém stálo: „Mírné vystavení CO může mít za následek kumulativní poškození v průběhu času. Extrémní expozice CO může být rychle smrtelná, aniž by vyvolala výrazné varovné příznaky.“

Pro každého, kdo možná neví, že „CO“ je chemický vzorec pro oxid uhelnatý – bezbarvý, jedovatý plyn bez zápachu – je varování nejasné, matoucí a potenciálně smrtelné.

Lepší verze se objevuje na novějším modelu: „Použití generátoru v interiéru vás může zabít během několika minut. Výfukové plyny generátoru obsahují oxid uhelnatý. Jedná se o jed, který není vidět ani cítit.“

Tím, že je nové označení srozumitelnější, pravděpodobně zachránilo životy. A i když v případě komunikace mezi pracovníky v kancelářích není v sázce tak vysoká částka, každý, kdo se pohybuje v pracovním světě, pravděpodobně viděl, jak týmy tráví hodiny diskusemi o problémech, které mohly být vyřešeny během několika minut.

Tak to dopadá, když lidé špatně komunikují: Neříkají, co si myslí, špatně chápou záměry druhých a čas se ztrácí dlouhými, nejasnými a zmatenými rozhovory.

Advertisement

Naštěstí existuje lepší způsob, jak mluvit se záměrem, nebo jak říká spoluzakladatel NeuroLeadership Institute David Rock, být SSG (succinct, specific, and generous): stručný, konkrétní a velkorysý.

Chcete využít této příležitosti?

BÝT ÚSPĚŠNÝ

Zdroj: Getty Images

Být stručný znamená použít co nejméně slov k předání sdělení. Jedním z největších problémů při komunikaci na pracovišti je, že sdělování myšlenek trvá déle, než je nutné. Ať už mluvíme, nebo píšeme, máme tendenci kličkovat.

Problém je však v tom, že kognitivní kapacita je omezená. Naše schopnost zpracovávat informace je omezená a naše pracovní paměť pojme najednou jen několik položek. Pokud jsou vaše věty zahlceny zbytečným slovíčkařením, zvyšujete tím kognitivní zátěž druhé osoby a vaše sdělení se stává hůře uchopitelným. Chcete-li respektovat limity pracovní paměti, nabízejte pouze podstatné informace. Může se to zdát neintuitivní, ale používání menšího počtu slov usnadňuje pochopení vašich myšlenek.

Například manažer, který diskutuje o zásadní nové funkci softwarového produktu, by mohl říci něco takového: „Jako manažer této skupiny osob bych rád využil této příležitosti a poskytl vám několik velmi potřebných pokynů, protože se připravujeme na náš nejnovější projekt. Jak už všichni bezpochyby víte, v tomto čtvrtletí se ujmeme úkolu vyvinout novou a převratnou funkci pro náš softwarový produkt.“

Nebo by manažer mohl říci: „V tomto čtvrtletí vyvíjíme novou převratnou funkci.“ V tomto případě se jedná o převratnou funkci.

Nejlepší způsob, jak být stručnější, je zpomalit. Než začnete mluvit, zastavte se a promyslete si, co chcete říct. Pak to řekněte co nejmenším počtem slov.

BUĎTE KONKRÉTNÍ

Vzpomeňte si na výjimečné jídlo, které jste měli. Kdybyste o něm vyprávěli kamarádovi, mohli byste jídlo popsat jako „skvělé“ nebo „úžasné“ a měli byste pocit, že tato slova jsou přesná. Ale pro někoho, kdo tam nebyl, jsou tato slova vágní. Koneckonců „skvělá“ restaurace s „úžasným“ jídlem se může vztahovat na ošuntělý obědový pult, kde se podávají mastné pláty pomalu vařeného bůčku na řeznickém papíře, nebo se může stejně dobře vztahovat na přímořskou terasu oceněnou michelinskou hvězdou, kde se podává devítichodové degustační menu s tatarákem z červené řepy glazovaným yuzu, mořskými hřebenatkami a salátem ze saturejky s emulzí z černých lanýžů. To, že víte, co máte na mysli, ještě neznamená, že to ví i posluchač.

Zdroj: Getty Images

Být konkrétní znamená být přímý a explicitní a pomocí detailů vykreslit posluchači obraz. V práci to může znamenat, že místo toho, abyste řekli, že nějaký podnik je „pro naši organizaci nesmírně důležitý a má potenciál maximalizovat náš dlouhodobý úspěch“, můžete říci: „Předpokládáme, že tato nová funkce zvýší do konce roku prodeje o 20 %, což by z nás udělalo lídra na trhu.“

Být konkrétní znamená poskytovat relevantní informace a používat konkrétní, jednoznačná slova k vytvoření společného porozumění, aby mentální obraz druhé osoby odpovídal vašemu.

BUĎTE VELKORYSÍ

Být velkorysý znamená formulovat své sdělení tak, aby bylo snadno pochopitelné a posluchači nebo čtenáři se nemuseli tolik namáhat. Komunikace není jen o informacích, ale také o empatii – přemýšlení o mysli druhé osoby a záměrném propojování nových myšlenek s jejím stávajícím chápáním. To může znamenat, že věnujete chvilku navíc tomu, abyste si prohlédli zprávu a ujistili se, že se v ní nevyskytuje žádná z písemných bolístek vašeho nadřízeného, nebo že odpovíte na otázky týkající se nového projektu, aby se do něj lidé mohli ponořit ve správném kontextu.

Rozhovory na pracovišti mohou být minovým polem a i drobná nedorozumění mohou v zaměstnancích vyvolat pocit ohrožení. Až tedy budete příště v práci vést rozhovor, zastavte se a promyslete si, co chcete říct a jak to chcete říct – dbejte na to, abyste byli struční, konkrétní a velkorysí, aby vaše sdělení bylo pochopeno.

Psycholog Steven Pinker ve své knize A Sense of Style zmiňuje varovný štítek na přenosném generátoru, na kterém stálo: „Mírné vystavení CO může mít za následek kumulativní poškození v průběhu času. Extrémní expozice CO může být rychle smrtelná, aniž by vyvolala výrazné varovné příznaky.“Pro každého, kdo možná neví, že „CO“ je chemický vzorec pro oxid uhelnatý – bezbarvý, jedovatý plyn bez zápachu – je varování nejasné, matoucí a potenciálně smrtelné.Lepší verze se objevuje na novějším modelu: „Použití generátoru v interiéru vás může zabít během několika minut. Výfukové plyny generátoru obsahují oxid uhelnatý. Jedná se o jed, který není vidět ani cítit.“Tím, že je nové označení srozumitelnější, pravděpodobně zachránilo životy. A i když v případě komunikace mezi pracovníky v kancelářích není v sázce tak vysoká částka, každý, kdo se pohybuje v pracovním světě, pravděpodobně viděl, jak týmy tráví hodiny diskusemi o problémech, které mohly být vyřešeny během několika minut.Tak to dopadá, když lidé špatně komunikují: Neříkají, co si myslí, špatně chápou záměry druhých a čas se ztrácí dlouhými, nejasnými a zmatenými rozhovory.Naštěstí existuje lepší způsob, jak mluvit se záměrem, nebo jak říká spoluzakladatel NeuroLeadership Institute David Rock, být SSG : stručný, konkrétní a velkorysý.Chcete využít této příležitosti?BÝT ÚSPĚŠNÝBýt stručný znamená použít co nejméně slov k předání sdělení. Jedním z největších problémů při komunikaci na pracovišti je, že sdělování myšlenek trvá déle, než je nutné. Ať už mluvíme, nebo píšeme, máme tendenci kličkovat.Problém je však v tom, že kognitivní kapacita je omezená. Naše schopnost zpracovávat informace je omezená a naše pracovní paměť pojme najednou jen několik položek. Pokud jsou vaše věty zahlceny zbytečným slovíčkařením, zvyšujete tím kognitivní zátěž druhé osoby a vaše sdělení se stává hůře uchopitelným. Chcete-li respektovat limity pracovní paměti, nabízejte pouze podstatné informace. Může se to zdát neintuitivní, ale používání menšího počtu slov usnadňuje pochopení vašich myšlenek.Například manažer, který diskutuje o zásadní nové funkci softwarového produktu, by mohl říci něco takového: „Jako manažer této skupiny osob bych rád využil této příležitosti a poskytl vám několik velmi potřebných pokynů, protože se připravujeme na náš nejnovější projekt. Jak už všichni bezpochyby víte, v tomto čtvrtletí se ujmeme úkolu vyvinout novou a převratnou funkci pro náš softwarový produkt.“Nebo by manažer mohl říci: „V tomto čtvrtletí vyvíjíme novou převratnou funkci.“ V tomto případě se jedná o převratnou funkci.Nejlepší způsob, jak být stručnější, je zpomalit. Než začnete mluvit, zastavte se a promyslete si, co chcete říct. Pak to řekněte co nejmenším počtem slov.BUĎTE KONKRÉTNÍVzpomeňte si na výjimečné jídlo, které jste měli. Kdybyste o něm vyprávěli kamarádovi, mohli byste jídlo popsat jako „skvělé“ nebo „úžasné“ a měli byste pocit, že tato slova jsou přesná. Ale pro někoho, kdo tam nebyl, jsou tato slova vágní. Koneckonců „skvělá“ restaurace s „úžasným“ jídlem se může vztahovat na ošuntělý obědový pult, kde se podávají mastné pláty pomalu vařeného bůčku na řeznickém papíře, nebo se může stejně dobře vztahovat na přímořskou terasu oceněnou michelinskou hvězdou, kde se podává devítichodové degustační menu s tatarákem z červené řepy glazovaným yuzu, mořskými hřebenatkami a salátem ze saturejky s emulzí z černých lanýžů. To, že víte, co máte na mysli, ještě neznamená, že to ví i posluchač.Být konkrétní znamená být přímý a explicitní a pomocí detailů vykreslit posluchači obraz. V práci to může znamenat, že místo toho, abyste řekli, že nějaký podnik je „pro naši organizaci nesmírně důležitý a má potenciál maximalizovat náš dlouhodobý úspěch“, můžete říci: „Předpokládáme, že tato nová funkce zvýší do konce roku prodeje o 20 %, což by z nás udělalo lídra na trhu.“Být konkrétní znamená poskytovat relevantní informace a používat konkrétní, jednoznačná slova k vytvoření společného porozumění, aby mentální obraz druhé osoby odpovídal vašemu.BUĎTE VELKORYSÍBýt velkorysý znamená formulovat své sdělení tak, aby bylo snadno pochopitelné a posluchači nebo čtenáři se nemuseli tolik namáhat. Komunikace není jen o informacích, ale také o empatii – přemýšlení o mysli druhé osoby a záměrném propojování nových myšlenek s jejím stávajícím chápáním. To může znamenat, že věnujete chvilku navíc tomu, abyste si prohlédli zprávu a ujistili se, že se v ní nevyskytuje žádná z písemných bolístek vašeho nadřízeného, nebo že odpovíte na otázky týkající se nového projektu, aby se do něj lidé mohli ponořit ve správném kontextu.Rozhovory na pracovišti mohou být minovým polem a i drobná nedorozumění mohou v zaměstnancích vyvolat pocit ohrožení. Až tedy budete příště v práci vést rozhovor, zastavte se a promyslete si, co chcete říct a jak to chcete říct – dbejte na to, abyste byli struční, konkrétní a velkorysí, aby vaše sdělení bylo pochopeno.
Tagy: businesskomunikacekonverzacestrategieúspěch


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    17:53

    Exkluzivně: Odborový svaz pilotů zastavil snahu Allegiant Air zajistit americké povolení k pobytu pro zahraniční rekruty.

    16:24

    Bloomberg News uvádí, že indičtí a američtí vyšetřovatelé se mají příští týden sejít ohledně nehody Air India.

    15:53

    Nurix oznamuje 83% míru odpovědi na bexobrutideg u pacientů s CLL.

    14:53

    Beam oznamuje slibné výsledky zkoušky genové terapie pro srpkovitou anémii.

    14:29

    Ficerafusp alfa 750 mg vykazuje stabilní míru odpovědi u rakoviny hlavy a krku.

    14:23

    Disc Medicine oznamuje příznivé výsledky studie anémie DISC-0974.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Wall Street vítá škrty Meta v metaversu. Investoři čekají růst akcií

    5 prosince, 2025

    Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...

    Zdroj: Getty Images

    Platební společnosti zažily nejhorší rok za 15 let. Kde hledat příležitosti

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Čínská firma Moore Threads vystřelila po IPO o více než 400 %

    5 prosince, 2025
    Zdroj: lumexaimaging

    IPO Lumexa Imaging: Jeden z největších hráčů v diagnostice míří na burzu

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Proč partnerství Microsoftu s OpenAI může být klíčové pro růst akcií

    5 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 sílí, nejnovější data o inflaci potvrzují očekávání snížení sazeb Fedu

    5 prosince, 2025

    Trumpova úprava norem spotřeby paliva: proč nepovede k levnějším automobilům

    4 prosince, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    S&P 500 zaznamenal mírný nárůst před zveřejněním klíčových údajů o inflaci

    4 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Index S&P 500 dále posiluje, pozornost investorů se upírá na Fed

    5 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, data o zaměstnanosti podpořila sázky na snížení úrokových sazeb

    3 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost