EU schválila dohodu společnosti Microsoft o koupi výrobce hry Call of Duty
Evropský antimonopolní úřad v pondělí schválil dohodu společnosti Microsoft (MSFT) o převzetí výrobce hry Call of Duty Activision Blizzard (ATVI) v hodnotě 74,5 miliardy dolarů, čímž zkomplikoval další postup tohoto spojení několik týdnů poté, co regulátoři ve Spojeném království stejný plán zamítli.
Akcie společnosti Activision po tomto rozhodnutí v ranním obchodování vzrostly o 1 %, zatímco akcie Microsoftu zůstaly zhruba na stejné úrovni.
Akvizice Activision Blizzard by Microsoft katapultovala do pozice třetí největší herní společnosti na světě podle tržeb, hned po Tencent a Sony.
Schválení ze strany EU je v rozporu s rozhodnutím britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA), který v dubnu rozhodl o zablokování akvizice s tím, že transakce hrozí „změnit budoucnost rychle rostoucího trhu s cloudovými hrami“ způsobem, který by mohl vést k „omezení inovací a menšímu výběru pro britské hráče v nadcházejících letech“.
Samostatně americká Federální obchodní komise (FTC) – která podala žalobu na zablokování tohoto kroku – pokračuje v posuzování transakce.
Místopředseda a prezident společnosti Microsoft Brad Smith uvedl, že se společnost hodlá proti rozhodnutí CMA odvolat.
„Již jsme podepsali smlouvy o zpřístupnění populárních her společnosti Activision Blizzard na dalších 150 milionech zařízení a jsme i nadále odhodláni posílit tyto dohody prostřednictvím regulačních opravných prostředků,“ uvedl Smith v prohlášení zaslaném společnosti Yahoo Finance.
„Jsme obzvláště zklamáni tím, že po dlouhých úvahách se zdá, že toto rozhodnutí odráží chybné pochopení tohoto trhu a způsobu, jakým příslušná cloudová technologie skutečně funguje.“
Smith dále argumentoval, že již uzavřená partnerství společnosti Microsoft s hráči na herním trhu – včetně společností Nintendo, Steam, NVIDIA, Boosteroid, Ubitus a EE – slouží jako důkaz závazku společnosti Microsoft k rozmanitému přístupu k hrám.
Společnost Activision zase uvedla, že se proti rozhodnutí rovněž odvolá, a pohrozila, že své investice ve Spojeném království stáhne. Mluvčí společnosti rovněž obvinil CMA, že je v rozporu s ambicemi Spojeného království stát se atraktivní zemí pro podniky budující technologie.
„Závěry zprávy jsou medvědí službou občanům Spojeného království, kteří čelí stále horším ekonomickým vyhlídkám. Přehodnotíme své plány na růst ve Spojeném království. Velcí i malí globální inovátoři vezmou na vědomí, že – navzdory veškeré rétorice – je Spojené království pro podnikání zjevně uzavřeno,“ uvedla společnost v prohlášení.
Zdroj: Unsplash
Společnost Microsoft považuje dohodu za příležitost upevnit si dominantní postavení v herním průmyslu a dále zastínit společnost Sony ve stále ještě rodícím se odvětví cloudových her, jehož tržby se podle odhadů datové společnosti Newzoo vyšplhají z 2,4 miliardy dolarů v roce 2022 na 8,1 miliardy dolarů v roce 2025.
Cloudové hraní umožňuje hráčům hrát tituly, které by normálně vyžadovaly výkonné konzole a počítače, na zařízeních s nízkým výkonem, včetně chytrých televizorů, chytrých telefonů, tabletů, notebooků a Chromebooků.
Nejnovější titul z této série, „Call of Duty: Modern Warfare 2“, překonal za prvních 10 dní na trhu tržby ve výši 1 miliardy dolarů. Vyřazení společnosti Sony by znamenalo snížení prodejů hry Call of Duty.
Hlavní obavou amerických regulačních orgánů je, že vlastnictví série „Call of Duty“ společností Activision společností Microsoft „by jí umožnilo potlačit konkurenty svých herních konzolí Xbox a rychle rostoucího předplatného obsahu a cloudového herního byznysu“.
Společnost Microsoft se proti těmto obavám ohradila nabídkou, že populární hra bude po dobu 10 let dostupná pro PlayStation od společnosti Sony. Podobných dohod dosáhl i se společnostmi Nintendo a Nvidia.
FTC však obvinila Microsoft, že ustoupil od podobného, předchozího ujištění v jiné dohodě s vývojářem obsahu Zenimax. Microsoft slíbil, ale nezajistil, aby produkty Zenimax byly dostupné na platformách třetích stran poté, co v roce 2021 získal vývojáře za 7,5 miliardy dolarů.
FTC rovněž vyjádřila obavy, že Microsoft je jedním ze dvou výrobců výkonných konzolí.
Zdroj: Getty Images
Nejde však jen o cloudové hraní a „Call of Duty“.
Microsoft by mohl těžit také z mobilně zaměřeného byznysu King společnosti Activision Blizzard. Mobilní segment je díky všudypřítomnosti chytrých telefonů nejrychleji rostoucím herním segmentem.
A to je důležité při snaze oslovit zákazníky v rozvojových zemích. Koneckonců, zatímco spotřebitelé v těchto regionech si možná nemohou dovolit drahé počítače a konzole, mohou si pořídit levné chytré telefony.
Akcie společnosti Activision po tomto rozhodnutí v ranním obchodování vzrostly o 1 %, zatímco akcie Microsoftu zůstaly zhruba na stejné úrovni.Akvizice Activision Blizzard by Microsoft katapultovala do pozice třetí největší herní společnosti na světě podle tržeb, hned po Tencent a Sony.Schválení ze strany EU je v rozporu s rozhodnutím britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy , který v dubnu rozhodl o zablokování akvizice s tím, že transakce hrozí „změnit budoucnost rychle rostoucího trhu s cloudovými hrami“ způsobem, který by mohl vést k „omezení inovací a menšímu výběru pro britské hráče v nadcházejících letech“.Samostatně americká Federální obchodní komise – která podala žalobu na zablokování tohoto kroku – pokračuje v posuzování transakce.Místopředseda a prezident společnosti Microsoft Brad Smith uvedl, že se společnost hodlá proti rozhodnutí CMA odvolat.Chcete využít této příležitosti?„Již jsme podepsali smlouvy o zpřístupnění populárních her společnosti Activision Blizzard na dalších 150 milionech zařízení a jsme i nadále odhodláni posílit tyto dohody prostřednictvím regulačních opravných prostředků,“ uvedl Smith v prohlášení zaslaném společnosti Yahoo Finance.„Jsme obzvláště zklamáni tím, že po dlouhých úvahách se zdá, že toto rozhodnutí odráží chybné pochopení tohoto trhu a způsobu, jakým příslušná cloudová technologie skutečně funguje.“Smith dále argumentoval, že již uzavřená partnerství společnosti Microsoft s hráči na herním trhu – včetně společností Nintendo, Steam, NVIDIA, Boosteroid, Ubitus a EE – slouží jako důkaz závazku společnosti Microsoft k rozmanitému přístupu k hrám.Společnost Activision zase uvedla, že se proti rozhodnutí rovněž odvolá, a pohrozila, že své investice ve Spojeném království stáhne. Mluvčí společnosti rovněž obvinil CMA, že je v rozporu s ambicemi Spojeného království stát se atraktivní zemí pro podniky budující technologie.„Závěry zprávy jsou medvědí službou občanům Spojeného království, kteří čelí stále horším ekonomickým vyhlídkám. Přehodnotíme své plány na růst ve Spojeném království. Velcí i malí globální inovátoři vezmou na vědomí, že – navzdory veškeré rétorice – je Spojené království pro podnikání zjevně uzavřeno,“ uvedla společnost v prohlášení.Společnost Microsoft považuje dohodu za příležitost upevnit si dominantní postavení v herním průmyslu a dále zastínit společnost Sony ve stále ještě rodícím se odvětví cloudových her, jehož tržby se podle odhadů datové společnosti Newzoo vyšplhají z 2,4 miliardy dolarů v roce 2022 na 8,1 miliardy dolarů v roce 2025.Cloudové hraní umožňuje hráčům hrát tituly, které by normálně vyžadovaly výkonné konzole a počítače, na zařízeních s nízkým výkonem, včetně chytrých televizorů, chytrých telefonů, tabletů, notebooků a Chromebooků.Nejnovější titul z této série, „Call of Duty: Modern Warfare 2“, překonal za prvních 10 dní na trhu tržby ve výši 1 miliardy dolarů. Vyřazení společnosti Sony by znamenalo snížení prodejů hry Call of Duty.Hlavní obavou amerických regulačních orgánů je, že vlastnictví série „Call of Duty“ společností Activision společností Microsoft „by jí umožnilo potlačit konkurenty svých herních konzolí Xbox a rychle rostoucího předplatného obsahu a cloudového herního byznysu“.Společnost Microsoft se proti těmto obavám ohradila nabídkou, že populární hra bude po dobu 10 let dostupná pro PlayStation od společnosti Sony. Podobných dohod dosáhl i se společnostmi Nintendo a Nvidia.FTC však obvinila Microsoft, že ustoupil od podobného, předchozího ujištění v jiné dohodě s vývojářem obsahu Zenimax. Microsoft slíbil, ale nezajistil, aby produkty Zenimax byly dostupné na platformách třetích stran poté, co v roce 2021 získal vývojáře za 7,5 miliardy dolarů.FTC rovněž vyjádřila obavy, že Microsoft je jedním ze dvou výrobců výkonných konzolí.Nejde však jen o cloudové hraní a „Call of Duty“.Microsoft by mohl těžit také z mobilně zaměřeného byznysu King společnosti Activision Blizzard. Mobilní segment je díky všudypřítomnosti chytrých telefonů nejrychleji rostoucím herním segmentem.A to je důležité při snaze oslovit zákazníky v rozvojových zemích. Koneckonců, zatímco spotřebitelé v těchto regionech si možná nemohou dovolit drahé počítače a konzole, mohou si pořídit levné chytré telefony.