V pondělí večer se Sara Eisenová z televize CNBC během rozhovoru na úvodním summitu CNBC CEO Council v kalifornské Santa Barbaře zeptala Donahoea na hrozbu invaze Číny na Tchaj-wan a na postoj Pekingu ve válce Ruska s Ukrajinou.
„Musíte se zajímat především o nenulové procento šance, že Čína napadne Tchaj-wan, a pak vytvoří velký problém se Spojenými státy, že Čína dodá Rusku vojenskou pomoc, myslím tím, co se v těchto scénářích stane s Nike, což vytvoří ještě větší napětí mezi USA a Čínou?“ Eisen se zeptal Donahoea.
Donahoe v odpovědi uvedl, že pro společnosti, jako je Nike, které působí v globálním měřítku, je riziko všude.

„Pokud jste globální společnost, musíte to prostě přijmout a snažit se řídit kurz, který je v souladu s vaší strategií a v souladu s jejich hodnotami,“ řekl Donahoe.
„Podnikání se musí zintenzivnit, když jsou politické instituce v takovém stavu, v jakém jsou dnes, a proto jsme odhodláni být globální společností, ať už v Číně, nebo na jiných trzích, a ano, existuje riziko a víte, že jsme provedli nějaké pohotovostní plánování, jako všichni, ale máme jasno, budeme se snažit jít dál,“ řekl.
Donahoe uvedl, že globální obchod je pro ekonomiku – a geopolitické vztahy – přínosem. Podle něj z něj těží spotřebitelé na celém světě.
„Upřímně řečeno, věříme, že může téměř pomoci podpořit mír a porozumění,“ řekl.
Na otázku, zda existují nějaké plány na „odpojení“ od regionu, Donahoe odpověděl, že ne.

„Myslím si, že oddělení by bylo z ekonomického hlediska katastrofální pro vztahy mezi USA a Čínou nebo Čínou a Evropskou unií. Pokud se skutečně podíváte na obchodní toky, obě strany hrají vzájemně cennou roli,“ řekl. „Znovu opakuji, že věříme v globální obchod a budeme se i nadále snažit dělat vše pro jeho podporu. … Věříme, že obě ekonomiky a také evropská ekonomika těží z promyšleného vyváženého obchodu.“
Donahoe uvedl, že Čína – třetí největší trh obuvnického gigantu podle tržeb – je pro Nike životně důležitá. Dodal, že je důležité dodržovat místní normy v této zemi a zároveň neporušovat žádná „globální pravidla“, jako je například porušování lidských práv.
„Velmi si uvědomujeme, že jsme místními občany, pokud jde o naše čínské spotřebitele a náš čínský tým,“ řekl Donahoe. „Snažíme se v tomto období zachovat velmi dlouhodobý pohled, v historii docházelo k vzestupům a pádům a my jsme požehnaní tam, kde máme silnou vedoucí pozici.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























