Hosté se však potýkají se správnou etiketou, pokud jde o nabíjení elektromobilů.
Stále více Američanů si kupuje a pronajímá elektromobily a do svých cestovních plánů zahrnuje i zastávky na dobíjení. V mnoha hotelech nyní hosté očekávají nabíječky pro elektromobily.
Tito cestovatelé s EV mají často velmi podrobný plán cesty z jednoho města do druhého. Přesto se i ty nejlépe naplánované trasy mohou zvrtnout, když nefunguje hotelová nabíječka nebo když ostatní cestující poruší základní pravidla etikety nabíjení.
Někteří řidiči podle hostů nechávají svá auta po plném nabití připojená k síti i několik hodin a využívají jedinou dostupnou nabíječku. Některé hotelové nabíječky nefungují nebo mají jiné možnosti, než je inzerováno. A bez ohledu na to, jakým elektromobilem jezdí, se tito cestovatelé shodují na největší nepříjemnosti: ICEing. (Pro řidiče jiných vozidel: To je, když vozidlo se spalovacím motorem zaparkuje na místě určeném pro nabíjení elektromobilů.)
V případě těchto stížností je často na hotelu, aby zasáhl.
Podle Briana McGuinnesse, senior viceprezidenta pro globální zkušenosti hostů ve společnosti IHG Hotels & Resorts, je hotelový personál vyzván, aby hostům s elektrickými vozidly řekl, aby si po skončení nabíjení přeparkovali své vozy. Mohou také hostům navrhnout, aby na recepci zanechali svá telefonní čísla, aby jim personál mohl poslat SMS, až nabíjení skončí.
Sergio Rodriguez, 42letý muž z kalifornského Monterey, říká, že podnikl šest cest napříč zemí ve čtyřech elektromobilech, které vlastní, včetně Tesly.
Rodriguez říká, že nabíjecí stanice před hotely jsou často blokovány vozidly, která nejsou určena pro elektromobily, a jejich řidiči vidí jen prázdné parkovací místo. Z tohoto důvodu dává přednost stanicím v zadní části hotelů, ale říká, že mnohé z nich nejsou jasně označeny nebo udržovány.
Říká, že jednou přijel do hotelu Westin ve čtyři hodiny odpoledne se zbývajícími 5 % nabití svého Mustangu Mach-E z roku 2021 a zjistil, že se na místě nabíjí Tesla. Zůstala tam celou noc. Pan Rodriguez říká, že se probudil ve 4 hodiny ráno a zkontroloval vůz. Bylo stále zapojené, ale ukazovalo, že se nenabíjí. Tak se rozhodl: Odpojil nabíječku.
„Někteří lidé vám řeknou, že je nevhodné sahat na cizí auta,“ říká a zdůrazňuje, že technicky vzato chytá nabíječku, ne auto. „Používá společnou zástrčku. Nikdo na ni nemá absolutní právo.“
Rovné podmínky
Zdroj: Getty Images
Podle údajů Alternative Fuels Data Center je v USA více než 50 000 nabíjecích míst. Údaje o počtu hotelových nabíječek se liší, protože některé hotely uvádějí, že v jejich blízkosti se nacházejí nabíječky, které nejsou přímo na místě, tvrdí analytici z oboru.
Spolehlivý přístup k nabíječkám v hotelech je zásadní, protože trh s elektromobily se přesouvá od nadšenců k běžným řidičům, říká Nick Nigro, zakladatel výzkumné skupiny Atlas Public Policy.
Rychlosti nabíjení se liší a zahrnují úrovně 1, 2 a 3. Úroveň 1 umožňuje dojezd přibližně 5 mil za hodinu nabíjení a úroveň 2 umožňuje dojezd přibližně 25 mil za hodinu. Úroveň 3 je nejrychlejší, ale její instalace je nejdražší.
Nabíječky úrovně 2 nejsou praktické pro řidiče, kteří doufají v rychlé dobití energie jako u benzinového vozu. Podle pana Nigra však mají smysl pro hotely, kde cestující zaparkují a mohou nabíjet přes noc.
„Ale jedna nebo dvě nabíječky nebudou stačit,“ říká.
Podle Matta Schuylera, ředitele značky společnosti Hilton, je nyní více než 20 % jejích nemovitostí po celém světě vybaveno nabíječkami pro elektromobily, což je o více než 10 procentních bodů více než před rokem, a tento počet se rychle zvyšuje. Společnost IHG nedávno spustila ve své aplikaci vyhledávací filtr, který umožňuje hostům najít hotely s nabíječkami pro elektromobily, a uvádí, že více než 1 000 jejích hotelů má možnost nabíjení.
Řidiči elektromobilů uvádějí, že často plánují pobyty v hotelech podle dostupných nabíječek. Mnoho hotelových aplikací však nezobrazuje počet nebo typy nabíječek v dané lokalitě. Vedoucí pracovníci společností Hilton a IHG tvrdí, že se tato možnost v budoucnu rozšíří.
Některé hotely poskytují bezplatné nabíjení. Jiné vyžadují, aby hosté odemkli nabíječky klíčem od pokoje. Tony Booth, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Stay-N-Charge, která instaluje nabíječky v hotelích, říká, že mnoho klientů si účtuje 25 až 55 centů za kilowatthodinu, což v průměru činí 11 až 20 dolarů.
Hilton spolupracuje s několika nabíjecími společnostmi a majitelé si mohou vybrat, zda chtějí instalovat nabíječky úrovně 2 nebo rychlejší, říká pan Schuyler.
Potřeba záložního plánu
Zdroj: Reuters
Rob Miller vzal svůj Chevrolet Bolt EUV z roku 2022 na zimní výlet. Miller, 61letý výzkumník v oblasti nemovitostí, používá vůz především k jízdě po Oaklandu v Kalifornii, kde žije.
Rezervoval si pobyt v letovisku v Rockaway Beach v Oregonu, protože inzerovalo nabíjení elektromobilů. Když dorazil na místo, zjistil, že zásuvka pro jeho auto nefunguje. Musel jet 15 mil mimo areál s upozorněním na vybitou baterii.
Když se s manželkou po více než hodině vrátili, vířivka i bazén byly zavřené.
Bill Ferro, zakladatel softwarové společnosti EVSession, která sleduje spolehlivost rychlonabíječek, jezdí výhradně elektromobily už 12 let.
Často si plánuje pobyty v hotelech s bezplatnými nabíječkami – pokud cena pokoje nepřevyšuje náklady na nabíjení – a v poslední době úspěšně podniká výlety se svou Teslou. Říká, že na svých trasách často naráží na nabíječky Superchargers v hotelech.
Podle něj by hotely mohly mít prospěch z rezervačních systémů. Pokud potřebuje jen o 20 % více energie, cítí se provinile, že zůstává celou noc připojen k síti.
„Nebudu vstávat ve dvě ráno a stěhovat auto,“ říká. „Ale kdyby mě o to někdo požádal, udělal bych to.“
Hosté se však potýkají se správnou etiketou, pokud jde o nabíjení elektromobilů.Stále více Američanů si kupuje a pronajímá elektromobily a do svých cestovních plánů zahrnuje i zastávky na dobíjení. V mnoha hotelech nyní hosté očekávají nabíječky pro elektromobily.Tito cestovatelé s EV mají často velmi podrobný plán cesty z jednoho města do druhého. Přesto se i ty nejlépe naplánované trasy mohou zvrtnout, když nefunguje hotelová nabíječka nebo když ostatní cestující poruší základní pravidla etikety nabíjení.Někteří řidiči podle hostů nechávají svá auta po plném nabití připojená k síti i několik hodin a využívají jedinou dostupnou nabíječku. Některé hotelové nabíječky nefungují nebo mají jiné možnosti, než je inzerováno. A bez ohledu na to, jakým elektromobilem jezdí, se tito cestovatelé shodují na největší nepříjemnosti: ICEing. V případě těchto stížností je často na hotelu, aby zasáhl.Podle Briana McGuinnesse, senior viceprezidenta pro globální zkušenosti hostů ve společnosti IHG Hotels & Resorts, je hotelový personál vyzván, aby hostům s elektrickými vozidly řekl, aby si po skončení nabíjení přeparkovali své vozy. Mohou také hostům navrhnout, aby na recepci zanechali svá telefonní čísla, aby jim personál mohl poslat SMS, až nabíjení skončí.Chcete využít této příležitosti?Převzetí odpovědnostiSergio Rodriguez, 42letý muž z kalifornského Monterey, říká, že podnikl šest cest napříč zemí ve čtyřech elektromobilech, které vlastní, včetně Tesly.Rodriguez říká, že nabíjecí stanice před hotely jsou často blokovány vozidly, která nejsou určena pro elektromobily, a jejich řidiči vidí jen prázdné parkovací místo. Z tohoto důvodu dává přednost stanicím v zadní části hotelů, ale říká, že mnohé z nich nejsou jasně označeny nebo udržovány.Říká, že jednou přijel do hotelu Westin ve čtyři hodiny odpoledne se zbývajícími 5 % nabití svého Mustangu Mach-E z roku 2021 a zjistil, že se na místě nabíjí Tesla. Zůstala tam celou noc. Pan Rodriguez říká, že se probudil ve 4 hodiny ráno a zkontroloval vůz. Bylo stále zapojené, ale ukazovalo, že se nenabíjí. Tak se rozhodl: Odpojil nabíječku.„Někteří lidé vám řeknou, že je nevhodné sahat na cizí auta,“ říká a zdůrazňuje, že technicky vzato chytá nabíječku, ne auto. „Používá společnou zástrčku. Nikdo na ni nemá absolutní právo.“Rovné podmínkyPodle údajů Alternative Fuels Data Center je v USA více než 50 000 nabíjecích míst. Údaje o počtu hotelových nabíječek se liší, protože některé hotely uvádějí, že v jejich blízkosti se nacházejí nabíječky, které nejsou přímo na místě, tvrdí analytici z oboru.Spolehlivý přístup k nabíječkám v hotelech je zásadní, protože trh s elektromobily se přesouvá od nadšenců k běžným řidičům, říká Nick Nigro, zakladatel výzkumné skupiny Atlas Public Policy.Rychlosti nabíjení se liší a zahrnují úrovně 1, 2 a 3. Úroveň 1 umožňuje dojezd přibližně 5 mil za hodinu nabíjení a úroveň 2 umožňuje dojezd přibližně 25 mil za hodinu. Úroveň 3 je nejrychlejší, ale její instalace je nejdražší.Nabíječky úrovně 2 nejsou praktické pro řidiče, kteří doufají v rychlé dobití energie jako u benzinového vozu. Podle pana Nigra však mají smysl pro hotely, kde cestující zaparkují a mohou nabíjet přes noc.„Ale jedna nebo dvě nabíječky nebudou stačit,“ říká.Podle Matta Schuylera, ředitele značky společnosti Hilton, je nyní více než 20 % jejích nemovitostí po celém světě vybaveno nabíječkami pro elektromobily, což je o více než 10 procentních bodů více než před rokem, a tento počet se rychle zvyšuje. Společnost IHG nedávno spustila ve své aplikaci vyhledávací filtr, který umožňuje hostům najít hotely s nabíječkami pro elektromobily, a uvádí, že více než 1 000 jejích hotelů má možnost nabíjení.Řidiči elektromobilů uvádějí, že často plánují pobyty v hotelech podle dostupných nabíječek. Mnoho hotelových aplikací však nezobrazuje počet nebo typy nabíječek v dané lokalitě. Vedoucí pracovníci společností Hilton a IHG tvrdí, že se tato možnost v budoucnu rozšíří.Některé hotely poskytují bezplatné nabíjení. Jiné vyžadují, aby hosté odemkli nabíječky klíčem od pokoje. Tony Booth, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Stay-N-Charge, která instaluje nabíječky v hotelích, říká, že mnoho klientů si účtuje 25 až 55 centů za kilowatthodinu, což v průměru činí 11 až 20 dolarů.Hilton spolupracuje s několika nabíjecími společnostmi a majitelé si mohou vybrat, zda chtějí instalovat nabíječky úrovně 2 nebo rychlejší, říká pan Schuyler.Potřeba záložního plánuRob Miller vzal svůj Chevrolet Bolt EUV z roku 2022 na zimní výlet. Miller, 61letý výzkumník v oblasti nemovitostí, používá vůz především k jízdě po Oaklandu v Kalifornii, kde žije.Rezervoval si pobyt v letovisku v Rockaway Beach v Oregonu, protože inzerovalo nabíjení elektromobilů. Když dorazil na místo, zjistil, že zásuvka pro jeho auto nefunguje. Musel jet 15 mil mimo areál s upozorněním na vybitou baterii.Když se s manželkou po více než hodině vrátili, vířivka i bazén byly zavřené.Bill Ferro, zakladatel softwarové společnosti EVSession, která sleduje spolehlivost rychlonabíječek, jezdí výhradně elektromobily už 12 let.Často si plánuje pobyty v hotelech s bezplatnými nabíječkami – pokud cena pokoje nepřevyšuje náklady na nabíjení – a v poslední době úspěšně podniká výlety se svou Teslou. Říká, že na svých trasách často naráží na nabíječky Superchargers v hotelech.Podle něj by hotely mohly mít prospěch z rezervačních systémů. Pokud potřebuje jen o 20 % více energie, cítí se provinile, že zůstává celou noc připojen k síti.„Nebudu vstávat ve dvě ráno a stěhovat auto,“ říká. „Ale kdyby mě o to někdo požádal, udělal bych to.“
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...