Rozjet výrobu nového produktu s využitím relativně nové technologie je v nejlepších časech náročný úkol. Startupy v oblasti elektromobilů Rivian Automotive Inc (RIVN), Fisker Inc (FSR) a Lucid Group Inc (LCID) zjišťují, že uprostřed ekonomické nejistoty, přetrvávajících obav o dodavatelský řetězec, rostoucích úrokových sazeb a méně trpělivých investorů je to mimořádně těžké.
Začátkem tohoto týdne společnosti Fisker a Lucid snížily své výhledy výroby pro letošní rok. Rivian ponechal svůj výhled výroby na rok 2023 beze změny, ale neubránil se kritice, přičemž jeden z analytiků přirovnal trajektorii Rivianu do budoucna k chůzi po „napjatém laně“.
Poslední měsíce připomínají, že příběh jakéhokoli startupu v oblasti elektromobilů, přičemž Tesla Inc. (TSLA) je „zatím jediným potvrzeným úspěchem“, se bude skládat z „nevyhnutelných vln (vzestupů/poklesů), protože pozornost investorů se bude nadále soustředit na mozaiku realizace/úkolů na zrádné cestě k udržitelné výrobě a rozsahu,“ uvedl Chris McNally ze společnosti Evercore ISI v nedávné poznámce.
Zdroj: Reuters
Prostředí, ve kterém spousta začínajících výrobců elektromobilů zahájila činnost, je „značně odlišné od dnešního“, uvedla Michelle Krebsová, analytička společnosti Cox Automotive. Úrokové sazby byly nízké, investoři měli k dispozici spoustu peněz a společnosti tyto toky zachytily.
„Tyto peníze dnes nejsou tak snadno dostupné,“ řekla Krebsová. „Investoři jsou netrpěliví a chtějí vidět výsledky, a to (výsledky z tohoto týdne) nejsou.“
Startupy také podcenily množství peněz potřebných k rozjezdu výrobce elektromobilů a je možné, že jim peníze dojdou v době, kdy je těžší je získat, řekla Krebsová.
Starší automobilky si mohou dovolit ztrácet peníze na elektromobilech – Ford Motor Co. (F) uvedl, že letos očekává ztrátu své jednotky pro elektromobily ve výši 3 miliard dolarů – protože již mají stabilnější zdroje příjmů odjinud, řekla. A samozřejmě, Tesle „také trvalo hodně dlouho, než se obrátila k lepšímu“, a zhruba deset let, než byla zisková.
Zdroj: Getty Images
Společnost Lordstown Motors Corp. (RIDE) minulý týden varovala, že by jí mohla dojít hotovost, protože její vztahy s tchajwanským smluvním výrobcem elektroniky Foxconn se zřejmě zhoršily.
Potíže s uvedením vozidla na trh nejsou u elektromobilů ojedinělé, ale relativně nová technologie přidává další vrstvu složitosti, uvedl Krebs.
Ford má za sebou roky stahování z trhu a problémů se svým SUV Explorer. Pokud jde o elektromobily, Tesla a General Motors Co. (GM) měly se svými vozidly svůj podíl na svolávacích akcích, přičemž GM začátkem letošního roku stáhl všechny vyrobené Chevrolety Bolt kvůli výměně baterií.
V březnu konzultanti společnosti J.D. Power zjistili, že svolávací akce a doba servisu u elektromobilů vedly k prvnímu poklesu indexu spokojenosti zákazníků se službami za téměř 30 let. A spokojenost zákazníků se servisem automobilů je u majitelů elektromobilů nižší než u majitelů vozidel s tradičním pohonem, uvedla společnost J.D. Power.
Polestar sníží počet zaměstnanců o 10 %, protože zpoždění odsouvá chystané SUV na rok 2024
Švédský výrobce elektromobilů Polestar (PSNY) ve čtvrtek snížil svůj celoroční výhled výroby a uvedl, že jeho připravované SUV Polestar 3 se kvůli problémům se softwarem zpozdí až do roku 2024.
Společnost rovněž uvedla, že sníží počet svých zaměstnanců přibližně o 10 %, aby snížila náklady. Akcie po této zprávě prudce klesly a zakončily den poklesem o více než 12 %.
Zpráva byla součástí zprávy o výsledcích společnosti Polestar za první čtvrtletí.
Za období končící 31. března činila čistá ztráta společnosti Polestar 9 milionů USD, tedy méně než jeden cent na akcii, a to díky pozitivním změnám v ocenění některých závazků společnosti Polestar souvisejících s loňskou fúzí s účelovou akviziční společností ve výši přibližně 213,4 milionu USD. Před rokem činila čistá ztráta společnosti 274,5 milionu dolarů, tj. 14 centů na akcii.
Na upraveném základě, bez zahrnutí účetních změn, společnost v tomto období prodělala 222,4 milionu USD, tj. přibližně 10 centů na akcii.
Tržby vzrostly na 546 milionů dolarů z 452,2 milionu dolarů o rok dříve.
K 31. březnu zbývalo společnosti Polestar 884,3 milionu USD v hotovosti, což je méně než 973,9 milionu USD na konci roku 2022.
Společnost Polestar snížila svůj celoroční výhled výroby na 60 000 až 70 000 vozů v roce 2023 z 80 000 vozů v dřívějším výhledu, protože uvedení připravovaného SUV Polestar 3 na trh bude odloženo až na rok 2024. Společnost původně plánovala zahájit dodávky tohoto modelu v Číně do konce letošního roku.
Zdroj: Getty Images
Polestar 3 bude založen na nové platformě sdílené společnostmi Polestar a Volvo Cars. Společnost Polestar uvedla, že „nedávno byla informována“, že bude zapotřebí více času na dokončení softwaru pro tuto novou platformu. Nyní očekává, že Polestar 3 začne dodávat v prvním čtvrtletí roku 2024.
Další chystaný nový model společnosti, menší crossover SUV s názvem Polestar 4, bude stále uveden na trh v Číně ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 a jinde na začátku roku 2024.
„Podnikáme nezbytné kroky k posílení značky Polestar v nejbližší době,“ uvedl generální ředitel Thomas Ingenlath. „Zatímco výroba modelu Polestar 3 bude nyní zahájena v prvním čtvrtletí roku 2024, úspěšné uvedení modelu Polestar 4 minulý měsíc znamená, že v roce 2024 přidáme dvě silné nabídky na atraktivním trhu elektrických SUV. Jsem přesvědčen, že naplníme naše růstové ambice a cestu k ziskovosti.“
Vždycky to bylo obtížné.Rozjet výrobu nového produktu s využitím relativně nové technologie je v nejlepších časech náročný úkol. Startupy v oblasti elektromobilů Rivian Automotive Inc , Fisker Inc a Lucid Group Inc zjišťují, že uprostřed ekonomické nejistoty, přetrvávajících obav o dodavatelský řetězec, rostoucích úrokových sazeb a méně trpělivých investorů je to mimořádně těžké.Začátkem tohoto týdne společnosti Fisker a Lucid snížily své výhledy výroby pro letošní rok. Rivian ponechal svůj výhled výroby na rok 2023 beze změny, ale neubránil se kritice, přičemž jeden z analytiků přirovnal trajektorii Rivianu do budoucna k chůzi po „napjatém laně“.Poslední měsíce připomínají, že příběh jakéhokoli startupu v oblasti elektromobilů, přičemž Tesla Inc. je „zatím jediným potvrzeným úspěchem“, se bude skládat z „nevyhnutelných vln , protože pozornost investorů se bude nadále soustředit na mozaiku realizace/úkolů na zrádné cestě k udržitelné výrobě a rozsahu,“ uvedl Chris McNally ze společnosti Evercore ISI v nedávné poznámce.Prostředí, ve kterém spousta začínajících výrobců elektromobilů zahájila činnost, je „značně odlišné od dnešního“, uvedla Michelle Krebsová, analytička společnosti Cox Automotive. Úrokové sazby byly nízké, investoři měli k dispozici spoustu peněz a společnosti tyto toky zachytily.„Tyto peníze dnes nejsou tak snadno dostupné,“ řekla Krebsová. „Investoři jsou netrpěliví a chtějí vidět výsledky, a to nejsou.“Chcete využít této příležitosti?Startupy také podcenily množství peněz potřebných k rozjezdu výrobce elektromobilů a je možné, že jim peníze dojdou v době, kdy je těžší je získat, řekla Krebsová.Starší automobilky si mohou dovolit ztrácet peníze na elektromobilech – Ford Motor Co. uvedl, že letos očekává ztrátu své jednotky pro elektromobily ve výši 3 miliard dolarů – protože již mají stabilnější zdroje příjmů odjinud, řekla. A samozřejmě, Tesle „také trvalo hodně dlouho, než se obrátila k lepšímu“, a zhruba deset let, než byla zisková.Společnost Lordstown Motors Corp. minulý týden varovala, že by jí mohla dojít hotovost, protože její vztahy s tchajwanským smluvním výrobcem elektroniky Foxconn se zřejmě zhoršily.Potíže s uvedením vozidla na trh nejsou u elektromobilů ojedinělé, ale relativně nová technologie přidává další vrstvu složitosti, uvedl Krebs.Ford má za sebou roky stahování z trhu a problémů se svým SUV Explorer. Pokud jde o elektromobily, Tesla a General Motors Co. měly se svými vozidly svůj podíl na svolávacích akcích, přičemž GM začátkem letošního roku stáhl všechny vyrobené Chevrolety Bolt kvůli výměně baterií.V březnu konzultanti společnosti J.D. Power zjistili, že svolávací akce a doba servisu u elektromobilů vedly k prvnímu poklesu indexu spokojenosti zákazníků se službami za téměř 30 let. A spokojenost zákazníků se servisem automobilů je u majitelů elektromobilů nižší než u majitelů vozidel s tradičním pohonem, uvedla společnost J.D. Power.Polestar sníží počet zaměstnanců o 10 %, protože zpoždění odsouvá chystané SUV na rok 2024Švédský výrobce elektromobilů Polestar ve čtvrtek snížil svůj celoroční výhled výroby a uvedl, že jeho připravované SUV Polestar 3 se kvůli problémům se softwarem zpozdí až do roku 2024.Společnost rovněž uvedla, že sníží počet svých zaměstnanců přibližně o 10 %, aby snížila náklady. Akcie po této zprávě prudce klesly a zakončily den poklesem o více než 12 %.Zpráva byla součástí zprávy o výsledcích společnosti Polestar za první čtvrtletí.Za období končící 31. března činila čistá ztráta společnosti Polestar 9 milionů USD, tedy méně než jeden cent na akcii, a to díky pozitivním změnám v ocenění některých závazků společnosti Polestar souvisejících s loňskou fúzí s účelovou akviziční společností ve výši přibližně 213,4 milionu USD. Před rokem činila čistá ztráta společnosti 274,5 milionu dolarů, tj. 14 centů na akcii.Na upraveném základě, bez zahrnutí účetních změn, společnost v tomto období prodělala 222,4 milionu USD, tj. přibližně 10 centů na akcii.Tržby vzrostly na 546 milionů dolarů z 452,2 milionu dolarů o rok dříve.K 31. březnu zbývalo společnosti Polestar 884,3 milionu USD v hotovosti, což je méně než 973,9 milionu USD na konci roku 2022.Společnost Polestar snížila svůj celoroční výhled výroby na 60 000 až 70 000 vozů v roce 2023 z 80 000 vozů v dřívějším výhledu, protože uvedení připravovaného SUV Polestar 3 na trh bude odloženo až na rok 2024. Společnost původně plánovala zahájit dodávky tohoto modelu v Číně do konce letošního roku.Polestar 3 bude založen na nové platformě sdílené společnostmi Polestar a Volvo Cars. Společnost Polestar uvedla, že „nedávno byla informována“, že bude zapotřebí více času na dokončení softwaru pro tuto novou platformu. Nyní očekává, že Polestar 3 začne dodávat v prvním čtvrtletí roku 2024.Další chystaný nový model společnosti, menší crossover SUV s názvem Polestar 4, bude stále uveden na trh v Číně ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 a jinde na začátku roku 2024.„Podnikáme nezbytné kroky k posílení značky Polestar v nejbližší době,“ uvedl generální ředitel Thomas Ingenlath. „Zatímco výroba modelu Polestar 3 bude nyní zahájena v prvním čtvrtletí roku 2024, úspěšné uvedení modelu Polestar 4 minulý měsíc znamená, že v roce 2024 přidáme dvě silné nabídky na atraktivním trhu elektrických SUV. Jsem přesvědčen, že naplníme naše růstové ambice a cestu k ziskovosti.“