Venezuelské ropné tankery jsou ohroženy potopením, požáry a úniky ropy, uvádí zpráva
Podle interní zprávy státní ropné společnosti PDVSA, která byla exkluzivně poskytnuta agentuře Reuters, je více než polovina z 22 ropných tankerů venezuelské flotily tak opotřebovaná, že by měla být okamžitě opravena nebo vyřazena z provozu.
Zpráva námořního oddělení společnosti PDVSA nazvaná „Kritické nedostatky a rizika flotily tankerů společnosti PDV Marina“ uvádí, že léta odkládané údržby způsobila, že celá flotila má „nízkou úroveň spolehlivosti“ a hrozí riziko úniku, potopení, požárů, srážek nebo zaplavení.
„Lodě v současné době nemají klasifikaci způsobilosti k plavbě a osvědčení od států vlajky,“ uvádí se ve zprávě.
Společnosti PDVSA a PDV Marina na žádosti o komentář nereagovaly.
Zpráva z března 2023 je jedním z osmi dokumentů, které agentuře Reuters poskytly korporátní kancelář, obchodní divize a námořní oddělení ropné společnosti PDVSA, jakož i venezuelský námořní úřad, a popisuje stav flotily tankerů PDVSA. O existenci těchto dokumentů nebylo dříve informováno.
Dokumenty datované od ledna 2022 do března letošního roku podrobně popisují stav tankerů společnosti, náklady na pronájem cizích plavidel a stav smluv o stavbě lodí se společnostmi v Argentině a Íránu.
Analýza obchodní divize PDVSA uvádí, že zhoršující se stav flotily donutil PDVSA pronajímat si tankery k přepravě ropy, která zajišťuje většinu venezuelské tvrdé měny.
Společnost PDVSA ani ministerstvo ropného průmyslu na žádosti o komentář nereagovaly.
Zdroj: Getty Images
Zprávy byly vypracovány v rámci rozsáhlého protikorupčního vyšetřování, které nařídil v říjnu loňského roku venezuelský prezident Nicolás Maduro poté, co byly zjištěny chybějící platby za vývoz ropy v hodnotě miliard dolarů. Více než 60 lidí bylo zatčeno a šéf PDVSA a ministr ropného průmyslu byli vyměněni.
Zpráva PDV Marina doporučila vyřadit pět tankerů z aktivního provozu, sedm poslat do loděnic na generální opravu a do ostatních instalovat transpondéry, hasicí přístroje a komunikační zařízení. Vzhledem k tomu, že audit činnosti společnosti pokračuje, nebyla přijata žádná opatření.
Podle zprávy společnosti PDVSA Marina je pět cisteren společnosti PDVSA nejméně 30 let starých, tedy po uplynutí doporučené životnosti. Poslední větší údržba flotily proběhla před pěti lety, uvádí zpráva.
„Tankerová flotila vykazuje pokles kvality provozu v důsledku pokročilého fyzického opotřebení, což znamená vyšší náklady na údržbu a opravy. Plánování odesílání tankerů do suchých doků je velmi ovlivněno nedostatečnými platbami loděnicím a poskytovatelům,“ uvádí zpráva PDV Marina.
Agentura Reuters již dříve informovala o nárůstu počtu srážek tankerů, rizik úniku ropy a požárů ve Venezuele.
Podle dokumentů si PDVSA loni pronajala 41 plavidel a majitelům tankerů, kteří byli ochotni spolupracovat s Venezuelou navzdory americkým sankcím uvaleným v roce 2019, platila přibližně dvojnásobek tržní sazby, tedy 14 000 až 36 500 dolarů za den.
Podle dokumentů, které prověřila agentura Reuters, byly nejméně čtyři tankery objednané v zahraničních loděnicích zadrženy kvůli zpoždění plateb, zvýšení nákladů a sankcím.
Audity, které nařídil nový generální ředitel PDVSA Pedro Tellechea v rámci Madurova protikorupčního vyšetřování, by mohly přinést další zpoždění, uvedl jeden z vedoucích pracovníků PDVSA.
Zdroj: Unsplash
„Všechny smlouvy jsou zmrazeny,“ uvedl manažer pod podmínkou anonymity kvůli obavám z odvety. Dodal, že právní oddělení a oddělení dodávek a obchodu společnosti PDVSA žádají společnost PDV Marina o dokumentaci ke smlouvám.
Venezuela zaplatila loděnicím v Íránu a Argentině nejméně 300 milionů dolarů za šest nových plavidel objednaných již v roce 2005.
Podle dokumentů převzala pouze dvě z nich.
PDVSA zaplatila téměř 80 % z dlužné částky 160 milionů dolarů za dva tankery z argentinské loděnice Rio Santiago, vyplývá z dokumentů.
Společnost Rio Santiago uvedla, že není oprávněna poskytovat informace o této konkrétní zakázce.
Kromě toho PDVSA podle dokumentů zaplatila téměř 157 milionů eur (asi 173 milionů dolarů), tj. 63 % ze smlouvy v hodnotě 248 milionů eur (asi 272 milionů dolarů), kterou uzavřela s Íránskou námořní průmyslovou společností (Sadra), na niž USA uvalily sankce, za čtyři tankery.
Podle dokumentů byla dvě ze čtyř plavidel dodána po zpoždění plateb, potížích s dodávkami dílů a problémech s pojištěním a certifikacemi.
Zpoždění plateb vedlo k dodatečným nákladům za prostoje, uvádí se v dokumentech.
Sadra na žádost o komentář neodpověděl.
Zpráva námořního oddělení společnosti PDVSA nazvaná „Kritické nedostatky a rizika flotily tankerů společnosti PDV Marina“ uvádí, že léta odkládané údržby způsobila, že celá flotila má „nízkou úroveň spolehlivosti“ a hrozí riziko úniku, potopení, požárů, srážek nebo zaplavení.„Lodě v současné době nemají klasifikaci způsobilosti k plavbě a osvědčení od států vlajky,“ uvádí se ve zprávě.Společnosti PDVSA a PDV Marina na žádosti o komentář nereagovaly.Zpráva z března 2023 je jedním z osmi dokumentů, které agentuře Reuters poskytly korporátní kancelář, obchodní divize a námořní oddělení ropné společnosti PDVSA, jakož i venezuelský námořní úřad, a popisuje stav flotily tankerů PDVSA. O existenci těchto dokumentů nebylo dříve informováno.Dokumenty datované od ledna 2022 do března letošního roku podrobně popisují stav tankerů společnosti, náklady na pronájem cizích plavidel a stav smluv o stavbě lodí se společnostmi v Argentině a Íránu.Analýza obchodní divize PDVSA uvádí, že zhoršující se stav flotily donutil PDVSA pronajímat si tankery k přepravě ropy, která zajišťuje většinu venezuelské tvrdé měny.Společnost PDVSA ani ministerstvo ropného průmyslu na žádosti o komentář nereagovaly.Zprávy byly vypracovány v rámci rozsáhlého protikorupčního vyšetřování, které nařídil v říjnu loňského roku venezuelský prezident Nicolás Maduro poté, co byly zjištěny chybějící platby za vývoz ropy v hodnotě miliard dolarů. Více než 60 lidí bylo zatčeno a šéf PDVSA a ministr ropného průmyslu byli vyměněni.Zpráva PDV Marina doporučila vyřadit pět tankerů z aktivního provozu, sedm poslat do loděnic na generální opravu a do ostatních instalovat transpondéry, hasicí přístroje a komunikační zařízení. Vzhledem k tomu, že audit činnosti společnosti pokračuje, nebyla přijata žádná opatření.Podle zprávy společnosti PDVSA Marina je pět cisteren společnosti PDVSA nejméně 30 let starých, tedy po uplynutí doporučené životnosti. Poslední větší údržba flotily proběhla před pěti lety, uvádí zpráva.„Tankerová flotila vykazuje pokles kvality provozu v důsledku pokročilého fyzického opotřebení, což znamená vyšší náklady na údržbu a opravy. Plánování odesílání tankerů do suchých doků je velmi ovlivněno nedostatečnými platbami loděnicím a poskytovatelům,“ uvádí zpráva PDV Marina.Agentura Reuters již dříve informovala o nárůstu počtu srážek tankerů, rizik úniku ropy a požárů ve Venezuele.Podle dokumentů si PDVSA loni pronajala 41 plavidel a majitelům tankerů, kteří byli ochotni spolupracovat s Venezuelou navzdory americkým sankcím uvaleným v roce 2019, platila přibližně dvojnásobek tržní sazby, tedy 14 000 až 36 500 dolarů za den.Chcete využít této příležitosti?ZPOŽDĚNÉ LODĚPodle dokumentů, které prověřila agentura Reuters, byly nejméně čtyři tankery objednané v zahraničních loděnicích zadrženy kvůli zpoždění plateb, zvýšení nákladů a sankcím.Audity, které nařídil nový generální ředitel PDVSA Pedro Tellechea v rámci Madurova protikorupčního vyšetřování, by mohly přinést další zpoždění, uvedl jeden z vedoucích pracovníků PDVSA.„Všechny smlouvy jsou zmrazeny,“ uvedl manažer pod podmínkou anonymity kvůli obavám z odvety. Dodal, že právní oddělení a oddělení dodávek a obchodu společnosti PDVSA žádají společnost PDV Marina o dokumentaci ke smlouvám.Venezuela zaplatila loděnicím v Íránu a Argentině nejméně 300 milionů dolarů za šest nových plavidel objednaných již v roce 2005.Podle dokumentů převzala pouze dvě z nich.PDVSA zaplatila téměř 80 % z dlužné částky 160 milionů dolarů za dva tankery z argentinské loděnice Rio Santiago, vyplývá z dokumentů.Společnost Rio Santiago uvedla, že není oprávněna poskytovat informace o této konkrétní zakázce.Kromě toho PDVSA podle dokumentů zaplatila téměř 157 milionů eur , tj. 63 % ze smlouvy v hodnotě 248 milionů eur , kterou uzavřela s Íránskou námořní průmyslovou společností , na niž USA uvalily sankce, za čtyři tankery.Podle dokumentů byla dvě ze čtyř plavidel dodána po zpoždění plateb, potížích s dodávkami dílů a problémech s pojištěním a certifikacemi.Zpoždění plateb vedlo k dodatečným nákladům za prostoje, uvádí se v dokumentech.Sadra na žádost o komentář neodpověděl.