4 způsoby, jak vytvořit kulturu péče o sebe na pracovišti – a proč je to důležité
Zaměstnavatelé by měli podporovat fyzickou a duševní pohodu svých zaměstnanců komplexním balíčkem benefitů v oblasti péče o sebe, říká digitální lídr v oblasti duševního zdraví.
Na některých pracovištích se prosadil tichý odchod z práce, zatímco na jiných dochází k hromadnému propouštění. Chronická úzkost a vyhoření jsou problémy v každém týmu na všech úrovních. Stále jsme se ještě zcela emocionálně nevzpamatovali z pandemie, která nás vytrhla z naší kancelářské kultury a nadále stírá hranice mezi pracovním a domácím životem. A s tímto rozostřením je pro pracoviště stále důležitější upřednostňovat duševní zdraví a emocionální podporu. Více než 87 % osob si totiž myslí, že by jejich zaměstnavatel měl více podporovat jejich emocionální a duševní zdraví.
A má to dobrý důvod. Dvacet procent dospělých Američanů ve věku 18 let a více trpí v daném okamžiku nějakým problémem s duševním zdravím. To vše vedlo k tomu, že se duševní zdraví stalo módním slovem na benefitech, obchodních konferencích a v kancelářích lidských zdrojů po celé zemi, ale počet lidí, kteří se potýkají s klinickou úzkostí, stále stoupá. Co se děje? Co vedoucím pracovníkům a benefitům uniká?
Problém spočívá ve dvou základních otázkách. Za prvé, problémem je „práce“. Lidé trvale řadí placenou práci na seznamu činností, které je činí šťastnými, na nižší místo než téměř cokoli jiného. To znamená, že věci jako zvýšení platu, mírnější pravidla pro dovolenou a pěstování kultury zaměřené na poslání jsou důležitější než kdy jindy – je pravděpodobné, že právě tyto věci jsou důvodem, proč se váš tým každý den vrací. Ale „práce“ je jen polovina problému. Pevné duševní a emocionální zdraví, stejně jako fyzické zdraví, vyžaduje praxi a mnoho rozhodnutí o životním stylu, která určují duševní a emocionální pohodu člověka, se děje mimo pracovní dobu a mimo kompetenci personálního oddělení. Přínosy pro duševní a emocionální zdraví musí přesáhnout rámec kanceláře a přejít do oblasti péče o sebe sama.
Péče o sebe sama je vědomé rozhodování o tom, jak člověk jí, pohybuje se, spí, přemýšlí, komunikuje a denně zvládá stres. Péče o sebe sama nemá kořeny v deprivaci, studu nebo soutěživosti. Jde o osvojení si jednoduchých každodenních návyků, díky kterým se cítíte lépe. Péče o sebe zahrnuje duševní, emocionální a tělesnou oblast, které jsou na sobě vzájemně závislé. Když se cítíte v těle nepříjemně, je těžké udržet si duševní čistotu. Když se potýkáte s chronickým stresem nebo úzkostí, může to časem vést k fyzickým příznakům a dokonce ke zdravotním problémům nebo onemocnění.
Zdroj: Unsplash
Ačkoli by se mohlo zdát, že bychom o sebe měli umět pečovat, ve skutečnosti tomu tak není. Jsme závislí na obrazovkách, které ničí náš spánkový cyklus, obklopují nás lákavé nezdravé potraviny a na konci unaveného dne se může zdát, že vyjít ven a rozhýbat své tělo je ten nejtěžší nápad. Existují dokonce studie, které naznačují, že jsme zapomněli, jak správně dýchat. Dobrou zprávou je, že navzdory svému názvu nemusí být péče o sebe sama osamocenou záležitostí. Existují účinní holističtí trenéři, průvodci a nástroje, které mohou zaměstnancům pomoci převzít kontrolu nad péčí o sebe sama, a vy je můžete začlenit do své firemní kultury a balíčku benefitů.
JDĚTE NAD RÁMEC TRADIČNÍ TERAPIE ROZHOVOREM
Od začátku pandemie COVID-19 začalo mnoho společností nabízet benefity v podobě talk terapie. Ale terapie rozhovorem je jen jedním z typů terapie duševního zdraví a nefunguje pro každého. Někteří jedinci lépe reagují na postupy, jako je hypnoterapie, technika emoční svobody (tapping), dechový koučink nebo dokonce pasivnější postupy snižující kortizol, jako je akupresura, automasáž, myofasciální uvolňování nebo dokonce každodenní cvičení jógy. Za zmínku také stojí, že virtuální skupinová péče je levnou alternativou k sezením 1:1, která mohou být finančně náročná.
VZDÁT SE SKUPINOVÉ FITNESS VÝZVY
Pracoviště, která podporují krokové výzvy jako jediný typ pohybového benefitu, přicházejí o možnost poskytovat inkluzivní péči. Někteří lidé jsou sportovci, kteří si i v padesáti letech rádi zaběhnou maraton, ale pro jiné může být chůze po tisících kroků a porovnávání se s kolegy v soutěži zastrašující. Fitness výzvy na pracovišti mohou některé členy týmu odradit.
Zvažte nabídku benefitů, které poskytují řadu možností, jak se hýbat. Platí pořekadlo: Nejlepší typ cvičení je ten, který děláte rádi. Kromě benefitů v posilovně můžete nabídnout tanec, strečink nebo taiči. Skvělý nápad je také začlenit pohyb do pracovní kultury vašeho týmu. Povzbuzujte lidi, aby se na schůzky vydávali při společných procházkách venku. Na začátku každé porady věnujte pět minut skupinovému protažení a pokaždé určete jiného vedoucího protažení. Kromě toho, že se váš tým stmelí, může se cítit na zbytek porady nabitější energií.
NABÍDNĚTE KOUČINK VŠÍMAVOSTI
Zdroj: Pixabay
O meditaci jsme už všichni slyšeli, ale mindfulness je víc než jen klidné sezení a vyčištění mysli. Kouč všímavosti může zaměstnancům pomoci rozvíjet dovednosti pro zvládání každodenních výzev a lépe regulovat emoce. Nedávná studie dokonce zjistila, že redukce stresu založená na všímavosti je při léčbě úzkosti stejně účinná jako psychiatrické léky. Od kouče všímavosti nebo skupinové aplikace pro všímavost se vaši zaměstnanci mohou naučit dechová cvičení, která jim pomohou zklidnit nervový systém a uvolnit úzkost, specifická cvičení všímavosti, která jim pomohou získat soustředění a jasnost, nebo techniky reframingu, které pomáhají uvolnit omezující přesvědčení. Tyto nástroje lze mimo jiné použít v osobním i pracovním prostředí, když se objeví problémy.
DOPŘEJTE ZAMĚSTNANCŮM PŘESTÁVKU
V sadě nástrojů péče o sebe skutečně neexistuje náhrada za přestávku. Získání času na načerpání nových sil je základem prevence vyhoření v průběhu času – a produktivita se zvyšuje, když pracovníci dostanou povolení si odpočinout. Studie ukazují, že nabídka neomezeného volna nemusí stačit k tomu, aby se lidé cítili bezpečně a mohli si udělat přestávku; manažeři ji také musí otevřeně podporovat. Ať už se jedná o týdenní dovolenou, nebo o den pro duševní zdraví bez otázek, je důležité, aby pracovníci cítili, že si mohou vzít přestávku, když je to potřeba, bez odmlouvání. Vytvořte jasné zásady pro dovolenou, které zaměstnance skutečně podporují v tom, aby si mohli vzít volno a načerpat nové síly.
Nakonec jsou to zaměstnanci, kdo se musí rozhodnout, zda do svého života zařadí zdravotní návyky. Ale se správným vedením a podporou, stejně jako s empatickou kulturou na pracovišti, která podporuje péči o sebe a odpočinek, by pro nás mohlo být možné skoncovat s fenoménem vyhoření.
Na některých pracovištích se prosadil tichý odchod z práce, zatímco na jiných dochází k hromadnému propouštění. Chronická úzkost a vyhoření jsou problémy v každém týmu na všech úrovních. Stále jsme se ještě zcela emocionálně nevzpamatovali z pandemie, která nás vytrhla z naší kancelářské kultury a nadále stírá hranice mezi pracovním a domácím životem. A s tímto rozostřením je pro pracoviště stále důležitější upřednostňovat duševní zdraví a emocionální podporu. Více než 87 % osob si totiž myslí, že by jejich zaměstnavatel měl více podporovat jejich emocionální a duševní zdraví.A má to dobrý důvod. Dvacet procent dospělých Američanů ve věku 18 let a více trpí v daném okamžiku nějakým problémem s duševním zdravím. To vše vedlo k tomu, že se duševní zdraví stalo módním slovem na benefitech, obchodních konferencích a v kancelářích lidských zdrojů po celé zemi, ale počet lidí, kteří se potýkají s klinickou úzkostí, stále stoupá. Co se děje? Co vedoucím pracovníkům a benefitům uniká?Problém spočívá ve dvou základních otázkách. Za prvé, problémem je „práce“. Lidé trvale řadí placenou práci na seznamu činností, které je činí šťastnými, na nižší místo než téměř cokoli jiného. To znamená, že věci jako zvýšení platu, mírnější pravidla pro dovolenou a pěstování kultury zaměřené na poslání jsou důležitější než kdy jindy – je pravděpodobné, že právě tyto věci jsou důvodem, proč se váš tým každý den vrací. Ale „práce“ je jen polovina problému. Pevné duševní a emocionální zdraví, stejně jako fyzické zdraví, vyžaduje praxi a mnoho rozhodnutí o životním stylu, která určují duševní a emocionální pohodu člověka, se děje mimo pracovní dobu a mimo kompetenci personálního oddělení. Přínosy pro duševní a emocionální zdraví musí přesáhnout rámec kanceláře a přejít do oblasti péče o sebe sama.Péče o sebe sama je vědomé rozhodování o tom, jak člověk jí, pohybuje se, spí, přemýšlí, komunikuje a denně zvládá stres. Péče o sebe sama nemá kořeny v deprivaci, studu nebo soutěživosti. Jde o osvojení si jednoduchých každodenních návyků, díky kterým se cítíte lépe. Péče o sebe zahrnuje duševní, emocionální a tělesnou oblast, které jsou na sobě vzájemně závislé. Když se cítíte v těle nepříjemně, je těžké udržet si duševní čistotu. Když se potýkáte s chronickým stresem nebo úzkostí, může to časem vést k fyzickým příznakům a dokonce ke zdravotním problémům nebo onemocnění.Ačkoli by se mohlo zdát, že bychom o sebe měli umět pečovat, ve skutečnosti tomu tak není. Jsme závislí na obrazovkách, které ničí náš spánkový cyklus, obklopují nás lákavé nezdravé potraviny a na konci unaveného dne se může zdát, že vyjít ven a rozhýbat své tělo je ten nejtěžší nápad. Existují dokonce studie, které naznačují, že jsme zapomněli, jak správně dýchat. Dobrou zprávou je, že navzdory svému názvu nemusí být péče o sebe sama osamocenou záležitostí. Existují účinní holističtí trenéři, průvodci a nástroje, které mohou zaměstnancům pomoci převzít kontrolu nad péčí o sebe sama, a vy je můžete začlenit do své firemní kultury a balíčku benefitů.JDĚTE NAD RÁMEC TRADIČNÍ TERAPIE ROZHOVOREMOd začátku pandemie COVID-19 začalo mnoho společností nabízet benefity v podobě talk terapie. Ale terapie rozhovorem je jen jedním z typů terapie duševního zdraví a nefunguje pro každého. Někteří jedinci lépe reagují na postupy, jako je hypnoterapie, technika emoční svobody , dechový koučink nebo dokonce pasivnější postupy snižující kortizol, jako je akupresura, automasáž, myofasciální uvolňování nebo dokonce každodenní cvičení jógy. Za zmínku také stojí, že virtuální skupinová péče je levnou alternativou k sezením 1:1, která mohou být finančně náročná.VZDÁT SE SKUPINOVÉ FITNESS VÝZVYPracoviště, která podporují krokové výzvy jako jediný typ pohybového benefitu, přicházejí o možnost poskytovat inkluzivní péči. Někteří lidé jsou sportovci, kteří si i v padesáti letech rádi zaběhnou maraton, ale pro jiné může být chůze po tisících kroků a porovnávání se s kolegy v soutěži zastrašující. Fitness výzvy na pracovišti mohou některé členy týmu odradit.Zvažte nabídku benefitů, které poskytují řadu možností, jak se hýbat. Platí pořekadlo: Nejlepší typ cvičení je ten, který děláte rádi. Kromě benefitů v posilovně můžete nabídnout tanec, strečink nebo taiči. Skvělý nápad je také začlenit pohyb do pracovní kultury vašeho týmu. Povzbuzujte lidi, aby se na schůzky vydávali při společných procházkách venku. Na začátku každé porady věnujte pět minut skupinovému protažení a pokaždé určete jiného vedoucího protažení. Kromě toho, že se váš tým stmelí, může se cítit na zbytek porady nabitější energií.NABÍDNĚTE KOUČINK VŠÍMAVOSTIO meditaci jsme už všichni slyšeli, ale mindfulness je víc než jen klidné sezení a vyčištění mysli. Kouč všímavosti může zaměstnancům pomoci rozvíjet dovednosti pro zvládání každodenních výzev a lépe regulovat emoce. Nedávná studie dokonce zjistila, že redukce stresu založená na všímavosti je při léčbě úzkosti stejně účinná jako psychiatrické léky. Od kouče všímavosti nebo skupinové aplikace pro všímavost se vaši zaměstnanci mohou naučit dechová cvičení, která jim pomohou zklidnit nervový systém a uvolnit úzkost, specifická cvičení všímavosti, která jim pomohou získat soustředění a jasnost, nebo techniky reframingu, které pomáhají uvolnit omezující přesvědčení. Tyto nástroje lze mimo jiné použít v osobním i pracovním prostředí, když se objeví problémy.DOPŘEJTE ZAMĚSTNANCŮM PŘESTÁVKUV sadě nástrojů péče o sebe skutečně neexistuje náhrada za přestávku. Získání času na načerpání nových sil je základem prevence vyhoření v průběhu času – a produktivita se zvyšuje, když pracovníci dostanou povolení si odpočinout. Studie ukazují, že nabídka neomezeného volna nemusí stačit k tomu, aby se lidé cítili bezpečně a mohli si udělat přestávku; manažeři ji také musí otevřeně podporovat. Ať už se jedná o týdenní dovolenou, nebo o den pro duševní zdraví bez otázek, je důležité, aby pracovníci cítili, že si mohou vzít přestávku, když je to potřeba, bez odmlouvání. Vytvořte jasné zásady pro dovolenou, které zaměstnance skutečně podporují v tom, aby si mohli vzít volno a načerpat nové síly.Nakonec jsou to zaměstnanci, kdo se musí rozhodnout, zda do svého života zařadí zdravotní návyky. Ale se správným vedením a podporou, stejně jako s empatickou kulturou na pracovišti, která podporuje péči o sebe a odpočinek, by pro nás mohlo být možné skoncovat s fenoménem vyhoření.