Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Alternativní paliva v centru pozornosti japonského ekonomického závodu

Nová generace alternativních, tzv.

David Škvára Autor: David Škvára
7 listopadu, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Bloomberg

Zdroj: Bloomberg

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

uhlíkově neutrálních paliv byla o víkendu během závodu v japonské Šizuoce středem pozornosti na trati i mimo ni.

Na okruhu Fuji International Speedway se konal poslední díl série Super Taikyu, 24hodinového vytrvalostního závodu, kterého se účastní desítky vozů v několika divizích rozdělených podle velikosti motoru a rychlosti. V experimentální třídě Toyota Motor Corp. nasadila první závodní vůz na kapalný vodík na světě.

Corolla H2 Concept měla mít premiéru v březnu, ale ta byla odložena poté, co v motorovém prostoru došlo k úniku vodíku, který způsobil požár. V neděli, 24 hodin poté, co předseda představenstva Toyoty Akio Toyoda usedl na sedadlo řidiče obklopen nadšenými fanoušky a zvědavými novináři, projel cílem.

Představitelé Toyoty uvedli, že vůz neměl žádné problémy, ale že se o vodíkovém pohonu musíme ještě hodně učit.

„Bateriové elektromobily jsou samozřejmě důležitým nástrojem v našem úsilí o dosažení nulových čistých emisí uhlíku,“ řekl v sobotu novinářům výkonný ředitel Toyoty Koji Sato. „Vodík je však možností, kterou si nemůžeme dovolit ignorovat.“

Společnost Tesla Inc. Elona Muska a čínská společnost BYD Co. zůstávají lídry na rychle se rozvíjejícím globálním trhu s elektromobily.

Advertisement

V dubnu Toyota slíbila, že do roku 2026 bude prodávat 1,5 milionu bateriových elektromobilů ročně. Největší světová automobilka dlouhodobě tvrdí, že přechod na plně elektrická vozidla bude trvat déle, než lidé očekávají, a že emise lze mezitím snižovat rychleji prostřednictvím mnohostranného přístupu, který zahrnuje vozy poháněné bateriemi, hybridními motory, benzinovými motory a alternativními zdroji, jako jsou vodík a syntetická paliva.

Zdroj: Bloomberg

H2 byl původně konstruován pro pohon na plynný vodík. Motor sice nebyl změněn, ale jeho palivový systém byl přestavěn na kapalný vodík, což šetří místo a čas, protože nepotřebuje tolik objemného zařízení pro kompresi.

Přesto má vodík i své nevýhody. Dokonce i v kapalném stavu musí být uchováván při teplotě minus 250C. Je drahý, obtížně se získává a jeho udržitelnost je taková, jaká je spotřeba elektřiny na jeho výrobu.

Kapalný vodík, který se o víkendu používal k pohonu H2 – tzv. „modrý“ vodík – byl vyroben z fosilních paliv a dodán z Austrálie. Kritici tvrdí, že vodík zdaleka není uhlíkově neutrální, pokud se vyrábí z fosilních paliv, a jeho označování za takový je „greenwashing“.

Ale ať už v dobrém, nebo ve zlém, toto palivo si rychle získává oblibu.

Prezident Automobile Club de l’Ouest Pierre Fillon v sobotu oznámil, že od roku 2026 bude v nejvyšší divizi Le Mans, nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, povolen vodík.

„Obě technologie – palivový článek i vodíkový spalovací motor – budou přijaty a schváleny,“ řekl novinářům v Šizuoce.

Tato zpráva přišla necelý týden poté, co společnost Honda Motor Co. oznámila svůj překvapivý návrat do Formule 1. Japonská automobilka uvedla, že chce posílit úsilí o dekarbonizaci F1 do roku 2030 a využít tento motoristický sport jako testovací pole pro snahy o snížení emisí u užitkových vozidel.

Zdroj: Getty Images

V neděli, kdy se závod chýlil ke konci, uspořádala Toyota ukázku prvních syntetických paliv vyráběných v zemi. Podle představitelů se „e-paliva“ vyrábějí z oxidu uhličitého a vodíku, a nikoli z fosilních paliv, a budou tak stále dostupnější a cenově přijatelnější, což umožní řidičům ponechat si svá auta na benzin i v době, kdy se celosvětový automobilový průmysl vrhne na elektrifikaci.

Společnost Eneos Holdings Inc. chce do roku 2027 začít prodávat dovážená syntetická paliva, ale domácí výrobu pravděpodobně zahájí až v roce 2030, uvedl v neděli generální ředitel Takeshi Sato.

Podle ropné společnosti trvá výroba jednoho barelu e-paliv jeden den. Do roku 2050, kdy budou muset být všichni – nejen automobilový průmysl – uhlíkově neutrální, chce Eneos vyrábět tisíce barelů denně.

Demonstrace se zúčastnil generální ředitel společnosti Toyota a řada volených představitelů, včetně náměstka japonského ministra obchodu Fusae Oty, který přislíbil podporu vývoje alternativních paliv prostřednictvím vládního Zeleného inovačního fondu jako klíčového prvku kontroverzní politiky zelené transformace GX.

Ministerstvo obchodu, které již dříve uvedlo, že bude usilovat o komerční využití syntetických paliv do roku 2040, v pondělí oznámilo, že plánuje posunout tento cíl na první polovinu roku 2030.

uhlíkově neutrálních paliv byla o víkendu během závodu v japonské Šizuoce středem pozornosti na trati i mimo ni.Na okruhu Fuji International Speedway se konal poslední díl série Super Taikyu, 24hodinového vytrvalostního závodu, kterého se účastní desítky vozů v několika divizích rozdělených podle velikosti motoru a rychlosti. V experimentální třídě Toyota Motor Corp. nasadila první závodní vůz na kapalný vodík na světě.Corolla H2 Concept měla mít premiéru v březnu, ale ta byla odložena poté, co v motorovém prostoru došlo k úniku vodíku, který způsobil požár. V neděli, 24 hodin poté, co předseda představenstva Toyoty Akio Toyoda usedl na sedadlo řidiče obklopen nadšenými fanoušky a zvědavými novináři, projel cílem.Představitelé Toyoty uvedli, že vůz neměl žádné problémy, ale že se o vodíkovém pohonu musíme ještě hodně učit.„Bateriové elektromobily jsou samozřejmě důležitým nástrojem v našem úsilí o dosažení nulových čistých emisí uhlíku,“ řekl v sobotu novinářům výkonný ředitel Toyoty Koji Sato. „Vodík je však možností, kterou si nemůžeme dovolit ignorovat.“Společnost Tesla Inc. Elona Muska a čínská společnost BYD Co. zůstávají lídry na rychle se rozvíjejícím globálním trhu s elektromobily.V dubnu Toyota slíbila, že do roku 2026 bude prodávat 1,5 milionu bateriových elektromobilů ročně. Největší světová automobilka dlouhodobě tvrdí, že přechod na plně elektrická vozidla bude trvat déle, než lidé očekávají, a že emise lze mezitím snižovat rychleji prostřednictvím mnohostranného přístupu, který zahrnuje vozy poháněné bateriemi, hybridními motory, benzinovými motory a alternativními zdroji, jako jsou vodík a syntetická paliva.H2 byl původně konstruován pro pohon na plynný vodík. Motor sice nebyl změněn, ale jeho palivový systém byl přestavěn na kapalný vodík, což šetří místo a čas, protože nepotřebuje tolik objemného zařízení pro kompresi.Přesto má vodík i své nevýhody. Dokonce i v kapalném stavu musí být uchováván při teplotě minus 250C. Je drahý, obtížně se získává a jeho udržitelnost je taková, jaká je spotřeba elektřiny na jeho výrobu.Kapalný vodík, který se o víkendu používal k pohonu H2 – tzv. „modrý“ vodík – byl vyroben z fosilních paliv a dodán z Austrálie. Kritici tvrdí, že vodík zdaleka není uhlíkově neutrální, pokud se vyrábí z fosilních paliv, a jeho označování za takový je „greenwashing“.Ale ať už v dobrém, nebo ve zlém, toto palivo si rychle získává oblibu.Prezident Automobile Club de l’Ouest Pierre Fillon v sobotu oznámil, že od roku 2026 bude v nejvyšší divizi Le Mans, nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, povolen vodík.„Obě technologie – palivový článek i vodíkový spalovací motor – budou přijaty a schváleny,“ řekl novinářům v Šizuoce.Tato zpráva přišla necelý týden poté, co společnost Honda Motor Co. oznámila svůj překvapivý návrat do Formule 1. Japonská automobilka uvedla, že chce posílit úsilí o dekarbonizaci F1 do roku 2030 a využít tento motoristický sport jako testovací pole pro snahy o snížení emisí u užitkových vozidel.V neděli, kdy se závod chýlil ke konci, uspořádala Toyota ukázku prvních syntetických paliv vyráběných v zemi. Podle představitelů se „e-paliva“ vyrábějí z oxidu uhličitého a vodíku, a nikoli z fosilních paliv, a budou tak stále dostupnější a cenově přijatelnější, což umožní řidičům ponechat si svá auta na benzin i v době, kdy se celosvětový automobilový průmysl vrhne na elektrifikaci.Společnost Eneos Holdings Inc. chce do roku 2027 začít prodávat dovážená syntetická paliva, ale domácí výrobu pravděpodobně zahájí až v roce 2030, uvedl v neděli generální ředitel Takeshi Sato.Podle ropné společnosti trvá výroba jednoho barelu e-paliv jeden den. Do roku 2050, kdy budou muset být všichni – nejen automobilový průmysl – uhlíkově neutrální, chce Eneos vyrábět tisíce barelů denně.Demonstrace se zúčastnil generální ředitel společnosti Toyota a řada volených představitelů, včetně náměstka japonského ministra obchodu Fusae Oty, který přislíbil podporu vývoje alternativních paliv prostřednictvím vládního Zeleného inovačního fondu jako klíčového prvku kontroverzní politiky zelené transformace GX.Ministerstvo obchodu, které již dříve uvedlo, že bude usilovat o komerční využití syntetických paliv do roku 2040, v pondělí oznámilo, že plánuje posunout tento cíl na první polovinu roku 2030.
Tagy: businessJaponskopaliva

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      20:47

      Opatrní investoři doufají, že jednání mezi USA a Čínou uklidní napjatou obchodní válku

      20:32

      Americký ministr financí zaznamenal pokrok v obchodních jednáních s Čínou

      20:15

      Jaký byl nejvýraznější a nejspolehlivější býčí trh v roce 2025? Geopolitika

      20:00

      Jak daleko je Čína od dosažení soběstačnosti v oblasti umělé inteligence?

      19:55

      Bernstein zvažuje důsledky výpadku elektřiny na Pyrenejském poloostrově

      19:47

      Ethereum stoupá o 10 % díky rostoucí důvěře investorů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Uber získal odklad v souvislosti se spornými daňovými platbami ve Velké Británii

      10 května, 2025

      Index S&P 500 zakončil týden poklesem před obchodními jednáními mezi USA a Čínou

      9 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      ČNB letos čeká schodek veřejných financí 2,1 pct HDP, za rok vyšší kvůli obraně

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      Palantir překonává očekávání, investory však znepokojuje vysoké ocenění

      10 května, 2025

      Google, Facebook a iPhone nebudou existovat navždy. A Silicon Valley to konečně ví

      11 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.