Akcie společnosti Fisker vzrostly po dodání prvních elektromobilů Ocean do USA
Akcie společnosti Fisker (FSR) jsou v počátku pátečního obchodování mírně vyšší poté, co výrobce elektromobilů oznámil, že v USA dodá první vozy.
Fisker dodá 22 vozů SUV Ocean One launch edition ještě dnes v oblasti Los Angeles, kde budou specialisté Fiskeru připravovat zákazníky a před předáním jim umožní prohlídku produktu. Fisker uvádí, že tyto první vozy pro uvedení na trh v USA byly odeslány z továrny společnosti v Rakousku, kterou provozuje smluvní výrobce Magna Steyr, ve zrychleném režimu. Další dodávky do USA budou pokračovat během léta.
„Jsme nadšeni, že naši první zákazníci v USA konečně usedají za volant vozu Fisker Ocean,“ uvedl v prohlášení předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fisker Henrik Fisker. „Jsme vděční, že s námi naši zákazníci měli trpělivost, když jsme se na začátku tohoto roku potýkali s delším než očekávaným obdobím certifikace, a jsme rádi, že jejich trpělivost nyní začíná být odměňována.“
Cesta ke schválení modelu Fisker Ocean k prodeji a jeho dodání do USA byla skutečně poněkud trnitá. V květnu letošního roku agentura Bloomberg informovala, že Fisker se potýká se zpožděním dodávek SUV Ocean kvůli problémům s integrací softwaru, přičemž některá vozidla používají „základnější software, který omezuje jejich rychlost“. Společnost Fisker tvrzení o nízké rychlosti popřela a uvedla, že problémy jsou řešeny pomocí aktualizací over-the-air.
Vzhledem k tomu jsou páteční dodávky v USA dobrou zprávou pro investory, kteří od začátku roku zaznamenali pokles akcií společnosti Fisker o 27 %. Společnost již dodala vozy v Evropě a od prvního čtvrtletí roku 2024 chce začít dodávat SUV Ocean v Číně.
Společnost Fisker během své zprávy o výsledcích za 1. čtvrtletí na začátku května uvedla, že ve 2. čtvrtletí plánuje vyrobit 1 400 až 1 700 vozů, poté očekává „prudký nárůst“ ve 3. čtvrtletí, který nakonec povede k měsíčnímu tempu výroby 6 000 vozů po zbytek roku. Společnost Fisker uvádí, že v roce 2023 předpokládá výrobu 32 000 až 36 000 vozidel v továrně v Rakousku.
Co se týče budoucích objednávek, společnost Fisker během své zprávy o výsledcích za 1. čtvrtletí rovněž uvedla, že má dohromady 70 000 rezervací a objednávek na model Ocean a připravované kompaktní elektromobilní SUV PEAR.
V současné době začíná v USA cena modelu Fisker Ocean One launch edition na 68 999 dolarech, což je stejná cena jako u modelu, z něhož vychází, Fisker Ocean Extreme. Fisker uvádí, že model Extreme má podle odhadu EPA dojezd 360 mil, což je nejdelší dojezd ze všech nových elektrických SUV ve své třídě. Nejlevnějším modelem Fisker v USA je výbavový stupeň Ocean Sport, jehož cena začíná na 37 499 dolarech.
Wells Fargo snižuje rating této akcie sportovních oděvů, uvádí 3 hlavní překážky
Wells Fargo snižuje hodnocení akcií Under Armour (UAA).
Banka v pátek snížila hodnocení akcií této společnosti vyrábějící sportovní oblečení na equal weight z overweight. Snížila také cílovou cenu na 8 USD za akcii z 12 USD, což znamená téměř 9% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru.
Analytik Will Gaertner poukázal na tři hlavní překážky, které na Under Armour doléhají: přílišnou expozici vůči severoamerickému velkoobchodu, vysoké nadbytečné zásoby a nového generálního ředitele, který je ve funkci teprve šest měsíců.
„Očekáváme, že velkoobchodní kanál v Severní Americe zůstane obtížný přinejmenším do konce roku 23, což bude pravděpodobně i nadále brzdit růst [tržeb],“ uvedl Gaertner. „Maloobchodníci zůstávají opatrní s objednávkami, protože protivětry (inflační tlaky, nižší vládní dotace) nadále zatěžují poptávku.“
Gaertner dodal, že severoamerický velkoobchodní trh tvoří více než polovinu tržeb společnosti Under Armour a v roce 2024 očekává pokles růstu tržeb o 2,2 %. Uvedl také, že vysoké zásoby budou tlačit na hrubé marže, zatímco novopečená generální ředitelka Stephanie Linnartzová bude potřebovat více času, aby společnost změnila.
„Chválíme Linnartzovou za to, že rozpoznala problémy a nastínila způsoby nápravy,“ řekl Gaertner. „Věříme však, že změny, o kterých mluvila, včetně zlepšení toku produktů, inovací a segmentace, budou vyžadovat čas, než přinesou ovoce.“
Společnost Under Armour se od začátku roku propadla o více než 27 %.
Akcie společnosti Fisker vzrostly po dodání prvních elektromobilů Ocean do USA Akcie společnosti Fisker jsou v počátku pátečního obchodování mírně vyšší poté, co výrobce elektromobilů oznámil, že v USA dodá první vozy. Fisker dodá 22 vozů SUV Ocean One launch edition ještě dnes v oblasti Los Angeles, kde budou specialisté Fiskeru připravovat zákazníky a před předáním jim umožní prohlídku produktu. Fisker uvádí, že tyto první vozy pro uvedení na trh v USA byly odeslány z továrny společnosti v Rakousku, kterou provozuje smluvní výrobce Magna Steyr, ve zrychleném režimu. Další dodávky do USA budou pokračovat během léta. „Jsme nadšeni, že naši první zákazníci v USA konečně usedají za volant vozu Fisker Ocean,“ uvedl v prohlášení předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fisker Henrik Fisker. „Jsme vděční, že s námi naši zákazníci měli trpělivost, když jsme se na začátku tohoto roku potýkali s delším než očekávaným obdobím certifikace, a jsme rádi, že jejich trpělivost nyní začíná být odměňována.“ Cesta ke schválení modelu Fisker Ocean k prodeji a jeho dodání do USA byla skutečně poněkud trnitá. V květnu letošního roku agentura Bloomberg informovala, že Fisker se potýká se zpožděním dodávek SUV Ocean kvůli problémům s integrací softwaru, přičemž některá vozidla používají „základnější software, který omezuje jejich rychlost“. Společnost Fisker tvrzení o nízké rychlosti popřela a uvedla, že problémy jsou řešeny pomocí aktualizací over-the-air. Vzhledem k tomu jsou páteční dodávky v USA dobrou zprávou pro investory, kteří od začátku roku zaznamenali pokles akcií společnosti Fisker o 27 %. Společnost již dodala vozy v Evropě a od prvního čtvrtletí roku 2024 chce začít dodávat SUV Ocean v Číně. Společnost Fisker během své zprávy o výsledcích za 1. čtvrtletí na začátku května uvedla, že ve 2. čtvrtletí plánuje vyrobit 1 400 až 1 700 vozů, poté očekává „prudký nárůst“ ve 3. čtvrtletí, který nakonec povede k měsíčnímu tempu výroby 6 000 vozů po zbytek roku. Společnost Fisker uvádí, že v roce 2023 předpokládá výrobu 32 000 až 36 000 vozidel v továrně v Rakousku. Co se týče budoucích objednávek, společnost Fisker během své zprávy o výsledcích za 1. čtvrtletí rovněž uvedla, že má dohromady 70 000 rezervací a objednávek na model Ocean a připravované kompaktní elektromobilní SUV PEAR. V současné době začíná v USA cena modelu Fisker Ocean One launch edition na 68 999 dolarech, což je stejná cena jako u modelu, z něhož vychází, Fisker Ocean Extreme. Fisker uvádí, že model Extreme má podle odhadu EPA dojezd 360 mil, což je nejdelší dojezd ze všech nových elektrických SUV ve své třídě. Nejlevnějším modelem Fisker v USA je výbavový stupeň Ocean Sport, jehož cena začíná na 37 499 dolarech. Wells Fargo snižuje rating této akcie sportovních oděvů, uvádí 3 hlavní překážky Wells Fargo snižuje hodnocení akcií Under Armour . Banka v pátek snížila hodnocení akcií této společnosti vyrábějící sportovní oblečení na equal weight z overweight. Snížila také cílovou cenu na 8 USD za akcii z 12 USD, což znamená téměř 9% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru. Analytik Will Gaertner poukázal na tři hlavní překážky, které na Under Armour doléhají: přílišnou expozici vůči severoamerickému velkoobchodu, vysoké nadbytečné zásoby a nového generálního ředitele, který je ve funkci teprve šest měsíců. „Očekáváme, že velkoobchodní kanál v Severní Americe zůstane obtížný přinejmenším do konce roku 23, což bude pravděpodobně i nadále brzdit růst [tržeb],“ uvedl Gaertner. „Maloobchodníci zůstávají opatrní s objednávkami, protože protivětry nadále zatěžují poptávku.“ Gaertner dodal, že severoamerický velkoobchodní trh tvoří více než polovinu tržeb společnosti Under Armour a v roce 2024 očekává pokles růstu tržeb o 2,2 %. Uvedl také, že vysoké zásoby budou tlačit na hrubé marže, zatímco novopečená generální ředitelka Stephanie Linnartzová bude potřebovat více času, aby společnost změnila. „Chválíme Linnartzovou za to, že rozpoznala problémy a nastínila způsoby nápravy,“ řekl Gaertner. „Věříme však, že změny, o kterých mluvila, včetně zlepšení toku produktů, inovací a segmentace, budou vyžadovat čas, než přinesou ovoce.“ Společnost Under Armour se od začátku roku propadla o více než 27 %.