Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nedostatek elektrických dodávek otevírá dveře čínským a dalším výrobcům elektromobilů

Starší automobilky začaly se svými užitkovými elektrickými dodávkami pozdě, což otevřelo dveře dalším výrobcům elektrických užitkových vozidel (ECV), aby se prosadili, jako se to podařilo značce Maxus čínské společnosti SAIC Motor Corp v Evropě.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
13 června, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Fleetoví zákazníci si stěžují, že jednoduše nemohou získat dostatek elektrických dodávek od společností jako Ford Motor (NYSE:F) Co, Stellantis NV značky Peugeot (OTC:PUGOY), Renault (EPA:RENA) nebo Mercedes, a proto hledají alternativy.

Zavedené automobilky se k elektromobilům dostávaly pomalu, což umožnilo společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) Inc předstihnout osobní automobily. U užitkových vozů se však potýkaly také s problémy v dodavatelském řetězci.

Britský startup Packfleet, který se zabývá doručováním zásilek na poslední míli, používá k doručování zásilek v Londýně pro velké i malé firemní zákazníky, kteří chtějí, aby jejich doručování bylo bezemisní.

Packfleet se v roce 2022 rozrostl desetinásobně a generální ředitel Tristan Thomas uvedl, že většinu z 53 vozidel flotily společnosti tvoří dodávky Maxus. V letošním roce chce společnost svůj vozový park zdvojnásobit.

Když společnost koncem roku 2021 hledala první vozy ECV, „většina prodejců se nám v podstatě vysmála“ a většina vozů starších značek byla objednána na 12 měsíců, řekl.

Advertisement

Nedávno se společnosti Packfleet podařilo získat další vozy Peugeot, Ford a Citroen ECV, ale musí postupovat rychle, aby je získala.

„Jakmile přijedou dodávky, obchodníci nám zavolají a my musíme jednat rychle,“ řekl Thomas. „Když to neuděláme, jsou za pár dní pryč.“

Zdroj: Reuters

S přechodem vozových parků na vozidla s nulovými emisemi mají novější značky šanci získat podíl na trhu. Maxus má výhodu, zatímco starší automobilky se snaží elektrifikovat celé modelové řady.

Společnost SAIC uvedla, že v loňském roce prodala v západní Evropě a Skandinávii 18 000 převážně elektrických vozidel značky Maxus, včetně autobusů a pickupů. „Plánujeme další expanzi do oblastí střední Evropy,“ dodala.

Údaje o trhu s elektrickými dodávkami jsou nedostatečné, ale podle statistik, které agentuře Reuters poskytla Mezinárodní rada pro čistou dopravu, měla společnost Maxus v roce 2022 přibližně 6% podíl na evropském trhu s novými ECV, včetně Spojeného království, a prodala téměř 5 000 ECV. Tento celkový počet je vyšší než u společností Ford, Nissan (OTC:NSANY) nebo Fiat a oproti roku 2021 vzrostl o 28 %.

Mezi další společnosti, které chtějí získat podíl, patří značka dodávek Farizon společnosti Geely, která začne dodávat dodávky v Evropě v roce 2024.

Společnost B-ON, která odkoupila značku StreetScooter ECV od společnosti Deutsche Post (OTC:DPSGY), zvyšuje výrobu v Německu a Spojených státech, zatímco americká automobilka General Motors Co (NYSE:GM) vyrábí ve svém závodě v kanadském Ontariu dodávkové vozy BrightDrop.

„Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která by to vyřešila, musíme jen přimět výrobce k tomu, aby to zvládli,“ řekl Tim Albertsen, generální ředitel společnosti ALD, jedné z největších evropských firem zabývajících se leasingem vozidel. „V příštích několika letech nebude dostatečná nabídka vozidel ECV.“

Chcete využít této příležitosti?

EXISTENCIÁLNÍ OTÁZKY

Zdroj: Canoo

Sedm z osmi vozítek ECV britského řetězce supermarketů Asda jsou modely Maxus, další je Ford. Manažer vozového parku Sean Clifton má objednáno dalších 50 dodávek Ford a 20 dodávek Maxus, ale brzy bude potřebovat další, protože Asda elektrifikuje svých 1 300 dodávek.

Clifton chce elektrické dodávky Mercedes s podvozkem, ale podle jeho slov byly původně plánovány na rok 2022, ale přijdou až v roce 2024.

Mluvčí společnosti Mercedes-Benz uvedl, že se automobilka záměrně zaměřila nejprve na vozidla ECV pro dodávku balíků a verze s kabinou na podvozku bude uvedena na trh včas v roce 2024.

Mluvčí italského výrobce nákladních automobilů, dodávek a autobusů Iveco Group uvedl, že v letošním roce by měl vyrobit několik tisíc kusů svého nového modelu eDAILY ECV, a dodal, že výroba dodávek byla postižena nedostatkem komponentů a vysokými náklady na suroviny.

Podle ředitele marketingu užitkových vozů Johna Clewortha se zpoždění konvenčních a elektrických dodávek u Renaultu neliší.

Steven Merkt, vedoucí oddělení dopravních řešení u významného dodavatele TE Connectivity (NYSE:TEL), uvedl, že starší výrobci automobilů dávají přednost velkoobjemovým osobním modelům před dodávkami kvůli omezeným dodávkám baterií pro elektromobily.

„Chevy Silverado, Mercedes EQS, Ford F-150 Lightning jsou pro tyto společnosti existenčními otázkami, dodávky nikoli,“ říká Merkt. „Pokud Ford prohraje tento boj (F-150 Lightning), Ford nebude existovat. Taková je realita.“

Šéf Fordu ve Velké Británii Tim Slatter uvedl, že automobilka podcenila poptávku po svém modelu E Transit a snaží se ji dohnat. Slatter uvedl, že zvýšit výrobu elektrických vozidel v celé modelové řadě je obtížné, a proto například automobilka letos v Evropě přestane vyrábět hatchback Ford Fiesta (NASDAQ:FRGI).

Zdroj: Getty Images

„Je to velká výzva a je třeba učinit několik těžkých rozhodnutí,“ řekl Slatter. „Jinak jste příliš roztažení.“

Ford minulý týden představil novou menší elektrickou dodávku Courier, která má v Evropě získat firemní zákazníky a vyřadit začínající firmy.

Některé elektrické startupy, jako Arrival nebo Canoo, které se v počátcích ukázaly jako slibné, propálily hory peněz a zaostaly.

Společnosti Maxus, Farizon a BrightDrop však mají bohaté sponzory.

Generální ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz uvedl, že rozšiřování výroby je „neuvěřitelně náročný a nákladný proces“, ale s podporou GM je společnost na dobré cestě dosáhnout do roku 2025 roční kapacity 50 000 vozidel.

Po koupi společnosti StreetScooter si společnost B-ON ponechala společnost DHL jako hlavního zákazníka. V loňském roce společnost B-ON vyrobila přibližně 2 500 vozidel ECV a rozšiřuje výrobu v Německu prostřednictvím smluvního výrobce Neapco a v Kalifornii s výrobcem elektromobilů Karma Automotive.

Společnost získává 100 milionů dolarů provozního kapitálu a do dvou až tří let očekává roční kapacitu 60 000 vozů ECV rozdělenou rovnoměrně mezi Evropu a Spojené státy, uvedl generální ředitel Stefan Krause.

„Tento trh bude ještě dlouho řízen nabídkou,“ řekl Krause. „Bude zde velký prostor pro mnoho konkurentů.“

Fleetoví zákazníci si stěžují, že jednoduše nemohou získat dostatek elektrických dodávek od společností jako Ford Motor Co, Stellantis NV značky Peugeot , Renault nebo Mercedes, a proto hledají alternativy.Zavedené automobilky se k elektromobilům dostávaly pomalu, což umožnilo společnosti Tesla Inc předstihnout osobní automobily. U užitkových vozů se však potýkaly také s problémy v dodavatelském řetězci.Britský startup Packfleet, který se zabývá doručováním zásilek na poslední míli, používá k doručování zásilek v Londýně pro velké i malé firemní zákazníky, kteří chtějí, aby jejich doručování bylo bezemisní.Packfleet se v roce 2022 rozrostl desetinásobně a generální ředitel Tristan Thomas uvedl, že většinu z 53 vozidel flotily společnosti tvoří dodávky Maxus. V letošním roce chce společnost svůj vozový park zdvojnásobit.Když společnost koncem roku 2021 hledala první vozy ECV, „většina prodejců se nám v podstatě vysmála“ a většina vozů starších značek byla objednána na 12 měsíců, řekl.Nedávno se společnosti Packfleet podařilo získat další vozy Peugeot, Ford a Citroen ECV, ale musí postupovat rychle, aby je získala.„Jakmile přijedou dodávky, obchodníci nám zavolají a my musíme jednat rychle,“ řekl Thomas. „Když to neuděláme, jsou za pár dní pryč.“S přechodem vozových parků na vozidla s nulovými emisemi mají novější značky šanci získat podíl na trhu. Maxus má výhodu, zatímco starší automobilky se snaží elektrifikovat celé modelové řady.Společnost SAIC uvedla, že v loňském roce prodala v západní Evropě a Skandinávii 18 000 převážně elektrických vozidel značky Maxus, včetně autobusů a pickupů. „Plánujeme další expanzi do oblastí střední Evropy,“ dodala.Údaje o trhu s elektrickými dodávkami jsou nedostatečné, ale podle statistik, které agentuře Reuters poskytla Mezinárodní rada pro čistou dopravu, měla společnost Maxus v roce 2022 přibližně 6% podíl na evropském trhu s novými ECV, včetně Spojeného království, a prodala téměř 5 000 ECV. Tento celkový počet je vyšší než u společností Ford, Nissan nebo Fiat a oproti roku 2021 vzrostl o 28 %.Mezi další společnosti, které chtějí získat podíl, patří značka dodávek Farizon společnosti Geely, která začne dodávat dodávky v Evropě v roce 2024.Společnost B-ON, která odkoupila značku StreetScooter ECV od společnosti Deutsche Post , zvyšuje výrobu v Německu a Spojených státech, zatímco americká automobilka General Motors Co vyrábí ve svém závodě v kanadském Ontariu dodávkové vozy BrightDrop.„Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která by to vyřešila, musíme jen přimět výrobce k tomu, aby to zvládli,“ řekl Tim Albertsen, generální ředitel společnosti ALD, jedné z největších evropských firem zabývajících se leasingem vozidel. „V příštích několika letech nebude dostatečná nabídka vozidel ECV.“Chcete využít této příležitosti?EXISTENCIÁLNÍ OTÁZKYSedm z osmi vozítek ECV britského řetězce supermarketů Asda jsou modely Maxus, další je Ford. Manažer vozového parku Sean Clifton má objednáno dalších 50 dodávek Ford a 20 dodávek Maxus, ale brzy bude potřebovat další, protože Asda elektrifikuje svých 1 300 dodávek.Clifton chce elektrické dodávky Mercedes s podvozkem, ale podle jeho slov byly původně plánovány na rok 2022, ale přijdou až v roce 2024.Mluvčí společnosti Mercedes-Benz uvedl, že se automobilka záměrně zaměřila nejprve na vozidla ECV pro dodávku balíků a verze s kabinou na podvozku bude uvedena na trh včas v roce 2024.Mluvčí italského výrobce nákladních automobilů, dodávek a autobusů Iveco Group uvedl, že v letošním roce by měl vyrobit několik tisíc kusů svého nového modelu eDAILY ECV, a dodal, že výroba dodávek byla postižena nedostatkem komponentů a vysokými náklady na suroviny.Podle ředitele marketingu užitkových vozů Johna Clewortha se zpoždění konvenčních a elektrických dodávek u Renaultu neliší.Steven Merkt, vedoucí oddělení dopravních řešení u významného dodavatele TE Connectivity , uvedl, že starší výrobci automobilů dávají přednost velkoobjemovým osobním modelům před dodávkami kvůli omezeným dodávkám baterií pro elektromobily.„Chevy Silverado, Mercedes EQS, Ford F-150 Lightning jsou pro tyto společnosti existenčními otázkami, dodávky nikoli,“ říká Merkt. „Pokud Ford prohraje tento boj , Ford nebude existovat. Taková je realita.“Šéf Fordu ve Velké Británii Tim Slatter uvedl, že automobilka podcenila poptávku po svém modelu E Transit a snaží se ji dohnat. Slatter uvedl, že zvýšit výrobu elektrických vozidel v celé modelové řadě je obtížné, a proto například automobilka letos v Evropě přestane vyrábět hatchback Ford Fiesta .„Je to velká výzva a je třeba učinit několik těžkých rozhodnutí,“ řekl Slatter. „Jinak jste příliš roztažení.“Ford minulý týden představil novou menší elektrickou dodávku Courier, která má v Evropě získat firemní zákazníky a vyřadit začínající firmy.Některé elektrické startupy, jako Arrival nebo Canoo, které se v počátcích ukázaly jako slibné, propálily hory peněz a zaostaly.Společnosti Maxus, Farizon a BrightDrop však mají bohaté sponzory.Generální ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz uvedl, že rozšiřování výroby je „neuvěřitelně náročný a nákladný proces“, ale s podporou GM je společnost na dobré cestě dosáhnout do roku 2025 roční kapacity 50 000 vozidel.Po koupi společnosti StreetScooter si společnost B-ON ponechala společnost DHL jako hlavního zákazníka. V loňském roce společnost B-ON vyrobila přibližně 2 500 vozidel ECV a rozšiřuje výrobu v Německu prostřednictvím smluvního výrobce Neapco a v Kalifornii s výrobcem elektromobilů Karma Automotive.Společnost získává 100 milionů dolarů provozního kapitálu a do dvou až tří let očekává roční kapacitu 60 000 vozů ECV rozdělenou rovnoměrně mezi Evropu a Spojené státy, uvedl generální ředitel Stefan Krause.„Tento trh bude ještě dlouho řízen nabídkou,“ řekl Krause. „Bude zde velký prostor pro mnoho konkurentů.“
Tagy: elektromobilyevevropa

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Trump hrozí novými cly od srpna, evropské automobilky se ocitají pod tlakem
      2. 28. srpna – General Motors odhalili první automobil na sluneční energii
      3. Elektromobily mění výrobu automobilů a otevírají novou éru montážních linek
      4. Ford investuje 2 miliardy dolarů v rámci snahy o levnější elektromobily
      5. Ford chystá dostupný elektrický pickup a revoluci ve výrobě, akcie prudce rostou
      6. Ford: Silná historie, vysoká dividenda, ale omezený růstový potenciál
      7. Ford čelí tlaku cel a snižuje výhled zisku, sází na elektromobily a ikony značky
      8. Ford láká zákazníky štědrými pobídkami, ne všechny vozy jsou však ve hře
      9. Přes lákavou cenu akcií Ford nenaplňuje očekávání a ztrácí krok s trhem
      10. 19. června – Na scénu přichází legendární Ford Mustang
      Advertisement

      Breaking.

      01:56

      Investoři vsází na kryptoměny: Trh zažívá dynamický růst

      01:51

      Česká ekonomika vzkvétá: HDP roste, nezaměstnanost klesá

      01:42

      Česká ekonomika roste: Investice a inovace vedou cestu vpřed

      01:29

      Globální ekonomika vzkvétá: MMF předpovídá růst a stabilitu

      01:24

      Ekonomické napětí roste: Trhy čekají na klíčové jednání

      01:22

      Inflace dusí českou ekonomiku: Obavy z poklesu kupní síly rostou

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku

      17 září, 2025

      Netflix se znovu dostává do centra pozornosti Wall Street.

      Zdroj: Canva

      Walmart posiluje svou roli lídra v AI, BofA zvyšuje cílovou cenu

      17 září, 2025
      Zdroj: Reuters

      Citi zvyšuje cílovou cenu pro McDonald’s na rekordní úroveň

      17 září, 2025

      Chery Automobile míří na burzu v Hong-Kongu s IPO za 1,2 miliardy USD

      17 září, 2025
      Zdroj: Getty images

      Hershey dostává zvýšení ratingu od Goldman Sachs, investoři zpozorněli

      16 září, 2025

      IPO Radar.

      Chery Automobile Co., Ltd.

      Datum IPO: 25 září, 2025
      Potenciální ocenění: 140 miliard HKD (18 miliard USD).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 klesá, ale zůstává u rekordních úrovní, začíná zasedání Fedu

      16 září, 2025

      Americké akcie vykazují rostoucí pravděpodobnost přehřátí trhu

      15 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      S&P 500 ustupuje z rekordních úrovní, Fed rozhodne o sazbách

      16 září, 2025

      S&P 500 končí níže, snížení sazeb Fedu a výhled splnily očekávání

      17 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.