Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nedostatek elektrických dodávek otevírá dveře čínským a dalším výrobcům elektromobilů

Starší automobilky začaly se svými užitkovými elektrickými dodávkami pozdě, což otevřelo dveře dalším výrobcům elektrických užitkových vozidel (ECV), aby se prosadili, jako se to podařilo značce Maxus čínské společnosti SAIC Motor Corp v Evropě.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
13 června, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Fleetoví zákazníci si stěžují, že jednoduše nemohou získat dostatek elektrických dodávek od společností jako Ford Motor (NYSE:F) Co, Stellantis NV značky Peugeot (OTC:PUGOY), Renault (EPA:RENA) nebo Mercedes, a proto hledají alternativy.

Zavedené automobilky se k elektromobilům dostávaly pomalu, což umožnilo společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) Inc předstihnout osobní automobily. U užitkových vozů se však potýkaly také s problémy v dodavatelském řetězci.

Britský startup Packfleet, který se zabývá doručováním zásilek na poslední míli, používá k doručování zásilek v Londýně pro velké i malé firemní zákazníky, kteří chtějí, aby jejich doručování bylo bezemisní.

Packfleet se v roce 2022 rozrostl desetinásobně a generální ředitel Tristan Thomas uvedl, že většinu z 53 vozidel flotily společnosti tvoří dodávky Maxus. V letošním roce chce společnost svůj vozový park zdvojnásobit.

Když společnost koncem roku 2021 hledala první vozy ECV, „většina prodejců se nám v podstatě vysmála“ a většina vozů starších značek byla objednána na 12 měsíců, řekl.

Advertisement

Nedávno se společnosti Packfleet podařilo získat další vozy Peugeot, Ford a Citroen ECV, ale musí postupovat rychle, aby je získala.

„Jakmile přijedou dodávky, obchodníci nám zavolají a my musíme jednat rychle,“ řekl Thomas. „Když to neuděláme, jsou za pár dní pryč.“

Zdroj: Reuters

S přechodem vozových parků na vozidla s nulovými emisemi mají novější značky šanci získat podíl na trhu. Maxus má výhodu, zatímco starší automobilky se snaží elektrifikovat celé modelové řady.

Společnost SAIC uvedla, že v loňském roce prodala v západní Evropě a Skandinávii 18 000 převážně elektrických vozidel značky Maxus, včetně autobusů a pickupů. „Plánujeme další expanzi do oblastí střední Evropy,“ dodala.

Údaje o trhu s elektrickými dodávkami jsou nedostatečné, ale podle statistik, které agentuře Reuters poskytla Mezinárodní rada pro čistou dopravu, měla společnost Maxus v roce 2022 přibližně 6% podíl na evropském trhu s novými ECV, včetně Spojeného království, a prodala téměř 5 000 ECV. Tento celkový počet je vyšší než u společností Ford, Nissan (OTC:NSANY) nebo Fiat a oproti roku 2021 vzrostl o 28 %.

Mezi další společnosti, které chtějí získat podíl, patří značka dodávek Farizon společnosti Geely, která začne dodávat dodávky v Evropě v roce 2024.

Společnost B-ON, která odkoupila značku StreetScooter ECV od společnosti Deutsche Post (OTC:DPSGY), zvyšuje výrobu v Německu a Spojených státech, zatímco americká automobilka General Motors Co (NYSE:GM) vyrábí ve svém závodě v kanadském Ontariu dodávkové vozy BrightDrop.

„Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která by to vyřešila, musíme jen přimět výrobce k tomu, aby to zvládli,“ řekl Tim Albertsen, generální ředitel společnosti ALD, jedné z největších evropských firem zabývajících se leasingem vozidel. „V příštích několika letech nebude dostatečná nabídka vozidel ECV.“

EXISTENCIÁLNÍ OTÁZKY

Zdroj: Canoo

Sedm z osmi vozítek ECV britského řetězce supermarketů Asda jsou modely Maxus, další je Ford. Manažer vozového parku Sean Clifton má objednáno dalších 50 dodávek Ford a 20 dodávek Maxus, ale brzy bude potřebovat další, protože Asda elektrifikuje svých 1 300 dodávek.

Clifton chce elektrické dodávky Mercedes s podvozkem, ale podle jeho slov byly původně plánovány na rok 2022, ale přijdou až v roce 2024.

Mluvčí společnosti Mercedes-Benz uvedl, že se automobilka záměrně zaměřila nejprve na vozidla ECV pro dodávku balíků a verze s kabinou na podvozku bude uvedena na trh včas v roce 2024.

Mluvčí italského výrobce nákladních automobilů, dodávek a autobusů Iveco Group uvedl, že v letošním roce by měl vyrobit několik tisíc kusů svého nového modelu eDAILY ECV, a dodal, že výroba dodávek byla postižena nedostatkem komponentů a vysokými náklady na suroviny.

Podle ředitele marketingu užitkových vozů Johna Clewortha se zpoždění konvenčních a elektrických dodávek u Renaultu neliší.

Steven Merkt, vedoucí oddělení dopravních řešení u významného dodavatele TE Connectivity (NYSE:TEL), uvedl, že starší výrobci automobilů dávají přednost velkoobjemovým osobním modelům před dodávkami kvůli omezeným dodávkám baterií pro elektromobily.

„Chevy Silverado, Mercedes EQS, Ford F-150 Lightning jsou pro tyto společnosti existenčními otázkami, dodávky nikoli,“ říká Merkt. „Pokud Ford prohraje tento boj (F-150 Lightning), Ford nebude existovat. Taková je realita.“

Šéf Fordu ve Velké Británii Tim Slatter uvedl, že automobilka podcenila poptávku po svém modelu E Transit a snaží se ji dohnat. Slatter uvedl, že zvýšit výrobu elektrických vozidel v celé modelové řadě je obtížné, a proto například automobilka letos v Evropě přestane vyrábět hatchback Ford Fiesta (NASDAQ:FRGI).

Zdroj: Getty Images

„Je to velká výzva a je třeba učinit několik těžkých rozhodnutí,“ řekl Slatter. „Jinak jste příliš roztažení.“

Ford minulý týden představil novou menší elektrickou dodávku Courier, která má v Evropě získat firemní zákazníky a vyřadit začínající firmy.

Některé elektrické startupy, jako Arrival nebo Canoo, které se v počátcích ukázaly jako slibné, propálily hory peněz a zaostaly.

Společnosti Maxus, Farizon a BrightDrop však mají bohaté sponzory.

Generální ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz uvedl, že rozšiřování výroby je „neuvěřitelně náročný a nákladný proces“, ale s podporou GM je společnost na dobré cestě dosáhnout do roku 2025 roční kapacity 50 000 vozidel.

Po koupi společnosti StreetScooter si společnost B-ON ponechala společnost DHL jako hlavního zákazníka. V loňském roce společnost B-ON vyrobila přibližně 2 500 vozidel ECV a rozšiřuje výrobu v Německu prostřednictvím smluvního výrobce Neapco a v Kalifornii s výrobcem elektromobilů Karma Automotive.

Společnost získává 100 milionů dolarů provozního kapitálu a do dvou až tří let očekává roční kapacitu 60 000 vozů ECV rozdělenou rovnoměrně mezi Evropu a Spojené státy, uvedl generální ředitel Stefan Krause.

„Tento trh bude ještě dlouho řízen nabídkou,“ řekl Krause. „Bude zde velký prostor pro mnoho konkurentů.“

Fleetoví zákazníci si stěžují, že jednoduše nemohou získat dostatek elektrických dodávek od společností jako Ford Motor Co, Stellantis NV značky Peugeot , Renault nebo Mercedes, a proto hledají alternativy.Zavedené automobilky se k elektromobilům dostávaly pomalu, což umožnilo společnosti Tesla Inc předstihnout osobní automobily. U užitkových vozů se však potýkaly také s problémy v dodavatelském řetězci.Britský startup Packfleet, který se zabývá doručováním zásilek na poslední míli, používá k doručování zásilek v Londýně pro velké i malé firemní zákazníky, kteří chtějí, aby jejich doručování bylo bezemisní.Packfleet se v roce 2022 rozrostl desetinásobně a generální ředitel Tristan Thomas uvedl, že většinu z 53 vozidel flotily společnosti tvoří dodávky Maxus. V letošním roce chce společnost svůj vozový park zdvojnásobit.Když společnost koncem roku 2021 hledala první vozy ECV, „většina prodejců se nám v podstatě vysmála“ a většina vozů starších značek byla objednána na 12 měsíců, řekl.Nedávno se společnosti Packfleet podařilo získat další vozy Peugeot, Ford a Citroen ECV, ale musí postupovat rychle, aby je získala.„Jakmile přijedou dodávky, obchodníci nám zavolají a my musíme jednat rychle,“ řekl Thomas. „Když to neuděláme, jsou za pár dní pryč.“S přechodem vozových parků na vozidla s nulovými emisemi mají novější značky šanci získat podíl na trhu. Maxus má výhodu, zatímco starší automobilky se snaží elektrifikovat celé modelové řady.Společnost SAIC uvedla, že v loňském roce prodala v západní Evropě a Skandinávii 18 000 převážně elektrických vozidel značky Maxus, včetně autobusů a pickupů. „Plánujeme další expanzi do oblastí střední Evropy,“ dodala.Údaje o trhu s elektrickými dodávkami jsou nedostatečné, ale podle statistik, které agentuře Reuters poskytla Mezinárodní rada pro čistou dopravu, měla společnost Maxus v roce 2022 přibližně 6% podíl na evropském trhu s novými ECV, včetně Spojeného království, a prodala téměř 5 000 ECV. Tento celkový počet je vyšší než u společností Ford, Nissan nebo Fiat a oproti roku 2021 vzrostl o 28 %.Mezi další společnosti, které chtějí získat podíl, patří značka dodávek Farizon společnosti Geely, která začne dodávat dodávky v Evropě v roce 2024.Společnost B-ON, která odkoupila značku StreetScooter ECV od společnosti Deutsche Post , zvyšuje výrobu v Německu a Spojených státech, zatímco americká automobilka General Motors Co vyrábí ve svém závodě v kanadském Ontariu dodávkové vozy BrightDrop.„Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která by to vyřešila, musíme jen přimět výrobce k tomu, aby to zvládli,“ řekl Tim Albertsen, generální ředitel společnosti ALD, jedné z největších evropských firem zabývajících se leasingem vozidel. „V příštích několika letech nebude dostatečná nabídka vozidel ECV.“EXISTENCIÁLNÍ OTÁZKYSedm z osmi vozítek ECV britského řetězce supermarketů Asda jsou modely Maxus, další je Ford. Manažer vozového parku Sean Clifton má objednáno dalších 50 dodávek Ford a 20 dodávek Maxus, ale brzy bude potřebovat další, protože Asda elektrifikuje svých 1 300 dodávek.Clifton chce elektrické dodávky Mercedes s podvozkem, ale podle jeho slov byly původně plánovány na rok 2022, ale přijdou až v roce 2024.Mluvčí společnosti Mercedes-Benz uvedl, že se automobilka záměrně zaměřila nejprve na vozidla ECV pro dodávku balíků a verze s kabinou na podvozku bude uvedena na trh včas v roce 2024.Mluvčí italského výrobce nákladních automobilů, dodávek a autobusů Iveco Group uvedl, že v letošním roce by měl vyrobit několik tisíc kusů svého nového modelu eDAILY ECV, a dodal, že výroba dodávek byla postižena nedostatkem komponentů a vysokými náklady na suroviny.Podle ředitele marketingu užitkových vozů Johna Clewortha se zpoždění konvenčních a elektrických dodávek u Renaultu neliší.Steven Merkt, vedoucí oddělení dopravních řešení u významného dodavatele TE Connectivity , uvedl, že starší výrobci automobilů dávají přednost velkoobjemovým osobním modelům před dodávkami kvůli omezeným dodávkám baterií pro elektromobily.„Chevy Silverado, Mercedes EQS, Ford F-150 Lightning jsou pro tyto společnosti existenčními otázkami, dodávky nikoli,“ říká Merkt. „Pokud Ford prohraje tento boj , Ford nebude existovat. Taková je realita.“Šéf Fordu ve Velké Británii Tim Slatter uvedl, že automobilka podcenila poptávku po svém modelu E Transit a snaží se ji dohnat. Slatter uvedl, že zvýšit výrobu elektrických vozidel v celé modelové řadě je obtížné, a proto například automobilka letos v Evropě přestane vyrábět hatchback Ford Fiesta .„Je to velká výzva a je třeba učinit několik těžkých rozhodnutí,“ řekl Slatter. „Jinak jste příliš roztažení.“Ford minulý týden představil novou menší elektrickou dodávku Courier, která má v Evropě získat firemní zákazníky a vyřadit začínající firmy.Některé elektrické startupy, jako Arrival nebo Canoo, které se v počátcích ukázaly jako slibné, propálily hory peněz a zaostaly.Společnosti Maxus, Farizon a BrightDrop však mají bohaté sponzory.Generální ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz uvedl, že rozšiřování výroby je „neuvěřitelně náročný a nákladný proces“, ale s podporou GM je společnost na dobré cestě dosáhnout do roku 2025 roční kapacity 50 000 vozidel.Po koupi společnosti StreetScooter si společnost B-ON ponechala společnost DHL jako hlavního zákazníka. V loňském roce společnost B-ON vyrobila přibližně 2 500 vozidel ECV a rozšiřuje výrobu v Německu prostřednictvím smluvního výrobce Neapco a v Kalifornii s výrobcem elektromobilů Karma Automotive.Společnost získává 100 milionů dolarů provozního kapitálu a do dvou až tří let očekává roční kapacitu 60 000 vozů ECV rozdělenou rovnoměrně mezi Evropu a Spojené státy, uvedl generální ředitel Stefan Krause.„Tento trh bude ještě dlouho řízen nabídkou,“ řekl Krause. „Bude zde velký prostor pro mnoho konkurentů.“
Tagy: elektromobilyevevropa

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 17. dubna – USA stabilizují bankovní systém, na scénu přichází Ford Mustang
      Advertisement

      Breaking.

      16:48

      Bahrajnská letecká společnost Gulf Air zvažuje nákup až 20 letadel Boeing Dreamliner

      16:36

      Čtvrtletní zisk PNC Financial vzrostl díky vyšším úrokovým výnosům a poplatkům

      16:24

      Akcie společnosti Rigetti Computing stoupají po představení největšího kvantového počítače s více čipy

      16:12

      Jaké budou dopady obnovení dodávek H2O – kdo získá a kdo ztratí?

      16:00

      Zisk Bank of America překonal odhady díky turbulencím na trhu, které podpořily obchodování

      15:48

      Allianz AGI může znovu působit na americkém trhu, uvedl generální ředitel

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: AP
      Akcie

      Meta a AWS spojují síly, aby získaly vývojáře v závodě o rozvoj v AI

      16 července, 2025

      Partnerství s cílem urychlit vývoj aplikací Společnosti Meta (META) a Amazon (AMZN) spojily své síly v rámci nové iniciativy, která...

      Zdroj: MHill Chicago

      Vydavatel učebnic McGraw Hill míří na burzu s cílem získat až 537 milionů dolarů

      15 července, 2025
      Zdroj: NIQ

      NIQ chystá obří IPO za víc než miliardu dolarů. Ocenění míří na 10 miliard!

      15 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Výplaty dividend by letos mohly dosáhnout rekordní výše. Tyto akcie jsou favority

      15 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Jaký dopad má dosažení tržní kapitalizace Nvidie 4 bilionů dolarů na indexy?

      14 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie Rocket Lab lámou rekordy díky důvěře analytiků a ambicím s raketou Neutron

      16 července, 2025

      Akcie společnosti Rocket Lab, amerického hráče v oblasti vesmírných technologií, v úterý dosáhly historického intradenního maxima 45,48 USD – nejvyšší...

      Nejčtenější zprávy.

      Akcie Nvidia rostou po obnovení prodeje H20 v Číně a oznámení nového AI procesoru

      15 července, 2025

      USA hrozí Rusku „přísnými“ cly a sankcemi kvůli válce na Ukrajině

      14 července, 2025

      xAI vydává omluvu za násilné a antisemitské příspěvky platformy Grok

      12 července, 2025

      S&P 500 mírně posiluje poté, co Trump vyjádřil ochotu jednat o clech

      14 července, 2025

      Trumpova cla mění pravidla hry a konec volného obchodu se stává realitou

      12 července, 2025

      S&P 500 klesá pod tíhou inflace a smíšených výsledků amerických bank

      15 července, 2025

      Nvidia se vrací do Číny a akcie letí vzhůru díky novému exportnímu povolení

      16 července, 2025

      Perspektivní akcie na poli AI, které v redakci právě sledujeme

      13 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.