Společnost Nike právě oznámila další čtvrtletí dvouciferného procentuálního růstu tržeb.
Růst nejvyššího obratu společnosti Nike je však zčásti způsoben slevami, které snižují zisky.
Již tak vysoké ocenění drželo akcie po čtvrtletní zprávě pod kontrolou.
V posledních měsících však akcie posílily poté, co se v loňském roce propadly o více než 50 % ze svého maxima. Na investory zapůsobil růst tržeb společnosti Nike v náročném provozním prostředí.
Společnost Nike právě ohlásila další čtvrtletí s lepšími příjmy, než se očekávalo. Tento výsledek však nestačil k tomu, aby akcie společnosti vzrostly. Od zprávy o výsledcích klesly o 5 %.
Představuje tento poslední propad dobrou příležitost k nákupu? Zatímco podnikání společnosti Nike nyní zažívá dynamiku, akcie se staly drahými na základě poměru ceny k zisku. Investoři kladou velký důraz na budoucí růst společnosti Nike, přestože marže společnosti oslabují kvůli vysokým zásobám.
Zdroj: Unsplash
Růst společnosti Nike není tak silný, jak vypadá
Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2023, které skončilo 28. února, zaznamenala společnost Nike meziroční nárůst tržeb o 19 % (bez započtení vlivu měnových kurzů), což je třetí po sobě jdoucí čtvrtletí s dvouciferným růstem nejvyššího příjmu. To je působivý výkon vzhledem k vysoké inflaci, která v posledním roce tlačila na spotřebitelské výdaje. Sportovní oblečení bylo po mnoho let jednou z nejvýkonnějších oblastí maloobchodu a zůstává jí i v současném prostředí.
Společnost Nike připsala své zisky digitální části podnikání, zejména výraznému nárůstu návštěvnosti mobilních aplikací. Nejpůsobivější byl růst velkoobchodního kanálu, který rovněž zůstává klíčovým motorem růstu. Velkoobchodní tržby společnosti Nike (za zboží prodávané spotřebitelům jejími maloobchodními partnery) vzrostly meziročně o 18 %, což naznačuje, že spotřebitelé vyhledávají značku všude, kde ji mohou najít.
Společnost Nike má však jednu slabinu: vysoké zásoby. Náklady na prodej vzrostly meziročně o 21 % – rychleji než růst tržeb – což snížilo hrubou marži o několik procentních bodů na 43,3 %. Vedení společnosti sice uvedlo, že prodej zboží za plné ceny byl silný, ale nižší hrubá marže ukazuje, že část růstu nejvyššího příjmu společnosti byla způsobena slevami.
Zdroj: Unsplash
Vedení společnosti přesouvá nadbytečné zásoby pomocí propagačních prodejů, což je částečně příčinou 10% poklesu zisku na akcii v prvních třech čtvrtletích tohoto fiskálního roku, který skončí v květnu.
Vysoké ocenění drželo akcie pod kontrolou
Kdyby společnost Nike vykazovala lepší zisky, akcie by se možná posunuly výše. Díky slabému růstu zisků však její forwardový poměr ceny k zisku (P/E) ve výši 37 vypadá draze ve srovnání s konkurenční společností Lululemon Athletica, která se obchoduje s forwardovým P/E ve výši 30. Zatímco Nike se potýká s růstem zisku, Lululemon vykázal ve svém posledním čtvrtletí 30% meziroční růst upraveného zisku na akcii.
Je zřejmé, že problém se zásobami společnosti Nike je krátkodobým problémem, který by neměl mít vliv na její dlouhodobý růstový potenciál. Ale jediný způsob, jak ospravedlnit placení vyšší prémie za Nike, je ten, že společnost dokáže udržet vyšší tempo růstu v prostředí po pandemii.
Zdá se, že investice společnosti Nike do digitálního prodeje ji připravují na rychlejší růst. Nedávný dvouciferný procentuální růst tržeb společnosti překonává její desetiletý průměr 7 %.
Den po zveřejnění zprávy za 3. fiskální čtvrtletí zvýšil analytik UBS Jay Sole cílovou cenu pro Nike a ponechal na akciích rating „buy“, a to i přes jejich současné vysoké ocenění. Sole své rozhodnutí zdůvodnil vynikajícím růstem digitálních tržeb společnosti Nike v prostředí, kde se ostatním maloobchodníkům nedaří tak dobře. Růst digitálních tržeb společnosti Nike o 24 % v minulém čtvrtletí byl silnější než 19% růst tržeb v prodejnách provozovaných společností.
Zdroj: Reuters
Při porovnání digitálního růstu společností Nike a Lululemon však stále vítězí druhá jmenovaná. Příjmy společnosti Lululemon z přímého prodeje zákazníkům tvořily v minulém čtvrtletí 52 % jejího podnikání a meziročně vzrostly o 37 %. Akcie společnosti Lululemon nabízejí větší růst za nižší cenu.
Nákup akcií s nižším poměrem kupní síly k ceně, kde trh plně nedoceňuje základní růst společnosti, je způsob, jak najít skvělé investice. V této souvislosti by se investoři měli porozhlédnout, než se spokojí s Nike.
Společnost Nike právě oznámila další čtvrtletí dvouciferného procentuálního růstu tržeb.
Růst nejvyššího obratu společnosti Nike je však zčásti způsoben slevami, které snižují zisky.
Již tak vysoké ocenění drželo akcie po čtvrtletní zprávě pod kontrolou.
V posledních měsících však akcie posílily poté, co se v loňském roce propadly o více než 50 % ze svého maxima. Na investory zapůsobil růst tržeb společnosti Nike v náročném provozním prostředí.Společnost Nike právě ohlásila další čtvrtletí s lepšími příjmy, než se očekávalo. Tento výsledek však nestačil k tomu, aby akcie společnosti vzrostly. Od zprávy o výsledcích klesly o 5 %.Představuje tento poslední propad dobrou příležitost k nákupu? Zatímco podnikání společnosti Nike nyní zažívá dynamiku, akcie se staly drahými na základě poměru ceny k zisku. Investoři kladou velký důraz na budoucí růst společnosti Nike, přestože marže společnosti oslabují kvůli vysokým zásobám.Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2023, které skončilo 28. února, zaznamenala společnost Nike meziroční nárůst tržeb o 19 % , což je třetí po sobě jdoucí čtvrtletí s dvouciferným růstem nejvyššího příjmu. To je působivý výkon vzhledem k vysoké inflaci, která v posledním roce tlačila na spotřebitelské výdaje. Sportovní oblečení bylo po mnoho let jednou z nejvýkonnějších oblastí maloobchodu a zůstává jí i v současném prostředí.Společnost Nike připsala své zisky digitální části podnikání, zejména výraznému nárůstu návštěvnosti mobilních aplikací. Nejpůsobivější byl růst velkoobchodního kanálu, který rovněž zůstává klíčovým motorem růstu. Velkoobchodní tržby společnosti Nike vzrostly meziročně o 18 %, což naznačuje, že spotřebitelé vyhledávají značku všude, kde ji mohou najít.Společnost Nike má však jednu slabinu: vysoké zásoby. Náklady na prodej vzrostly meziročně o 21 % – rychleji než růst tržeb – což snížilo hrubou marži o několik procentních bodů na 43,3 %. Vedení společnosti sice uvedlo, že prodej zboží za plné ceny byl silný, ale nižší hrubá marže ukazuje, že část růstu nejvyššího příjmu společnosti byla způsobena slevami.Vedení společnosti přesouvá nadbytečné zásoby pomocí propagačních prodejů, což je částečně příčinou 10% poklesu zisku na akcii v prvních třech čtvrtletích tohoto fiskálního roku, který skončí v květnu.Kdyby společnost Nike vykazovala lepší zisky, akcie by se možná posunuly výše. Díky slabému růstu zisků však její forwardový poměr ceny k zisku ve výši 37 vypadá draze ve srovnání s konkurenční společností Lululemon Athletica, která se obchoduje s forwardovým P/E ve výši 30. Zatímco Nike se potýká s růstem zisku, Lululemon vykázal ve svém posledním čtvrtletí 30% meziroční růst upraveného zisku na akcii.Je zřejmé, že problém se zásobami společnosti Nike je krátkodobým problémem, který by neměl mít vliv na její dlouhodobý růstový potenciál. Ale jediný způsob, jak ospravedlnit placení vyšší prémie za Nike, je ten, že společnost dokáže udržet vyšší tempo růstu v prostředí po pandemii.Zdá se, že investice společnosti Nike do digitálního prodeje ji připravují na rychlejší růst. Nedávný dvouciferný procentuální růst tržeb společnosti překonává její desetiletý průměr 7 %.Den po zveřejnění zprávy za 3. fiskální čtvrtletí zvýšil analytik UBS Jay Sole cílovou cenu pro Nike a ponechal na akciích rating „buy“, a to i přes jejich současné vysoké ocenění. Sole své rozhodnutí zdůvodnil vynikajícím růstem digitálních tržeb společnosti Nike v prostředí, kde se ostatním maloobchodníkům nedaří tak dobře. Růst digitálních tržeb společnosti Nike o 24 % v minulém čtvrtletí byl silnější než 19% růst tržeb v prodejnách provozovaných společností.Při porovnání digitálního růstu společností Nike a Lululemon však stále vítězí druhá jmenovaná. Příjmy společnosti Lululemon z přímého prodeje zákazníkům tvořily v minulém čtvrtletí 52 % jejího podnikání a meziročně vzrostly o 37 %. Akcie společnosti Lululemon nabízejí větší růst za nižší cenu.Nákup akcií s nižším poměrem kupní síly k ceně, kde trh plně nedoceňuje základní růst společnosti, je způsob, jak najít skvělé investice. V této souvislosti by se investoři měli porozhlédnout, než se spokojí s Nike.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...