Prodejce modrých džínů však zaznamenal světlé body v oblasti prodeje přímo spotřebitelům a na čínském trhu.
Akcie v prodlouženém obchodování klesly o více než 6 %.
Zde je srovnání výsledků společnosti ve druhém fiskálním čtvrtletí s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 4 centy, očištěné, oproti očekávaným 3 centům.
Tržby: 1,34 miliardy USD oproti očekávaným 1,34 miliardy USD
Vykázaná čistá ztráta společnosti za tříměsíční období, které skončilo 28. května, činila 1,6 milionu dolarů, tj. 0 centů na akcii, zatímco o rok dříve činil čistý zisk 49,7 milionu dolarů, tj. 12 centů na akcii. Během čtvrtletí společnost Levi vykázala upravený zisk ve výši 4 centů na akcii.
Tržby klesly na 1,34 miliardy dolarů, což je o 9 % méně než o rok dříve, kdy činily 1,47 miliardy dolarů.
V polovině fiskálního roku společnost Levi snížila svůj celoroční výhled zisku. Nyní očekává upravený zisk na akcii ve výši 1,10 až 1,20 USD oproti předchozímu rozpětí 1,30 až 1,40 USD. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali upravený zisk 1,29 USD na akcii.
Společnost Levi rovněž zpřísnila svůj výhled tržeb na letošní rok. Maloobchodní řetězec nyní očekává růst tržeb v rozmezí 1,5 % až 2,5 % oproti předchozímu rozpětí 1,5 % až 3 %. Analytici podle Refinitivu očekávali růst o 2,6 %.
Nepříznivý výhled byl přičítán řadě faktorů, ale hlavním důvodem bylo očekávané zpomalení velkoobchodních tržeb v USA, které se ve čtvrtletí propadly o 22 %, uvedl pro CNBC Harmit Singh, finanční a růstový ředitel společnosti Levi’s.
Velkoobchodní tržby klesly kvůli zpomalení spotřebitelského růstu, které ovlivnilo maloobchodní odvětví jako celek, a interním problémům ve společnosti Levi, které vedly k tomu, že zboží nebylo na skladě, uvedl generální ředitel Chip Bergh.

Bergh poznamenal, že společnost se potýkala s vysokou úrovní zásob, což způsobilo přetížení jejích distribučních center a ztížilo plnění objednávek pro velkoobchodní partnery.
„Nyní se úroveň našich zásob výrazně zlepšuje, což zlepšuje míru naplnění našich zákazníků, což zlepšuje naši pozici na skladě,“ řekl.
„Nyní jsme již v polovině třetího čtvrtletí, vidíme, že se trendy v oblasti velkoobchodních prodejů v USA zlepšují, což je z velké části způsobeno jednoduše tím, že dnes máme lepší pozici na skladě,“ dodal Bergh.
Společnost rovněž plánuje snížit ceny u zhruba půl tuctu svých cenově citlivějších položek, jako jsou džíny 502 a 512. Tyto kroky sníží její marže v následujících čtvrtletích. Cena džínů klesne ze 79,50 na 69,50 USD, ale stále bude vyšší než jejich cena před pandemií, která činila 59,50 USD, uvedl Bergh.
Uvedl, že společnost zvýšila ceny ve srovnání s konkurencí za hranici, kdy mohla pokračovat v růstu tržního podílu, „takže tímto vrácením 10 USD pouze snižujeme cenový rozdíl oproti konkurenci zpět na historickou úroveň“.
Bergh poznamenal, že snížení cen se projeví pouze v obchodech, kde má Levi velkoobchodní partnerství, jako je například Macy’s, a neprojeví se v jejích vlastních obchodech nebo na mezinárodní úrovni.
Společnost Levi také plánuje vyšší daňovou sazbu ve druhé polovině roku, což je podle ní trend, který přispěl ke snížení výhledu. Efektivní daňová sazba společnosti Levi v tomto čtvrtletí činila 78,4 % ve srovnání s 36,1 % v předchozím období.

„Náš výhled pro americký velkoobchod, i s ohledem na cenové kroky, které podnikáme, a vše ostatní, je opatrný,“ řekl Bergh. „Jen s ohledem na nedávné výsledky a současné makroekonomické překážky a prostě na dynamiku spotřebitelů na tomto trhu.“
Prudký pokles velkoobchodních tržeb sice společnosti Levi krátkodobě škodí, ale přesun prodeje od velkoobchodníků je součástí širší strategie společnosti, řekl Bergh. Tento krok je podobný postupu společnosti Nike.
„Zaměřujeme se na rozvoj našeho podnikání přímo pro spotřebitele, včetně elektronického obchodu, tedy našich vlastních obchodů, našich franšízových partnerských obchodů, které se vlastně celosvětově stáčejí přes velkoobchod, a našeho podnikání v oblasti elektronického obchodu. To je naše strategická priorita,“ řekl Bergh.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky