Akcie Roku se v roce 2023 obchodují o 85 % výše, k čemuž přispělo partnerství se společností Shopify z tohoto týdne.
Letošní rok byl rokem nepravděpodobných lídrů trhu a jedním z největších překvapení je Roku (ROKU). Akcie společnosti, která stojí za nejoblíbenějším operačním systémem pro streamování televizního vysílání v Severní Americe, vzrostly v roce 2023 o 85 %, k čemuž částečně přispěl úterní nárůst o 11 % po oznámení zajímavého partnerství se společností Shopify (SHOP).
Akcie Roku, které letos oslňují investory, jsou také o 85 % níže než akcie, které před dvěma lety dosáhly svého historického maxima. Investice do Roku je ztělesněním vzrušení z vítězství i utrpení z porážky.
Proč se společnost Roku letos téměř zdvojnásobila? Proč se od svého vrcholu před dvěma lety stále propadá? A co je ještě důležitější, je nyní příliš brzy nebo příliš pozdě na nákup akcií Roku? Pojďme stisknout tlačítko play na dálkovém ovladači Roku a ponořme se do všech tří otázek, na které si musí každý investor nebo potenciální investor odpovědět.
Nechybí ani akcie, které v druhé polovině roku 2020 prudce rostly a v roce 2021 pokračovaly v růstu. Obvykle se jedná o společnosti, které byly považovány za beneficienty nového normálu, když udeřila krize COVID-19 a lidé budou trávit spoustu času prací, učením a zábavou doma.
Mnoho z těchto prvních vůdců pandemie se zhroutilo, jakmile bylo jasné, že se situace vrátí do normálu. Na rozdíl od předních hráčů v oblasti telezdravotnictví a videokonferencí, kteří v roce 2023 jednoduše přešlapovali na místě, se Roku posunul výše, protože si investoři uvědomili, že tento byznys stále funguje.
Když trávíme více času mimo domov, neubírá nám to na chuti sledovat televizi. Sledovanost a angažovanost Roku nikdy nebyly vyšší. Rekordních 71,6 milionu aktivních účtů, které Roku v posledním čtvrtletí doslova a do písmene obsluhoval, je o 17 % více než před rokem. Celkový počet streamovaných hodin se za tu dobu zvýšil o 20 %.
Ne všechny zprávy jsou dobré. Čisté příjmy společnosti v posledním čtvrtletí vzrostly jen o 1 %, protože od loňského léta dochází k propadu v oblasti televizní reklamy. Společnost Roku také již pět čtvrtletí po sobě vykazuje ztráty, protože získávání obsahu, zavádění nových produktů a propagační povaha dotování hardwaru s cílem získat nové diváky se podepisují na podnikání. Naštěstí se schodky konečně začínají postupně snižovat a objevují se náznaky, že se trh s televizní reklamou vzpamatovává.
Novinky tohoto týdne ve službě Shopify nemusí nutně pohnout kartami. Na první pohled jsou vzrušující. Společnost Roku spolupracuje s tímto gigantem v oblasti elektronického obchodování a umožňuje divákům nakupovat produkty od obchodníků Shopify pomocí Roku Action Ads. Kdybyste byli zadavatelem reklamy, mohli byste si být jisti, že byste byli ochotni zaplatit více za lead, kdyby spotřebitelé mohli iniciovat nákup vašeho produktu nebo služby přímo ze svého televizoru. Reálná situace je taková, že společnost Roku již dříve oznámila dohody s jednotlivými značkami a službami dodávajícími jídlo. Průměrný příjem na uživatele se tím nijak nezměnil. Shopify rozhazuje mnohem větší síť potenciálních sponzorů, ale je snadné být skeptický, dokud to nepřinese materiální výsledky do pokladny Roku.
Roku je i nadále mou oblíbenou akcií streamovací služby a nemyslím si, že je příliš brzy nebo příliš pozdě na to, abyste si v tomto průkopníkovi v oboru vybudovali pozici. Tržby jsou v posledním čtvrtletí o 29 % vyšší než před dvěma lety, kdy akcie dosáhly více než pětinásobného vrcholu. Možná bylo v akciích na vrcholu příliš mnoho hélia, ale totéž lze říci i o neopodstatněném pesimismu, který akcie koncem loňského roku poslal po spirále dolů. Zdá se, že tato rally má nohy, protože pozitivní titulky a vzestupy začínají dohánět platformu, která je stále populárnější než kdy jindy.
Akcie Roku se v roce 2023 obchodují o 85 % výše, k čemuž přispělo partnerství se společností Shopify z tohoto týdne.
Letošní rok byl rokem nepravděpodobných lídrů trhu a jedním z největších překvapení je Roku . Akcie společnosti, která stojí za nejoblíbenějším operačním systémem pro streamování televizního vysílání v Severní Americe, vzrostly v roce 2023 o 85 %, k čemuž částečně přispěl úterní nárůst o 11 % po oznámení zajímavého partnerství se společností Shopify .
Akcie Roku, které letos oslňují investory, jsou také o 85 % níže než akcie, které před dvěma lety dosáhly svého historického maxima. Investice do Roku je ztělesněním vzrušení z vítězství i utrpení z porážky.
Proč se společnost Roku letos téměř zdvojnásobila? Proč se od svého vrcholu před dvěma lety stále propadá? A co je ještě důležitější, je nyní příliš brzy nebo příliš pozdě na nákup akcií Roku? Pojďme stisknout tlačítko play na dálkovém ovladači Roku a ponořme se do všech tří otázek, na které si musí každý investor nebo potenciální investor odpovědět.
Nechybí ani akcie, které v druhé polovině roku 2020 prudce rostly a v roce 2021 pokračovaly v růstu. Obvykle se jedná o společnosti, které byly považovány za beneficienty nového normálu, když udeřila krize COVID-19 a lidé budou trávit spoustu času prací, učením a zábavou doma.
Mnoho z těchto prvních vůdců pandemie se zhroutilo, jakmile bylo jasné, že se situace vrátí do normálu. Na rozdíl od předních hráčů v oblasti telezdravotnictví a videokonferencí, kteří v roce 2023 jednoduše přešlapovali na místě, se Roku posunul výše, protože si investoři uvědomili, že tento byznys stále funguje.
Když trávíme více času mimo domov, neubírá nám to na chuti sledovat televizi. Sledovanost a angažovanost Roku nikdy nebyly vyšší. Rekordních 71,6 milionu aktivních účtů, které Roku v posledním čtvrtletí doslova a do písmene obsluhoval, je o 17 % více než před rokem. Celkový počet streamovaných hodin se za tu dobu zvýšil o 20 %.
Ne všechny zprávy jsou dobré. Čisté příjmy společnosti v posledním čtvrtletí vzrostly jen o 1 %, protože od loňského léta dochází k propadu v oblasti televizní reklamy. Společnost Roku také již pět čtvrtletí po sobě vykazuje ztráty, protože získávání obsahu, zavádění nových produktů a propagační povaha dotování hardwaru s cílem získat nové diváky se podepisují na podnikání. Naštěstí se schodky konečně začínají postupně snižovat a objevují se náznaky, že se trh s televizní reklamou vzpamatovává.
Novinky tohoto týdne ve službě Shopify nemusí nutně pohnout kartami. Na první pohled jsou vzrušující. Společnost Roku spolupracuje s tímto gigantem v oblasti elektronického obchodování a umožňuje divákům nakupovat produkty od obchodníků Shopify pomocí Roku Action Ads. Kdybyste byli zadavatelem reklamy, mohli byste si být jisti, že byste byli ochotni zaplatit více za lead, kdyby spotřebitelé mohli iniciovat nákup vašeho produktu nebo služby přímo ze svého televizoru. Reálná situace je taková, že společnost Roku již dříve oznámila dohody s jednotlivými značkami a službami dodávajícími jídlo. Průměrný příjem na uživatele se tím nijak nezměnil. Shopify rozhazuje mnohem větší síť potenciálních sponzorů, ale je snadné být skeptický, dokud to nepřinese materiální výsledky do pokladny Roku.
Roku je i nadále mou oblíbenou akcií streamovací služby a nemyslím si, že je příliš brzy nebo příliš pozdě na to, abyste si v tomto průkopníkovi v oboru vybudovali pozici. Tržby jsou v posledním čtvrtletí o 29 % vyšší než před dvěma lety, kdy akcie dosáhly více než pětinásobného vrcholu. Možná bylo v akciích na vrcholu příliš mnoho hélia, ale totéž lze říci i o neopodstatněném pesimismu, který akcie koncem loňského roku poslal po spirále dolů. Zdá se, že tato rally má nohy, protože pozitivní titulky a vzestupy začínají dohánět platformu, která je stále populárnější než kdy jindy.