Podle analytiků je aplikace Threads od Mety skutečnou hrozbou pro Twitter
Podle analytiků a odborníků z oboru by se aplikace Threads od společnosti Meta Platforms mohla rychle stát velkou hrozbou pro Twitter vlastněný Elonem Muskem, a to díky snadnému přístupu k miliardám uživatelů Instagramu, podobnému rozhraní jako má její konkurent a reklamní síle tohoto giganta v oblasti sociálních médií.
Aplikace Threads, označovaná za „zabijáka Twitteru“, zaznamenala během prvních sedmi hodin po svém spuštění 10 milionů registrací a připojily se k ní celebrity od Kim Kardashian po Gordona Ramsayho.
Akcie Meta Platforms (META) ve čtvrtek v předobchodní fázi vzrostly o 1 % poté, co v předchozí seanci před uvedením Threads na trh uzavřely o 3 % výše.
„Ať už to bylo plánované, nebo ne, Meta vydala Threads v ideální čas, aby měla šanci bojovat o pozici na Twitteru,“ uvedl Niklas Myhr, profesor marketingu na Chapmanově univerzitě, s odkazem na zmatky na Twitteru poté, co omezil počet tweetů, které mohou uživatelé vidět.
„Služba Threads bude mít dobře našlápnuto, protože je postavena na platformě Instagram s masivní uživatelskou základnou, a pokud si ji uživatelé osvojí, inzerenti ji budou těsně následovat.“
Threads je sice samostatná aplikace, ale uživatelé se do ní mohou přihlásit pomocí svých přihlašovacích údajů z Instagramu, což z ní dělá snadný doplněk pro více než 2 miliardy aktivních uživatelů Instagramu měsíčně.
Pro srovnání, Twitter měl v květnu 2022 229 milionů měsíčně aktivních uživatelů, jak vyplývá z prohlášení učiněného před Muskovým odkupem platformy sociálních médií.
Mastodon, další aplikace podobná Twitteru, má podle webových stránek společnosti 1,7 milionu měsíčně aktivních uživatelů.
Zdroj: Getty Images
Někteří analytici uvedli, že aplikace Threads připomíná úspěch společnosti Meta při integraci klíčových funkcí platforem, jako jsou Snapchat a TikTok v případě aplikací Instagram Stories, respektive Reels.
Nejméně čtyři makléřské společnosti zvýšily cílovou cenu akcií společnosti Meta, jejíž hodnota se letos již zdvojnásobila.
„Není pochyb o tom, že se objeví hrboly na cestě, ale vlákna by mohla poskytnout podporu ceně akcií společnosti Meta, pokud se ukáže, že je úspěšná, jak naznačuje obrovský počet prvních registrací,“ uvedla Victoria Scholarová, vedoucí investičního oddělení společnosti Interactive Investor.
Aplikace Threads, která je k dispozici ve více než 100 zemích, se stala nejlepší bezplatnou aplikací v americkém App Store společnosti Apple, zatímco Twitter se umístil na 26. místě.
Threads patřil také mezi trendová témata na Twitteru, kde mnoho uživatelů sdílelo odkazy na své profily v konkurenční aplikaci a memy, včetně generálního ředitele Meta Marka Zuckerberga, který ve středu poprvé od roku 2012 publikoval na Twitteru.
Spuštění služby bylo zjevně prvním pokusem, protože postrádala zvonky a píšťalky Twitteru.
Threads nemá funkce hashtagů a vyhledávání podle klíčových slov, což znamená, že uživatelé nemohou sledovat události v reálném čase jako na Twitteru. Zatím nemá funkci přímého zasílání zpráv a chybí také verze pro stolní počítače, na kterou se někteří uživatelé, například obchodní organizace, spoléhají.
Zdroj: AP Photo
Někteří uživatelé včetně populárního technologického recenzenta Marquese Brownleeho také psali o potřebě kanálu, který se skládá pouze z lidí, které člověk sleduje. Uživatelé mají v současné době nad hlavním kanálem jen malou kontrolu.
Celkově však analytici jásali nad tím, co podle nich představuje silného konkurenta Twitteru, který je od loňské akvizice za 44 miliard dolarů otřesen náhlými rozhodnutími Muska.
„Měla by existovat aplikace pro veřejné konverzace s více než 1 miliardou lidí. Twitter k tomu měl příležitost, ale nezvládl to. Doufejme, že se nám to podaří,“ uvedl Zuckerberg na Threads.
Aplikace Threads, označovaná za „zabijáka Twitteru“, zaznamenala během prvních sedmi hodin po svém spuštění 10 milionů registrací a připojily se k ní celebrity od Kim Kardashian po Gordona Ramsayho.Akcie Meta Platforms ve čtvrtek v předobchodní fázi vzrostly o 1 % poté, co v předchozí seanci před uvedením Threads na trh uzavřely o 3 % výše.„Ať už to bylo plánované, nebo ne, Meta vydala Threads v ideální čas, aby měla šanci bojovat o pozici na Twitteru,“ uvedl Niklas Myhr, profesor marketingu na Chapmanově univerzitě, s odkazem na zmatky na Twitteru poté, co omezil počet tweetů, které mohou uživatelé vidět.„Služba Threads bude mít dobře našlápnuto, protože je postavena na platformě Instagram s masivní uživatelskou základnou, a pokud si ji uživatelé osvojí, inzerenti ji budou těsně následovat.“Threads je sice samostatná aplikace, ale uživatelé se do ní mohou přihlásit pomocí svých přihlašovacích údajů z Instagramu, což z ní dělá snadný doplněk pro více než 2 miliardy aktivních uživatelů Instagramu měsíčně.Pro srovnání, Twitter měl v květnu 2022 229 milionů měsíčně aktivních uživatelů, jak vyplývá z prohlášení učiněného před Muskovým odkupem platformy sociálních médií.Mastodon, další aplikace podobná Twitteru, má podle webových stránek společnosti 1,7 milionu měsíčně aktivních uživatelů.Někteří analytici uvedli, že aplikace Threads připomíná úspěch společnosti Meta při integraci klíčových funkcí platforem, jako jsou Snapchat a TikTok v případě aplikací Instagram Stories, respektive Reels.Nejméně čtyři makléřské společnosti zvýšily cílovou cenu akcií společnosti Meta, jejíž hodnota se letos již zdvojnásobila.„Není pochyb o tom, že se objeví hrboly na cestě, ale vlákna by mohla poskytnout podporu ceně akcií společnosti Meta, pokud se ukáže, že je úspěšná, jak naznačuje obrovský počet prvních registrací,“ uvedla Victoria Scholarová, vedoucí investičního oddělení společnosti Interactive Investor.Aplikace Threads, která je k dispozici ve více než 100 zemích, se stala nejlepší bezplatnou aplikací v americkém App Store společnosti Apple, zatímco Twitter se umístil na 26. místě.Threads patřil také mezi trendová témata na Twitteru, kde mnoho uživatelů sdílelo odkazy na své profily v konkurenční aplikaci a memy, včetně generálního ředitele Meta Marka Zuckerberga, který ve středu poprvé od roku 2012 publikoval na Twitteru.Spuštění služby bylo zjevně prvním pokusem, protože postrádala zvonky a píšťalky Twitteru.Threads nemá funkce hashtagů a vyhledávání podle klíčových slov, což znamená, že uživatelé nemohou sledovat události v reálném čase jako na Twitteru. Zatím nemá funkci přímého zasílání zpráv a chybí také verze pro stolní počítače, na kterou se někteří uživatelé, například obchodní organizace, spoléhají.Někteří uživatelé včetně populárního technologického recenzenta Marquese Brownleeho také psali o potřebě kanálu, který se skládá pouze z lidí, které člověk sleduje. Uživatelé mají v současné době nad hlavním kanálem jen malou kontrolu.Celkově však analytici jásali nad tím, co podle nich představuje silného konkurenta Twitteru, který je od loňské akvizice za 44 miliard dolarů otřesen náhlými rozhodnutími Muska.„Měla by existovat aplikace pro veřejné konverzace s více než 1 miliardou lidí. Twitter k tomu měl příležitost, ale nezvládl to. Doufejme, že se nám to podaří,“ uvedl Zuckerberg na Threads.