Společnost Nike (NKE) v loňském roce nezaznamenala žádný trhák. Přední výrobce sportovního vybavení zaznamenal propad svých akcií o téměř 30 %. Můžeme za tento výkon vinit medvědí trh? Možná trochu ano. Je pravda, že někteří investoři se vyhýbali akciím spojeným se spotřebitelskými výdaji.
Ale hlavním důvodem poklesu Nike bylo to, že ekonomické faktory poškozovaly zisky. Rostoucí inflace, problémy dodavatelského řetězce a negativní směnné relace představovaly v roce 2022 protivítr. Nyní je hlavní otázkou: Zotaví se společnost Nike v roce 2023? Nebo máme očekávat, že tato ztrátová série bude pokračovat? Pojďme to zjistit.
Co se v loňském roce pokazilo
Nejprve si řekněme, co se společnosti Nike v loňském roce nepovedlo. Vyšší inflace znamenala, že společnost Nike loni platila více za většinu svých činností, jako je provoz obchodů a přeprava zboží.
Zdroj: Reuters
A když už mluvíme o dopravě, problémy v dodavatelském řetězci znamenaly, že některé zásoby dorazily později, než se očekávalo, zatímco jiné zboží dorazilo dříve, než se plánovalo. V důsledku toho se společnost Nike potýkala se zásobami a v určitém okamžiku se ocitla na neobvykle vysoké úrovni. To znamenalo, že společnost musela slevit zboží, aby uvolnila místo pro novější sezónní položky.
Zároveň silný dolar vůči ostatním měnám poškodil hodnotu prodejů realizovaných na mezinárodní úrovni.
Všechny tyto problémy v loňském roce snížily marže společnosti Nike a zatížily celkový růst zisku. A jak již bylo zmíněno výše, investoři nebyli příliš připraveni přidat se k týmu Nike.
Situace se však možná mění. V poslední zprávě o výsledcích společnosti Nike – za druhé čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu – společnost uvedla některé pozitivní trendy. Za prvé, Nike uvedla, že vrchol zásob již pominul. Celkový počet kusů zásob klesl v nízkých dvouciferných číslech. A firma upravila nákupy zboží pro druhou polovinu roku, aby zajistila zdravou úroveň zásob.
Ačkoli společnost Nike musela v poslední době některé položky snížit, aby snížila zásoby, zaznamenala také posílení nákupů za plné ceny. A společnost Nike dokonce těžila ze „strategického zvýšení cen“ u některých inovativních výrobků obuvi. To pomohlo omezit pokles hrubé marže během čtvrtletí.
Věrnost fanoušků
A konečně, věrnost fanoušků společnosti Nike zvýšila její zisky v posledním čtvrtletí a měla by vést k růstu v průběhu času. Druhé čtvrtletí bylo z hlediska poptávky členů nejsilnější v historii. To je důležité, protože členové věrnostního programu společnosti Nike představují přibližně polovinu poptávky zaznamenané v jejích prodejnách. A společnost Nike si všimla, že počet členů, kteří více utrácejí a častěji nakupují, roste ve vysokých dvouciferných číslech.
Zdroj: Getty Images
Síla značky Nike není nová, je oblíbená po celém světě již řadu let. Ale snaha společnosti Nike posílit v poslední době svou digitální přítomnost a zavést ve své aplikaci události, jako jsou dropy tenisek, posunula situaci na jinou úroveň. A společnost z toho bude pravděpodobně dále těžit, jakmile se proti větru, jako je rostoucí inflace.
A jak již bylo zmíněno, společnost Nike dosáhla pokroku při řešení dnešních problémů. Samozřejmě hodně záleží na tom, co se stane s celkovou ekonomikou. Pokud bude například inflace nadále stoupat, mohlo by to podnik nadále zatěžovat.
Načasování zotavení společnosti Nike nelze předpovědět. Společnost se však vydává správným směrem a má sílu na to, aby dnešní problematickou dobu zvládla. Podnik již vykazuje známky zlepšení. A dnes se akcie obchodují za velmi rozumnou cenu: 35násobek klouzavého dvanáctiměsíčního zisku. To je příznivé ve srovnání s více než 60 v předtandemových dnech.
To vše znamená, že ať už se Nike zotaví letos nebo později, stále se jedná o skvělou dlouhodobou akcii. A při dnešní ceně je nyní ideální okamžik, kdy se do tohoto minulého i budoucího vítěze dostat.
O společnosti
Nike, Inc. je nadnárodní korporace, která se zabývá návrhem, vývojem, celosvětovým marketingem a prodejem obuvi, oblečení, vybavení, doplňků a služeb. Společnost sídlí poblíž města Beaverton ve státě Oregon v metropolitní oblasti Portland. Je jedním z největších světových dodavatelů sportovní obuvi a oblečení a významným výrobcem sportovního vybavení, jejíž tržby ve fiskálním roce 2012 přesáhly 24,1 miliardy USD.
Nike je jednou z nejznámějších značek na světě, známá svým sloganem „Just Do It“ (Prostě to udělej) a ikonickým logem swoosh. Společnost sponzoruje mnoho významných sportovců a sportovních týmů po celém světě s cílem propagovat své výrobky a upevnit svou značku. Výrobky Nike jsou určeny pro širokou škálu sportovních a fitness aktivit, včetně běhu, basketbalu, fotbalu a dalších.
Kromě sportovního vybavení je společnost Nike známá také svými inovativními návrhy a špičkovými technologiemi. Společnost například vyvinula řadu patentovaných technologií, jako je Nike Air, která zajišťuje odpružení podrážek bot. Nike nabízí také řadu lifestylového a běžného oblečení a také výrobky pro děti a batolata.
Společnost Nike se dlouhodobě věnuje iniciativám v oblasti společenské odpovědnosti a udržitelnosti. Společnost si stanovila cíle snižovat svůj dopad na životní prostředí, zlepšovat pracovní podmínky ve svých továrnách a podporovat komunity, v nichž působí. Společnost Nike rovněž zavedla programy na podporu rozmanitosti a inkluze svých zaměstnanců a v rámci svých reklamních a marketingových aktivit.
Celkově je společnost Nike celosvětovým lídrem v oblasti sportovního vybavení a oblečení, který je známý svými vysoce kvalitními výrobky, inovativním designem a silnou image značky. Společnost má věrné zákazníky a pověst výrobce kvalitních výrobků, které jsou navrženy tak, aby splňovaly potřeby sportovců a milovníků fitness.
Společnost Nike v loňském roce nezaznamenala žádný trhák. Přední výrobce sportovního vybavení zaznamenal propad svých akcií o téměř 30 %. Můžeme za tento výkon vinit medvědí trh? Možná trochu ano. Je pravda, že někteří investoři se vyhýbali akciím spojeným se spotřebitelskými výdaji.Ale hlavním důvodem poklesu Nike bylo to, že ekonomické faktory poškozovaly zisky. Rostoucí inflace, problémy dodavatelského řetězce a negativní směnné relace představovaly v roce 2022 protivítr. Nyní je hlavní otázkou: Zotaví se společnost Nike v roce 2023? Nebo máme očekávat, že tato ztrátová série bude pokračovat? Pojďme to zjistit.Nejprve si řekněme, co se společnosti Nike v loňském roce nepovedlo. Vyšší inflace znamenala, že společnost Nike loni platila více za většinu svých činností, jako je provoz obchodů a přeprava zboží.A když už mluvíme o dopravě, problémy v dodavatelském řetězci znamenaly, že některé zásoby dorazily později, než se očekávalo, zatímco jiné zboží dorazilo dříve, než se plánovalo. V důsledku toho se společnost Nike potýkala se zásobami a v určitém okamžiku se ocitla na neobvykle vysoké úrovni. To znamenalo, že společnost musela slevit zboží, aby uvolnila místo pro novější sezónní položky.Zároveň silný dolar vůči ostatním měnám poškodil hodnotu prodejů realizovaných na mezinárodní úrovni.Všechny tyto problémy v loňském roce snížily marže společnosti Nike a zatížily celkový růst zisku. A jak již bylo zmíněno výše, investoři nebyli příliš připraveni přidat se k týmu Nike.Situace se však možná mění. V poslední zprávě o výsledcích společnosti Nike – za druhé čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu – společnost uvedla některé pozitivní trendy. Za prvé, Nike uvedla, že vrchol zásob již pominul. Celkový počet kusů zásob klesl v nízkých dvouciferných číslech. A firma upravila nákupy zboží pro druhou polovinu roku, aby zajistila zdravou úroveň zásob.Ačkoli společnost Nike musela v poslední době některé položky snížit, aby snížila zásoby, zaznamenala také posílení nákupů za plné ceny. A společnost Nike dokonce těžila ze „strategického zvýšení cen“ u některých inovativních výrobků obuvi. To pomohlo omezit pokles hrubé marže během čtvrtletí.A konečně, věrnost fanoušků společnosti Nike zvýšila její zisky v posledním čtvrtletí a měla by vést k růstu v průběhu času. Druhé čtvrtletí bylo z hlediska poptávky členů nejsilnější v historii. To je důležité, protože členové věrnostního programu společnosti Nike představují přibližně polovinu poptávky zaznamenané v jejích prodejnách. A společnost Nike si všimla, že počet členů, kteří více utrácejí a častěji nakupují, roste ve vysokých dvouciferných číslech.Síla značky Nike není nová, je oblíbená po celém světě již řadu let. Ale snaha společnosti Nike posílit v poslední době svou digitální přítomnost a zavést ve své aplikaci události, jako jsou dropy tenisek, posunula situaci na jinou úroveň. A společnost z toho bude pravděpodobně dále těžit, jakmile se proti větru, jako je rostoucí inflace.A jak již bylo zmíněno, společnost Nike dosáhla pokroku při řešení dnešních problémů. Samozřejmě hodně záleží na tom, co se stane s celkovou ekonomikou. Pokud bude například inflace nadále stoupat, mohlo by to podnik nadále zatěžovat.Načasování zotavení společnosti Nike nelze předpovědět. Společnost se však vydává správným směrem a má sílu na to, aby dnešní problematickou dobu zvládla. Podnik již vykazuje známky zlepšení. A dnes se akcie obchodují za velmi rozumnou cenu: 35násobek klouzavého dvanáctiměsíčního zisku. To je příznivé ve srovnání s více než 60 v předtandemových dnech.To vše znamená, že ať už se Nike zotaví letos nebo později, stále se jedná o skvělou dlouhodobou akcii. A při dnešní ceně je nyní ideální okamžik, kdy se do tohoto minulého i budoucího vítěze dostat.Nike, Inc. je nadnárodní korporace, která se zabývá návrhem, vývojem, celosvětovým marketingem a prodejem obuvi, oblečení, vybavení, doplňků a služeb. Společnost sídlí poblíž města Beaverton ve státě Oregon v metropolitní oblasti Portland. Je jedním z největších světových dodavatelů sportovní obuvi a oblečení a významným výrobcem sportovního vybavení, jejíž tržby ve fiskálním roce 2012 přesáhly 24,1 miliardy USD.Nike je jednou z nejznámějších značek na světě, známá svým sloganem „Just Do It“ a ikonickým logem swoosh. Společnost sponzoruje mnoho významných sportovců a sportovních týmů po celém světě s cílem propagovat své výrobky a upevnit svou značku. Výrobky Nike jsou určeny pro širokou škálu sportovních a fitness aktivit, včetně běhu, basketbalu, fotbalu a dalších.Kromě sportovního vybavení je společnost Nike známá také svými inovativními návrhy a špičkovými technologiemi. Společnost například vyvinula řadu patentovaných technologií, jako je Nike Air, která zajišťuje odpružení podrážek bot. Nike nabízí také řadu lifestylového a běžného oblečení a také výrobky pro děti a batolata.Společnost Nike se dlouhodobě věnuje iniciativám v oblasti společenské odpovědnosti a udržitelnosti. Společnost si stanovila cíle snižovat svůj dopad na životní prostředí, zlepšovat pracovní podmínky ve svých továrnách a podporovat komunity, v nichž působí. Společnost Nike rovněž zavedla programy na podporu rozmanitosti a inkluze svých zaměstnanců a v rámci svých reklamních a marketingových aktivit.Celkově je společnost Nike celosvětovým lídrem v oblasti sportovního vybavení a oblečení, který je známý svými vysoce kvalitními výrobky, inovativním designem a silnou image značky. Společnost má věrné zákazníky a pověst výrobce kvalitních výrobků, které jsou navrženy tak, aby splňovaly potřeby sportovců a milovníků fitness.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...