Společnost Foot Locker (FL) ve středu oznámila další čtvrtletí poklesu tržeb a podruhé v tomto roce snížila svůj výhled, protože spotřebitelé, kteří jsou unaveni inflací, si dvakrát rozmyslí, než utratí za obuv a oblečení.
Upravený zisk giganta v oblasti tenisek za druhé fiskální čtvrtletí byl v souladu s očekáváním Wall Street, ale nedosáhl na odhady analytiků ohledně tržeb a zaznamenal další čtvrtletí nižší marže kvůli propagačním akcím a vyššímu poklesu.
Akcie společnosti se v předobchodní fázi propadly o 30 %.
Zde je srovnání výsledků společnosti Foot Locker za tříměsíční období, které skončilo 29. července, s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 4 centy po úpravě oproti očekávaným 4 centům. Tržby: 1,86 miliardy USD oproti očekávaným 1,88 miliardy USD
Společnost se přehoupla do ztráty 5 milionů dolarů, tj. 5 centů na akcii, ve srovnání se ziskem 94 milionů dolarů, tj. 99 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí jednorázových položek společnost vykázala zisk 4 centy na akcii.
Tržby klesly na 1,86 miliardy dolarů, což je o 9,9 % méně než před rokem, kdy činily 2,07 miliardy dolarů.
Toto neutěšené čtvrtletí přimělo společnost Foot Locker opět snížit svůj odhad – pouhých pět měsíců po jeho představení. Společnost také pozastavila vyplácení čtvrtletní peněžní dividendy nad rámec nedávno schválené říjnové výplaty představenstvem ve výši 40 centů na akcii.
Prodejce sportovního oblečení nyní očekává, že tržby za celý rok klesnou o 8 až 9 %, zatímco dříve zveřejněná prognóza hovořila o poklesu o 6,5 až 8 %. Předpokládá pokles tržeb ve stejných prodejnách o 9 % až 10 % oproti předchozímu výhledu poklesu o 7,5 % až 9 %.
Společnost snížila svůj výhled upraveného zisku na 1,30 až 1,50 USD na akcii z původních 2,00 až 2,25 USD na akcii.
„V červenci jsme skutečně zaznamenali zmírnění trendů a upravujeme náš výhled na rok 2023 tak, aby nám umožnil co nejlépe konkurovat spotřebitelům citlivým na cenu a zároveň se stále opírat o strategické investice, které jsou základem našeho plánu Lace Up,“ uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka Mary Dillonová.
V posledních dvou čtvrtletích byla společnost Foot Locker nucena spoléhat se na propagační akce, aby zvýšila tržby, protože její hlavní zákazník, který má nižší až střední příjmy, snížil výdaje za diskrétní zboží, jako jsou boty a oblečení.
Tyto výrazné slevy se podepsaly na maržích společnosti Foot Locker, které ve srovnání s předchozím rokem klesly o 4,6 procentního bodu.
Podle společnosti Foot Locker se na ziscích projevily také úbytky, což je termín z oblasti maloobchodu, který označuje ztráty zboží způsobené krádeží, poškozením nebo jinými způsoby. Společnost nezveřejnila, o kolik se snížily její marže v porovnání s propagačními akcemi.
Srovnatelné tržby v obchodech se během čtvrtletí snížily o 9,4 %, což maloobchodník přičítá „pokračujícímu útlumů spotřebitelů“ a změnám v sortimentu prodejců. Není jasné, kteří prodejci nebo značky sportovního oblečení se mění. Společnost Foot Locker se však snaží snížit svou závislost na společnosti Nike a vyvážit svůj mix dodavatelů.
Společnost Nike, která byla dlouho největším tahounem prodeje Foot Locker, se nachází uprostřed vlastní změny strategie směrem k modelu přímého prodeje spotřebitelům a již několik let se stahuje od velkoobchodníků.
Zásoby společnosti Foot Locker jsou stále vysoké – meziročně vzrostly o 11 % na 1,8 miliardy USD -, ale jejich úroveň se ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2023 postupně zlepšila, uvedla společnost.
Společnost Foot Locker ve středu oznámila další čtvrtletí poklesu tržeb a podruhé v tomto roce snížila svůj výhled, protože spotřebitelé, kteří jsou unaveni inflací, si dvakrát rozmyslí, než utratí za obuv a oblečení. Upravený zisk giganta v oblasti tenisek za druhé fiskální čtvrtletí byl v souladu s očekáváním Wall Street, ale nedosáhl na odhady analytiků ohledně tržeb a zaznamenal další čtvrtletí nižší marže kvůli propagačním akcím a vyššímu poklesu. Akcie společnosti se v předobchodní fázi propadly o 30 %. Zde je srovnání výsledků společnosti Foot Locker za tříměsíční období, které skončilo 29. července, s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv: Zisk na akcii: 4 centy po úpravě oproti očekávaným 4 centům.Tržby: 1,86 miliardy USD oproti očekávaným 1,88 miliardy USD Společnost se přehoupla do ztráty 5 milionů dolarů, tj. 5 centů na akcii, ve srovnání se ziskem 94 milionů dolarů, tj. 99 centů na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí jednorázových položek společnost vykázala zisk 4 centy na akcii. Tržby klesly na 1,86 miliardy dolarů, což je o 9,9 % méně než před rokem, kdy činily 2,07 miliardy dolarů. Toto neutěšené čtvrtletí přimělo společnost Foot Locker opět snížit svůj odhad – pouhých pět měsíců po jeho představení. Společnost také pozastavila vyplácení čtvrtletní peněžní dividendy nad rámec nedávno schválené říjnové výplaty představenstvem ve výši 40 centů na akcii. Prodejce sportovního oblečení nyní očekává, že tržby za celý rok klesnou o 8 až 9 %, zatímco dříve zveřejněná prognóza hovořila o poklesu o 6,5 až 8 %. Předpokládá pokles tržeb ve stejných prodejnách o 9 % až 10 % oproti předchozímu výhledu poklesu o 7,5 % až 9 %. Společnost snížila svůj výhled upraveného zisku na 1,30 až 1,50 USD na akcii z původních 2,00 až 2,25 USD na akcii. „V červenci jsme skutečně zaznamenali zmírnění trendů a upravujeme náš výhled na rok 2023 tak, aby nám umožnil co nejlépe konkurovat spotřebitelům citlivým na cenu a zároveň se stále opírat o strategické investice, které jsou základem našeho plánu Lace Up,“ uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka Mary Dillonová. V posledních dvou čtvrtletích byla společnost Foot Locker nucena spoléhat se na propagační akce, aby zvýšila tržby, protože její hlavní zákazník, který má nižší až střední příjmy, snížil výdaje za diskrétní zboží, jako jsou boty a oblečení. Tyto výrazné slevy se podepsaly na maržích společnosti Foot Locker, které ve srovnání s předchozím rokem klesly o 4,6 procentního bodu. Podle společnosti Foot Locker se na ziscích projevily také úbytky, což je termín z oblasti maloobchodu, který označuje ztráty zboží způsobené krádeží, poškozením nebo jinými způsoby. Společnost nezveřejnila, o kolik se snížily její marže v porovnání s propagačními akcemi. Srovnatelné tržby v obchodech se během čtvrtletí snížily o 9,4 %, což maloobchodník přičítá „pokračujícímu útlumů spotřebitelů“ a změnám v sortimentu prodejců. Není jasné, kteří prodejci nebo značky sportovního oblečení se mění. Společnost Foot Locker se však snaží snížit svou závislost na společnosti Nike a vyvážit svůj mix dodavatelů. Společnost Nike, která byla dlouho největším tahounem prodeje Foot Locker, se nachází uprostřed vlastní změny strategie směrem k modelu přímého prodeje spotřebitelům a již několik let se stahuje od velkoobchodníků. Zásoby společnosti Foot Locker jsou stále vysoké – meziročně vzrostly o 11 % na 1,8 miliardy USD -, ale jejich úroveň se ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2023 postupně zlepšila, uvedla společnost.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...