Starbucks je v Číně na vzestupu, ale prodeje stále zklamávají
Společnost Starbucks (SBUX) v úterý oznámila čtvrtletní zisk, který překonal očekávání analytiků, ale její tržby ve stejných prodejnách nedosáhly odhadů Wall Street.
Přesto společnost během konferenčního hovoru potvrdila svůj výhled pro fiskální rok 2023. Starbucks předpokládá růst tržeb o 10 až 12 %. Společnost mírně zvýšila výhled růstu upraveného zisku na akcii na 16 až 17 % z dolní hranice 15 až 20 %.
Akcie společnosti v rozšířeném obchodování klesly o necelé 1 %.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1 USD oproti očekávaným 95 centům Tržby: 9,17 miliardy USD oproti očekávaným 9,29 miliardy USD.
Kávový gigant vykázal za třetí fiskální čtvrtletí čistý zisk připadající na společnost Starbucks ve výši 1,41 miliardy dolarů, tj. 99 centů na akcii, oproti 912,9 milionu dolarů, tj. 79 centů na akcii, o rok dříve.
Provozní marže společnosti se zvýšila na 17,3 % z 15,9 % díky zlepšení produktivity a vyšším cenám jídelního lístku.
Bez započtení položek vydělala společnost Starbucks 1 USD na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 12 % na 9,17 miliardy USD.
Tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 10 %, což zaostalo za odhady StreetAccount ve výši 11 %. Růst tržeb ve stejném obchodě v Severní Americe i na jejích mezinárodních trzích byl mírnější, než se očekávalo.
Severoamerické tržby kávového giganta ve stejných prodejnách vzrostly o 7 % a zaostaly tak za odhady 8,4 %.
Přesto zůstává poptávka na domácím trhu společnosti silná. Starbucks uvedl, že návštěvnost zákazníků ve čtvrtletí vzrostla o 1 %. Zákazníci si navíc k objednávkám kávy kupovali více snídaňových sendvičů a k nápojům přidávali drahé doplňky, jako je studená pěna.
„Ve skutečnosti zaznamenáváme růst našich největších velikostí oproti našim menším velikostem, takže nezaznamenáváme pokles obchodování s naší zákaznickou základnou,“ řekl generální ředitel Laxman Narasimhan analytikům na konferenčním hovoru společnosti.
Studené nápoje tvořily tři čtvrtiny objednávek nápojů v USA, protože preference spotřebitelů se stále odklánějí od horké kávy.
Mimo Severní Ameriku vzrostly tržby Starbucks ve stejných prodejnách o 24 %, což zaostalo za odhady ve výši 24,2 %.
Zlepšená poptávka v Číně, druhém největším trhu společnosti, podpořila mezinárodní růst společnosti. Tržby ve stejných prodejnách v Číně se ve čtvrtletí prudce zvýšily o 46 %.
Akcie společnosti e.l.f. Beauty vyskočily o 15 % poté, co společnost zvýšila celoroční výhled díky rostoucím tržbám
Značka drogerie e.l.f. Beauty (ELF) v úterý zvýšila svůj celoroční výhled poté, co vykázala 76% meziroční nárůst tržeb, a akcie tak v rozšířeném obchodování vzrostly o 15 %.
Zde je informace o tom, co kosmetická společnost oznámila za první fiskální čtvrtletí roku 2024 a co očekávala Wall Street na základě průzkumu mezi analytiky společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,10 USD, upraveno, oproti očekávaným 56 centům. Tržby: 216,3 milionu USD oproti očekávaným 184 milionům USD.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 30. června, činil 53 milionů USD, tj. 93 centů na akcii, ve srovnání s 14,5 milionu USD, tj. 27 centů na akcii, o rok dříve. Bez započtení jednorázových položek vydělala společnost e.l.f. 62,9 milionu dolarů, tj. 1,10 dolaru na akcii.
Tržby se vyšplhaly na 216,3 milionu dolarů ze 122,6 milionu dolarů o rok dříve.
Tato digitálně orientovaná kosmetická společnost, která rozvíjí svou značku díky využití síly marketingu na sociálních sítích, uvedla, že tyto vysoké tržby byly základem pro zvýšení celoročního výhledu.
Společnost uvedla, že očekává čisté tržby v rozmezí 792 až 802 milionů USD, zatímco dříve se pohybovaly v rozmezí 705 až 720 milionů USD. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali rozpětí mezi 713 a 760 miliony USD.
Společnost E.l.f. nyní očekává upravený celoroční zisk v rozmezí 125 až 127 milionů USD oproti předchozímu rozmezí 98,5 až 100,5 milionu USD.
„Toto je naše 18. čtvrtletí v řadě, kdy jsme dosáhli růstu čistých tržeb i zvýšení podílu na trhu,“ uvedl Tarang Amin, předseda představenstva a generální ředitel společnosti e.l.f., v tiskové zprávě. „Jsme jednou z pouhých pěti veřejně obchodovaných spotřebitelských společností z celkového počtu 274, které rostou již 18 čtvrtletí v řadě a v tomto období dosahují v průměru alespoň 20% růstu tržeb za čtvrtletí.“
Starbucks je v Číně na vzestupu, ale prodeje stále zklamávají
Společnost Starbucks v úterý oznámila čtvrtletní zisk, který překonal očekávání analytiků, ale její tržby ve stejných prodejnách nedosáhly odhadů Wall Street.
Přesto společnost během konferenčního hovoru potvrdila svůj výhled pro fiskální rok 2023. Starbucks předpokládá růst tržeb o 10 až 12 %. Společnost mírně zvýšila výhled růstu upraveného zisku na akcii na 16 až 17 % z dolní hranice 15 až 20 %.
Akcie společnosti v rozšířeném obchodování klesly o necelé 1 %.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1 USD oproti očekávaným 95 centůmTržby: 9,17 miliardy USD oproti očekávaným 9,29 miliardy USD.
Kávový gigant vykázal za třetí fiskální čtvrtletí čistý zisk připadající na společnost Starbucks ve výši 1,41 miliardy dolarů, tj. 99 centů na akcii, oproti 912,9 milionu dolarů, tj. 79 centů na akcii, o rok dříve.
Provozní marže společnosti se zvýšila na 17,3 % z 15,9 % díky zlepšení produktivity a vyšším cenám jídelního lístku.
Bez započtení položek vydělala společnost Starbucks 1 USD na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 12 % na 9,17 miliardy USD.
Tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 10 %, což zaostalo za odhady StreetAccount ve výši 11 %. Růst tržeb ve stejném obchodě v Severní Americe i na jejích mezinárodních trzích byl mírnější, než se očekávalo.
Severoamerické tržby kávového giganta ve stejných prodejnách vzrostly o 7 % a zaostaly tak za odhady 8,4 %.
Přesto zůstává poptávka na domácím trhu společnosti silná. Starbucks uvedl, že návštěvnost zákazníků ve čtvrtletí vzrostla o 1 %. Zákazníci si navíc k objednávkám kávy kupovali více snídaňových sendvičů a k nápojům přidávali drahé doplňky, jako je studená pěna.
„Ve skutečnosti zaznamenáváme růst našich největších velikostí oproti našim menším velikostem, takže nezaznamenáváme pokles obchodování s naší zákaznickou základnou,“ řekl generální ředitel Laxman Narasimhan analytikům na konferenčním hovoru společnosti.
Studené nápoje tvořily tři čtvrtiny objednávek nápojů v USA, protože preference spotřebitelů se stále odklánějí od horké kávy.
Mimo Severní Ameriku vzrostly tržby Starbucks ve stejných prodejnách o 24 %, což zaostalo za odhady ve výši 24,2 %.
Zlepšená poptávka v Číně, druhém největším trhu společnosti, podpořila mezinárodní růst společnosti. Tržby ve stejných prodejnách v Číně se ve čtvrtletí prudce zvýšily o 46 %.
Akcie společnosti e.l.f. Beauty vyskočily o 15 % poté, co společnost zvýšila celoroční výhled díky rostoucím tržbám
Značka drogerie e.l.f. Beauty v úterý zvýšila svůj celoroční výhled poté, co vykázala 76% meziroční nárůst tržeb, a akcie tak v rozšířeném obchodování vzrostly o 15 %.
Zde je informace o tom, co kosmetická společnost oznámila za první fiskální čtvrtletí roku 2024 a co očekávala Wall Street na základě průzkumu mezi analytiky společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,10 USD, upraveno, oproti očekávaným 56 centům.Tržby: 216,3 milionu USD oproti očekávaným 184 milionům USD.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 30. června, činil 53 milionů USD, tj. 93 centů na akcii, ve srovnání s 14,5 milionu USD, tj. 27 centů na akcii, o rok dříve. Bez započtení jednorázových položek vydělala společnost e.l.f. 62,9 milionu dolarů, tj. 1,10 dolaru na akcii.
Tržby se vyšplhaly na 216,3 milionu dolarů ze 122,6 milionu dolarů o rok dříve.
Tato digitálně orientovaná kosmetická společnost, která rozvíjí svou značku díky využití síly marketingu na sociálních sítích, uvedla, že tyto vysoké tržby byly základem pro zvýšení celoročního výhledu.
Společnost uvedla, že očekává čisté tržby v rozmezí 792 až 802 milionů USD, zatímco dříve se pohybovaly v rozmezí 705 až 720 milionů USD. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali rozpětí mezi 713 a 760 miliony USD.
Společnost E.l.f. nyní očekává upravený celoroční zisk v rozmezí 125 až 127 milionů USD oproti předchozímu rozmezí 98,5 až 100,5 milionu USD.
„Toto je naše 18. čtvrtletí v řadě, kdy jsme dosáhli růstu čistých tržeb i zvýšení podílu na trhu,“ uvedl Tarang Amin, předseda představenstva a generální ředitel společnosti e.l.f., v tiskové zprávě. „Jsme jednou z pouhých pěti veřejně obchodovaných spotřebitelských společností z celkového počtu 274, které rostou již 18 čtvrtletí v řadě a v tomto období dosahují v průměru alespoň 20% růstu tržeb za čtvrtletí.“