Goldman Sachs miluje tento „cash flow compounder“ a předpovídá téměř 30% růst
(TDY) jednou ze společností, na kterou se investoři mohou v nejistém ekonomickém prostředí spolehnout.
Banka v pondělí zvýšila hodnocení tohoto průmyslového konglomerátu, jehož produkty sahají od digitálních obrazových senzorů až po leteckou elektroniku, na „buy“ z „neutral“ s cílovou cenou 495 USD za akcii. Prognóza Goldman Sachs znamená 29% nárůst oproti páteční závěrečné hodnotě 383,39 USD.
„TDY je jednou z nejkvalitnějších, nejkonzistentnějších a nejlépe řízených společností, které pokrýváme a které v průběhu času zvyšují cash flow,“ uvedl analytik Noah Poponak. „Vidíme nárůst oproti konsensuálním očekáváním zisku a současné ocenění považujeme za atraktivní.“
Společnosti, které skládají peněžní tok, reinvestují každoročně svůj přebytečný volný peněžní tok zpět do společnosti takovým tempem, které je udržitelné a zajišťuje dlouhodobý růst. Podle sdělení Goldmanu společnost Teledyne v posledním desetiletí skládala volný peněžní tok 17% složenou roční mírou růstu.
Podle Poponaka se marže společnosti Teledyne v průběhu času rozšířily díky posunu do obchodních linií s vyšší přidanou hodnotou, což podle jeho očekávání podpoří další dlouhodobé zvyšování zisku na akcii a volného peněžního toku. Její tržby podle něj také zaznamenaly minimální volatilitu.
Dalším katalyzátorem, který povede k vyšším ziskům a peněžním tokům, je podle analytika snaha společnosti Teledyne o fúze a akvizice. Od roku 2004 společnost Teledyne uskutečnila více než 50 akvizic, většinou v oblasti technologií a podniků s vyšší marží, které podpořily její ziskovou sílu. Největší transakce proběhla v květnu 2021, kdy Teledyne získala výrobce termovizních kamer FLIR Systems za 8,2 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Akcie společnosti Teledyne v pondělí na začátku obchodování vzrostly o 4 %. Po poklesu o 8,5 % v roce 2022 zůstávají akcie v roce 2023 beze změny.
Poponak připisuje letošní pokles obavám o dlouhodobou úroveň ziskových marží společnosti v segmentu digitálního zobrazování, ale vyjádřil důvěru v akceleraci tržeb a marží v tomto segmentu do budoucna. Podle údajů společnosti FactSet tvoří digitální zobrazování 57 % tržeb.
„Domníváme se, že nedávné oslabení akcií po zveřejnění výsledků TDY za 2Q23 poskytuje investorům příležitost k nákupu této vysoce kvalitní společnosti s dlouhou historií tvorby zisku a peněžních toků, která se vyznačuje dobrou provozní výkonností a v současné době se obchoduje na spodní hranici historického rozpětí společnosti, a to jak na absolutní bázi, tak v porovnání s obdobnými společnostmi,“ napsal Poponak.
Akcie společnosti Nikola klesají poté, co výrobce elektromobilů stáhl všechny své bateriové elektrické polopásové vozy po požáru
Akcie výrobce elektrických nákladních automobilů Nikola Corporation (NKLA)v pondělí otevřely prudce níže poté, co společnost oznámila stažení všech bateriových elektrických polopásových vozů, které dosud vyrobila – celkem 209 – poté, co vyšetřování nedávného požáru odhalilo závadu.
Akcie se v pondělí během dopoledního obchodování propadly o 11 % na zhruba 1,75 USD za kus.
Stažení se netýká nejnovějšího modelu společnosti Nikola, polopásového vozu poháněného vodíkovým palivovým článkem. Výroba nákladních vozidel s palivovými články byla zahájena minulý měsíc.
Společnost Nikola v pátek pozdě večer uvedla, že vyšetřování třetí strany zjistilo, že za požár nákladního vozidla zaparkovaného 23. června v sídle společnosti ve Phoenixu byl pravděpodobně zodpovědný únik chladicí kapaliny uvnitř bateriového bloku. Tento požár se rozšířil na další okolní nákladní vozidla a zničil jich pět.
Společnost Nikola měla původně podezření, že nákladní vozidla byla úmyslně zapálena v rámci vandalského činu. Nyní se domnívá, že „je nepravděpodobné, že by příčinou incidentu byla nečistá hra nebo jiné vnější faktory,“ uvedla ve svém prohlášení z páteční noci.
Druhý nákladní vůz používaný inženýrským týmem společnosti měl 10. srpna podobnou závadu na bateriích, ačkoli problém byl zachycen dříve, než přerostl v rozsáhlý požár, uvedla společnost Nikola.
Zdroj: Nikola
Na základě zprávy třetí strany určili vlastní inženýři společnosti Nikola, že pravděpodobným viníkem je součástka v akumulátoru, kterou vyrobil externí dodavatel. Očekává, že oprava bude brzy k dispozici.
Dokud nebude oprava k dispozici, společnost zastavuje prodej svých bateriových elektrických vozidel.
Společnost Nikola dálkově sleduje všechny své bateriové elektrické vozíky, zda se u nich neobjevují známky podobné závady. Ačkoli společnost uvedla, že riziko považuje za nízké – problém se vyskytl pouze u dvou bateriových sad z více než 3 100 vyrobených kusů -, doporučila provozovatelům, aby vozíky sice nadále používali, ale aby je až do provedení opravy parkovali venku.
Goldman Sachs miluje tento „cash flow compounder“ a předpovídá téměř 30% růst jednou ze společností, na kterou se investoři mohou v nejistém ekonomickém prostředí spolehnout.Banka v pondělí zvýšila hodnocení tohoto průmyslového konglomerátu, jehož produkty sahají od digitálních obrazových senzorů až po leteckou elektroniku, na „buy“ z „neutral“ s cílovou cenou 495 USD za akcii. Prognóza Goldman Sachs znamená 29% nárůst oproti páteční závěrečné hodnotě 383,39 USD.„TDY je jednou z nejkvalitnějších, nejkonzistentnějších a nejlépe řízených společností, které pokrýváme a které v průběhu času zvyšují cash flow,“ uvedl analytik Noah Poponak. „Vidíme nárůst oproti konsensuálním očekáváním zisku a současné ocenění považujeme za atraktivní.“Společnosti, které skládají peněžní tok, reinvestují každoročně svůj přebytečný volný peněžní tok zpět do společnosti takovým tempem, které je udržitelné a zajišťuje dlouhodobý růst. Podle sdělení Goldmanu společnost Teledyne v posledním desetiletí skládala volný peněžní tok 17% složenou roční mírou růstu.Podle Poponaka se marže společnosti Teledyne v průběhu času rozšířily díky posunu do obchodních linií s vyšší přidanou hodnotou, což podle jeho očekávání podpoří další dlouhodobé zvyšování zisku na akcii a volného peněžního toku. Její tržby podle něj také zaznamenaly minimální volatilitu.Dalším katalyzátorem, který povede k vyšším ziskům a peněžním tokům, je podle analytika snaha společnosti Teledyne o fúze a akvizice. Od roku 2004 společnost Teledyne uskutečnila více než 50 akvizic, většinou v oblasti technologií a podniků s vyšší marží, které podpořily její ziskovou sílu. Největší transakce proběhla v květnu 2021, kdy Teledyne získala výrobce termovizních kamer FLIR Systems za 8,2 miliardy dolarů.Akcie společnosti Teledyne v pondělí na začátku obchodování vzrostly o 4 %. Po poklesu o 8,5 % v roce 2022 zůstávají akcie v roce 2023 beze změny.Poponak připisuje letošní pokles obavám o dlouhodobou úroveň ziskových marží společnosti v segmentu digitálního zobrazování, ale vyjádřil důvěru v akceleraci tržeb a marží v tomto segmentu do budoucna. Podle údajů společnosti FactSet tvoří digitální zobrazování 57 % tržeb.„Domníváme se, že nedávné oslabení akcií po zveřejnění výsledků TDY za 2Q23 poskytuje investorům příležitost k nákupu této vysoce kvalitní společnosti s dlouhou historií tvorby zisku a peněžních toků, která se vyznačuje dobrou provozní výkonností a v současné době se obchoduje na spodní hranici historického rozpětí společnosti, a to jak na absolutní bázi, tak v porovnání s obdobnými společnostmi,“ napsal Poponak.Akcie společnosti Nikola klesají poté, co výrobce elektromobilů stáhl všechny své bateriové elektrické polopásové vozy po požáruAkcie výrobce elektrických nákladních automobilů Nikola Corporation v pondělí otevřely prudce níže poté, co společnost oznámila stažení všech bateriových elektrických polopásových vozů, které dosud vyrobila – celkem 209 – poté, co vyšetřování nedávného požáru odhalilo závadu.Akcie se v pondělí během dopoledního obchodování propadly o 11 % na zhruba 1,75 USD za kus.Stažení se netýká nejnovějšího modelu společnosti Nikola, polopásového vozu poháněného vodíkovým palivovým článkem. Výroba nákladních vozidel s palivovými články byla zahájena minulý měsíc.Společnost Nikola v pátek pozdě večer uvedla, že vyšetřování třetí strany zjistilo, že za požár nákladního vozidla zaparkovaného 23. června v sídle společnosti ve Phoenixu byl pravděpodobně zodpovědný únik chladicí kapaliny uvnitř bateriového bloku. Tento požár se rozšířil na další okolní nákladní vozidla a zničil jich pět.Společnost Nikola měla původně podezření, že nákladní vozidla byla úmyslně zapálena v rámci vandalského činu. Nyní se domnívá, že „je nepravděpodobné, že by příčinou incidentu byla nečistá hra nebo jiné vnější faktory,“ uvedla ve svém prohlášení z páteční noci.Druhý nákladní vůz používaný inženýrským týmem společnosti měl 10. srpna podobnou závadu na bateriích, ačkoli problém byl zachycen dříve, než přerostl v rozsáhlý požár, uvedla společnost Nikola.Na základě zprávy třetí strany určili vlastní inženýři společnosti Nikola, že pravděpodobným viníkem je součástka v akumulátoru, kterou vyrobil externí dodavatel. Očekává, že oprava bude brzy k dispozici.Dokud nebude oprava k dispozici, společnost zastavuje prodej svých bateriových elektrických vozidel.Společnost Nikola dálkově sleduje všechny své bateriové elektrické vozíky, zda se u nich neobjevují známky podobné závady. Ačkoli společnost uvedla, že riziko považuje za nízké – problém se vyskytl pouze u dvou bateriových sad z více než 3 100 vyrobených kusů -, doporučila provozovatelům, aby vozíky sice nadále používali, ale aby je až do provedení opravy parkovali venku.