V úterý gigant v oblasti konopí a spotřebního baleného zboží Tilray (TLRY) získal od společnosti Anheuser-Busch InBev (BUD) osm značek piva a nápojů za cenu 85 milionů dolarů, zatímco společnost Molson Coors (TAP) získala za nezveřejněnou cenu společnost Blue Run Spirits.
Tilray i Molson Coors spoléhají na to, že nové značky naváží na jejich stávající portfolia a využijí další velký trend.
„Jste-li velkou značkovou potravinářskou a nápojovou společností, hledáte nyní další miliardový nápad, protože jen tak můžete skutečně pohnout s čísly svých zisků,“ uvedl Greg Portell, vedoucí partner společnosti Kearney Global Markets. „Je velmi obtížné vytvořit značku za 100 milionů dolarů a najednou z ní uvnitř těchto velkých společností udělat značku za miliardu dolarů.“
Společnost Tilray se snaží, aby „řemeslné pivo bylo opět cool“ Společnost Tilray se v posledních letech potýkala s problémy, protože fenomén kolem konopí stále slábne. Akcie společnosti vyrábějící konopné a spotřebitelské značky se ve srovnání s rokem 2018 propadly o téměř 90 %.
Zdroj: Getty Images
Zatímco společnost čeká na legalizaci trávy v USA, tlačí se do sousedních kategorií, jako je pivo a lihoviny. Generální ředitel společnosti Tilray Irwin Simon v úterý uvedl, že chce „diverzifikovat značku“ a „zajistit, abychom nebyli závislí na legalizaci“.
Akcie společnosti Tilray v úterý po uzavření dohody vzrostly o 36 %, což stratég společnosti Morningstar Kristoffer Inton označil za „nepochopitelný“ krok. K dohodě celkově však Inton zůstal nejednoznačný.
Na jedné straně „se přidává ke strategii [řemeslného piva], která jim už nějakou dobu vychází,“ řekl Inton. „Jejich koupě nebyla v tomto smyslu překvapením. Je to doplněk k tomuto podnikání.“
Na druhou stranu však dodal, že „mezi konopím a alkoholem nevidím mnoho synergií“, a to kvůli jejich odlišným distribučním strategiím.
Mezi osm značek, které nyní zastřešuje společnost Tilray, patří některá známá jména jako Shock Top a Breckenridge Brewery, ale i menší regionální značky jako Blue Point Brewing Company, 10 Barrel Brewing Company, Redhook Brewery, Widmer Brothers Brewing, Square Mile Cider Company a značka energetických nápojů HiBall Energy.
V budoucnu Simon naznačil, že společnost bude vyrábět alkoholické nápoje s obsahem THC. Prozatím je však podle něj cílem akvizice udělat „řemeslné pivo opět cool“ a rozšířit výrobní kapacity na severovýchodě země.
Zdroj: Getty Images
Akvizice přichází v době, kdy se prodeje piva Bud Light společnosti Anheuser-Busch InBev začínají stabilizovat po několikaměsíčním propadu kvůli bojkotu reklamy na tuto značku, kterou pronesl transgenderový influencer Dylan Mulvaney.
Generální ředitel společnosti Tilray Simon uvedl, že tato akvizice je „zcela oddělená“ od kontroverze kolem Bud Light. Dodal, že všichni zaměstnanci příslušných značek se připojí k Tilray a společnost s nimi „pracuje na přechodu“.
V prohlášení uvedl Andy Thomas, výkonný ředitel společnosti Anheuser-Busch, že společnost Tilray oslovila na začátku tohoto roku „se zájmem o koupi těchto značek a pivovarů“.
Přestože se Anheuser-Busch zbavil některých svých značek řemeslného piva, Thomas dodal, že výrobce Bud Light je stále „zavázán svým partnerům z řad řemeslných pivovarů … a zaměřuje se na spolupráci s nimi, aby vedl růst v tomto segmentu“.
CEO společnosti Molson Coors: Whisky a bourbony „jsou v kurzu“ V pozadí je společnost Molson Coors, která nadále nabírá na síle.
Zdroj: Getty Images
V posledních letech americko-kanadská společnost v tichosti rozšiřuje své celkové portfolio nápojů, spolupracuje s energetickými nápoji a přibírá značky lihovin. V roce 2020 společnost dokonce změnila svůj název z Molson Coors Beer Co. na Molson Coors Beverage Co.
„Pivo bude vždy ústředním prvkem toho, kdo jsme,“ uvedla Michelle St. Jacquesová, výkonná ředitelka společnosti Molson Coors Beverage Co. „Žijeme však ve světě, který přesahuje rámec piva, a máme příležitosti i mimo něj, takže naše portfolio by mělo přesahovat rámec piva.“
Blue Run Spirits je nejnovějším produktem této strategie.
„Vysoce kvalitní whisky, bourbony a rye jsou na vzestupu a my věříme v budoucnost této oblasti,“ řekl St. Jacquesová. „Náš přístup funguje. Naše piva jsou silnější než v posledních letech. Naše portfolio se stává prémiovějším. A pokračujeme v rozšiřování naší nabídky i mimo oblast piva.“
Značka bourbonu Blue Run z Kentucky je známá svým charakteristickým logem motýla. Vznikla v roce 2020 a její zakladatelé, z nichž všichni nepocházejí z oboru, našli úspěch v „sneakerizaci“ bourbonového byznysu tím, že dělali limitované dropy, podobně jako v případě tenisek, aby si vybudovali příznivce.
St. Jacquesová zároveň dodala, že pivo je stále základem podnikání a „posledních několik let jsou na vzestupné trajektorii“.
Generální ředitel Gavin Hattersley v hovoru k výsledkům za čtvrtletí uvedl: „Coors Light a Miller Lite jsou dohromady o 50 % větší než Bud Light podle celkového objemu dolarů v odvětví a o 30 % větší než Modelo Especial [Constellation Brands] ve druhém čtvrtletí.“
Přesto není zdaleka jisté, že po akvizici společností Molson Coors, podle Portella, která má v portfoliu celou řadu nabídek od známých domácích značek, jako je Coors Light, až po méně známá jména, jako je Hamm’s a čistá cola Mad Vine, se společnosti Blue Run Spirits dostane větší pozornosti.
„Společnosti, které jsou lepší v řízení menších nikových značek, budou schopny maximalizovat hodnotu těchto značek více, protože na ně mohou vynaložit více zdrojů,“ řekl Portell. „Představte si, že sedíte v té velké značkové společnosti a máte k dispozici 1 dolar na investici, kam ho dáte? Je velmi nepravděpodobné, že půjde do malé niche značky.“
V úterý gigant v oblasti konopí a spotřebního baleného zboží Tilray získal od společnosti Anheuser-Busch InBev osm značek piva a nápojů za cenu 85 milionů dolarů, zatímco společnost Molson Coors získala za nezveřejněnou cenu společnost Blue Run Spirits.Tilray i Molson Coors spoléhají na to, že nové značky naváží na jejich stávající portfolia a využijí další velký trend.„Jste-li velkou značkovou potravinářskou a nápojovou společností, hledáte nyní další miliardový nápad, protože jen tak můžete skutečně pohnout s čísly svých zisků,“ uvedl Greg Portell, vedoucí partner společnosti Kearney Global Markets. „Je velmi obtížné vytvořit značku za 100 milionů dolarů a najednou z ní uvnitř těchto velkých společností udělat značku za miliardu dolarů.“Společnost Tilray se snaží, aby „řemeslné pivo bylo opět cool“Společnost Tilray se v posledních letech potýkala s problémy, protože fenomén kolem konopí stále slábne. Akcie společnosti vyrábějící konopné a spotřebitelské značky se ve srovnání s rokem 2018 propadly o téměř 90 %.Zatímco společnost čeká na legalizaci trávy v USA, tlačí se do sousedních kategorií, jako je pivo a lihoviny. Generální ředitel společnosti Tilray Irwin Simon v úterý uvedl, že chce „diverzifikovat značku“ a „zajistit, abychom nebyli závislí na legalizaci“.Akcie společnosti Tilray v úterý po uzavření dohody vzrostly o 36 %, což stratég společnosti Morningstar Kristoffer Inton označil za „nepochopitelný“ krok. K dohodě celkově však Inton zůstal nejednoznačný.Na jedné straně „se přidává ke strategii [řemeslného piva], která jim už nějakou dobu vychází,“ řekl Inton. „Jejich koupě nebyla v tomto smyslu překvapením. Je to doplněk k tomuto podnikání.“Na druhou stranu však dodal, že „mezi konopím a alkoholem nevidím mnoho synergií“, a to kvůli jejich odlišným distribučním strategiím.Mezi osm značek, které nyní zastřešuje společnost Tilray, patří některá známá jména jako Shock Top a Breckenridge Brewery, ale i menší regionální značky jako Blue Point Brewing Company, 10 Barrel Brewing Company, Redhook Brewery, Widmer Brothers Brewing, Square Mile Cider Company a značka energetických nápojů HiBall Energy.V budoucnu Simon naznačil, že společnost bude vyrábět alkoholické nápoje s obsahem THC. Prozatím je však podle něj cílem akvizice udělat „řemeslné pivo opět cool“ a rozšířit výrobní kapacity na severovýchodě země.Akvizice přichází v době, kdy se prodeje piva Bud Light společnosti Anheuser-Busch InBev začínají stabilizovat po několikaměsíčním propadu kvůli bojkotu reklamy na tuto značku, kterou pronesl transgenderový influencer Dylan Mulvaney.Generální ředitel společnosti Tilray Simon uvedl, že tato akvizice je „zcela oddělená“ od kontroverze kolem Bud Light. Dodal, že všichni zaměstnanci příslušných značek se připojí k Tilray a společnost s nimi „pracuje na přechodu“.V prohlášení uvedl Andy Thomas, výkonný ředitel společnosti Anheuser-Busch, že společnost Tilray oslovila na začátku tohoto roku „se zájmem o koupi těchto značek a pivovarů“.Přestože se Anheuser-Busch zbavil některých svých značek řemeslného piva, Thomas dodal, že výrobce Bud Light je stále „zavázán svým partnerům z řad řemeslných pivovarů … a zaměřuje se na spolupráci s nimi, aby vedl růst v tomto segmentu“.CEO společnosti Molson Coors: Whisky a bourbony „jsou v kurzu“V pozadí je společnost Molson Coors, která nadále nabírá na síle.V posledních letech americko-kanadská společnost v tichosti rozšiřuje své celkové portfolio nápojů, spolupracuje s energetickými nápoji a přibírá značky lihovin. V roce 2020 společnost dokonce změnila svůj název z Molson Coors Beer Co. na Molson Coors Beverage Co.„Pivo bude vždy ústředním prvkem toho, kdo jsme,“ uvedla Michelle St. Jacquesová, výkonná ředitelka společnosti Molson Coors Beverage Co. „Žijeme však ve světě, který přesahuje rámec piva, a máme příležitosti i mimo něj, takže naše portfolio by mělo přesahovat rámec piva.“Blue Run Spirits je nejnovějším produktem této strategie.„Vysoce kvalitní whisky, bourbony a rye jsou na vzestupu a my věříme v budoucnost této oblasti,“ řekl St. Jacquesová. „Náš přístup funguje. Naše piva jsou silnější než v posledních letech. Naše portfolio se stává prémiovějším. A pokračujeme v rozšiřování naší nabídky i mimo oblast piva.“Značka bourbonu Blue Run z Kentucky je známá svým charakteristickým logem motýla. Vznikla v roce 2020 a její zakladatelé, z nichž všichni nepocházejí z oboru, našli úspěch v „sneakerizaci“ bourbonového byznysu tím, že dělali limitované dropy, podobně jako v případě tenisek, aby si vybudovali příznivce.St. Jacquesová zároveň dodala, že pivo je stále základem podnikání a „posledních několik let jsou na vzestupné trajektorii“.Generální ředitel Gavin Hattersley v hovoru k výsledkům za čtvrtletí uvedl: „Coors Light a Miller Lite jsou dohromady o 50 % větší než Bud Light podle celkového objemu dolarů v odvětví a o 30 % větší než Modelo Especial [Constellation Brands] ve druhém čtvrtletí.“Přesto není zdaleka jisté, že po akvizici společností Molson Coors, podle Portella, která má v portfoliu celou řadu nabídek od známých domácích značek, jako je Coors Light, až po méně známá jména, jako je Hamm’s a čistá cola Mad Vine, se společnosti Blue Run Spirits dostane větší pozornosti.„Společnosti, které jsou lepší v řízení menších nikových značek, budou schopny maximalizovat hodnotu těchto značek více, protože na ně mohou vynaložit více zdrojů,“ řekl Portell. „Představte si, že sedíte v té velké značkové společnosti a máte k dispozici 1 dolar na investici, kam ho dáte? Je velmi nepravděpodobné, že půjde do malé niche značky.“
Společnost Micron Technology Inc, přední americký výrobce paměťových čipů, zaznamenala ve druhém fiskálním čtvrtletí silné výsledky, které výrazně překonaly očekávání...