Soukromý dánský výrobce hraček zaznamenal v prvních šesti měsících letošního roku 1% nárůst tržeb, které dosáhly 27,4 miliardy dánských korun, což jsou přibližně 4 miliardy USD.
Mezitím veřejně obchodovaní konkurenti, jako jsou Mattel, Hasbro, Funko a Jakks Pacific, hlásí v letošním roce dvouciferný pokles tržeb a prodeje.
„Myslím, že to, co mě velmi těší, je právě tato skutečnost, že nadále překonáváme odvětví,“ řekl CNBC generální ředitel Niels Christiansen. „Dobré pro nás je, že v posledních čtyřech nebo pěti letech jsme každý rok přerůstali trh o 10 procentních bodů … to znamená, že jsme trvale přebírali podíl na trhu, a to pokračuje, to je super důležité.“
Hračkářské společnosti v celém odvětví zaznamenaly během pandemie Covid-19 obrovské zisky, protože rodiče hledali způsoby, jak zabavit své děti během výluk. Také dospělí se vrátili k hračkám, aby zahnali nudu.

Společnost Lego navázala na růst v období pandemie, který podpořila rozmanitá nabídka výrobků pro děti i dospělé, a zároveň překonala výsledky v odvětví a zvýšila svůj podíl na trhu.
Společnost samozřejmě nebyla imunní vůči makroekonomickým tlakům, zejména vyšším nákladům na materiál, dopravu a energie.
Čistý zisk za první pololetí dosáhl 5,1 miliardy dánských korun, tedy asi 742 milionů dolarů, což je o 17 % méně než ve stejném období roku 2022.
Náklady na suroviny byly v prvním pololetí pro společnost hlavním výdajem, ale Christiansen uvedl, že očekává, že se to do budoucna sníží, protože ceny klesnou.
Společnost Lego kompenzovala část vyšších nákladů na dopravu umístěním výrobních závodů v blízkosti klíčových trhů. Například Spojené státy dostávají výrobky Lego z továrny v Mexiku. Tento dodavatelský řetězec se v příštích dvou letech zkrátí, protože společnost otevře nový závod ve Virginii.
Kromě toho Christiansen uvedl, že silná poptávka po eklektickém výběru stavebnic Lego pomohla zmenšit tento rozdíl. Spotřebitelské tržby v první polovině roku vzrostly o 3 %.

Christiansen poukázal na sílu značky Lego a její rozmanitou produktovou řadu, která zasahuje do různých „vášnivých bodů“, za její dosavadní dobré výsledky v roce 2023. Tyto produkty sahají od tematických sad Star Wars až po stavitelné muscle cars a městské krajiny.
V letošním roce se portfolio společnosti rozroste na přibližně 750 produktů. Přibližně 48 % tohoto portfolia budou tvořit novinky, uvedl Christiansen. To je na stejné úrovni jako v předchozích letech a je to součást strategie společnosti mít čerstvé a relevantní sady pro všechny spotřebitele.
Společnost také využívá výhod otevírání prodejen na nových trzích, zejména v Číně. V roce 2023 zatím společnost otevřela 89 prodejen po celém světě, z toho 54 v Číně. Tento region je nově vystaven ikonickým stavebním kostkám a fyzická místa pomohla ukázat dospělým i dětem, jak si se společností Lego hrát.
„Věříme, že letošní rok zakončíme jednociferným tempem růstu,“ řekl Christiansen. „Věřím, že se nám podaří i nadále překonávat trh.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky