Zde se dozvíte, jak si společnost Sony vedla v červnovém čtvrtletí v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Tržby: 3 biliony jenů
Provozní zisk: 253 miliard japonských jenů oproti očekávaným 251,24 miliardy jenů. To představuje meziroční pokles o 31 %.
Společnost Sony uvedla, že její provozní příjmy utrpěly výrazným poklesem zisku z podnikání v oblasti finančních služeb a filmů a obrázků. Zisk z odvětví finančních služeb společnosti Sony se v prvním fiskálním čtvrtletí propadl o 61 %, což společnost přičítá změnám úrokových sazeb souvisejících s variabilním životním pojištěním.
Co se týče filmů, společnost Sony letos zaznamenala solidní výsledek v podobě filmu Spider-Man: Přes pavučinu, který v pokladnách kin vydělal 633 milionů dolarů. V letošním roce se objevily i další, ostře sledované filmy, které si vedly lépe, například Oppenheimer od Universal Pictures a Barbie od Warner Bros.
Společnost Sony vykázala 6% pokles tržeb a 68% propad zisku ve své divizi snímků. Společnost z neuspokojivých výsledků obvinila stávky, které na protest proti používání umělé inteligence k vytváření filmových scénářů pořádala organizace Writers Guild of America a další odborové svazy.

Zvýšená prognóza prodeje PlayStation
Společnost Sony nicméně zvýšila svou prognózu tržeb na celý rok o 6 % na 12,2 bilionu jenů, a to díky posílení herní jednotky PlayStation. Společnost Sony provedla 7% revizi směrem nahoru ve své prognóze tržeb za hry a síťové služby na 4,2 bilionu jenů. Prognóza zisku zůstala beze změny na 270 miliardách jenů.
Společnost Sony očekává, že její herní divize PlayStation bude v tomto roce úspěšná. Společnost již dříve uvedla, že v současném finančním roce, který končí v březnu 2024, očekává prodej rekordního počtu 25 milionů kusů PlayStation 5 – ve srovnání s 19,1 milionu kusů v předchozím roce.
Ve čtvrtletí od dubna do června prodala společnost Sony 3,3 milionu kusů PlayStation 5, což představuje meziroční nárůst o 38 %. Čísla jsou mírnější ve srovnání s prosincovým čtvrtletím, kdy se spotřební elektronice obvykle daří díky období svátečních nákupů. Stále se však jedná o solidní výsledek vzhledem k makroekonomickému oslabení, které způsobilo, že spotřebitelé zpřísnili své peněženky.
Piers Harding-Rolls, analytik společnosti Ampere Analysis, pro CNBC uvedl, že dobré výsledky společnosti Sony v oblasti PlayStation jsou odrazem „mnohem zdravější pozice, pokud jde o dostupnost konzolí“.
„Díky působivým prodejům PS5 v posledních třech čtvrtletích společnost Sony těží z výhod angažované hráčské základny, která chce utrácet za software a služby,“ řekl Harding-Rolls pro CNBC. „Významná vydání třetích stran, jako je Diablo IV a Final Fantasy XVI, pomohla ve čtvrtletí posunout tržby kupředu.“

Společnost Sony zatím v posledním kole konzolových válek vítězí – a to s výrazným náskokem. Konzole Xbox řady X od Microsoftu, která je na trhu od listopadu 2020 společně s PS5, se celkově prodalo mnohem méně kusů než nového PlayStationu od Sony. Obě herní megaspolečnosti se dostaly do sporu kvůli akvizici společnosti Activision Blizzard za 69 miliard dolarů, kterou Microsoft uskutečnil a která byla předmětem intenzivní kontroly ze strany regulačních orgánů.
Ziskovost PS5 se zhoršuje
Společnost Sony uvedla, že očekává, že její podnikání v oblasti obrazových snímačů bude mít slabší výsledky, než se původně předpokládalo, a jako důvod uvedla dopad klesajícího prodeje chytrých telefonů a pomalé hospodářské oživení v Číně.
Japonský technologický gigant je významným hráčem na trhu obrazových snímačů, které jsou důležitými polovodičovými součástkami pro fotografování v chytrých telefonech a které používají velké společnosti, jako je Apple.
Uvedl, že tržby jeho jednotky pro obrazové snímače dosáhnou za celý rok 1,6 bilionu jenů, což je méně než dubnová prognóza 1,6 bilionu jenů. Zisk této jednotky se očekává ve výši 180 miliard jenů, což je méně než dřívější odhad 200 miliard jenů.
Společnost Sony upozornila, že očekává zhoršení ziskovosti své nejnovější konzole za celý rok v důsledku změn v propagačních akcích v některých zeměpisných regionech.
Společnost Sony, stejně jako mnoho jiných výrobců konzolí, prodává konzole se slevou nebo v balíčcích s dalšími hrami, aby zvýšila prodeje, zejména v rušných nákupních obdobích, jako jsou Vánoce a černý pátek.

Harding-Rolls naznačil, že to znamená, že „velká část poptávky po konzoli byla uspokojena“.
„Budeme pozorně sledovat, jak se bude vyvíjet míra prodeje konzole v druhé polovině roku 2023, abychom lépe pochopili skutečnou poptávku po platformě a její potenciál zlepšit výkonnost systému PS4,“ řekl.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky