Automobilka Stellantis oznámila, že investuje více než 100 milionů dolarů do kalifornského projektu Controlled Thermal Resources, což je její nejnovější sázka na odvětví přímé těžby lithia (DLE) v rámci celosvětového hledání nových zdrojů tohoto kovu pro baterie elektromobilů.
Investice mateřské společnosti Chrysler a Jeep oznámená ve čtvrtek přichází v době, kdy přechod na zelenou energii a americký zákon o snižování inflace podnítily obavy, že dodávky lithia a dalších materiálů mohou zaostávat za prognózami silné poptávky.
Technologie DLE se liší, ale každá z nich má za cíl mechanicky filtrovat lithium ze slaných solanek a vyhnout se tak potřebě povrchových dolů nebo velkých odpařovacích rybníků, což jsou dva nejběžnější, ale ekologicky náročné způsoby těžby tohoto kovu pro baterie.
Společnost Stellantis, která uvedla, že polovina jejího vozového parku bude do roku 2030 elektrická, se rovněž dohodla na téměř trojnásobném zvýšení množství lithia, které bude nakupovat od společnosti Controlled Thermal, a zvýšila tak předchozí objednávku na 65 000 tun ročně po dobu nejméně 10 let, počínaje rokem 2027.
„Jedná se o významnou investici, která významně přispívá k rozvoji tohoto klíčového projektu,“ uvedl v rozhovoru generální ředitel společnosti Controlled Thermal Rod Colwell.

Automobilka Stellantis oznámila, že investuje více než 100 milionů dolarů do kalifornského projektu Controlled Thermal Resources, což je její nejnovější sázka na odvětví přímé těžby lithia v rámci celosvětového hledání nových zdrojů tohoto kovu pro baterie elektromobilů.
Investice mateřské společnosti Chrysler a Jeep oznámená ve čtvrtek přichází v době, kdy přechod na zelenou energii a americký zákon o snižování inflace podnítily obavy, že dodávky lithia a dalších materiálů mohou zaostávat za prognózami silné poptávky.
Technologie DLE se liší, ale každá z nich má za cíl mechanicky filtrovat lithium ze slaných solanek a vyhnout se tak potřebě povrchových dolů nebo velkých odpařovacích rybníků, což jsou dva nejběžnější, ale ekologicky náročné způsoby těžby tohoto kovu pro baterie.
Společnost Stellantis, která uvedla, že polovina jejího vozového parku bude do roku 2030 elektrická, se rovněž dohodla na téměř trojnásobném zvýšení množství lithia, které bude nakupovat od společnosti Controlled Thermal, a zvýšila tak předchozí objednávku na 65 000 tun ročně po dobu nejméně 10 let, počínaje rokem 2027.
„Jedná se o významnou investici, která významně přispívá k rozvoji tohoto klíčového projektu,“ uvedl v rozhovoru generální ředitel společnosti Controlled Thermal Rod Colwell.
