Tato diskontní společnost ve středu zvýšila svůj celoroční výhled poté, co zaznamenala meziroční nárůst tržeb o 7,7 % a 23% nárůst zisku. Jako důvod uvedla vysokou návštěvnost zákazníků a nečekaný přísun prémiového zboží, které získala od maloobchodníků vyšší třídy, kteří se chtějí zbavit svých nadměrných zásob.
Na základě průzkumu mezi analytiky provedeného společností Refinitiv uvádíme, jak si společnost TJX Cos. vedla ve svém druhém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street:
Zisk na akcii: USD: 85 centů oproti očekávaným 77 centům
Tržby: 12,76 miliardy dolarů oproti očekávaným 12,45 miliardy dolarů.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 29. července, činil 989 milionů dolarů, tj. 85 centů na akcii, zatímco o rok dříve to bylo 810 milionů dolarů, tj. 69 centů na akcii.
Tržby se vyšplhaly na 12,76 miliardy dolarů, což je o 7,7 % více než o rok dříve, kdy činily 11,84 miliardy dolarů.
Akcie společnosti TJX Cos. dosáhly ve středu nového 52týdenního maxima a uzavřely o více než 4 % výše.
Společnost TJX Cos., která v USA provozuje značky T.J. Maxx, Marshalls, HomeGoods, Sierra a Homesense, po silném čtvrtletí zvýšila celoroční výhled pro srovnatelné tržby v obchodech, ziskovou marži před zdaněním a zisk na akcii.
Společnost nyní očekává, že srovnatelné tržby v obchodech vzrostou o 3 až 4 %. Předpokládá ziskovou marži před zdaněním v rozmezí 10,7 % až 10,8 % a zisk na akcii v rozmezí 3,66 až 3,72 USD. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali zisk 3,59 USD na akcii.
Společnost TJX sice zaznamenala silnější čtvrtletí, ale údaje jsou také srovnatelné s předchozím rokem, kdy tržby klesly o 1,9 % a tržby ve srovnatelných prodejnách se snížily přibližně o 5 %, poznamenal Neil Saunders, výkonný ředitel a analytik maloobchodu ve společnosti GlobalData. Přesto se maloobchodnímu řetězci daří získávat podíl na trhu.

Spotřebitelé, kteří jsou unaveni inflací a zatíženi dluhy, omezují nákupy drahých a diskrétních položek a své drahocenné peníze využívají na služby, přesto však vyhledávají výhodné nabídky a v mnoha obchodech TJX s nižšími cenami nakupují doplňky, oblečení a domácí potřeby. Maloobchodní řetězec uvedl, že se zvýšil provoz ve všech divizích společnosti, což bylo příčinou silného čtvrtletí.
Společnost TJX Cos. mohla nabídnout širší sortiment prémiového zboží, protože mnoho jejích dodavatelů, kteří jsou většinou plnocennými maloobchodníky s vyššími cenami, se potýkalo s nadměrnými zásobami a zbavovalo se více svých zásob než obvykle.
„Třetí čtvrtletí začíná velmi dobře a na trhu vidíme obrovské příležitosti k nákupu mimo cenové relace,“ uvedl generální ředitel společnosti Ernie Herrman v tiskové zprávě. „Do budoucna vidíme i nadále vynikající příležitosti k růstu prodeje a návštěvnosti zákazníků, získání podílu na trhu a zvýšení ziskovosti naší společnosti.“
Odvětví zboží pro domácnost bylo v poslední době pod tlakem poté, co spotřebitelé během pandemie Covidu utráceli za modernizaci obytných prostor a poté své výdaje přesunuli na zážitky a služby. Přesto společnost TJX HomeGoods zaznamenala 4% nárůst srovnatelných tržeb, protože spotřebitelé stále vyhledávali bytové dekorace, polštáře a další vybavení.
Společnost Target mezitím ve středu oznámila výsledky za druhé fiskální čtvrtletí a nadále zaznamenává pokles výdajů za diskreční položky, jako je oblečení a bytové dekorace. Snížila svůj celoroční výhled a uvedla, že spotřebitelé stále čelí tlaku vysoké inflace v oblasti potravin, nápojů a základních potřeb pro domácnost.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky