Očekává se, že tento nástroj způsobí revoluci v tom, jak obchodníci vytvářejí a optimalizují popisy produktů.
Popisy produktů generované umělou inteligencí
Nový nástroj umělé inteligence společnosti Amazon
Prodejci mohou zadat klíčová slova, která popisují jejich produkt, a umělá inteligence jim odpoví potenciálním názvem a podrobnostmi o inzerátu.
Nástroj je v současné době testován s omezeným počtem prodejců.
Mluvčí Amazonu potvrdil serveru The Information, že testují řešení s umělou inteligencí pro prodejce, aby mohli vytvářet podrobnosti o produktech, které osloví zákazníky.

Díky množství dat, která má Amazon od uživatelů a zákazníků, by měl být schopen vyvinout generativní nástroj umělé inteligence, který bude vytvářet popisy tak, aby odpovídaly potřebám zákazníků.
Generativní obsah umělé inteligence musí dodržovat pokyny
Přestože Amazon slibuje, že tento nástroj sníží nároky na psaní textů, zdůrazňuje, že nenahradí lidskou kontrolu a úpravy.
Přísné pokyny společnosti pro popisy produktů zajišťují, že Amazon kontroluje, zda jsou podrobnosti v souladu s předpisy.
Tyto zásady se týkají všeho, od dodržování příslušných stylistických příruček až po zamezení používání HTML, JavaScriptu nebo urážlivého obsahu.
Prodejci musí přesně popsat své produkty, nevytvářet duplicitní stránky pro existující produkty a dodržovat konkrétní pokyny pro varianty a styly výpisů, včetně omezení počtu znaků pro názvy produktů.
Pravidla také přísně upravují obsah povolený v názvech, popisech, odrážkách nebo obrázcích, aby se v nich nevyskytoval nevhodný obsah, osobní kontaktní údaje, propagační materiály nebo časově citlivé informace.
Prosazováním těchto zásad chce Amazon zajistit jasný a konzistentní nákupní zážitek zákazníků a zároveň kontrolovat popisy produktů generované umělou inteligencí, čímž zachovává přesnost a integritu výpisů produktů.

Platformy elektronického obchodování s prodejními nástroji s umělou inteligencí
Ačkoli se jedná o zajímavý vývoj, Amazon není první, kdo implementuje generativní funkce AI do nástrojů pro prodejce.
BigCommerce nabízí 21 aplikací a integrací pro chat s umělou inteligencí, marketing a personalizaci.
Kromě stovek aplikací s umělou inteligencí představila společnost Shopify také popisovač produktů s umělou inteligencí a asistenta s umělou inteligencí pro automatizaci drobných úkolů.
Společnost Wix také plánuje spustit nástroje pro vytváření webových stránek, popisů produktů, psaní obsahu blogů a navrhování log.
Větší důsledky generativní umělé inteligence v elektronickém obchodě
Spuštěním tohoto nástroje by prodejci Amazonu mohli získat výraznou výhodu oproti konkurenci, protože by se zkrátil čas strávený psaním popisů produktů.

Vylepšené popisy produktů – za předpokladu, že jsou přesné – by mohly vést k vyššímu prodeji a snížení počtu vrácených zboží.
Ne všechno však jde hladce. Pomalé zavádění řešení Amazonu v porovnání s jinými společnostmi zabývajícími se elektronickým obchodem by mohlo naznačovat potenciální problémy při efektivním zavádění řešení AI.
Krok společnosti Amazon k automatizaci popisů produktů pomocí umělé inteligence a dalších platforem pro elektronické obchodování, jako jsou BigCommerce, Shopify a Wix, by mohl nově definovat copywriting a obsahový marketing v elektronickém obchodování.
Majitelům e-shopů a marketérům to sice otevírá dveře k efektivnějším pracovním postupům, ale zároveň to vyvolává obavy o spolehlivost popisů produktů pro spotřebitele.
Podniky v oblasti elektronického obchodování budou muset věnovat více času kontrole obsahu produktových stránek generovaného umělou inteligencí, aby se ujistily, že přesně odpovídá tomu, co spotřebitel obdrží.
Analytici na Wall Street si pochvalují poslední čtvrtletní výsledky společnosti Amazon.
Gigant v oblasti elektronického obchodování překonal očekávání v posledních hospodářských výsledcích a vykázal nejvyšší zisk od čtvrtého čtvrtletí roku 2020. Amazon také zaznamenal dvouciferný růst na základě silné dvoudenní slevové akce Prime na začátku tohoto roku.

Doug Anmuth z JPMorgan potvrdil rating „overweight“ pro Amazon a zvýšil cílovou cenu na 180 USD, což znamená zhruba 40% nárůst.
„Naše býčí teze o AMZN byla, že AWS se stabilizuje, zatímco maloobchod vidí zrychlující se růst a smysluplnou expanzi marží, což by v kombinaci s poklesem celkových kapitálových výdajů AMZN mělo vést ke smysluplnému nárůstu FCF v roce 2023,“ uvedl Anmuth. „Domníváme se, že výsledky za 2. čtvrtletí a průvodce 3. čtvrtletím naznačují, že tato teze se naplňuje a odhady AMZN by se měly posunout významně výše.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky