LONDÝN – Britská vláda se rozhodla odložit zákaz prodeje nových automobilů na fosilní paliva až do roku 2035, což vyvolalo znepokojení mezi výrobci automobilů, ale zdá se, že to bude mít jen malý vliv na stále rostoucí rozšíření elektromobilů. Odborníci z odvětví tvrdí, že toto rozhodnutí může bránit jistotě investic v kritické době, kdy se britské podniky snaží přilákat investice v době po brexitu. Původní zákaz do roku 2030 vyhlásil předchozí premiér Boris Johnson jako příležitost pro Spojené království, aby se stalo světovým lídrem v odvětví elektromobilů.
Podle nového mandátu by však 80 % nových automobilů prodávaných ve Spojeném království mělo být do roku 2030 stále plně elektrických, zatímco zbývajících 20 % by mohla do roku 2035 tvořit kombinace vozidel na fosilní paliva a hybridů. V loňském roce se Spojené království podílelo na celosvětovém prodeji automobilů zhruba 2 %, když se zde prodalo 1,6 milionu vozidel.
Andy Leyland, výkonný ředitel společnosti Supply Chain Insights, naznačil, že toto zpoždění pravděpodobně neoslabí odhodlání globálního automobilového průmyslu k elektrifikaci. “Starší automobilový průmysl musí přejít na plně elektrický pohon, aby byl schopen nákladově konkurovat společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) a čínským výrobcům,” uvedl.
LONDÝN – Britská vláda se rozhodla odložit zákaz prodeje nových automobilů na fosilní paliva až do roku 2035, což vyvolalo znepokojení mezi výrobci automobilů, ale zdá se, že to bude mít jen malý vliv na stále rostoucí rozšíření elektromobilů. Odborníci z odvětví tvrdí, že toto rozhodnutí může bránit jistotě investic v kritické době, kdy se britské podniky snaží přilákat investice v době po brexitu. Původní zákaz do roku 2030 vyhlásil předchozí premiér Boris Johnson jako příležitost pro Spojené království, aby se stalo světovým lídrem v odvětví elektromobilů.
Podle nového mandátu by však 80 % nových automobilů prodávaných ve Spojeném království mělo být do roku 2030 stále plně elektrických, zatímco zbývajících 20 % by mohla do roku 2035 tvořit kombinace vozidel na fosilní paliva a hybridů. V loňském roce se Spojené království podílelo na celosvětovém prodeji automobilů zhruba 2 %, když se zde prodalo 1,6 milionu vozidel.
Andy Leyland, výkonný ředitel společnosti Supply Chain Insights, naznačil, že toto zpoždění pravděpodobně neoslabí odhodlání globálního automobilového průmyslu k elektrifikaci. “Starší automobilový průmysl musí přejít na plně elektrický pohon, aby byl schopen nákladově konkurovat společnosti Tesla a čínským výrobcům,” uvedl.