Dexory získala 19 milionů dolarů na zviditelnění skladů pomocí analytiky a autonomních robotů
Společnost Dexory, která poskytuje skladům data o řízení zásob v reálném čase pomocí softwaru s umělou inteligencí a autonomních robotů, získala 19 milionů dolarů v kole financování série A vedeném evropskou společností Atomico.
Společnost Dexory byla založena v Londýně v roce 2015 a její produkty lze rozdělit do dvou segmentů. Na straně hardwaru společnost vyvíjí roboty vybavené senzory a kamerami, které pořizují data při průchodu určitým skladem a průběžně snímají regály při pohybu rychlostí podobnou běžné chůzi (např. půl metru za sekundu). Roboti pořizují 3D skeny místa, které mohou poskytnout informace o takových věcech, jako jsou rozměry, tvary a velikosti a objemy zboží v regálech.
Společnost Dexory pak pomocí počítačového vidění a strojového učení zpracovává zachycená data a zároveň je spojuje s fyzickým umístěním zásob, ale uvnitř digitálního dvojčete – tedy úplného virtuálního ekvivalentu jejich reálného protějšku.
Zdroj: Unsplash
„Roboti mohou být nasazeni několikrát denně nebo jednou denně v závislosti na jejich směnném režimu, a to i přes noc,“ uvedl pro TechCrunch e-mailem spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Dexory Andrei Danescu. „Shromažďování datových poznatků v krátkém časovém úseku po celou dobu umožňuje analýzu pro identifikaci problémů na místě a rozhodování při zvyšování provozní efektivity skladu.“
Společnost Dexory uvádí, že její zákazníci využívají její platformu pro různé případy použití, například pro provádění autonomních kontrol zásob v průběhu dne, čímž se snižuje potřeba pracného manuálního počítání zásob. To může být užitečné i pro řešení některých běžných bolestivých míst ve skladu, jako je identifikace chybně umístěných palet nebo jiného zboží, které se ztratilo.
Instinktivně to však nikdy nebude dokonalé řešení pro všechny případy, protože jistě není možné vidět každou položku na polici, zejména pokud jsou naskládány v řadách nebo umístěny vysoko na policích. Danescu se však domnívá, že to z velké části vyřeší alespoň některé problémy s kontrolou zásob.
„Pokud je zboží umístěno za sebou, nemusí být řešení schopno přesně identifikovat, o jaké zboží se jedná – žádný štítek k přečtení samozřejmě neznamená nic k identifikaci,“ řekl Danescu. „Ale díky 3D skenování dá obsluze vědět, že je tam něco jiného, a ukáže jí obrázek, co to je, čímž vyřeší více než 80 % problému.“
Kromě toho nejsou kontroly zásob jediným účelem platformy Dexory. Mohla by se používat také k hlídání optimalizace prostoru, například tam, kde mohou být velké mezery, ve kterých nic není. Nebo by mohla být použita k předvídání kapacity, nebo dokonce jako součást pracovního postupu společnosti pro dodržování bezpečnostních předpisů, kdy může odhalit případné vznikající nebezpečné situace.
Zdroj: Unsplash
Ačkoli do maloobchodní sféry již proniklo nespočet robotických společností s podobnou inteligencí, včetně společností jako Bossa Nova, Simbe a Zippedi, Danescu říká, že se od nich odlišuje zaměřením na větší prostředí ve stylu skladů, nikoli maloobchodních prodejen – jeho roboti mohou skenovat až do výšky 15 metrů díky fyzickému rozšíření.
„Máme na plánu nová řešení, která by tuto hranici (19-20 milionů) překročila, ale to je sotva 2-3 % trhu,“ řekl Danescu.
Společnost Dexory zatím působí ve Velké Británii a Irsku v odvětvích logistiky a dodavatelského řetězce, letecké nákladní dopravy, maloobchodu a elektronického obchodu a výroby, přičemž mezi její klienty patří společnosti Menzies Aviation, Denso Manufacturing U.K., Huboo a Maersk. Dnešní zpráva přichází týden poté, co společnost Maersk oznámila, že rozšiřuje své partnerství se společností Dexory o další sklady v oblasti Spojeného království a Irska poté, co v lednu krátce po přejmenování společnosti Dexory z BotsAndUs uzavřela první zkušební partnerství.
Díky nové finanční injekci získala společnost Dexory v různých kolech celkem 37,9 milionu dolarů a plánuje rozšířit svou platformu na nové trhy včetně USA, Německa a Nizozemska.
Kromě hlavního investora, společnosti Atomico, se kola A společnosti Dexory zúčastnili také první investor do Facebooku a Spotify, společnost Lakestar, Maersk Growth, investiční odnož dánského přepravního a logistického gigantu (a zákazníka společnosti Dexory) Maersk, a londýnský fond rizikového kapitálu Kindred Capital.
Společnost Dexory byla založena v Londýně v roce 2015 a její produkty lze rozdělit do dvou segmentů. Na straně hardwaru společnost vyvíjí roboty vybavené senzory a kamerami, které pořizují data při průchodu určitým skladem a průběžně snímají regály při pohybu rychlostí podobnou běžné chůzi . Roboti pořizují 3D skeny místa, které mohou poskytnout informace o takových věcech, jako jsou rozměry, tvary a velikosti a objemy zboží v regálech.Společnost Dexory pak pomocí počítačového vidění a strojového učení zpracovává zachycená data a zároveň je spojuje s fyzickým umístěním zásob, ale uvnitř digitálního dvojčete – tedy úplného virtuálního ekvivalentu jejich reálného protějšku.„Roboti mohou být nasazeni několikrát denně nebo jednou denně v závislosti na jejich směnném režimu, a to i přes noc,“ uvedl pro TechCrunch e-mailem spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Dexory Andrei Danescu. „Shromažďování datových poznatků v krátkém časovém úseku po celou dobu umožňuje analýzu pro identifikaci problémů na místě a rozhodování při zvyšování provozní efektivity skladu.“Společnost Dexory uvádí, že její zákazníci využívají její platformu pro různé případy použití, například pro provádění autonomních kontrol zásob v průběhu dne, čímž se snižuje potřeba pracného manuálního počítání zásob. To může být užitečné i pro řešení některých běžných bolestivých míst ve skladu, jako je identifikace chybně umístěných palet nebo jiného zboží, které se ztratilo.Instinktivně to však nikdy nebude dokonalé řešení pro všechny případy, protože jistě není možné vidět každou položku na polici, zejména pokud jsou naskládány v řadách nebo umístěny vysoko na policích. Danescu se však domnívá, že to z velké části vyřeší alespoň některé problémy s kontrolou zásob.„Pokud je zboží umístěno za sebou, nemusí být řešení schopno přesně identifikovat, o jaké zboží se jedná – žádný štítek k přečtení samozřejmě neznamená nic k identifikaci,“ řekl Danescu. „Ale díky 3D skenování dá obsluze vědět, že je tam něco jiného, a ukáže jí obrázek, co to je, čímž vyřeší více než 80 % problému.“Kromě toho nejsou kontroly zásob jediným účelem platformy Dexory. Mohla by se používat také k hlídání optimalizace prostoru, například tam, kde mohou být velké mezery, ve kterých nic není. Nebo by mohla být použita k předvídání kapacity, nebo dokonce jako součást pracovního postupu společnosti pro dodržování bezpečnostních předpisů, kdy může odhalit případné vznikající nebezpečné situace.Ačkoli do maloobchodní sféry již proniklo nespočet robotických společností s podobnou inteligencí, včetně společností jako Bossa Nova, Simbe a Zippedi, Danescu říká, že se od nich odlišuje zaměřením na větší prostředí ve stylu skladů, nikoli maloobchodních prodejen – jeho roboti mohou skenovat až do výšky 15 metrů díky fyzickému rozšíření.„Máme na plánu nová řešení, která by tuto hranici překročila, ale to je sotva 2-3 % trhu,“ řekl Danescu.Společnost Dexory zatím působí ve Velké Británii a Irsku v odvětvích logistiky a dodavatelského řetězce, letecké nákladní dopravy, maloobchodu a elektronického obchodu a výroby, přičemž mezi její klienty patří společnosti Menzies Aviation, Denso Manufacturing U.K., Huboo a Maersk. Dnešní zpráva přichází týden poté, co společnost Maersk oznámila, že rozšiřuje své partnerství se společností Dexory o další sklady v oblasti Spojeného království a Irska poté, co v lednu krátce po přejmenování společnosti Dexory z BotsAndUs uzavřela první zkušební partnerství.Díky nové finanční injekci získala společnost Dexory v různých kolech celkem 37,9 milionu dolarů a plánuje rozšířit svou platformu na nové trhy včetně USA, Německa a Nizozemska.Kromě hlavního investora, společnosti Atomico, se kola A společnosti Dexory zúčastnili také první investor do Facebooku a Spotify, společnost Lakestar, Maersk Growth, investiční odnož dánského přepravního a logistického gigantu Maersk, a londýnský fond rizikového kapitálu Kindred Capital.