Generální ředitel Spotify naznačuje možnosti personalizace a reklamy využívající umělou inteligenci
Během hovoru k výsledkům společnosti Spotify za druhé čtvrtletí generální ředitel Daniel Ek naznačil několik způsobů, jak by streamovací služba mohla zavést další funkce využívající umělou inteligenci.
Ek se dotkl toho, jak by umělá inteligence mohla být využita k vytváření personalizovanějších zážitků, shrnutí podcastů a generování reklam.
Začátkem letošního roku společnost spustila funkci DJ, která poskytuje kurátorský výběr hudby spolu s komentáři ke skladbám a interpretům, které se vám líbí. Ek říká, že zákazníci mohou v budoucnu očekávat podobné funkce poháněné umělou inteligencí, jejichž cílem je kontextualizovat a personalizovat obsah celé streamovací služby.
„DJ je fenomenální produkt,“ řekl Ek během hovoru. „Je to pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších produktů, které jsme za posledních několik let vyvinuli, a zaznamenali jsme s ním opravdu silné interakce spotřebitelů. A to právě vypovídá o naší schopnosti kontextualizovat a personalizovat veškerý úžasný obsah, který na platformě Spotify máme. Takže si myslím, že toho uvidíte mnohem více, kdy budeme moci kontextualizovat a personalizovat obsah napříč celou platformou, aby byl přístupnější.“
Zdroj: Reuters
Jedním ze způsobů, jak může Spotify využít generativní umělou inteligenci, je její využití ke shrnutí toho, o čem podcasty jsou, protože proniknout do nových podcastů může být poněkud obtížné. Podle Eka by to mohlo spotřebitelům usnadnit hledání nových podcastů, což by zase vedlo k vyšší angažovanosti a většímu růstu tvůrců.
Ek říká, že dalším způsobem, jak by se umělá inteligence mohla využít k zefektivnění služby Spotify, jsou zvukové reklamy generované umělou inteligencí.
„Myslím, že díky generativní umělé inteligenci a našim nástrojům zde uvidíte, že můžeme výrazně snížit náklady, které inzerenti potřebují na vývoj nových reklamních formátů,“ řekl Ek. „A to samozřejmě znamená, že si jako inzerent můžete představit, že místo jedné reklamy budete mít tisíce a vyzkoušené napříč sítěmi Spotify, věci, které jste dnes mohli snadno dělat pomocí textu, ale nemohli jste je dělat přes video nebo v audiu.“
Ek se vyjádřil v době, kdy společnost Spotify usiluje o patent na systém syntézy textu na řeč s využitím umělé inteligence. Patent byl zveřejněn 20. července a podán již v únoru. Tato technologie dokáže převzít text a převést jej na zvuk podobný lidské řeči, který zahrnuje emoce a záměr. Systém dokáže vytvořit realistickou řeč, která je schopna vyjádřit emoce, jako je hněv, štěstí nebo smutek, spolu se záměry, jako je sarkasmus. Dokáže tak činit i šeptem nebo křikem a s přízvukem.
Patent naznačuje, že Spotify chce jít dál než jen ke své funkci DJ, která mezi písněmi jednoduše řekne několik vět na bázi umělé inteligence. Systém syntézy textu na řeč má potenciál být využit například k vyprávění audioknih pomocí AI tak, aby zněly přirozeně. Stojí za zmínku, že Apple spustil zvukové vyprávění poháněné umělou inteligencí pro vybrané tituly v Apple Books na začátku tohoto roku.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Patentová přihláška a Ekův komentář přicházejí v době, kdy Spotify investuje do hlasové technologie s umělou inteligencí. V loňském roce tato streamovací služba koupila za nezveřejněnou částku londýnský startup Sonantic, který vytvořil engine AI pro vytváření realisticky znějících lidských hlasů z textu. Spotify tuto akvizici využila k podpoře své funkce AI DJ.
Z výsledků společnosti Spotify za druhé čtvrtletí vyplynulo, že v současné době si předplatné služby Spotify na celém světě platí 220 milionů lidí, což je meziročně o 17 % více. Celkově má nyní Spotify 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši téměř 3,2 miliardy eur (3,5 miliardy dolarů podle dnešního kurzu). Meziročně se příjmy zvýšily o 11 %. Společnost Spotify však také vykázala provozní ztrátu ve výši 247 milionů eur (274 milionů dolarů) .
Společnost Spotify včera také oznámila zvýšení cen svých prémiových tarifů. V USA bude nyní individuální prémiový tarif stát 10,99 USD měsíčně místo 9,99 USD. Plán pro duo bude stát 14,99 USD místo 12,99 USD a cena rodinného plánu bude 16,99 USD místo 15,99 USD.
Ek se dotkl toho, jak by umělá inteligence mohla být využita k vytváření personalizovanějších zážitků, shrnutí podcastů a generování reklam.Začátkem letošního roku společnost spustila funkci DJ, která poskytuje kurátorský výběr hudby spolu s komentáři ke skladbám a interpretům, které se vám líbí. Ek říká, že zákazníci mohou v budoucnu očekávat podobné funkce poháněné umělou inteligencí, jejichž cílem je kontextualizovat a personalizovat obsah celé streamovací služby.„DJ je fenomenální produkt,“ řekl Ek během hovoru. „Je to pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších produktů, které jsme za posledních několik let vyvinuli, a zaznamenali jsme s ním opravdu silné interakce spotřebitelů. A to právě vypovídá o naší schopnosti kontextualizovat a personalizovat veškerý úžasný obsah, který na platformě Spotify máme. Takže si myslím, že toho uvidíte mnohem více, kdy budeme moci kontextualizovat a personalizovat obsah napříč celou platformou, aby byl přístupnější.“Jedním ze způsobů, jak může Spotify využít generativní umělou inteligenci, je její využití ke shrnutí toho, o čem podcasty jsou, protože proniknout do nových podcastů může být poněkud obtížné. Podle Eka by to mohlo spotřebitelům usnadnit hledání nových podcastů, což by zase vedlo k vyšší angažovanosti a většímu růstu tvůrců.Ek říká, že dalším způsobem, jak by se umělá inteligence mohla využít k zefektivnění služby Spotify, jsou zvukové reklamy generované umělou inteligencí.„Myslím, že díky generativní umělé inteligenci a našim nástrojům zde uvidíte, že můžeme výrazně snížit náklady, které inzerenti potřebují na vývoj nových reklamních formátů,“ řekl Ek. „A to samozřejmě znamená, že si jako inzerent můžete představit, že místo jedné reklamy budete mít tisíce a vyzkoušené napříč sítěmi Spotify, věci, které jste dnes mohli snadno dělat pomocí textu, ale nemohli jste je dělat přes video nebo v audiu.“Ek se vyjádřil v době, kdy společnost Spotify usiluje o patent na systém syntézy textu na řeč s využitím umělé inteligence. Patent byl zveřejněn 20. července a podán již v únoru. Tato technologie dokáže převzít text a převést jej na zvuk podobný lidské řeči, který zahrnuje emoce a záměr. Systém dokáže vytvořit realistickou řeč, která je schopna vyjádřit emoce, jako je hněv, štěstí nebo smutek, spolu se záměry, jako je sarkasmus. Dokáže tak činit i šeptem nebo křikem a s přízvukem.Patent naznačuje, že Spotify chce jít dál než jen ke své funkci DJ, která mezi písněmi jednoduše řekne několik vět na bázi umělé inteligence. Systém syntézy textu na řeč má potenciál být využit například k vyprávění audioknih pomocí AI tak, aby zněly přirozeně. Stojí za zmínku, že Apple spustil zvukové vyprávění poháněné umělou inteligencí pro vybrané tituly v Apple Books na začátku tohoto roku.Patentová přihláška a Ekův komentář přicházejí v době, kdy Spotify investuje do hlasové technologie s umělou inteligencí. V loňském roce tato streamovací služba koupila za nezveřejněnou částku londýnský startup Sonantic, který vytvořil engine AI pro vytváření realisticky znějících lidských hlasů z textu. Spotify tuto akvizici využila k podpoře své funkce AI DJ.Z výsledků společnosti Spotify za druhé čtvrtletí vyplynulo, že v současné době si předplatné služby Spotify na celém světě platí 220 milionů lidí, což je meziročně o 17 % více. Celkově má nyní Spotify 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši téměř 3,2 miliardy eur . Meziročně se příjmy zvýšily o 11 %. Společnost Spotify však také vykázala provozní ztrátu ve výši 247 milionů eur .Společnost Spotify včera také oznámila zvýšení cen svých prémiových tarifů. V USA bude nyní individuální prémiový tarif stát 10,99 USD měsíčně místo 9,99 USD. Plán pro duo bude stát 14,99 USD místo 12,99 USD a cena rodinného plánu bude 16,99 USD místo 15,99 USD.
Uklidnění obav z celních opatření vyvolává optimismus ohledně výhledu trhu IPO. Akcie izraelské společnosti eToro, známé maloobchodní platformy pro obchodování...