Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Generální ředitel Spotify naznačuje možnosti personalizace a reklamy využívající umělou inteligenci

Během hovoru k výsledkům společnosti Spotify za druhé čtvrtletí generální ředitel Daniel Ek naznačil několik způsobů, jak by streamovací služba mohla zavést další funkce využívající umělou inteligenci.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
27 září, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Ek se dotkl toho, jak by umělá inteligence mohla být využita k vytváření personalizovanějších zážitků, shrnutí podcastů a generování reklam.

Začátkem letošního roku společnost spustila funkci DJ, která poskytuje kurátorský výběr hudby spolu s komentáři ke skladbám a interpretům, které se vám líbí. Ek říká, že zákazníci mohou v budoucnu očekávat podobné funkce poháněné umělou inteligencí, jejichž cílem je kontextualizovat a personalizovat obsah celé streamovací služby.

„DJ je fenomenální produkt,“ řekl Ek během hovoru. „Je to pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších produktů, které jsme za posledních několik let vyvinuli, a zaznamenali jsme s ním opravdu silné interakce spotřebitelů. A to právě vypovídá o naší schopnosti kontextualizovat a personalizovat veškerý úžasný obsah, který na platformě Spotify máme. Takže si myslím, že toho uvidíte mnohem více, kdy budeme moci kontextualizovat a personalizovat obsah napříč celou platformou, aby byl přístupnější.“

Zdroj: Reuters

Jedním ze způsobů, jak může Spotify využít generativní umělou inteligenci, je její využití ke shrnutí toho, o čem podcasty jsou, protože proniknout do nových podcastů může být poněkud obtížné. Podle Eka by to mohlo spotřebitelům usnadnit hledání nových podcastů, což by zase vedlo k vyšší angažovanosti a většímu růstu tvůrců.

Ek říká, že dalším způsobem, jak by se umělá inteligence mohla využít k zefektivnění služby Spotify, jsou zvukové reklamy generované umělou inteligencí.

„Myslím, že díky generativní umělé inteligenci a našim nástrojům zde uvidíte, že můžeme výrazně snížit náklady, které inzerenti potřebují na vývoj nových reklamních formátů,“ řekl Ek. „A to samozřejmě znamená, že si jako inzerent můžete představit, že místo jedné reklamy budete mít tisíce a vyzkoušené napříč sítěmi Spotify, věci, které jste dnes mohli snadno dělat pomocí textu, ale nemohli jste je dělat přes video nebo v audiu.“

Advertisement

Ek se vyjádřil v době, kdy společnost Spotify usiluje o patent na systém syntézy textu na řeč s využitím umělé inteligence. Patent byl zveřejněn 20. července a podán již v únoru. Tato technologie dokáže převzít text a převést jej na zvuk podobný lidské řeči, který zahrnuje emoce a záměr. Systém dokáže vytvořit realistickou řeč, která je schopna vyjádřit emoce, jako je hněv, štěstí nebo smutek, spolu se záměry, jako je sarkasmus. Dokáže tak činit i šeptem nebo křikem a s přízvukem.

Chcete využít této příležitosti?

Patent naznačuje, že Spotify chce jít dál než jen ke své funkci DJ, která mezi písněmi jednoduše řekne několik vět na bázi umělé inteligence. Systém syntézy textu na řeč má potenciál být využit například k vyprávění audioknih pomocí AI tak, aby zněly přirozeně. Stojí za zmínku, že Apple spustil zvukové vyprávění poháněné umělou inteligencí pro vybrané tituly v Apple Books na začátku tohoto roku.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Patentová přihláška a Ekův komentář přicházejí v době, kdy Spotify investuje do hlasové technologie s umělou inteligencí. V loňském roce tato streamovací služba koupila za nezveřejněnou částku londýnský startup Sonantic, který vytvořil engine AI pro vytváření realisticky znějících lidských hlasů z textu. Spotify tuto akvizici využila k podpoře své funkce AI DJ.

Z výsledků společnosti Spotify za druhé čtvrtletí vyplynulo, že v současné době si předplatné služby Spotify na celém světě platí 220 milionů lidí, což je meziročně o 17 % více. Celkově má nyní Spotify 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši téměř 3,2 miliardy eur (3,5 miliardy dolarů podle dnešního kurzu). Meziročně se příjmy zvýšily o 11 %. Společnost Spotify však také vykázala provozní ztrátu ve výši 247 milionů eur (274 milionů dolarů) .

Společnost Spotify včera také oznámila zvýšení cen svých prémiových tarifů. V USA bude nyní individuální prémiový tarif stát 10,99 USD měsíčně místo 9,99 USD. Plán pro duo bude stát 14,99 USD místo 12,99 USD a cena rodinného plánu bude 16,99 USD místo 15,99 USD.

Ek se dotkl toho, jak by umělá inteligence mohla být využita k vytváření personalizovanějších zážitků, shrnutí podcastů a generování reklam.Začátkem letošního roku společnost spustila funkci DJ, která poskytuje kurátorský výběr hudby spolu s komentáři ke skladbám a interpretům, které se vám líbí. Ek říká, že zákazníci mohou v budoucnu očekávat podobné funkce poháněné umělou inteligencí, jejichž cílem je kontextualizovat a personalizovat obsah celé streamovací služby.„DJ je fenomenální produkt,“ řekl Ek během hovoru. „Je to pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších produktů, které jsme za posledních několik let vyvinuli, a zaznamenali jsme s ním opravdu silné interakce spotřebitelů. A to právě vypovídá o naší schopnosti kontextualizovat a personalizovat veškerý úžasný obsah, který na platformě Spotify máme. Takže si myslím, že toho uvidíte mnohem více, kdy budeme moci kontextualizovat a personalizovat obsah napříč celou platformou, aby byl přístupnější.“Jedním ze způsobů, jak může Spotify využít generativní umělou inteligenci, je její využití ke shrnutí toho, o čem podcasty jsou, protože proniknout do nových podcastů může být poněkud obtížné. Podle Eka by to mohlo spotřebitelům usnadnit hledání nových podcastů, což by zase vedlo k vyšší angažovanosti a většímu růstu tvůrců.Ek říká, že dalším způsobem, jak by se umělá inteligence mohla využít k zefektivnění služby Spotify, jsou zvukové reklamy generované umělou inteligencí.„Myslím, že díky generativní umělé inteligenci a našim nástrojům zde uvidíte, že můžeme výrazně snížit náklady, které inzerenti potřebují na vývoj nových reklamních formátů,“ řekl Ek. „A to samozřejmě znamená, že si jako inzerent můžete představit, že místo jedné reklamy budete mít tisíce a vyzkoušené napříč sítěmi Spotify, věci, které jste dnes mohli snadno dělat pomocí textu, ale nemohli jste je dělat přes video nebo v audiu.“Ek se vyjádřil v době, kdy společnost Spotify usiluje o patent na systém syntézy textu na řeč s využitím umělé inteligence. Patent byl zveřejněn 20. července a podán již v únoru. Tato technologie dokáže převzít text a převést jej na zvuk podobný lidské řeči, který zahrnuje emoce a záměr. Systém dokáže vytvořit realistickou řeč, která je schopna vyjádřit emoce, jako je hněv, štěstí nebo smutek, spolu se záměry, jako je sarkasmus. Dokáže tak činit i šeptem nebo křikem a s přízvukem. Chcete využít této příležitosti?Patent naznačuje, že Spotify chce jít dál než jen ke své funkci DJ, která mezi písněmi jednoduše řekne několik vět na bázi umělé inteligence. Systém syntézy textu na řeč má potenciál být využit například k vyprávění audioknih pomocí AI tak, aby zněly přirozeně. Stojí za zmínku, že Apple spustil zvukové vyprávění poháněné umělou inteligencí pro vybrané tituly v Apple Books na začátku tohoto roku.Patentová přihláška a Ekův komentář přicházejí v době, kdy Spotify investuje do hlasové technologie s umělou inteligencí. V loňském roce tato streamovací služba koupila za nezveřejněnou částku londýnský startup Sonantic, který vytvořil engine AI pro vytváření realisticky znějících lidských hlasů z textu. Spotify tuto akvizici využila k podpoře své funkce AI DJ.Z výsledků společnosti Spotify za druhé čtvrtletí vyplynulo, že v současné době si předplatné služby Spotify na celém světě platí 220 milionů lidí, což je meziročně o 17 % více. Celkově má nyní Spotify 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši téměř 3,2 miliardy eur . Meziročně se příjmy zvýšily o 11 %. Společnost Spotify však také vykázala provozní ztrátu ve výši 247 milionů eur .Společnost Spotify včera také oznámila zvýšení cen svých prémiových tarifů. V USA bude nyní individuální prémiový tarif stát 10,99 USD měsíčně místo 9,99 USD. Plán pro duo bude stát 14,99 USD místo 12,99 USD a cena rodinného plánu bude 16,99 USD místo 15,99 USD.
Tagy: AIspotifyumělá inteligence

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Akcie společnosti Navios Maritime Partners vzrostly o 5 %, protože tržby překonaly očekávání

      21:47

      LSI Industries vzrostla o 9 %, protože zisky za čtvrté čtvrtletí překonaly očekávání

      21:32

      Selectquote překonal očekávané zisky o 0,14 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Zisk společnosti Twin Disc zaostal o 0,47 USD, tržby překonaly odhady

      20:00

      Akcie společnosti OSI Systems vzrostly o 3 %, protože výhled na fiskální rok 2026 překonal odhady

      18:15

      Investoři se soustředí na výsledky společnosti Nvidia, zatímco americké technologické akcie kolísají

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      JPMorgan věří v 50% růst akcií čínského výrobce elektrických letadel EHang

      24 srpna, 2025

      Americká investiční banka JPMorgan vydala pozitivní doporučení na akcie společnosti EHang, čínského průkopníka v oblasti elektrických letadel s vertikálním vzletem...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America odhaluje akcie s vysokým růstovým potenciálem

      24 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Stanley Druckenmiller se rozhodl pro prodej Tesly a sází na Microsoft

      22 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      DigitalOcean zažil propad o 75 %. Jde o lákavou příležitost

      22 srpna, 2025
      Zdroj: Reuters

      Morgan Stanley doporučuje nákup akcií Hewlett Packard Enterprise

      22 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Jay Powell připravuje půdu pro snížení úrokových sazeb Fedu v září

      23 srpna, 2025

      Dow uzavřel na novém rekordu, Powell naznačil snížení úrokových sazeb

      22 srpna, 2025

      Index S&P 500 klesá v důsledku pokračujícího propadu technologických akcií

      20 srpna, 2025

      UnitedHealth Group má dnes před sebou celou řadu tržních výzev

      22 srpna, 2025

      Trump využívá proces výběru předsedy Fedu k prosazení nižších sazeb

      20 srpna, 2025

      Lucid sází na nové SUV Gravity X, aby přilákal investory a zastavil propad akcií

      23 srpna, 2025

      Trumpova cla pod drobnohledem: proč mohou přinést neočekávané výhody

      24 srpna, 2025

      S&P 500 klesá pátý den v řadě, pozornost se přesouvá na projev Powella

      21 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.