Itálie formalizovala dohodu se sdruženími distributorů, která má pomoci regulovat ceny základního zboží po zbytek roku a řešit tak přetrvávající problém inflace. Premiérka Giorgia Meloniová, zatížená tím, že podniky obvykle přenášejí na spotřebitele nejen zvýšené výrobní náklady, představila “protiinflační pakt”, vyjádřila optimismus ohledně jeho účinků a zmínila, že vláda hodlá tuto iniciativu prodloužit i po prosinci.
Dohoda předpokládá, že zúčastnění prodejci sestaví seznam základních potravin a nepotravinářského zboží, na které se budou vztahovat snížené ceny, včetně základních potřeb, jako jsou výrobky pro péči o děti a osobní hygienu. Několik průmyslových sdružení, včetně výrobce těstovin Barilla, mlékárenské skupiny Granarolo a výrobce cukrovinek Ferrero, projevilo určitou spolupráci s vládní iniciativou, ale nepřijalo pevné závazky.
Tento krok následuje po nedávném oznámení podobného plánu ve Francii, který narazil na problémy při získávání podpory velkých korporací, jako jsou Unilever, Nestlé a PepsiCo. Prosazení paktu nakonec závisí na závazcích jednotlivých maloobchodníků.
Itálie formalizovala dohodu se sdruženími distributorů, která má pomoci regulovat ceny základního zboží po zbytek roku a řešit tak přetrvávající problém inflace. Premiérka Giorgia Meloniová, zatížená tím, že podniky obvykle přenášejí na spotřebitele nejen zvýšené výrobní náklady, představila “protiinflační pakt”, vyjádřila optimismus ohledně jeho účinků a zmínila, že vláda hodlá tuto iniciativu prodloužit i po prosinci.
Dohoda předpokládá, že zúčastnění prodejci sestaví seznam základních potravin a nepotravinářského zboží, na které se budou vztahovat snížené ceny, včetně základních potřeb, jako jsou výrobky pro péči o děti a osobní hygienu. Několik průmyslových sdružení, včetně výrobce těstovin Barilla, mlékárenské skupiny Granarolo a výrobce cukrovinek Ferrero, projevilo určitou spolupráci s vládní iniciativou, ale nepřijalo pevné závazky.
Tento krok následuje po nedávném oznámení podobného plánu ve Francii, který narazil na problémy při získávání podpory velkých korporací, jako jsou Unilever, Nestlé a PepsiCo. Prosazení paktu nakonec závisí na závazcích jednotlivých maloobchodníků.
