Ve skutečnosti byly výsledky smíšené. Vedení společnosti Boeing však konzervativně nasměrovalo očekávání a ocenění akcií je takové, že pouhé splnění střednědobého výhledu ponechává akcie Boeing v současné době jako dobrou hodnotu.
Smíšené čtvrtletí společnosti Boeing
Pro pochopení významu jednotlivých segmentů pro cíle společnosti Boeing na období 2025/2026 je dobré se vrátit k listopadové konferenci investorů. Tehdy vedení společnosti nastínilo očekávání provozních peněz v segmentech v roce 2023 a v letech 2025/2026 (myšleno mezi těmito dvěma roky).
Většinu těžké práce odvede segment komerčních leteckých společností (BCA), který bude plnit své víceleté závazky – o tom více za chvíli. Aby však společnost Boeing dosáhla cíle pro roky 2025/2026, bude muset dosáhnout výrazného zlepšení také v segmentu obrany, vesmíru a bezpečnosti (BDS).
PROVOZNÍ PENĚŽNÍ TOK SEGMENTU
ODHAD NA ROK 2023
ODHAD 2025/2026
ZLEPŠENÍ
Boeing Commercial Airplanes (BCA)
2,5 až 3,5 miliardy dolarů
9 miliard dolarů
6 až 6,5 miliardy dolarů
Boeing Defense, Space & Security (BDS)
(1 miliarda USD) až (0,5 miliardy USD)
2 miliardy dolarů
2,5 až 3 miliardy dolarů
Boeing Global Services (BGS)
2,5 až 3 miliardy dolarů
3 miliardy dolarů
0 až 0,5 miliardy dolarů
Dobrou zprávou za uplynulé čtvrtletí a výhledem vedení je, že silná pozice v segmentu BCA a globálních služeb (BGS) kompenzuje slabost v segmentu BDS. To je dobré i špatné, podle toho, jak se na to díváte.
Zdroj: Unsplash
Tato dynamika byla vyjádřena v komentáři finančního ředitele Briana Westa k výsledkům za druhé čtvrtletí. Stejně jako generální ředitel Dave Calhoun vyjádřil přesvědčení, že Boeing dosáhne v roce 2023 svého cíle volných peněžních toků ve výši 3,5 až 5 miliard USD. Přesto také poznamenal, že „složení provozních peněžních prostředků podle divizí bude pravděpodobně odlišné, přičemž BCA a BGS budou lepší, než se očekávalo, a BDS nižší, než se očekávalo, kvůli nižší provozní výkonnosti.“
Dobrá zpráva pro společnost Boeing
Poloplná sklenice je povzbuzující, že Boeing je na dobré cestě k dosažení svých cílů, především proto, že se zdá, že výroba letadel se zvyšuje podle plánu. Například BCA očekává, že v roce 2023 dodá 400 až 450 letadel 737 MAX a v letech 2025/2026 bude dodávat 50 letadel měsíčně. Dobrou zprávou je, že Boeing v tomto čtvrtletí dodal 103 letadel, což znamená tempo zhruba 34 letadel měsíčně, a West uvedl: „Nyní přecházíme na výrobu 38 kusů měsíčně a stále plánujeme zvýšení na 50 kusů měsíčně v letech 25-26.“
Jedná se o nejkritičtější část podnikání společnosti Boeing, protože zisková marže společnosti má tendenci se zvyšujícím se objemem výroby růst.
Názor, že sklenice je napůl prázdná, poukazuje na to, že riziko roste, protože BDS nadále trpí tím, co Calhoun popisuje jako „pokračující ztráty ze tří rozvojových programů s pevnou cenou“. Jak již bylo řečeno, Boeing u těchto projektů překročil náklady o několik miliard dolarů, a práce na těchto programech je klíčem ke snížení rizika akcií a zvýšení zisků a peněžních toků v BDS.
Zdroj: Getty Images
Vedení společnosti věří, že v těchto programech s pevnou cenou projde milníky a sníží jejich riziko do roku 2025/2026 a že představují pouze 15 % jejího podnikání v oblasti obrany. Přesto je třeba je realizovat a výsledky společnosti Boeing jsou neuspokojivé. Pokud se tedy s komerčním leteckým trhem něco stane, Boeing se v příštích letech nebude mít z BDS moc o co opřít.
Akcie Boeingu se vyplatí koupit, ale po zveřejnění posledních výsledků už to není tak silná koupě. Boeing zvyšuje výrobu komerčních letadel – to je významné plus. Má také vedení a působivou správní radu, které chápou, co investoři právě teď potřebují – opatrný přístup k pokynům a solidní realizaci. Problémem jsou však přetrvávající problémy v BDS, které zvyšují investiční riziko společnosti.
Společnost Boeing musí splnit očekávání ohledně peněžních toků pro roky 2025/2026, a to nejen proto, aby byla schopna snížit svůj dluh ve výši 52,3 miliardy dolarů, ale také proto, aby měla finanční prostředky na investice do vývoje budoucích letadel a mohla konkurovat Airbusu.
Riziko roste a Boeing je po těchto výsledcích o něco méně výhodný ke koupi, ale z hlediska poměru rizika a odměny si myslím, že argumenty stále hovoří ve prospěch býků.
Ve skutečnosti byly výsledky smíšené. Vedení společnosti Boeing však konzervativně nasměrovalo očekávání a ocenění akcií je takové, že pouhé splnění střednědobého výhledu ponechává akcie Boeing v současné době jako dobrou hodnotu.Pro pochopení významu jednotlivých segmentů pro cíle společnosti Boeing na období 2025/2026 je dobré se vrátit k listopadové konferenci investorů. Tehdy vedení společnosti nastínilo očekávání provozních peněz v segmentech v roce 2023 a v letech 2025/2026 .Většinu těžké práce odvede segment komerčních leteckých společností , který bude plnit své víceleté závazky – o tom více za chvíli. Aby však společnost Boeing dosáhla cíle pro roky 2025/2026, bude muset dosáhnout výrazného zlepšení také v segmentu obrany, vesmíru a bezpečnosti .PROVOZNÍ PENĚŽNÍ TOK SEGMENTUODHAD NA ROK 2023ODHAD 2025/2026ZLEPŠENÍBoeing Commercial Airplanes 2,5 až 3,5 miliardy dolarů9 miliard dolarů6 až 6,5 miliardy dolarůBoeing Defense, Space & Security až 2 miliardy dolarů2,5 až 3 miliardy dolarůBoeing Global Services 2,5 až 3 miliardy dolarů3 miliardy dolarů0 až 0,5 miliardy dolarůDobrou zprávou za uplynulé čtvrtletí a výhledem vedení je, že silná pozice v segmentu BCA a globálních služeb kompenzuje slabost v segmentu BDS. To je dobré i špatné, podle toho, jak se na to díváte.Tato dynamika byla vyjádřena v komentáři finančního ředitele Briana Westa k výsledkům za druhé čtvrtletí. Stejně jako generální ředitel Dave Calhoun vyjádřil přesvědčení, že Boeing dosáhne v roce 2023 svého cíle volných peněžních toků ve výši 3,5 až 5 miliard USD. Přesto také poznamenal, že „složení provozních peněžních prostředků podle divizí bude pravděpodobně odlišné, přičemž BCA a BGS budou lepší, než se očekávalo, a BDS nižší, než se očekávalo, kvůli nižší provozní výkonnosti.“Poloplná sklenice je povzbuzující, že Boeing je na dobré cestě k dosažení svých cílů, především proto, že se zdá, že výroba letadel se zvyšuje podle plánu. Například BCA očekává, že v roce 2023 dodá 400 až 450 letadel 737 MAX a v letech 2025/2026 bude dodávat 50 letadel měsíčně. Dobrou zprávou je, že Boeing v tomto čtvrtletí dodal 103 letadel, což znamená tempo zhruba 34 letadel měsíčně, a West uvedl: „Nyní přecházíme na výrobu 38 kusů měsíčně a stále plánujeme zvýšení na 50 kusů měsíčně v letech 25-26.“Jedná se o nejkritičtější část podnikání společnosti Boeing, protože zisková marže společnosti má tendenci se zvyšujícím se objemem výroby růst.Názor, že sklenice je napůl prázdná, poukazuje na to, že riziko roste, protože BDS nadále trpí tím, co Calhoun popisuje jako „pokračující ztráty ze tří rozvojových programů s pevnou cenou“. Jak již bylo řečeno, Boeing u těchto projektů překročil náklady o několik miliard dolarů, a práce na těchto programech je klíčem ke snížení rizika akcií a zvýšení zisků a peněžních toků v BDS.Vedení společnosti věří, že v těchto programech s pevnou cenou projde milníky a sníží jejich riziko do roku 2025/2026 a že představují pouze 15 % jejího podnikání v oblasti obrany. Přesto je třeba je realizovat a výsledky společnosti Boeing jsou neuspokojivé. Pokud se tedy s komerčním leteckým trhem něco stane, Boeing se v příštích letech nebude mít z BDS moc o co opřít.Akcie Boeingu se vyplatí koupit, ale po zveřejnění posledních výsledků už to není tak silná koupě. Boeing zvyšuje výrobu komerčních letadel – to je významné plus. Má také vedení a působivou správní radu, které chápou, co investoři právě teď potřebují – opatrný přístup k pokynům a solidní realizaci. Problémem jsou však přetrvávající problémy v BDS, které zvyšují investiční riziko společnosti.Společnost Boeing musí splnit očekávání ohledně peněžních toků pro roky 2025/2026, a to nejen proto, aby byla schopna snížit svůj dluh ve výši 52,3 miliardy dolarů, ale také proto, aby měla finanční prostředky na investice do vývoje budoucích letadel a mohla konkurovat Airbusu.Riziko roste a Boeing je po těchto výsledcích o něco méně výhodný ke koupi, ale z hlediska poměru rizika a odměny si myslím, že argumenty stále hovoří ve prospěch býků.