Ola Kaellenius, šéf společnosti Mercedes-Benz, v neděli oznámil, že výrobní náklady na elektromobily budou i nadále vyšší než u tradičních modelů se spalovacím motorem, a to kvůli různým faktorům, včetně nákladů na materiály pro baterie a ceny elektřiny. Navzdory tomu se Mercedes snaží s elektrickými vozidly dosáhnout stejných ziskových marží a jako nejnovější přírůstek do své elektrické řady podrobně popsal kompaktní elektrický sedan CLA, který bude uveden na trh v příštím roce.
CLA si klade za cíl zvýšit dojezd o 30 až 35 % oproti současným modelům a usiluje o spotřebu energie 12 kWh na 100 km. To je mimochodem výrazné snížení oproti 17 až 18 kWh na 100 km, které spotřebuje kompaktní SUV Mercedes EQA 350. Mercedes-Benz plánuje snížit náklady oproti předchozím modelům na polovinu a nasadí baterie od klíčových dodavatelů CATL a ACC.
Model CLA se začne vyrábět v příštím roce a na trhu by se měl objevit do roku 2025. Záměrem je snížit složitost vývoje modelu a modelová řada bude nabízet hybridní a plně elektrické verze, přičemž se neplánují žádné dieselové varianty.
Ola Kaellenius, šéf společnosti Mercedes-Benz, v neděli oznámil, že výrobní náklady na elektromobily budou i nadále vyšší než u tradičních modelů se spalovacím motorem, a to kvůli různým faktorům, včetně nákladů na materiály pro baterie a ceny elektřiny. Navzdory tomu se Mercedes snaží s elektrickými vozidly dosáhnout stejných ziskových marží a jako nejnovější přírůstek do své elektrické řady podrobně popsal kompaktní elektrický sedan CLA, který bude uveden na trh v příštím roce.
CLA si klade za cíl zvýšit dojezd o 30 až 35 % oproti současným modelům a usiluje o spotřebu energie 12 kWh na 100 km. To je mimochodem výrazné snížení oproti 17 až 18 kWh na 100 km, které spotřebuje kompaktní SUV Mercedes EQA 350. Mercedes-Benz plánuje snížit náklady oproti předchozím modelům na polovinu a nasadí baterie od klíčových dodavatelů CATL a ACC.
Model CLA se začne vyrábět v příštím roce a na trhu by se měl objevit do roku 2025. Záměrem je snížit složitost vývoje modelu a modelová řada bude nabízet hybridní a plně elektrické verze, přičemž se neplánují žádné dieselové varianty.
